Seat Leon (2013)
8.1.2015Dovoluji si přidat svoji trošku do mlýna, jen případně čtenáře upozorňuji předem, že to je spíš popis, jak jsem se vůbec k Leonovi dopracoval, než…
Seat Leon (Qremp)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
umo 11.01.15 15:15
« recenzia
"...upozorňuji předem, že to je spíš popis, jak jsem se vůbec k Leonovi dopracoval, než nějaká recenze :)". A prečo nenapíšeš recenziu, resp. prvé dojmy? Stačilo by do hodnotenia auta napísať zopár viet do každej časti (spolehlivost, praktičnost atď.). Nech slúži spoľahlivo. -
rohYpnol 11.01.15 11:45
« Re: Re: Re: kombi
Ono to s těmi rozvody je složitější. Nejde totiž o to, že vyměníš řetěz či napínák a je to. Problém je v tom, že když se ti řetěz blbě napne a dojde k přeskočení, tak máš v háji půlku motoru, hlavy válců, ventily... A to turbo tam máš taky...
Ano, 1000 ot. poznáš, ale mezi normálně poskládanou převodovkou 5st. vs. 6st. prostě tak velký rozdíl nikdy nebude.
Při ojetině do 250 bych se vykašlal na jakékoliv moderní turbomotory a vzal si spolehlivou benzinovou Toyotu Avensis, a budeš tam mít i 6kvalt ;-) -
Qremp 11.01.15 11:42
« Re: Vypnutí stop-star
Díky - je to vypnuté tím způsobem, že se přepíše hodnota voltáže, pod kterou se stop/start neaktivuje - [odkaz] - je to ta metoda 2, ta první na mém autě nešla. V praxi to pak vypadá tak, že nic nevypínáš, jen se ti prostě nikdy neaktivuje (takže když zastavíš, tak se ti objeví takové to přeškrtnuté Ačko). -
Pavel16 10.01.15 12:01
« Re: Re: Re: Re: 1,4TSi
:yes:
Jen zdůrazním že se jedná v tomto článku o srovnání verze 1.2 TSI 77 KW s dokonce silnější verzí 1.4 TSI 103 KW.
A doplnil bych že do roka se už verze TSI řady EA 211 budou vyrábět jen v emisní normě euro 6, což už má Seat u Leonu už ted a třeba i nová Fabie, Golf ho dostane někdy v prvním pololetí letošního roku. Jedná se u 1.2 o 66 kw a 81 kw u 1.4 je to 92 kw . -
Pavel16 10.01.15 10:22
« Re: Re: 1,4TSi
rohYpnol má pravdu, spotřeba 1.2 TSI 77 KW je podobná jako u 1.4 TSI 90 kw a vždy spíše nižší, ano 1.4 TSI 90 KW jede v zátěži o něco lépe, ovšem určitě ne výrazně, ale naopak v drtivé většině normálních jizdních režimů je rozdíl minimální : 1.2 TSI 77 KW řady EA211 na brzdě 91 KW 196 Nm. Z nižších otáček jde dokonce o něco lépe 1.2 TSI 77 KW má totiž v nižších otáčkách položený plný náběh točivého momentu. Každopádně ani jeden motor není špatná volba, pokud vím že budu pravidelně jezdit s plně naloženým kombíkem na kopcovitých silnicích bral bych radši 1.4 TSI , naopak pokud jezdím většinou sám - např. : třeba do práce - bral bych 1.2 TSI a ušetřené peníze vrazím do výbavy. Ještě jedna výhoda u 1.4 TSI oproti 1.2 TSI 77 KW by tu mohla být a to dvohmotnostní setrvačník který u 1.2 TSI je a u 1.4 TSI není, ale to nevim jistě - u 103 kw verze určitě není viz článek na novinkách.cz . Test Škody Octavia 1,2 TSI versus 1,4 TSI: dvě deci navíc. -
-
Verny_2013 09.01.15 23:40
« Re: 1,4TSi
Mýlíš se. Rozdíl je mnohem větší než by se podle papírových hodnot mohlo zdát. 90Kw verze má totiž dle brzdy přes 100 Kw a 210 Nm. Pokud je auto zatížené a na dálnici je to znát a to dost výrazně. Navíc ned 3000 ot. 1,2 začíná být dost uječený azatímco 1,4 má mnohem příjemnější hlubší zvuk. -
adamzprahy 09.01.15 22:08
« Re: Re: kombi
To jo, ale zrovna 5 stupňové převodovky jsou u tsi výjimečně dlouhé, jinak je fakt, že ostatní mají u benzínů horší zpřevodování pro dálnici. Další věc je, že ten pětikvalt má nevýhodu na okreskách s naloženým autem. S tím zpřevodováním jsem před dvěma lety řešil podobné dilema.
Možná to vypadá zaujatě (protože jsem Rapida měl), ale kvůli té dálnici a velkému kufru bych doporučoval tazateli zkusit sehnat lehce jetého Rapida 1.2 tsi. Rozvody už má řešené trochu jinak, ač je to stále původní generace.