Trabant 601 (1988)
14.5.2010Proč zrovna Trabant? Lidé se mě často ptají, proč jsem si zrovna vybral Trabanta. Popravdě řečeno, já jsem si ho nevybral, já s ním vyrůstal a…
Trabant 601 S (Trábošík)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Trábošík 14.05.10 16:23
« Re: Pěkné, ale
Ekologické důvody. To je celkem relativní. Já sám jsem ekologicky smýšlející člověk, proto chápu, že se lidé na Trabanta koukají skrz prsty, co se týče ekologie. Nechci nějak vyvracet Tvůj názor, který je určitě pravdivý, ale jde o to, jak se na to člověk kouká. Z části s Tebou souhlasím, ale zkusme se na to podívat ze dvou hledisek.
Podívám-li se na Trabanta z lokálního hlediska, určitě souhlasím s tím, že za sebou zanechává trochu mlhavé a pro některé z lidí kolemjdoucích či za ním jedoucích smrdící prostředí. Vypouští do ovzduší určitě více škodlivin než dešní moderní malá auta s maloobjemovými a ekologickými motory, spaluje směs benzinu a oleje a sem tam mu kápne i z výfuku trocha toho oleje na silnici. To je všechno pravda, je to škodlivé a já to také nepopírám.
Ale podívám-li se na Trabanta z globálního hlediska, myslím si, že pár jízd za týden ozonovou díru nezpůsobí. Je třeba sledovat i jiné typy dopravy. Tím se tedy dostávám k ožehavému tématu, týkajícího se emisních norem pro osobní automobily, které podle mě jsou velice přísné narozdíl od emisních norem pro ostatní dopravní prostředky. Vím, že je potřeba vypouštění škodlivin do ovzduší snižovat a s tím plně souhlasím. Ale ptám se, co taková nákladní auta (na ně jsou emisní normy o dost méně přísnější než na osobní) nebo lodní či letecká doprava. To co vyprodukuje jeden uprděný Trabant za cestu na nákup a domů, vyprodukuje jedno letadlo při nastartování.
Tímto Tě nechci nějak shazovat nebo vyvracet Tvůj názor, který jsi tu napsal. Jen jsem chtěl poukázat na dopravní prostředky, které jsou ještě méně ekologičtější než toto bakelitové vozítko.
Jinak moc děkuji za pochvalu. Těší mě, že se Vám všem Trábošík líbí. :-) -
zip2016 14.05.10 15:47
« Ahoj Štěpáne
Musím říct, že si mi udělal velikou radost. Za prvé tím, že jsi jako naváček opravdu vykouzlil pěknou recenzi se spoustou fotek, za druhé tím, že se o svého Tráboše podle fotek perfektně staráš, za třetí tím, že jsem kdysi taky vlastnil takového Tráboše, ale ve vrcholné verzi DeLuxe a za čtvrté tím, že jsi ze stejného kraje jako já. Pokud budeš mít zájem a čas, tak se někdy můžeme někde sejít a pokecat. Od Kutné Hory je nás tu několik!! Tak zatím ti přeju hodně šťastných km a snad brzy na viděnou. ;-) ;-) ;-) :yes: :yes: :yes: -
-
Trábošík 14.05.10 12:36
« Poděkování
Moc Vám všem děkuji za ty krásné pozitivní ohlasy. Opravdu mě to potěšilo. Takhle vysoké ohodnocení jsem snad ani nečekal! :-)
Jak vyplynulo z článku, jsem zastáncem klasiky a hlavně zachování v co největší možné míře původního vzhledu věcí a hlavně jejich funkce. Proto se také snažíme společně s tátou Trábošíka udržovat v původním vzhledu (až tedy na nějaké drobnosti) a chovat se k němu slušně (myslím tím hlavně co se týká užívání vozu, slušné zacházení, žádná jízda brzda plyn, apod.).
Asi bych měl říci, že já jsem ročník ´87, tedy jsem o rok starší než mé vozítko :-) No a jelikož je to tedy mé jediné auto, tak ho využívám i v každodenním životě. Jezdím s ním tedy hlavně po městě, což se projevuje na mírně vyšší spotřebě (k 8 litrům), ale když je potřeba, vydávám se s ním i na delší cesty a zpravidla skoro každý víkend jezdíme s přítelkyní Trábošíkem na výlety po naší krásné vlasti. Když se hodně snažím a nejsem moc naložený, dá se jezdit i za 5 litrů /1OO km, což je paráda.
Ještě bych se vyjářil k té bezpečnosti. To je asi nejslabší stránka celého vozu. Žádné pořádné deformační zóny, airbagy či ABS a podobné systémy. Jediné co je na tomto voze modernější, jsou samonavíjecí bezpečnostní pásy. Takže při střetu s moderním automobil (např. Superb, BMW, Mercedes, Volvo nebo i jenom Fabia) by to pro posádku nemuselo dopadnout uplně dobře. Na druhou stranu tu musím zmínit jednu takovou zajímavost. Na přelomu osmdesátých a devadesátých let zakopila redakce německého časopisu AutoBild jeden vůz Trabant 601, který podrobila crash testu. Výsledek byl překvapivý. Při čelní srážce vyšel z testu Trabant lépe než v té době vyráběný VW polo, ford fiesta či fiat panda. Více v článku [odkaz] (jen pro upřesnění, tyto stránky nejsou moje, pouze jsem je našel na googlu).
Ale jak jsem již zmínil, náraz z boku či zezadu by dopadl už určitě mnohem hůře. Nicméně si jsem tohoto rizika vědom a proto jezdím s Trabantem co možná nejvíce opatrně a snažím se, pokud je to možné, vyhýbat se velmi frekventovaným tahům a to vůbec nemluvím o dálnicích. I když zase musím říci, že byl už Trábošík i párkrát v hustém pražském provozu a přežil to :-)
Je jasné, že náhoda je blbec a já se můžu snažit jak chci a při vší mé opatrnosti mě nějaký pirát silnic z vozovky srazí, ale to je riziko, které podstupuji. Je to nebezpečné, ale zase si myslím, že některé běžné dopravní prostředky jsou i nebezpečnější.
Letos bychom se s přítelkyní chtěli Trábošíkem vydat do zahraničí (Slovinsko), samozřejmě mimo dálniční tahy a po vedlejších silnicích, které já osobně mám radši, protože člověk pak alespoň něco z té cesty má a vidí. Tak snad nám to vyjde.
Koukám, že jsem se zase hodně rozepsal, takže budu končit. :-)
Ještě jednou děkuji za hodnocení. Jak jen bude lepší počasí, přidám nové fotografie. -
Parda71 (BMWfans) 14.05.10 11:49
« respekt
Zdravím, pokud opravdu denně jezdíš trabim, i na dovolené apod., tak to máš můj respekt! Já si to nedokážu dost dobře představit, tady jde vidět, ž enadšenci ještě nevymřeli. Jen doufám, že nikdy nebudeš bourat, protože tvlje slabá stránka jak píšek slabá úroveň bezpečnosti, no slabá, žádná! Ale i tak, smekám.
3x10b -
Pavel.E 14.05.10 10:07
« Krása
Dříve se mi páčilo říci že Trabant je krásný, ale tenhle kousek se opravdu povedl a jak je vidět, tak prošel moc zdařilou rekonstrukcí. Ať tenhle kousek slouží, vypadá jak kdyby sjel z výrobní linky a ať tak ještě dlouho vydrží. Je fajn, když si člověk přečte, že si na autě může udělat všechno sám. Přeji hodně šťastných km a bez závad. ;-) -
Vencos 14.05.10 08:02
« Parádní
Jsem rád,že čas od času si můžu na MACZ přečíst i něco co mě zajímá :-)
Já jsem sice nejspíš mladší ročník než ty,ale mám též "trabanťácký vzpomínky",tetka je měla. Měl jsem je vždycky rád daleko víc,než dědův nový favorit :-)
Nebylo jich sice jako měl tvůj děda,ale byly dva. Viktor,starši "esko" kombík. Toho už si bohužel moc nepamatuju,ale vím že ten druhej byl jako novej. Byl to právě De Luxe s bílou střechou,krásně modrej,všechnu luxusní výbavu měl. Pak se teeka vdala a donedávna jezdili plesnivou fiestou,načež si koupila fabii a na Trebanty jistě nadobro zapoměla... :'-(
článek parádní,dávám 3x10
BTW s tou ekologickou zátěží si to tak neber. Stále je to ekologičtější než většina (všechny?) ekologických aut! -
"-- skrytý --" 14.05.10 07:35
« Trábošík
Ahoj Štěpáne,
vítám Tě tady! Předem bych chtěl říci, že lidem jako Ty fandím!!! Dovedu si představit, že rekonstrukce není nic lehkého, máš můj obdiv. Je to radost pohledět :yes:
Přeji mnoho šťastných kilometrů a ať Trábošík slouží!
Měj se a hezký den