Recenze

8 Majitel

Hyundai Getz 2003 1,3i 60kw

9.47 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Getz, foto 1 Hyundai Getz, foto 2 Hyundai Getz, foto 3 Hyundai Getz, foto 4 Hyundai Getz, foto 7 Hyundai Getz, foto 8 Hyundai Getz, foto 9 Hyundai Getz, foto 10
Hyundai Getz, foto 11 Hyundai Getz, foto 12 Hyundai Getz, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Getzík Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1341 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 116 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 164 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 254 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Jedná se o vozidlo značky Hyundai s modelovým označením Getz. Můj getz má pod kapotou zážehový motor s nepřímým vstřikováním o obsahu 1,3l a výkonu 60,3 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol (Kód motoru G4EA). V roce 2013 při 82 000 km proběhla zástavba LPG výrobce AC Autogaz s toroidní nádrží o obsahu cca 45 litrů v místě rezervy za celkovou sumu okolo 22 tis. Kč.

Jak to celé tedy bylo...
Auto jsme pořídili do rodiny jako náhradní, kterak ho tak využíváme ovšem s předností, že je moje a kompletně se o něj starám. Koupili jsme ho rok po tom, co jsem dostal řidičský průkaz. Hned po řidičáku jsem jezdil s dosluhujícím Opel Vectrou B 1,8i 85kw. Auto bylo parádně komfortní až na vyjímku spotřeby a náchylnosti na korozi, na kterou to nakonec i dojelo (Spotřeba okolo 9L/100km není pro studenta chodící na brigády nic moc :D). Takže po převozu Vectry na šrotiště a dlouhém rozloučení přišla volba výběru dalšího vozu a tím se stal Getz. V našem případě to nebylo cestování po bazarech atd, ale šli jsme v podstatě na jistotu. Auto prodával známý od mého otce s kompletní historií, doložitelnými km a 7 let (2010) po prodeji bylo v jeho rodině. Čili žádné skryté vady a podobně jak se děje jinde. Koupeno námi v roce 2016 a stálo okolo 35 tis. Kč.

První dojmy, servis...
Po přepisu a evidenční kontroly dovezl táta auto domů. Sedl jsem do něho a projel jsem se. Tady jsem docela zaplakal, protože Vectra jela lépe a byla komfortnější. Každopádně tohle vše dohnal Getzík nízkými provozními náklady a snadnou ovladatelností.
Tyto auta trpí na korozi zadních lemů a podobně jako u konkurenta (Fabie) i záchyt špíny a vlhkosti u předního blatníku, kde začíná práh. Čili nechaly se udělat kompletně oba zadní lemy, vyvaření + lakování (Oprava okolo 8tis. Kč). Dále klasika olej v motoru + filtry + rozvody).
Během 4 let provozu a lehce přes 35tis. km servisní zásahy:
-Každý rok motorový olej + filtr
-Nové svíčky NGK + vzduchový filtr
-Zadní tlumiče
-Úchyt nádobky na servo kapalinu
-Výměna oleje v převodovce
-Zatmavení skel od B sloupku
-Přelakování 5-tých dvěří (stopy povrchové koroze)
-Přelakování obou předních blatníků u prahu (Koroze v důsledku záchytu špíny od kola)
-Každoroční revize LPG
-Tyčky stabilizátoru

Jak to vidím po letech...
Auto je (dá se říct) velice spolehlivé, včetně systému LPG. Mám ho teď 4-tým rokem a najel jsem na něm přes 35 tis. Km. Rozhodně ho můžu doporučit začínajícím a nenáročným řidičům (Důvod proč v něm potkávám hodně důchodců :D)
Zatím mě nikde nenechalo a doufám, že ještě nenechá. Zvládá i dlouhé cesty, ale dálnice se mu moc nelíbí (Nejlépe se pověsit za kamion a jet okolo 100 km/h). Když se šlápne, tak 140 km/h zvládne, akorát to jde už trochu slyšet. Maximálně jsem s ním jel 168 km/h a to jsem se už trochu bál (V TP má max 164 km/h). Co se týče jízdního komfortu a stability, tak to není špatný. Je tak nějak tvrdý a měkký zároveň. Do zatáček se vrhá statečně a kolikrát ji projede opravdu rychle (Pak záleží na pneumatikách - pohotovostní hmotnost 1050 kg). Motor má dechu dostatek, ale do kopce moc nejede, natož tak někoho předjíždět. Super zrychlení právě ve městě nebo obecně do 100 km/h. Pak to ztrácí dech. (Dával jsem si sprint s kamarádem co měl Octavii Tdi 81kw a do cca těch 100 km/h jsem ho měl, pak bych neměl šanci). Ke zmínce stojí audio. Repráky jsou originál a rádio je značky Pioneer. Hraje to opravdu perfektně a společně s jeho nastavením basů, hlasitosti, hloubky atd neznám zatím nic lepšího.

Vnitřní prostor, posed a komfort...
Do auta se po sklopení zadních sedaček (mimochodem jejich sklon je nastavitelný) vzniká příjemný prostor pro větší krabice. Sedačky se také dají vycvaknout od podlahy a překlopit dopředu, takže převést např. pneumatiky taky není problém.

Měřím cca 175cm. V první řadě chci říct, že rád za volantem sedím nízko a sportovně. To tady bohužel nehrozí :(.
1. Chyba: Volant je nastavitelný jen výškově. 2. Chyba: Sedačka je nastavitelná ve dvou směrech, přičemž výška sedáku lze nastavit dvěma kolečky. Jedno kolečko mění výšku sedáků pod koleny a druhé blíže opěradla. Celkově se nedá sedačka nastavit níž, než by bylo dobré. Sedí se tam vysoko.
3. Chyba: pedály jsou blízko volantu, takže člověk má nohy zalomené a díky absenci středového tunelu palubní desky si nelze koleno opřít.
... díky tomu jet s ním více jak 50km v kuse bývá občas dost mučení. Délka sedáku je malá, takže stehna nemám podepřená a po čase přichází křeče do kolenou. To se mi ve Vectře nikdy nestalo. Na kratší vzdálenost to problém není.
1. Pozitivum: Opěradlo je docela fajn a při jízdě v zatáčkách má boční vedení, které vůči tomuto autu naprosto stačí.
2. Pozitivum: Kabina je dost prostorná ač se to na takové auto nezdá. (Každý kdo se mnou jel byl překvapen)
3. Pozitivum: Velká přihrádka spolujezdce + odkládací prostory pod volantem a u ruční brzdy.

Lehké shrnutí...
Na autě se mi hlavně líbí, že pokud je člověk aspoň trochu šikovný, tak si na něm dokáže udělat vše sám.
Motor je příjemně silný a úsporný.
Hbitý podvozek v zatáčkách na okreskách.
Kabina je vevnitř příjemně prostorná.
Naopak ergonomie z hlediska posedu je lepší ve Fábii.

Na jaře mě čeká rozleštění předních světlometů (Hlavně kvůli STK, ať není problém) a každoroční revize LPG.

Spotřeba při lpg:
dálnice - max 9,5L/100km
okresky - max 8,5L/100km
město - max 8L/100km

Můj průměr na 50% dálnice a okresky byl cca 7L/100 km. (Dá se jezdit i za méně, ale to by potom cesta nebavila a nesmělo se předjíždět). Dále záleží na stylu, každý řidič má jiný a drobnosti kolikrát spotřebu hodně ovlivňují. Osobně jezdím minimálně při 2000 ot./minutu a pro normální, svižnější jízdu okolo 3000 ot./minutu kvůli špičce točivého momentu.

Silné stránky

Spolehlivost
Silný motor na objem a rok výroby
Nízké provozní náklady
Jízdní vlastnosti

Slabé stránky

Ergonomie posezu řidiče
Horší antikorozní ochrana (jsou i horší případy...)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jediné rozvody a zadní lemy mi dělal někdo jiný, jinak vše svépomoci :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Známý :)

 

Novinky v recenzi

8.5.2020 17:06

Servis

Květen 2020 232 xxx km.
- revize lpg bez problémů
- nově rozleštěná přední světla + svíčky NGK


Přidat názorDiskuse: Hyundai Getz 2003 1,3i 60kw

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Hyundai Getz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Paráda :)

praktičnost
9

Vše co jsem potřeboval, se tam vlezlo (Například 5 kastlů piv :D)

prostornost
9

Vypadá male, ale vevnitř je překvapivě velké.

jízdní vlastnosti
9

Překvapivě přesné řízení se zpětnou vazbou. (hydraulický posilovač)

jízdní komfort
9

Podle zvyku, Getz má nastavený podvozek mezi tvrdým a měkkým.

provozní náklady
10

Naprosto perfektní.

náhradní díly
9

Sežene se vše, něco je lehce dražšího (Karosářské díly a nápravnice), jinak je vše normál.

výkon motoru
8

Vždy je málo. Musí se pro výkon točit.

spotřeba
10

Paráda.

hlučnost motoru
8

To je trochu horší zvláště na dálnici, ale rádio to přehluší :D

kvalita sedadel
7

Pro mých 175cm je sedák naprosto podprůměrný a mám chuť sedačku vyhodit.

brzdy
9

Plynulý náběh, ale nesmí se jet moc kudla, kde mají tendenci vadnout (Už se mi jednou stalo).

zavazadlový prostor
9

Dá se na takovou kategorii.






Blesk.cz

Úzká ulice nám ničí plot za 100 tisíc! Můžeme jen přihlížet, zoufá si senior (81)

Úzká ulice nám ničí plot za 100 tisíc! Můžeme jen…

Pan Jindřich Hanzlík (81) žije s manželkou Annou (76) v malé vesničce Oleško-Březová. Trápí je ulice Úzká, která…

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a jak vypadá uvnitř?

Nová Škoda Fabia čtvrté generace! Na kolik vyjde a…

Dvaadvacet let od premiéry první fabie odhalila včera Škoda její čtvrtou generaci. A kolegové ze Světa motorů ji…

 

iSport.cz

Anglie - Skotsko 0:0. Remíza giganta, statečné Skotsko i Stonesova tyč

Anglie - Skotsko 0:0. Remíza giganta, statečné…

Česko po dvou kolech vede skupinu D a v posledním utkání mu k uhájení první příčky stačí uhrát s Anglií bod.…

Chorvatsko - Česko 1:1. Důležitý bod přiblížil osmifinále, pálil opět Schick

Chorvatsko - Česko 1:1. Důležitý bod přiblížil…

Čeští fotbalisté ve svém druhém utkání skupiny D na mistrovství Evropy remizovali s Chorvatskem 1:1 a mají velmi…

 

Reflex.cz

Epidemie je pryč, pro další škrcení svobody není důvod. Politici si přesto drží moc nad našimi životy

Epidemie je pryč, pro další škrcení svobody není…

Pokud si práva a svobody, které nám stát sebral za dobu koronakrize, nevydupeme zpátky teď, už se nám to nemusí…

Lidé zjistili, že má Primark otevřeno i další dny a že v nekonečné frontě stáli zbytečně

Lidé zjistili, že má Primark otevřeno i další dny a…

V Praze se ve čtvrtek nově otevřela prodejna Primark a lidé se mohli přetrhnout, aby urvali levné, leč poměrně…