Recenze

Tomstone (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Corsa 1.2 16V

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Corsa, foto 1 Opel Corsa, foto 2 Opel Corsa, foto 3 Opel Corsa, foto 4 Opel Corsa, foto 5 Opel Corsa, foto 6 Opel Corsa, foto 7 Opel Corsa, foto 8
Opel Corsa, foto 9 Opel Corsa, foto 10 Opel Corsa, foto 11 Opel Corsa, foto 12 Opel Corsa, foto 13 Opel Corsa, foto 14 Opel Corsa, foto 15 Opel Corsa, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Lopla Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:68000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1229 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.6 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 285 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Začal rok 2012 a já měl jasný úkol. Koupit mamce nové auto. Požadavky- kompaktní rozměry, levné na provoz i případné opravy a „dostatečně“ vybavené. Většinu času mělo trávit ve městě, takže vypadl diesel a přeplňovaný benzín. Po úvahách o ix20 a i20 jsem se zaměřil na Opel. Ze začátku to vypadalo na Merivu (která mě svými zadními dveřmi naprosto fascinuje), ale po zvážení nároků na prostor jsme se zacílili na Corsu.

První úkol byl vybrat vhodnou karoserii. Většina jízd by byla v jednom, max. dvou cestujících a vzadu dva malí pejsci. Když si navíc mamka vyzkoušela nanečisto, jak by upínala vzadu psy, nebylo o třídveřové verzi pochyb. Navíc je o dost pěknější, jak jsme se oba s mamkou shodli..

Jako další byla na řadě vhodná motorizace. V úvahu tedy zůstaly motory 1.0, 1.2 a 1.4. Litrový motor jsem vyloučil v podstatě okamžitě. Chtěl jsem vyšší stupeň výbavy, ve kterém se tříválec nenabízí a navíc mě hodnota zrychlení 0-100km/h 18,2s docela vyděsila. Po dlouhém zvažování, brouzdání na netu a dotazováním se prodejců i majitelů těchto aut, jsem se rozhodl vzít 1.2. Rozdíl 15k a 15Nm spolu s vyšší reálnou spotřebou se za příplatek 20tis do města prostě nevyplatil. Nutno podotknout, že zpětně bych zvolil znovu 1.2 :)

Teď už jen zbývalo auto vhodně vybavit. Věci, které jsem chtěl mít uvnitř byly následující- klimatizaci (jedno jestli manuální nebo automatickou), rádio s CD a MP3, lepší prvky bezpečnostní výbavy (viz níže), vyhřívání sedadel a rezervu (opět jedno jestli dojezdovou, nebo plnohodnotnou, hlavně ne sadu na opravu). Krom toho teda ještě metalízu a přední mlhovky by byly příjemný bonus. Zabrouzdal jsem tedy do nabídky stupňů výbavy a zvolil výbavu Sport, která mimo jiné obsahovala- čelní a boční airbagy, manuální klimu, centrál, volant v kůži s ovládáním rádia, tempomat, dešťový senzor, zpětné zrcátko s automatickou clonou (tuhle věc mám moc rád), přední mlhovky a 16“ kola.

Z příplatkové výbavy jsem dokoupil vyhřívání sedadel a volantu (separátně to nešlo). Volant byl velmi vítaným bonusem, protože oba s mamkou máme v zimě pořád studené ruce. Ale na rozdíl od volantu v Cayennu, který byl vyhřívaný po celém obvodu je tenhle vyhřívaný jen ve střední části věnce (názorně na fotce). Nutno podotknout, že ani tolik nehřeje jako v Porsche. Je prostě teplý, že ruce nejsou studené, ale že by hřál, to ne..

Dále ESP, dojezdové rezervní kolo, světle modrou metalízu (řekl bych, že jedna z nejpovedenějších barev na Corsu), aktivní opěrky hlavy, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dvojitou podlahu kufru a prodlouženou záruku Full na 6 let.
Po netu jsem ještě dodatečně koupil koberečky a vanu do kufru.

Opel, navíc mi v rámci akce autosalonu poskytl prodejce montáž zámku zpátečky od Konstruktu zdarma.

Následovala záloha, požadavek do výroby a za 2 měsíce jsem si jel pro auto. Mamce jsem schválně neřekl, že už je auto připravené k odběru a když jsem s ní šel do garáže a po jejím otevření tam stálo místo mého auta její nové.. Za ten výbuch nadšení to stálo, i kdyby to bylo jednou tolik dražší :)

A teď něco k autu samotnému :)

Designově se mi líbí tahle 3-dveřová verze ze všech úhlů, ale četl jsem už i negativní reakce. Nechápu je, ale plně respektuju. Tenhle kousek má navíc 16“ kola, se kterýma vypadá parádně a metalízu Silver Lake, která Corse neobyčejně sluší. Ještě bych rád vyzdvihl světla pro denní svícení, protože jsou umístěna přímo ve světlometech, ne jako u VW a jiných- v mlhovkách, což velmi nemám rád (abych byl slušný :) ). Přepínání světel v automatickém módu funguje dosud bez jediného zakulhání.

Vevnitř si se svými 180cm sednu za sebe bez nejmenších problémů, což mě velmi příjemně překvapilo. Mimochodem, za mě si sedl i kamarád se dvěma metry. Ten už teda rezervy neměl- na cestu do Chorvatska by to nebylo, ale po městě, či krátké meziměstské trasy by dle jeho slov nebyly problém. Kufr je i s rezervou velký, resp. hluboký, po přidání druhé podlahy se pak sklápí sedadla do roviny s kufrem a pod tuto podlahu můžete dát řetězy atd. Když říkám velký, myslím tím v rámci třídy, je jasné, že na kufr Oktávky, či Superbu to nemá. Ale u nich to nejsou kufry, tam se ztrácí lidi :D

Sedadla jsou velmi pohodlná a dobře tvarovaná a podrží v zatáčce. Nevýhodou jsou jen pásy předních sedadel, které jsou umístěny více vzadu, takže je třeba změnit obvyklý způsob podávání si pásů pravou rukou vrchem přes tělo na levou spodem. Volant přišel kvůli jeho dokoupeném vyhřívání o vybrání (pro lepší uchopení), nicméně i s tím jde bez problémů žít :) K ovládání na volantu bych měl jednu malou výtku- ovládání hlasitosti rádia je na pravé straně, což mi nevyhovuje, protože pravou ruku mám na rozdíl od levé častěji mimo volant (řazení atd.), navíc jsem zvyklý z i30 mít tohle ovládání na levé straně, takže někdy radši otočím kolečkem na středové konzoli. Tím jsem se dostal k největší slabině na tomhle autě. Design středové konzole už má svá léta a jde to poznat. Corsy s šedým středem vypadají naprosto tragicky, naštěstí černá udělala z téhle silně podprůměrné části část snesitelnou. Nicméně předpokládám, že příští generace Corsy dostane stejnou středovou konzoli jako má Adam, čímž se vyřeší největší neduh. Trošku mě mrzí, že tady není středová opěrka s odkládacím místem, ale je to zase jen malá piha na kráse a moje rozmazlenost z i30 :)

Motor má v nízkých otáčkách dostatek síly a aby udržel městské tempo se stačí pohybovat v rozmezí 2 až 3 tisíc otáček. Při vyšších požadavcích na akceleraci stačí zvýšit otáčky a motor podá deklarované výkony. Ve vyšších otáčkách také začnete slyšet jinak tichý motor, na volnoběh naprosto nepostřehnutelný. Sám bych si toho nevšiml, ale to co se line z výfuku, když túrujete z volnoběhu na 2tis a sundáte nohu z plynu, vám vykouzlí úsměv na tváři. S trochou nadsázky zní jako tlumený šestiválec :)
Podvozkově je na tom Corsa velmi dobře. Zatím jsem neabsolvoval jízdu na oblíbené okresce, takže nemůžu porovnávat, ale z toho mála, co jsem vyzkoušel je podvozek velmi dobře naladěn, náklony v zatáčkách jsou eliminovány a auto poslušně drží stopu. Jak říkám, neznám vyvážení na limitu, takže časem doplním :) Nevýhodou je elektrický posilovač řízení, který neumožní proniknout žádné zpětné vazbě přes volant do rukou řidiče. Takže veškeré informace o tom, že Corsa směřuje jinam než volant musíte vyextrahovat ze sedačky a okolí, ve kterém se nepohybujete dle předpokládané trajektorie. Což jde u auta do města prominout.
Brzdy jsou vepředu kotoučové, vzadu bubnové a pro lehkou Corsu dostatečně dimenzované. Jen jednička nejde vždy lehce zařadit, ale to je vlastnost, jak jsem vyzjistil z fór..
Výhled vzad je průměrný- tlustší C sloupky ve finále nevadí, zadní okno je zakulacené, takže lehce zkresluje a boční zrcátka dostatečná (opět má rozmazlenost z velkých zrcátek i30).

Mohlo by se zdát, že je těch chyb nějak hodně, ale když sečtu všechny plusy a mínusy stále se pohybuju v nebeských výšinách a každé pomyšlení na Corsu se mi vykouzlí úsměv na tváři :)

P.S.
Na zimu jsem koupil Barum Polaris 3 (185/60 R15) i s plechovými disky a stále mě vyšly levněji než kdybych koupil zimní pneumatiky na aktuální velikost kola (195/55 R16).

Pozn.:
K výběru značky- žádného Francouze ani nic z koncernu VW jsem nechtěl já, Fiaty ani Swift se nelíbí mamce a Mazda 2/Fiesta je drahá.

Páčky pod volantem jsou u Opelu specifické- nemají aretaci ve vychýlené poloze, ale v pouze v původní. Osobně s nimi nemám problém a hodnotím je pouze kladně, např. trojblik používám i u ostatních aut (do i30 jsem si ho nechal domontovat).

Silné stránky

+ Design
+ Výkon motoru 1.2 (silnější má jen Suzuki)
+ Nabízená výbava (automatická clona zrcátka, vyhřívání volantu)
+ Jízdní vlastnosti
+ Vnitřní prostor
+ Vedení sedadel
+ Spotřeba (po městě se udává 6,9l/100km, my jezdíme po městě za 6,3)
+ Jedna vychytávka- pokud odemykáte dálkovým ovládáním auto a držíte tlačítko odemykání déle- sjedou boční okna (dobré ve vedrech letních měsíců), opačně to funguje taky (zavřou se při zamykání)

Slabé stránky

- stará středová konzole, na které jdou vidět otisky prstů
- přeposilované řízení
- chybí šestý kvalt, ale ten mi chybí u všech aut 5-ti stupňovou převodovkou :)
- hůře zařaditelný 1. převodový stupeň

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je kupováno i servisováno u ADOPu v Ostravě, zkušenosti mám jen dobré.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Původně jsem auto chtěl koupit v Ostravě u staré radnice. Nakonec jsem autosalon změnil, protože jsem musel několikrát týdně volat a připomínat se s kalkulací ceny atd., což mě přestalo bavit a prodejci jsem nestál ani za telefonát zpět.

V kontrastu s tím, prodejce pod Svinovskými mosty v Porubě byl velmi příjemný, ochotný a vstřícný. Takže vřele doporučuji.

 


Přidat názorDiskuse: Opel Corsa 1.2 16V

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Opel Corsa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bezproblémů

praktičnost
9

Chybí mi pouze středová opěrka

prostornost
10

Je až překvapivé kolik vnitřního prostoru Corsa nabízí vzhledem ke své velikosti

jízdní vlastnosti
9

Jezdí pěkně, ale ve volantu moc citu člověk nenajde

jízdní komfort
9

Příkladný

provozní náklady
10

Zatím liju jen benzín a aditivum :)

náhradní díly
0

Neumím posoudit

výkon motoru
10

Vzhledem k objemu parádní (víc má jen Suzuki)

spotřeba
10

Udávaná spotřeba ve městě je 6,9l/100km, my jezdíme s 6,3, převážně po Ostravě

hlučnost motoru
10

Na volnoběh motor není vůbec slyšet, v nízkých otáčkách je tichý a ve vysokých zní překvapivě pěkně

kvalita sedadel
10

Tyhle jsou parádní. Lepší snad už můžou být jen ty ortopedické, které se nabízejí až v Astře, jinak bych je pořídil i tady..

brzdy
9

Dostatečně dimenzované

zavazadlový prostor
10

Vzhledem k velikosti auta postačující






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…