Recenze

Rampa89 (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Corsa 1.0 12V CN110

9.55 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Corsa, foto 1 Opel Corsa, foto 2 Opel Corsa, foto 3 Opel Corsa, foto 4 Opel Corsa, foto 5 Opel Corsa, foto 6 Opel Corsa, foto 7 Opel Corsa, foto 8
Opel Corsa, foto 9 Opel Corsa, foto 10 Opel Corsa, foto 11 Opel Corsa, foto 12 Opel Corsa, foto 13 Opel Corsa, foto 14 Opel Corsa, foto 15 Opel Corsa, foto 16 Opel Corsa, foto 17 Opel Corsa, foto 18 Opel Corsa, foto 19 Opel Corsa, foto 20 Opel Corsa, foto 21 Opel Corsa, foto 22 Opel Corsa, foto 23 Opel Corsa, foto 24 Opel Corsa, foto 25 Opel Corsa, foto 26 Opel Corsa, foto 27 Opel Corsa, foto 28 Opel Corsa, foto 29 Opel Corsa, foto 30 Opel Corsa, foto 31 Opel Corsa, foto 32 Opel Corsa, foto 33 Opel Corsa, foto 34 Opel Corsa, foto 35 Opel Corsa, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Koza Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:123456 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 973 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 82 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Už tomu bude rok, co se potkávám s touto corsou. Dopředu se omlouvám, že se jedná o auto mé sestry, ale na svou obhajobu uvádím, že s ním mám najeto snad více než ona :-D, tak si dovolím se s Vámi podělit o nějaké ty zkušenosti.

Než sme koupili tuto corsu, měli sme samozřejmě zaměřeno na corolly a colty. Oba tyto vozy už dobře známe, ale první z jmenovaných sestra nechtěla, nelíbilo se jí že bychom měli všichni toyoty. Nabídka ojetých coltů není kdovíjak kvalitativně slavná a tak se přihodilo, že rodiče z ničeho nic přivezli corsu. V té době za dobrou cenu, v opravdu pěkném stavu, no prostě se to vyplatilo. Původem z Itálie, ročník 2000, po první majitelce, v době nákupu měla natočeno čerstvých 100t. km, el. okna, airbag řidiče, centrál, 6 reproduktorů a to by bylo tak zhruba vše.

Vždy sem si myslel, že u malého auta stačí malý motor. To platilo do doby, než sem měl čest s corsou. Pod její kapotou klape jednolitrový 3válec, který sice má psaný výkon na svůj objem pěkných 40 kW, ale jízda s ním už tak pěkná není přesto že pohotovostní hmotnost činí 940 kg.. Už po nastartování vás napadne, jestli to nebylo špatně když jste tankovali natural místo nafty, protože vibrace a zvuk je typický spíše pro kdejaký traktor, ale po čase si na to zvyknete. Tah na první 2 převodové stupně je dobrý, s 3. už od určitých otáček začnou být problémy, a poslední 2 jsou spíše na udržování rychlosti. Zpřevodování je krátké, takže řadit musíte docela často a že by bylo řazení ukázkově přesné bohužel pravda není. Motor se s vysokými otáčkami nekamarádí, i na to že je to tříválec není jeho ochota kdovíjak velká. Dejme tomu, že nenáročný uživatel s ním mít problém nebude, ale u člověka který přesedne z něčeho lepšího spokojenost nebude tím pravým výrazem. A že by byl hospodárný to se už vůbec nedá říct, nejen že se ohřívá děsně dlouhou dobu (kór v zimě) ale pokud s ním budete jezdit krátké vzdálenosti (do 20 km), budete si muset také zvyknout, že ručička palivoměru 46 l velké nádrže padá nějak rychle. Kombinovaná spotřeba se v tomto případě může dostat velmi blízko 9 l / 100 km, což mi vyrazilo dech. Abych jenom nehanil, dá se dosáhnout spotřeby i pod 5 l, ale věřte že pak se jedná, zejména dokud se motor neohřeje, o lechtání plynového pedálu. Takový celkový průměr se pohybuje kolem 6 – 7 l / 100km, člověk by ale čekal vzhledem k chování motoru a vůbec jeho objemu hodnoty menší. Poměrně problematický je také ventil EGR, který pouští výfukové plyny zpět do sání kvůli emisím. Ten se časem zanese a vypoví svoji službu, v našem případě odešel ihnet po koupi. Řešením bylo vrakoviště a jeho vyčištění, nový stojí okolo 2500,- Kč. Když nepracuje jak má, auto je ještě línější než je normálně a spotřeba se i přes snahu řidiče pohybuje vysoko.

Motoru sekunduje podvozek, který tvoří vepředu McPherson a vlečená ramena vzadu. Ten je až moc měkký, náklony v zatáčkách jsou značně citelné a limit podvozku najdete velmi brzy. Na blbnutí a frajeřinky to opravdu není, zajímalo by mě jestli ho mají i silnější motorizace stejně naladěný, protože už tady když to přeženete velmi rychle poznáte fyzikální zákony, čekejte brzkou nedotáčivost. Nerovnosti tuzemských silnic corsa výrazně přehoupne, ale i tak ji občas něco dokáže překvapit. Než si na chování auta zvyknete, budete mít pocit že jste na houpačce a že každou zatáčku opustíte po 2 kolech. Charakter motoru a podvozku má ale i své světlé stránky, jednou z nich je, že nebudete mít chuť jezdit rychle… no k tomu vám pomůže aji ta spotřeba J. Jinak je ale podvozek předvídatelný a navíc v rychlostech ve kterých budete corsou projíždět krajinou (pokud nejste sebevrazi) v krizových situacích i dobře zvladatelný. Stále mě překvapuje absence ABS, když má airbag, ale brzdy jsou vcelku dobré, jen mají větší sklon k vadnutí, i díky absenci chlazení kotoučů vepředu (vzadu bubny)… A u corsy bez posilvače řízení vás překvapí i jak těžce jde s volantem hýbat a to nejen při parkování, to pro mladou slečnu opravdu moc není.

No to bychom měli jízdu, snad si trochu zpravíme chuť vnitřkem vozu. Ten je takový útulný a navíc se rychle prohřívá (to ale musí být prvně zahřátý motor L). Kdo by čekal v takto velkém autě nějaké prostorové orgie, měl by si zajistit vyšetření někde v blázinci, ale i tak pro převoz 5ti dospělých ve velmi akutních případech dostačuje. No zvládne i 6, ale vy to více jak pár kilometrů nezvládnete. Když se vepředu trochu uskromníte, tak 4 dospělí nejsou problém, ideál je ale 2, maximálně ještě nějaké dívčiny dozadu či v případě mladé rodiny děti. Dopředu se vejdou i prostorově výraznější lidé, sedadla ale nemají moc dobré boční vedení a vůbec po nějaké době z nich pocítíte záda. Zadní lavice není tvarovaná snad vůbec a nemá ani náznak hlavové opěrky. Zavazadelník také svými 260 litry nepřekvapí, ale ani neurazí, má sice vysokou nákladovou hranu, ale v případě potřeby můžete ošidit cestující vzadu a ubrat jim trochu toho pohodlí posunutím opěradla. To je v našem případě bohužel nedělené. Převozní kapacitu jsme samozřejmě už několikrát vyzkoušeli, ať už stěhováním nebo cestou na hory ve 3 dospělých s dvěma prknama a batožinou… Schránka před spolujezdcem vám dá vědět jak je auto velké, nic moc do ní nedáte, zachraňuje to polička pod ní umístněná, kam se vejdou i 2 1,5 l velké pet láhve. Pak jsou tady kapsy ve dveřích, nejsou zrovna malé, ale také tam nic velkého nedáte a už uplně zapomeňte na ty láhve, a palubní deska má nahoře vytvarovanou odkládací plochu, na které však, pokud tam není nějaká protiskluzová podložka, všechno klouže. Zásluhu na tom mají tvrdé plasty, ty jsou ostatně všude kam se podíváte, je to ale také podle mě jejich jediné výrazné negativum, no a možná snad ještě náchylnost na poškrábání. Výhodou je že se dobře čistí. Další negativum je, že se palubní deska skládá z mnoha těchto tvrdých částí, což způsobuje různé pazvuky a vrzání když zrovna není dobrý povrch silnice. Jednoduchost vládne celým autem, a tak vás rozveselí poměrně archaické podsvícení palubních přístrojů, které vypadá jak tvořené pomocí voskových svíček. Zpracování není na oslnivé úrovní, ale alespoň to drží pohromadě J. Pochválit však musím hudební výbavu, přes všechny neduhy interiéru je na normální poslech velice dobrá. Zásluhu na tom mají basové a výškové reproduktory ve dveřích a středobasové vzadu po stranách. Originální radiopřijímač využívá displeje uprostřed vrchní části palubní desky, který jinak v pohotovostním stavu zobrazuje venkovní teplotu, datum a čas. V případě že do ISO konektorů, které navíc obsahují ještě jeden konektor kvůli komunikaci s displejem, zapojíte obyčejné autorádio, bude se zobrazovat jenom čas a teplota a také mohou nastat problémy s napájením autorádia a to že nebude udržována paměť. Ostatní vymoženosti jako topení a ovládání oken pracují bez problémů. Zadní okna jsou pevná.

V dnešní době má corsa své trumfy v rukávě. Těmi jsou například nízké povinné ručení a také zájem o malé vozy k čemuž patří i malá ztráta na hodnotě. Jinak je to jednoduchý automobil pro nenáročné uživatele. Mezi výhody také patří nabídka motorů a provedení – 3dv a 5dv hatchback a van (Combo). Negativa i pozitiva jsem se snažil shrnout v poměrně dlouhé recenzi, takže doufám že Vám bude nápomocna.

Děkuji za komentáře a hodnocení.

Silné stránky

- Povinné ručení

- Velikost vozu - při parkování

- Nízká ztráta hodnoty - dobře si drží cenu

- Jízdní komfort - přehoupne takřka cokoliv

- Tovární audio - vzhledem k autu jako celku velmi dobré

- Odolnost karoserie vůči korozi

Slabé stránky

- Motor - někdy mi silně připomíná multikáru

- Podvozek - ze začátku budete mít v zatáčkách strach

- Spotřeba - alespoň v našem případě

- Absence posilovače řízení - individuální, kažodpádně velmi znatelné

- Napájení autorádia - záleží jaké tam dáte, ale většinou ztrácí paměť, ale dá se to řešit

- Sedadla - účel plní, ale nejsou zrovna pohodlná

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na opláckých ECO motorech často odchází EGR ventil. Projevuje se to tak že auto má čím dál horší odezvu na plyn, vůbec netáhne, cuká a má vysokou spotřebu. Nový stojí cca 2500,-, ale někdy se dá starý vyčistit a funguje dál.

Krom jiného jsou na sestřiné hyn tlumiče. Zapříčiňuje to zřejmě neduhy v zatáčkách, jako jsou např. velké náklony. Nové stojí zadní okolo 2000, přední 2500.

Až na často praskající žárovky v zadních světlech nejsou problémy.

Technické specifikace

Opel Corsa 2. generace (značení B) – vyráběno 1993 – 2000
________________________________________________________
Všeobecné základní technické informace:
________________________________________________________

Rozměry DxŠxV mm, zavazadelník l (/po sklopení zadních sedadel)

Hatch 3dv 3729 x 1608 x 1420, 260 (1050)
Hatch 5dv 3729 x 1608 x 1420, 280 (1050)


Rozvor 2443 mm
Rozchod kol mm (P/Z) 1387/1388
Typ zavěšení (P/Z) McPherson/vlečená ramena

Objem nádrže 46 l

________________________________________________________
Motory :
________________________________________________________

1.0 – 12V X10XE
___________________
Výroba – 5/97-8/00
Typ - 3 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC
Objem ccm - 973
Vrtání mm - 72.5
Zdvih mm - 78.6
Výkon kw/ot (PS/ot)
40/5600 (55/5600)
Točivý moment Nm / ot
82/2800
Kompresní poměr
10,1
Příprava směsi – Motronic 1.5.5
Počet válců/ventilů - 3/12
Omezovač otáček ot.
6400
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,25
Chladící náplň l – 5,6
Max. rychlost km/h
150
Zrychlení 0-100km/h (s)
18

1.2 X12SZ
___________________
Výroba – 3/93-8/98
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový OHC
Objem ccm - 1196
Vrtání mm - 72.0
Zdvih mm - 73.4
Výkon kw/ot (PS/ot)
33/4600 (45/4600)
Točivý moment Nm / ot
88/2800
Kompresní poměr
10,0
Příprava směsi – MULTEC
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.
6000
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,5
Chladící náplň l – 6,0
Max. rychlost km/h
145
Zrychlení 0-100km/h (s)
20

1.2 – 16V X12XE
___________________
Výroba – 3/98-8/00
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC
Objem ccm - 1199
Vrtání mm - 72.5
Zdvih mm - 72.6
Výkon kw/ot (PS/ot)
48/5600 (65/5600)
Točivý moment Nm / ot
110/4000
Kompresní poměr
10,1
Příprava směsi – Motronic 1.5.5
Počet válců/ventilů - 4/16
Omezovač otáček ot.
6200
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,5
Chladící náplň l – 5,2
Max. rychlost km/h
163
Zrychlení 0-100km/h (s)
14

1.4 C14NZ
___________________
Výroba – 3/93-2/96
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový OHC
Objem ccm - 1389
Vrtání mm - 77.6
Zdvih mm - 73.4
Výkon kw/ot (PS/ot)
44/5200 (60/5200)
Točivý moment Nm / ot
103/2800
Kompresní poměr
9,4
Příprava směsi – MULTEC
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.
6400
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,5
Chladící náplň l – 6,0
Max. rychlost km/h
155
Zrychlení 0-100km/h (s)
15

1.4 X14SZ
___________________
Výroba – 3/96-8/98 – dále pouze Combo
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový OHC
Objem ccm - 1389
Vrtání mm - 77.6
Zdvih mm - 73.4
Výkon kw/ot (PS/ot)
44/5200 (60/5200)
Točivý moment Nm / ot
106/3000
Kompresní poměr
9,6
Příprava směsi – MULTEC
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.
6000
Olejová náplň l (s filtrem/ motory s hliníkovou vanou) – 3,5/ 3,25
Chladící náplň l – 6,0
Max. rychlost km/h
155
Zrychlení 0-100km/h (s)
15

1.4i C14SE
___________________
Výroba – 3/93-2/96
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový OHC
Objem ccm - 1389
Vrtání mm - 77.6
Zdvih mm - 73.4
Výkon kw/ot (PS/ot)
60/5800 (82/5800)
Točivý moment Nm / ot
114/3400
Kompresní poměr
9,8
Příprava směsi – MULTEC-M
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.
6400
Olejová náplň l (s filtrem/ motory s hliníkovou vanou) – 3,5/ 3,25
Chladící náplň l – 6,0
Max. rychlost km/h
177
Zrychlení 0-100km/h (s)


1.4 – 16V X14XE
___________________
Výroba – 9/94-8/00
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC
Objem ccm - 1389
Vrtání mm - 77.6
Zdvih mm - 73.4
Výkon kw/ot (PS/ot)
66/6000 (90/6000)
Točivý moment Nm / ot
125/4000
Kompresní poměr
10,5
Příprava směsi – MULTEC-S
Počet válců/ventilů - 4/16
Omezovač otáček ot.
6500
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,25
Chladící náplň l – 5,6
Max. rychlost km/h
180
Zrychlení 0-100km/h (s)
11

1.6 – 16V X16XE
___________________
Výroba – 9/94-8/00
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC
Objem ccm - 1598
Vrtání mm – 79.0
Zdvih mm - 81.5
Výkon kw/ot (PS/ot)
78/6000 (106/6000)
Točivý moment Nm / ot
148/4000
Kompresní poměr
10,5
Příprava směsi – MULTEC-S
Počet válců/ventilů - 4/16
Omezovač otáček ot.
6600
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,25
Chladící náplň l – 5,6
Max. rychlost km/h
192
Zrychlení 0-100km/h (s)


1.6 – 16V C16XE
___________________
Výroba – 3/93-8/94
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC
Objem ccm - 1598
Vrtání mm – 79.0
Zdvih mm - 81.5
Výkon kw/ot (PS/ot)
80/6000 (109/6000)
Točivý moment Nm / ot
150/3800
Kompresní poměr
10,5
Příprava směsi – MULTEC-S
Počet válců/ventilů - 4/16
Omezovač otáček ot.
6500
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,5
Chladící náplň l – 5,6
Max. rychlost km/h
192
Zrychlení 0-100km/h (s)
9,8

1.5 D 4EC1
___________________
Výroba – 3/93-8/96
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, vznětový OHC
Objem ccm - 1488
Vrtání mm – 76.0
Zdvih mm - 82.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
37/4800 (50/4800)
Točivý moment Nm / ot
90/2400
Kompresní poměr
23,0
Příprava směsi – VE 4 (rozdělovací vstřikovací čerpadlo)
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.

Olejová náplň l (s filtrem) – 3,75
Chladící náplň l – 6,0
Max. rychlost km/h
150
Zrychlení 0-100km/h (s)
19,5

1.5 TD X15DT/ T4EC1
___________________
Výroba – 3/93-8/00
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, vznětový OHC
Objem ccm - 1488
Vrtání mm – 76.0
Zdvih mm - 82.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
49/4600 (67/4600)
Točivý moment Nm / ot
132/2600
Kompresní poměr
22,0
Příprava směsi – VE 4 (rozdělovací vstřikovací čerpadlo)
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.
4800
Olejová náplň l (s filtrem) – 3,75 / 4,5 / 4,25 (podle roku výroby)
Chladící náplň l – 6,3
Max. rychlost km/h
165
Zrychlení 0-100km/h (s)
14

1.7 D 17D/ 4EE1
___________________
Výroba – 3/93-2/96
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, vznětový OHC
Objem ccm - 1686
Vrtání mm – 78.0
Zdvih mm - 86.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
44/4500 (60/4500)
Točivý moment Nm / ot
108/2600
Kompresní poměr
23,0
Příprava směsi – VE 4 (rozdělovací vstřikovací čerpadlo)
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.

Olejová náplň l (s filtrem) – 3,75
Chladící náplň l – 6,0
Max. rychlost km/h
155
Zrychlení 0-100km/h (s)


1.7 D X17D/ 4EE
___________________
Výroba – 3/96-8/00
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, vznětový OHC
Objem ccm - 1686
Vrtání mm – 79.0
Zdvih mm - 86.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
44/4400 (60/4400)
Točivý moment Nm / ot
112/2650
Kompresní poměr
23,0
Příprava směsi – VE 4 (rozdělovací vstřikovací čerpadlo)
Počet válců/ventilů - 4/8
Omezovač otáček ot.
4700
Olejová náplň l (s filtrem) – 4,25
Chladící náplň l – 6,0
Max. rychlost km/h
155
Zrychlení 0-100km/h (s)
16,5

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Opel Corsa 1.0 12V CN110

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Opel Corsa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Pohřeb zabitého policisty Pavla (†31): Zůstaň se mnou!, znělo smutečním sálem

Pohřeb zabitého policisty Pavla (†31): Zůstaň se…

Rodina, přátelé a desítky strážníků, policistů i hasičů se přišly rozloučit v pondělí odpoledne s policistou…

Nečekaná třenice na výročí Gotta (†80): Dojemný vzkaz do Ivany a dětí na hrobě! Ale bez Dominiky, která pak promluvila

Nečekaná třenice na výročí Gotta (†80): Dojemný…

Mít osobní strážce i po smrti? To se nepoštěstí jen tak někomu, ale v případě zesnulého zpěváka Karla Gotta…

 

iSport.cz

Volná cesta k Czech Bowlu! Hrát se bude, ale bez truchlících Lions

Volná cesta k Czech Bowlu! Hrát se bude, ale bez…

Následky koronavirové krize nezabrání, aby se letos v České lize amerického fotbalu bojovalo o Czech Bowl. Hrát…

Hadamczik řekl, za kolik Sparta lákala Baroše. Matušoviče prý Baník vyhnal

Hadamczik řekl, za kolik Sparta lákala Baroše.…

Milan Baroš v dresu Sparty? Dnes úsměvná představa, už ve světle toho, jak letenští fans ikonu Baníku vnímají.…

 

Reflex.cz

Kult černého čápa: Paranormální investigativa Reflexu odhaluje okultní spiknutí!

Kult černého čápa: Paranormální investigativa…

Výlet Andreje Babiše do tajů astrologie má mnohem temnější pozadí, než se na první pohled zdá. Nic se neděje…

Hagia Sofia: Erdoan chce přeměnou muzea na mešitu ukázat Turecko jako islámskou velmoc

Hagia Sofia: Erdoan chce přeměnou muzea na mešitu…

Rozhodnutí tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdoana učinit opět z pravoslavného kostela a muzea funkční…