Recenze

Teil (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Ibiza

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8 Seat Ibiza, foto 9
Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Ruďa, Prcek Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:10 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 284 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

DALŠÍ FOTKY DODÁM POZDĚJI

Jak to bylo (koho to nezajímá, může přeskočit):
Psal se květen roku 2011, mamka odjela na týden do lázní, zbyl sem tedy doma sám jen s taťkou a jak to tak chodí, když není kočka doma, myši mají pré :-)) Kromě toho, že se hrálo MS v hokeji a konečně sme si mohli pořádně zařvat, sme se rozhodli, že začneme zkoumat trh s autama na vlastní kůži a zjístíme, co a jak... jak to tak bývá, všechno byla naprostá náhoda, že :-) Nic sme kupovat nechtěli, jen se podívat na co a jak. Vyrazili jsme tedy do Zlína, kde má showroom snad skoro každá pro nás zajímavá automobilka (Ford, VW... a tím to vlastně haslo... jo ještě BMW na kochačku). U Forda měli nového Focusa, hm dobrý, nevypadá zle, tak sem do toho vlezl a BRRRRR ta ergonomie, málem sem se osypal... mondeo - juuu boží kufr... ergonomie BRRRR... S-max - to samé... no prostě ford to u nás prohrál a zklamaně sme to vzali k BMW, kde sme se zamilovali, bohužel minimální ceny přes mega sou totálně mimo realitu. Ale je to hezký pohled :-)) Tak hurá k VW. Jelikož byl pátek odpoledne, odchytil si nás zjevně se nudící prodejce a byl fakt super. Hned nás nahnal do Golfa - což byl cíl naší cesty - dále do CCčka, Passata Variannta, novou Jettu - dalšího adepta - bohužel neměl na skladu, Tiguanu... prostě všechno sme prolezli a sou to fakt super auta. Tak nám vyjel cenové nabídky na golfy a CCkča (které miluje táta). Inu Golfik s přepňovanou 1.4 90kW vůbec nevypadal zle, cítil sem se v něm fantasticky, prostor na zadních sedadlech super, prostě ideální auto pro 2 lidi s příležitostným svezením 4. Tak sme se vydali domů, po cestě ještě zbyl showroom Seatu, kde se tátovi vůbec nechtělo zastavovat, ale nakonec sem ho přesvědčíl, že se chci podívat na Leona - přece jen levnější varianta Golfu. V Showroomu sem se hned rychle vrhl na vystavený kus a taťka se mi ztratil. Po důkladném prošmějdění leona jsem seznal, že by to byl také výborný kousek a za lepší prachy než golfik, tak jsem to šel oznámit tátovi. Ten mě hned zastavil, že máme vybráno, ať kašlu na leona. Ukázal mi vystavený kousek malého autíčka - co to je?? To je dobrý?? Jak se to jmenuje? Bocanegra? Co je to za kravinu? Vypadá geniálně! A ta barva, to by přežila i maminka! (červená) Hned sem do toho vlezl, co na tom, že sem chtěl hatch pro 4 lidi a toto je cupečko pro dva... Ta sedadla, zapadl sem do toho jak prdel na hrnec... volant, boží! Automat s pádlama, boží! Vyhřívané sedadla, tempomat, 1,4 TSI 150 koní, boží... a co to vůbec je??? Ahááá Ibiza FR s paketem Bocanegra! (aneb stejný motor jako se dává do ibizy Cupra, Fabie RS a Pola GTI, jen načipovaný na 110kw místo 132kw a 220 n.m. místo 250n.m.) A sleva jako kráva (jistě, nikdo si takové malé auto s 150 koňama a za takové prachy nechtěl koupit, stálo jim v showroomu skoro rok) - z půl mega na 370k... to musíme mít. Ještě asi půl hodiny sem kolem toho slintal a hned vymyslel, co by se na tom dalo upravit, aby vypadalo ještě líp. Nechali sme si vyjet všechny návrhy financování, seznam výbavy a celí nemocní jeli dom... kde přišla ta těžší část - jak přesvědčit maminku, že to auto musíme mít a že se jedná o akci, kterou prostě musíme využít... no nakonec se povedlo a hned druhý den sem se tam vypravil s mamkou, ta si u pánů prodejců vyjednala ještě loketní opěrku, bez ní že to nekoupí.... no prostě za nějaký týden bylo autíčko nachystané a vydal jsem se pro něj... to by na úvod stačilo... tak to u nás dopadá, když nechceme kupovat auto :-D

Jízdní vlastnosti:
Nejsem závodník, takže se mi určitě většina lidí bude smát, ale auto jde úžasně za volantem, oproti passatu B6 a jedničkové oktávce je to pro mě uplně někde jinde. Sem zvyklý jezdit poměrně opatrně, ale s tímto si člověk prostě dovolí víc, 215/40 R17 sou prostě boží, tvrdý podvozek... co sem jezdil 60 ted projedu 80 a vůbec mi to nepřijde... prostě za ty prachy uplně super, auto už máme skoro 3/4 roku a všichni jsme z něj nadšení! Může za to hlavně dvojitě přeplňovaný motor 1.4 TSI 150k - do cca 3000ot. jede kompresor, pak nastupuje turbo a to je teprve šupa! Se sedmistupňovým automatem se člověk musí naučit zacházet, občas si dělá trochu co chce a i v manuálním režimu si řadí sám, ale po pochopení jeho naprogramovaných reakcí s tím nemám vůbec problém, obzvláště Kick-down si náležitě užívám a často využívám... lidi docela čumí, když kolem nich profrčí takový prcek - inu 0-100 kolem 7,5s v tak malém autě není na východní Moravě nic obvyklého. Řazení automatu je velmi rychlé, skoro nejde ani cítit úbytek síly a do nějakých 130 to táhne úplně fantasticky - tohle auto proto můžeme vyhlásit princem (králem nikoli, tam budou auta s cenovkou 3-5x vyšší) okresek, dvoulitrový TDIčka se můžou jít zahrabat.
Negativem a zároveň pozitivem je již zmiňovaný podvozek, auto se vůbec nenaklání, ale za to vám dá pocítit každý, ale úplně každý výmol, bouli, kamínek. Auto neuskočí, ale do zad dostanete slušnou pecku - neumím si představit s tím jezdit denně po českých silnicích 100 a více km, ale na to auto nebylo kupováno, jezdíme tím do 50km denně a s tvrdostí se počítalo, takže je nám to fuk a podvozek bereme jako přednost.
Co se týče brzd, ty sou fantastické, lepší jsem ještě v noze neměl, své dělají určitě i široké gumy, dávkování je v pořádku a brzdový asistent v krizové situaci umí udělat své.
Motůrek je tichý, na volnoběh ani není slyšet, jednou jsem se ho nastartovaný snažil znovu nahodit :-)) Nechá se snadno vytáčet a zjevně ho to baví. Tím se dostávám ke spotřebě.
Spotřeba se pohybuje mezi 6,5 a 15 litry :-D Při zajíždění sme měli průměrnou něco kolem 8 litrů, po 2500km jsem nechal vyměnit olej, čímž klesla spotřeba asi o půl litru... Dá se říct, že po městě se dá vlést do 8mi litrů, při delší cestě se dá jet i za 6,5 aniž byste byli brzda provozu. Nešvarem downsizingu a přeplňování je silná závislost spotřeby na stylu jízdy - což se dočtete v každém seriózním testu. Můžu to 100% potvrdit. Každé předjetí, rychlejší rozjezd na semaforu, dobržďování do vesnic (místo sundání nohy z plynu daleko před cedulí a dobržďování motorem) vás stojí drahocené decinky na spotřebě... stejná cesta se dá jet za 6,5 stejně jako za 8 trochu dynamičtějčím stylem, při vyprasení se dostanete klidně i na 15 :-D Už se mi podařilo jet 90km okresek se spotřebou 12,7 při maximální rychlosti 100kmh - stačí předjíždět, šlapat na to po výjezdech z vesnic, vytáčet do červených čísel... papá to papá to :-) Ale abych nestrašil, při 10 000km máme průměrnou na 7,5 litrech a jde to stále dolů. Ve 12k chci udělat zase olej, tak snad se to zase pohne. Co se týče dálnic - také značná porce najetých km tímto autem - tam je spotřeba zcela katastrofální. Při 135kmh na tempomatu to ukáže mezi 8,2 a 9ti litry na relativní rovince, průměr 8,5 bez nějakého velkého blbnutí je prostě fakt, tento minimotůrek prostě není dělaný na dálnici, na tu si kupte 2.0TDI :-)) To je daň za downsizing, na okresce oproti 1,8T s 150koňma litr ušetříte, na dálnici o něj přijdete, jde prostě o prioritní využití auta, jako dycky ;-) Co se dynamiky týče není to na dálnici žádný zázrak, nad 140 se autíčku už moc nechce, chybí mu objem, aerodynamický hluk se zvýší a hučí gumy, není to nic zázračného, ale co - není to zklamání. Po německé dálnici se mi podařilo dostat i na 210, celkem sem zíral, jak to tam bylo rychle - nad 160 to zase chytne saze a oživí se. I při této rychlosti je autíčko poměrně stabilní a nepřišlo mi, že jedu tak rychle... na spotřebu se neptejte... ehm...
K převodovce jen jedna poznámka, opět se to dočtete v kdejakém testu, dvojspojkové převodovky neumí couvat, děsně to cuká a fakt se mi s tím blbě parkuje, ještě že to má zadní senzory, páč ta rychlost pohybu dozadu je fakt nevyzpytatelná... ale to je opět daň za rychlé řazení při jízdě dopředu.
Ted k interiéru. No nic moc :-) Zázraky se nedějí, dyt základní model se dá koupit já nevím za 200k? i když toto má katalogovou cenu o 150% vyšší, v plastech, deklu kufru, na stropě, přihrádce spolujezdce - tam nikde to nepoznáte :-) Ty peníze jsou v technice motoru, převodovky, podvozku, kolech a volantu. Řidič je spokojený, kromě odkládacích ploch ve dveřích je vše v pořádku - volant super, páčky na svých místech, rádio s usb super (za ty prachy dostatečný zvuk), jednozónová automatická klimatizace, vyhřívání sedaček (které funguje fakt bleskově), ESP, super sedadla na krátké trasy (na delší cesty mi chybí polohovatelná bederní opěrka), loketní opěrka... problém je jen v tvrdém plastu na dveřích na odložení levého loktu, tlačí! a jak! Nevadí to na krátké cesty, tam se člověk stejně drží volantu, ale při delších rovinkách nebo nudných průjezdech městy mi to dost vadí! Chtělo by to tam tak 2cm molitan :-)) Další problém má řidič vyšší postavy s výhledem vpravo dopředu - auto je malé, zavazí středové zpětné zrcátko a to dost! Mám 183cm - to není mnoho - a je to problém i se sedadlem zpumpovaným úplně dolů. Menší postavy - kolem 175cm - s tím problémy nemají. Taky tlusté A-sloupky trochu překáží, ale to je i v passatu. Jinak středový panel je natočený příjemně k řidiči, dálkové ovládání audia taky potěší (i když teda páčka je opravdu otřesný výtvor po stránce designové, ještě, že je tak schovaná a není vidět :-D) Zpětné zrcátko s automatickým zatmavením je uplně zbytečné, zadní sklo je natolik tónované, že stejně nikdo neosnuje. Což mi připomíná, že zadní okýnka a sklo na 3. dveřích jsou tónované silněji, přední okýnka o něco méně. Auto nemá xenony - jaká škoda, miluju xenony!!! - ale má aspoň dvojtou optiku, takže svítí opravdu parádně -jen nejsou natáčecí no... corner funkci zastávají přední mlhovky (což je změna oproti passatu, tam je na to spešl žárovka v hlavním světle). Paket Bocanegra znamená již podle překladu "černá tlama" černý čumáček a dále imitací karbonu obležené některé detaily interieru (například plocha nad budíkama, od které se odráží slunko - super! - tady někdo moc nepřemýšlel), dále 3ramenný volant a všude možně nápis B... prostě kraviny, které mě neberou, ale jako proč ne =) Uznávám, že je to hraní si na něco, co to auto není, obecně se s filozofií hot-hatchů neztotožňuju, proto tohle auto ani neberu jako sportovní, jen je prostě trochu více dynamické než běžnější verze. Až budu chtít sportovní auto, tak si koupím Imprezu STI a zaplatím si někoho, kdo mě naučí, jak se v tom nezabít (ptal jsem se prodejce subaru a říkal, že jezdí asi tak polovina STIček, co prodají... hm, většina skončí ve stromě a to nechci). Toto auto je prostě krásné, vyjmečné, trochu rychlejší než je průměr, nic víc, nic míň a s tím se taky pořizovalo - aby bylo bezpečné předjíždět, dalo se zažít aspoň malilinko adrenalinu za volantem, cestu si trochu užít. Cílem nebylo dělat dojem na kolemjdoucí kočky :-D
Při hodnocení auta beru v potaz moje subjektivní srovnání s auty, která jsem zatím měl tu čest řídit a taky účel, s jakým bylo auto pořizováno.

Silné stránky

+ podvozek, motor, 7-mi stupňová převodovka DSG s pádly pod volantem, kola, volant
+ zátah od spodu díky dvojtému přeplňování
+ nízká spotřeba při šetrné jízdě
+ ergonomie interiéru
+ poměr cena/výkon
+ image auta, individualizace díky paketu Bocanegra
+ veliká zrcátka, které se mohou elektricky velmi efektně a elegantně sklopit k autu
+ líbí se i mamince, první auto v historii našeho vozového parku, které se jí líbí :-))

Slabé stránky

- taky podvozek - velmi tvrdý + šlupky pneumatiky
- laciné plasty v interieru, na stropě, deklu kufru, čalounění kufru
- chybí bederní opěrka u sedadel
- neposuvné sedadlo řidiče při sklápění a snaze dostat se na zadní sedadlo (sedadlo spoljezdce se sklopí i posune po kolejnicích)
- špatný výhled pro řidiče nad 180cm
- spotřeba na dálnici a citlivost na styl jízdy
- pomalu ale jistě začínají vrzat plastíky, ale za to může tvdrost odpružení a nekvalitní české silnice
- anténa, teda nevím, kdo se tomu odvažuje říkat anténa - nebo možná kdybych chtěl chytat Austrálii. Každopádně máte vždy po ruce prut na chytání ryb, to se může hodit!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis Seat ve Fryštáku, zatím se jen jednou měnil olej, jinak auto bez závad.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejci se auto hlavně snažili prodat :-)) Seaty v ČR moc nejdou, tak jsou rádi za každý prodaný kus a tomu odpovídal i přístup. Nic nebyl problém, všechno šlo zařídit velice rychle a pružně, provedli mě i ostatními modely Seat, což bylo taky super :-))

Tuzing

Zatím jsem jenom odstranil podložky pod SPZky a značky navrtal a zimní pneumatiky (což byl masakr sehnat v rozměru 215/40 R17 - nakonec byli jen Nokiany, ale sou bezva) jsme hodili na originální elektrony, pro letňáky chceme koupit nové disky, asi OZ superturismo v černé barvě.

 


Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím 100%

praktičnost
4

malý kufr, jen 3 dveře, navíc na zadní sedadla jen lidi do 175cm a i ti se krčí

prostornost
8

vepředu dobrý, ani se nemlátím kolenem do středového tunelu, vzadu horší

jízdní vlastnosti
10

Super! Vzhledem k nastavení vozu a kvalitě českých silnic

jízdní komfort
4

tvrdý podvozek, na českých silnicích je to přežitelný průměr

provozní náklady
9

papká to, ale zase ne tolik a servisy budou levné

náhradní díly
0

netuším zatím

výkon motoru
9

vzhledem k parametrům je to výtečné; stále je prostor pro přečipování (až 200k a 290n.m.)

spotřeba
8

body strhávám za spotřebu na dálnici

hlučnost motoru
9

volnoběh neslyšíte, zvuk kompresoru není nic moc, turbo už je lepší zážitek

kvalita sedadel
9

super boční vedení na danou třídu, chybí bederní opěrka

brzdy
10

zatím nejlepší, co jsem řídil

zavazadlový prostor
7

kupodivu jsme se sbalili 3 lidi na jednu noc pod stanama






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…