Recenze

10 Majitel

Mazda 5

9.49 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 5, foto 1 Mazda 5, foto 2 Mazda 5, foto 3 Mazda 5, foto 4 Mazda 5, foto 5 Mazda 5, foto 6 Mazda 5, foto 7 Mazda 5, foto 8
Mazda 5, foto 9 Mazda 5, foto 10 Mazda 5, foto 11 Mazda 5, foto 12 Mazda 5, foto 13 Mazda 5, foto 14 Mazda 5, foto 15 Mazda 5, foto 16 Mazda 5, foto 17 Mazda 5, foto 18 Mazda 5, foto 19 Mazda 5, foto 20 Mazda 5, foto 21 Mazda 5, foto 22 Mazda 5, foto 23 Mazda 5, foto 24 Mazda 5, foto 25 Mazda 5, foto 26 Mazda 5, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta pětka Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:22000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Na jaře začal pomalu dosluhovat náš Peugeot 406 kombi a začali jsme se intenzinvně poohlížet po novém dopravním prostředku. Než jsme si vybrali naši mazdu, rozhodovali jsme se jestli jít do nového kombi nižší střední třídy (octavia, focus, ceed, astra, ...) nebo cestou cca roční ojetiny nejlépe japonského kombi střední třídy (407, M6, accord, avensis) a MPV (tady vlastně byla akceptovatelná jen M5 nebo corolla verso).
Základními požadavky byly:
- nafta - ne z ek. hlediska, ale pro ten subjektivní pocit z ježdění s pružným nafťákem. Tím rozhodně nikomu neberu opojný pocit z vytočeného benzíňáku.
- nejlépe 6ti kvalt
- automatická klima,
- slušná bezpečnostní výbava (min 4x airbagy, abs, esp, isofix)
Po vyhodnocení nabídek především německých prodejců nám jako nejvýhodnější vyšla cesta předváděcího vozo do jednoho roku a cca 20tis km, když za cenu nového kombi nižší střední třídy dostanete sice trochu ojetý, ale podstatně větší "kus auta". Vzhledem k tomu, že M6 i accord letos přišli s novými modely a dá se čekat pokles cen starších modelů, padlo konečné rozhodnutí vybírat jen z MPV. Tedy M5 nebo verso.
Pro M5 nakonec rozhodla určitá zkušenost s tímto vozem (otec má M5 1,8 b), subjektivně povedenější design především interiéru a zadní šoupací dveře. V ostatním považuji tyto vozy za rovnocenné.
Auto jsem kupoval v březnu u německého prodejce mazdy s datem první registrace 1.7.2007, s 9500km na tachometru, se základní výbavou + 7 sedaček (nevyužiju, ale nebudu je vyhazovat) a autoklimou.
Před letní sezónou jsem sundal původní 15ˇliťáky s GY UG7 a na hradil 16´ s Dunlop Sp Fastresponse (především na mokru perfektní).

4.12.2009
Najeto 50tis. km a jednoznačně převládají pozitivní zkušenosti. Kromě absolvování ročních prohlídek jen jezdím, leju naftu + další kapaliny. Stručně závady 0, slovy "nula", prostě za 50tis km provozu nic nic nic. Nepočítám výměnu žárovek (u každeho světla jedna). Pod stromeček si nadělím kulatá led světla, tak odpadne i toto.
Jak roste potomek roste výhoda zadních posuvných a rozměrných dveří. Žádné manévrování s dítětem v náručí mezi stojícími auty a otevřenými klasickými dveřmi, žádné ohýbání zad a podobně.
Nedobrým nápadem se ukázala volba letních pneu. Jízdní vlastnosti výborné, výdrž výborná, komfort valení po sjeti na cca 50%tragédie. Nevím jestli najdu odvahu je tam nechat i do další sezóny nebo přezuju. Naopak ve všech ohledech jsou skvělé původní zimáky GY UG7.
Rovněž přetrvává spokojenost s celkovým požitkem z jízdy. Veškeré komtonenty (motor, převodovka, naladění) považuji na české silnici a moje potřeby optimálně sladěné a cestování s prázdným i naloženým autem si užívám.
Doufejme, že i dalších min 50tis km bude probíhat stejně.

květen 2012
Najeto 100 000 km a spokojenost nadále trvá. Vyskytly se samozřejmě i drobné nepříjemnosti, které se ale již daly celkem očekávat a některý spotřební materiál si vyžádal výměnu.
V 55 tis. klasika vyteklé zadní tlumiče, výměna za sachs, od té doby klid, přední kupodivu drží.
V 60tis. špatná funkce ruční brzdy, takže nestejně sjeté zadní brzdové destičky, takže jejich výměna.
V 90 tis se o slovo přihlásil filtr pevných částic. Zima + zřejmě natankovaná nafta + nahromaděné krátké jízdy. Naštěstí stačilo "domácí vypálení" - rychle na dálnici a drbat a drbat.
V 95tis. měněny silenbloky na stabilizátorech přední nápravy.
Pak už jen pravidelné roční výměny žárovek i přes používání dokoupeného denního LED svícení.
Shora uvedené nepovažuji za nic výjimečného, takže naprostá spokojenost s trvajícím požitkem z ježdění. Jízdní vlastnosti v této třídě srovnatelné se S-maxem a pak dlouho nic,
spotřeba se ustálila na 6,5-7 l, po výměně Dunlopek za B Touranza se i dost snížil hluk pronikající do kabiny.
A nakonec přetrvávající nadšení ze zadních šoupaček - prostě nepřekonatelné řešení.




Silné stránky

- na MPV velmi povedený design,
- praktičnost, když pominu dnes běžných 7 sedaček a jejich různé posouvání sklápění atd, tak především zadní dveře nemají chybu a kdo to v praxi nevyzkoušel, nepochopí,
- záruky a předpokládaná spolehlivost,
- pro mě odpovídající naledění podvozku, který je dostatečně komfortní na české silnice, ale přitom dostatečně stabilní,
- dostatečně výkonný a perfektně pružný motor 2,0 MZR-D se 105 kW ve spojení s přesnou a dobře odstupňovanou 6st převodovkou. Cestování po něm. dálnicích rychlostí kolem 160 nemá chybu.

Slabé stránky

- spotřeba - byl jsem s 2,0 hdi zvyklý na něco jiného, ale vzhledem k hmotnosti vozu, čelní ploše a stylu ježdění se 7-7,5 l dá akceptovat,
- odhlučnění interiéru - odhlučnění předních podběhů by mohlo být určitě lepší,
- nelogičnost některých ovládacích prvků - hlavně neustálé přepínání teploty na displai mohli soudruzi z Japonska vyřešit líp,
- brzdy brzdy brzdy - mám sice jen 15´verzi, ale i v 16´to je slabota.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bez problému. Když pominu očekávané chování a přístup, tak musím zmínit zbourání mýtu o drahotě provozu (servisu) japonských vozů. Myslím, že 5300 kč za roční prohlídku, včetně drahého oleje (filtr pevných částic), filtru atd je stejně jako u Oktávky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen ty nejlepší. Vekerá korespondence e-mailem, odhlášení v německu provedli bez požadavku na zálohu, jen na základě e-mailové objednávky. Auto připraveno v dohodnutý den a čas a v perfektním stavu.

 


Další vozy Mazda 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Najeto zatím jen 22tis km, ale bez jediného problému.

praktičnost
10

Obvyklá jako u každého 7místného MPV + skvělé zadní dveře.

prostornost
9

Odpovídající vnějším rozměrům. Prostřední místo ve druhé řadě opravdu symbolické.

jízdní vlastnosti
10

Přesně vyhovují pojetí rodinného MPV. Žádný kostitřas a přitom se dá jezdit sportovně.

jízdní komfort
9

Kromě slabšího odhlučnění, především od podběhů kol, bez připomínek.

provozní náklady
9

Cena nafty je sice tam, kde je a další viz spotřeba, ale hlavní důvod pro naftu nebyl v ekonomice. Dovolím si sem zahrnout i náklady na pravidelné prohlídky, které nepeřkračují ani garanční prohlídky u Octávky.

náhradní díly
10

Zatím nebyly potřeba.

výkon motoru
10

Na české silnici naprosto dostatečný, ve spojení s pružností, umožňuje bezepčné předjíždění a pohodvou jízdu.

spotřeba
9

Sice žádný zázrak, ale odpovídá hmotnosti auta, výšce a stylu jízdy.

hlučnost motoru
10

Na hony vzdálena tdi a vyrovná se nejmodernějším comon railům.

kvalita sedadel
9

Mohly by být větší ve všech směrech. Tuhost a tvarování perfektní.

brzdy
7

Na auto s těžkým diesel a pokud se počítá až se 7 osobami, tak i v 16ˇprovedení nic moc a to mám 15´.

zavazadlový prostor
10

Vzhledem k 7 místné konkurencí perfektní a kdo si vyhodí poslední 2 sedačky bude určitě naprosto spokojen.






Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…