Škoda Octavia (2017)
27.5.2017Tak a je to tu. Ako blesk z jasného neba. Ďalšia recenzia. Predchádzajúce autíčko (http://moje.auto.cz/Slavo-N-/kia-sportage.html) sklamalo... 4 mesiace…
Škoda Octavia (Slavo N.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
ybalgin 08.06.17 18:07
« Re: Re: Re: Re: Re: spotreba
S dsg si rozumí náramně, něco o tom jsem se snažil napsat ve svojí recenzi. Podle mého dsg zvedá tento motor ještě o půl třídy výše. Jezdím teď s dlouhodobou spotřebou kolem 6l/100km, a to tam mám 17". Pokud by se tomu motoru ale šlapalo na krk, tak by mohla být dlouhodobá spotřeba klidně 7.5. Na sprit monitoru má nějakej frajer i 10l/100km. -
-
-
Slavo N. 01.06.17 09:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba
Facelifotvaná Octávia má záruku 5 rokov (2+3), takže by som určite prišiel o dodatočnú trojročnú záruku.... pre pár eur sa to naozaj neoplatí....
Naozaj pri uplatnení nejakej reklamácie, ktorá súvisí s motorom, dávajú na rozbor olej aj palivo a akonáhle niečo nesedí, zamietajú reklamáciu.... Taká je info z autorizáku....
A ja na to, ok a aká je pre Vás akceptovateľná napr. benzínka?! A chlapík, že" OMV, SHELL, SLOVNAFT :-) ... skôr to ale platí pre diesle, tie sú vraj veľmi citlivé, pri EURO 6, na nekvalitné palivo....
PS: takže ak pôjdete niekto napr. na Ukrajinu alebo do Ruska, hehe tak bacha na kvalitu paliva :-)))))))))))) resp. do vyjazdenia nádrže nereklamovať auto !!!!!! : ))))))) -
MOJE JMÉNO 31.05.17 12:23
« Re: Re: 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?
Ale jo, to chápu. Ale pokud bych si chtěl v záruce měnit olej i v půlce intervalu, tak rozhodně nepojedu do značkového servisu, ale vyměním si to doma, nebo dám 3 stovky na ruku tomu poslednímu garážníkovi, který mě nechá se na výměnu koukat. Výhodou je úspora jako hrom a navíc je olej až do samého dna skutečně vyměněný a nikoliv jen odsávačkou odcucnutý a doplněný, tak jak je běžným zvykem. Proč mám hned po výměně oleje ve značkovém ten olej na rysce tmavý jako bota ? Proč asi ? -
Stephen 31.05.17 09:52
« Re: 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?
To není v autorizovaných servisech až tak neobvyklá cena za litr oleje. Na něčem vydělávat musejí a tohle je jediná položka, kde nemají cenu diktovanou dovozcem vozidla. Takže to takhle "nahulí".
Na poslední faktuře z tohoto týdne mám za Shell Helix 5w-30 Kč 480,-- bez DPH za litr po slevě 10%. No nekup to! -
GregorZV 30.05.17 21:02
« zlodeji
Čauko, gratulujem a prajem veľa km bez nehody, neboj tieto nové TSIčka už sú veľmi dobre vyladené a vydržia, oktáva po facelifte sa mi na prvých fotkách nepáčila a smial som sa z toho ale v poslednom čase sa mi začína páčiť (samozrejme lepšie vybavené kúsky s full LED). Na margo zlodejov, odporúčam domontovať do auta neprekonateľný zabezpečovací systém VAM R1, ktorý Ti zabezpečí ochranu a neukradnú ti ju! -
-
Bertold 30.05.17 08:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba
Ja som ani netvrdil, že diely musia byť od oficiálneho predajcu Škoda. Diely musia byť schválené výrobcom.
Návšteva autorizovaného servisu počas ZÁKONNEJ záruky nie je povinná. To rieši legislatívna úprava Európskej komisie č. 461-2010 (tzv. Bloková výnimka). Ty píšeš, že musí mať neautorizovaný servis „správne postupy“. Ale ono nie je vôbec jednoduché mať „správne postupy“, ak neautorizovaný servis servisuje všetky možné značky. Veď len jeden a ten istý motor má X možných verzií. Či už v čase, alebo pri rôznom vyhotovení (napr. 4x4, automat, vyššia výbava, Adblue...). TREBA DODRŽAŤ VŠETKY NARIADENIA, KTORÉ PREDPISUJE VÝROBCA AUTA. A na to, aby neautorizovaný servis mal všetky aktuálne informácie, mal by si platiť prístup do on-line systému výrobcu (napríklad v Škode sa čosi také volá tuším „erWin“). Ale keby si neautorizovaný servis mal platiť prístup do všetkých on-line systémov výrobcov, ktorých autá servisuje a zároveň keby používal len schválené náhradné diely, tak určite by cenovo výraznejšie nepodliezol autorizované servisy, ktoré sa špecializujú na konkrétnu značku.
Servisovaním v neautorizovanom servise veľmi pravdepodobne prídeš o ROZŠÍRENÚ záruku (záleží na konkrétnych zmluvných podmienkach), a tak isto o možnosť „kulancie“ (ak výrobca hradí náklady nad rámec záručných podmienok- napríklad problémy s rozvodmi starých TSI (EA111))
-
colin251 29.05.17 18:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba
Nechci remcat, ale díly nemusí být přímo od prodejce Škoda, stačí, když jsou kvalitativně shodné. Jsou na to rozhodnutí EU. O záruku nepřijdete, to jsou jen bubu řeči prodejců.
Ani na servis se nemusí do originálního dealera. Pokud bude mít neautorizovany servis správné postupy, jak servisovat daný vůz a použije kvalitativně shodne díly, tak po dobu zákonné záruky o ni nepřijdete... o prodlouženou záruku už přijít ovšem můžete.
Jinak mě vlastní olej nepovolí vůbec, když jsem se na to ptal.