Trabant 601 (1988)
14.5.2010Proč zrovna Trabant? Lidé se mě často ptají, proč jsem si zrovna vybral Trabanta. Popravdě řečeno, já jsem si ho nevybral, já s ním vyrůstal a…
Trabant 601 S (Trábošík)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Trábošík 14.05.10 12:36
« Poděkování
Moc Vám všem děkuji za ty krásné pozitivní ohlasy. Opravdu mě to potěšilo. Takhle vysoké ohodnocení jsem snad ani nečekal! :-)
Jak vyplynulo z článku, jsem zastáncem klasiky a hlavně zachování v co největší možné míře původního vzhledu věcí a hlavně jejich funkce. Proto se také snažíme společně s tátou Trábošíka udržovat v původním vzhledu (až tedy na nějaké drobnosti) a chovat se k němu slušně (myslím tím hlavně co se týká užívání vozu, slušné zacházení, žádná jízda brzda plyn, apod.).
Asi bych měl říci, že já jsem ročník ´87, tedy jsem o rok starší než mé vozítko :-) No a jelikož je to tedy mé jediné auto, tak ho využívám i v každodenním životě. Jezdím s ním tedy hlavně po městě, což se projevuje na mírně vyšší spotřebě (k 8 litrům), ale když je potřeba, vydávám se s ním i na delší cesty a zpravidla skoro každý víkend jezdíme s přítelkyní Trábošíkem na výlety po naší krásné vlasti. Když se hodně snažím a nejsem moc naložený, dá se jezdit i za 5 litrů /1OO km, což je paráda.
Ještě bych se vyjářil k té bezpečnosti. To je asi nejslabší stránka celého vozu. Žádné pořádné deformační zóny, airbagy či ABS a podobné systémy. Jediné co je na tomto voze modernější, jsou samonavíjecí bezpečnostní pásy. Takže při střetu s moderním automobil (např. Superb, BMW, Mercedes, Volvo nebo i jenom Fabia) by to pro posádku nemuselo dopadnout uplně dobře. Na druhou stranu tu musím zmínit jednu takovou zajímavost. Na přelomu osmdesátých a devadesátých let zakopila redakce německého časopisu AutoBild jeden vůz Trabant 601, který podrobila crash testu. Výsledek byl překvapivý. Při čelní srážce vyšel z testu Trabant lépe než v té době vyráběný VW polo, ford fiesta či fiat panda. Více v článku [odkaz] (jen pro upřesnění, tyto stránky nejsou moje, pouze jsem je našel na googlu).
Ale jak jsem již zmínil, náraz z boku či zezadu by dopadl už určitě mnohem hůře. Nicméně si jsem tohoto rizika vědom a proto jezdím s Trabantem co možná nejvíce opatrně a snažím se, pokud je to možné, vyhýbat se velmi frekventovaným tahům a to vůbec nemluvím o dálnicích. I když zase musím říci, že byl už Trábošík i párkrát v hustém pražském provozu a přežil to :-)
Je jasné, že náhoda je blbec a já se můžu snažit jak chci a při vší mé opatrnosti mě nějaký pirát silnic z vozovky srazí, ale to je riziko, které podstupuji. Je to nebezpečné, ale zase si myslím, že některé běžné dopravní prostředky jsou i nebezpečnější.
Letos bychom se s přítelkyní chtěli Trábošíkem vydat do zahraničí (Slovinsko), samozřejmě mimo dálniční tahy a po vedlejších silnicích, které já osobně mám radši, protože člověk pak alespoň něco z té cesty má a vidí. Tak snad nám to vyjde.
Koukám, že jsem se zase hodně rozepsal, takže budu končit. :-)
Ještě jednou děkuji za hodnocení. Jak jen bude lepší počasí, přidám nové fotografie. -
Parda71 (BMWfans) 14.05.10 11:49
« respekt
Zdravím, pokud opravdu denně jezdíš trabim, i na dovolené apod., tak to máš můj respekt! Já si to nedokážu dost dobře představit, tady jde vidět, ž enadšenci ještě nevymřeli. Jen doufám, že nikdy nebudeš bourat, protože tvlje slabá stránka jak píšek slabá úroveň bezpečnosti, no slabá, žádná! Ale i tak, smekám.
3x10b -
Pavel.E 14.05.10 10:07
« Krása
Dříve se mi páčilo říci že Trabant je krásný, ale tenhle kousek se opravdu povedl a jak je vidět, tak prošel moc zdařilou rekonstrukcí. Ať tenhle kousek slouží, vypadá jak kdyby sjel z výrobní linky a ať tak ještě dlouho vydrží. Je fajn, když si člověk přečte, že si na autě může udělat všechno sám. Přeji hodně šťastných km a bez závad. ;-) -
Vencos 14.05.10 08:02
« Parádní
Jsem rád,že čas od času si můžu na MACZ přečíst i něco co mě zajímá :-)
Já jsem sice nejspíš mladší ročník než ty,ale mám též "trabanťácký vzpomínky",tetka je měla. Měl jsem je vždycky rád daleko víc,než dědův nový favorit :-)
Nebylo jich sice jako měl tvůj děda,ale byly dva. Viktor,starši "esko" kombík. Toho už si bohužel moc nepamatuju,ale vím že ten druhej byl jako novej. Byl to právě De Luxe s bílou střechou,krásně modrej,všechnu luxusní výbavu měl. Pak se teeka vdala a donedávna jezdili plesnivou fiestou,načež si koupila fabii a na Trebanty jistě nadobro zapoměla... :'-(
článek parádní,dávám 3x10
BTW s tou ekologickou zátěží si to tak neber. Stále je to ekologičtější než většina (všechny?) ekologických aut! -
"-- skrytý --" 14.05.10 07:35
« Trábošík
Ahoj Štěpáne,
vítám Tě tady! Předem bych chtěl říci, že lidem jako Ty fandím!!! Dovedu si představit, že rekonstrukce není nic lehkého, máš můj obdiv. Je to radost pohledět :yes:
Přeji mnoho šťastných kilometrů a ať Trábošík slouží!
Měj se a hezký den