Škoda Fabia (2004)
7.1.2017Tato recenze je věnována mému momentálnímu vozidlu které nahradilo moji původní Fabii sedan 1.2 HTP 12V ze které mi nepozorný řidič dodávky vyčaroval…
Škoda Fabia (Rados)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
1,2HTP 08.01.2017 10:19
Verny_2013
-
Re: 1,2HTP 08.01.2017 10:58
Rados
-
Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 18:37
Đawson
-
Re: Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 19:54
Rados
- Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 20:09 Ronault.
-
Re: Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 19:54
Rados
-
Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 18:37
Đawson
-
Re: 1,2HTP 08.01.2017 10:58
Rados
- Jen potvrzujete 10.01.2017 16:37 rohYpnol
- Duster 31.01.2017 20:40 Ronault.
- Zadná lavica 22.03.2017 08:33 Kubík
-
Verny_2013 08.01.2017 10:19
1,2HTP
Je motor do města a na okresky, na dálnici prostě nepatří přesně jak píšeš. Brácha ho měl a na dálnicích ho prostě uhnal. Už po tak 100 Tis km postupně odcházely cívky, motor začal žrát olej a proto auto skončilo v AAA. Tam si ho ani ne do týdne nějaký šťastlivec odvezl a možná ho do teď leští v garáži. Jak píšeš s tou kultivovaností to není až tak hrozné. Samozřejmě ten vysavačový zvuk tam prostě je, ale co se týká kultivovanosti jako takové, úplně nejhorší motor se kterým jsem jezdil je 1,4TDi od VW. To bylo opravdu peklo.-
Rados 08.01.2017 10:58
« Re: 1,2HTP
Souhlas, tak já ho budu mít zatím jako náhradu za předchozí než se rozhodnu a vyberu nejaké nové. Potom zůstane jen jako druhé náhradní vozidlo. Tak na to snad poslouží dobře. Jj civky mi odcházeli i na předešlé fabii takže stim počítám.
Jj, přesto že mi je 1.4tdi celkem sympatické, tak musím říci,že jeho kultivovanost ai chod připomíná naftové motory které jezdili před 25 lety :-)-
Đawson 08.01.2017 18:37
« Re: Re: 1,2HTP
I já se s HTP něco najezdil a vzhledem k tomu, že nepovažuji auto co má 80 kw za slabé, mi i výkon na klidné cestování stačil ( 47 kw combi ), naopak sem byl rád za rychlé topení a dobrou převodovku :-) Ale jak píšu, sem defenzivní řidič.
Dej více fotek, chci tuhle voňavku vidět :))-
-
Ronault. 08.01.2017 20:09
« Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Když srovnám 40 kW a 47 KW verzi, tak ta naše silnější proti v minulé zimě půjčené 40 kW (nemám tažné) tak naše o hodně hůře topí. Nevím, jestli to je nějakým problémem naší silnější verze, ale kolegova přímo grilovala po 4 km jízdy.
Jinak k tvé recenzi, sice máš pravdu, že 40 kW verze má točivý moment níže, ale výše už vůbec nic není a předjíždět se s ní třeba vůbec nedá, respektive leda tak traktor, protože nad 80 už auto nezrychluje vůbec 8-s-
Rados 08.01.2017 22:37
« Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Těžko říct jestli s tim bude nějaký problém, ale osobně jsem zjistil, že tato momentální fabie se ohřeje a topí o něco rychleji než ta předchozí.
Jinak s tebou souhlasím i když jsem tu možnost předjíždět jeste za těch par dnů co ji mám neměl,tak pociťují horší tah od 80ky nahoru. Proto se tato verze hodí hlavně do měst, kde ocenis lepší zátah při rozjezdech. :-)-
Ronault. 09.01.2017 12:09
« Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Já jsem se s ní vypekl ještě před lety, když jsem měl Fanouše, půjčil mi ji strejda a vidím dva kamiony, unešen z toho, jak to autop po městě a do té doby docela pěkně proti Favoritu táhlo jsem je začal předjíždět, byl jsem rád, že jsem zvládl jednoho, i když jsem s ijist, že Fanouš vy zvládl dva. Prostě je ten motor svým spíše dieselovým projevem s točivým momentem úplně dole strašně zrádný, diesel má ale dlouhé převody, tohle ne, tam od 80 se skoro nic neděje a od 100 jen když fouká vítr 8-s O to jsem byl překvapenější z 47 kW verze, i když ta mi příjde taková...křehká... 8-s-
Rados 09.01.2017 16:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Dobré vědět než se do takového manévru pustím :-)
Nekdy si to i osobně vyzkouším ať vím co od něj čekat.
Po takové zkušenosti aspoň člověk bude vědět.
Jinak favorita jsem nikdy neměl ale felicii jo a co si tak pamatuji byla to docela leniva mrcha ;-\
Jak to myslíš,že ti přijde křehká? :-) -
-
Ronault. 09.01.2017 18:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Mezi oběmi verzemi jsou rozdíly, minimálně co se týče napínáku a rozvodů, více potíží taky měla silnější verze s 12V.
Už když ten motor je nastartovaný, tak nějak více chrastí a klepe se než 40 kW verze. Nevím, jestli je to jen ten můj kus, ale jelikož mám čerstvě vyměněné rozvody, je po servisu a oba auta měla cca stejně najeto, tak je to asi vlastnost obecná.
No a celkově je ten motor křehký. V prvé řadě na to, že jde o docela obyčejně výkonný maloobjemový atmosférický motor, tak je proti konkurenci (např. od Fiata řada Fire, Renaultovská 1,2 16V nebo od Hondy z Jazzu 1,2) hlučnější a choulostivější téměř na vše.
Co u motorů v závorce popsané konkurence nemusíš řešit
- při delší zátěži se nepřívá olej
- nejsou ty motory tak citlivé na olej
- zaparkuješ HTP z kopce se zařazenou rychlostí, může ti přeskočit řetěz o zub
- při brždění motorem můžou jít piliny z katalyzátoru
- furt svítí kontrola řízení motoru, sama se jen tak rozsvítí, zase z ničeho nic zhasne... každý servisák se při mé námitce, že svítí tváří, že to nemá smysl řešit...ani na STK jim to nevadí, tak je to obecný fenomén
Prostě tohle u jednoduchých atmosfér konkurence nehrozí. Ač je Fabia bytelné auto, obzvlášť ta v první generaci a jsem s ní docela spokojený, tak 1,2 HTP je prostě nejslabší článek toho auta a kdyby mi někdo nabídl, že mi tam dá třeba 1,2 z Jazzu nebo z Clia, bral bych všemi deseti ;-) A to nemluvím jako někdo, kdo s tím motorem nemá zkušenosti, ale jako někdo, kdo jej má ;-) Tak nějak furt čekám kdy klekne, Laguna měla 2x více kilometrů a věděl jsem, že motor je to jedno z mála, na čež se dalo spolehnout.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
rohYpnol 10.01.2017 16:37
Jen potvrzujete
že opravdu zlatá stará 50 kW 1.4 MPi >:-[] Tedy ne že by to byl excelentní motor a spolehlivý nebyl taky ani omylem, ale základ (rozvody, ventily, písty, blok, hlava...) byly OK a vyjma těsnění a zapalovacího modulu nepotřeboval žádnou výraznější péči a byl absolutně blbuvzdorný, olej úplně jedno jaký, jen držet specifikaci.
A při klidné delší jízdě jel za 5,5 až 6, bez omezení rozumně do 6,5 vždy. Do 110 až 120 kmh tichý i díky zpřevodování, nad 120 kmh už hlučná, ale zato pak bylo jedno, jestli to bylo 120 nebo 150 kmh...
Jediné pozitivum HTP vidím v menší olejové náplni (jenže tu zase vyžaduje často měnit) a v krátkých trasách po městě, na které bude určitě úspornější. 1.4 to jezdil v zimě klidně za 8 až 9 na 100... Jinak to ale Škoda s HTP pěkně pos* :-!-
twistedTSD 10.01.2017 18:05
« Re: Jen potvrzujete
S 1.4 MPI jsem sice nejezdil, ale většina uživatelů tedy vykazuje výrazně vyšší spotřeby, spritmonitor.de říká 7.5...což je vzhledem k (absenci) výkonu hrůza, takže při výběru auta jsem jej vyřadil hned...Ale blbuvzdorný docela je, to jo.-
-
Rados 10.01.2017 21:12
« Re: Re: Re: Jen potvrzujete
Jj taky jsem toho nazoru. Znam řadu lidi co jsou sním spokojeni a taky spoustu nešťastníků, kteří snim měli samé potíže. Ja tento motor nijak neobdivuji ale osobně jsem snim byl velmi spokojený,když jsem sním najel 260tis. Km a jediné co sem tam pozlobilo byly civky které za těch 9 let jsem měnil 3x :-)
-
-
-
-
Ronault. 31.01.2017 20:40
Duster
Tak tomu říkám zajímavá volba a velká změna :-) Přiznám se, že bych asi takhle nevolil, ale mě prostě SUV moc nezajímají. Zkoušel jsi Dustera s tíhle motorem? A jak to jede? Jinak varianta s LPG je velké lákadlo, to se musí uznat.-
Rados 01.02.2017 11:24
« Re: Duster
Jj velká změna to opravdu je :-) Původně jsem chtěl Logana ale po usednutí za volant Dusteru jsem měl hned jasno. Ano, měli ho v Dacii jako předváděčku, takže vím do čeho jdu :-) auto jede pěkně. Je celkem slušně odhlučněno a má pravidelný běh proti tomu drnčení v HTP :-) Ikdyž má auto téměř top výbavu tak je jen o cca 100kg těžší, takže těch 80kw mu postačuje. A když si vemu k tomu pořizovací cenu tak za 330 tis. jsem před 10 lety kupoval právě moji Fabii ve výbavě classic.. tzn. holátko:) Snad se to nijak neprojeví na kvalitě vozu. To ale uvidíme časem :))
-
-
Kubík 22.03.2017 08:33
Zadná lavica
Nazdar, vlastníme taktiež fábiu - combi (01/1.9sdi). 90% času jazdím so sedákmi vybratými a sklopenými sedačkami a nikdy nám žiadna kontrolka nesvietila, ani som to nevidel u iného auta, velmi zaujímavé.