Seat Leon (2013)
8.1.2015Dovoluji si přidat svoji trošku do mlýna, jen případně čtenáře upozorňuji předem, že to je spíš popis, jak jsem se vůbec k Leonovi dopracoval, než…
Seat Leon (Qremp)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Paradička 08.01.2015 16:13 Delfin2
- kombi 08.01.2015 16:18 Nicco
- nejkrásnější kombík 08.01.2015 17:38 overnight
- 1,4TSi 08.01.2015 19:26 Verny_2013
- Prodejce 08.01.2015 21:43 Covenant
- Vypnutí stop-star 11.01.2015 11:11 Ryba569
- automatické svícení zadních světel 11.01.2015 14:20 Covenant
- recenzia 11.01.2015 15:15 umo
- Leon 11.01.2015 17:38 houmr
-
Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce. 20.01.2015 21:42
mojeB
-
Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce. 21.01.2015 08:54
Qremp
- Re: Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce. 21.01.2015 10:44 poterienko
-
Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce. 21.01.2015 08:54
Qremp
- Pěkná kára... ;) 10.11.2015 11:25 vorlajz
-
Delfin2 08.01.2015 16:13
Paradička
Gratulujem k novému autu a prajem veľa šťastných km :yes: Veľmi dobra voľba, pekne sa nám to tu rozrasta s Leonmi, len tak ďalej ;-) -
Nicco 08.01.2015 16:18
kombi
Jsem v stejne situaci - potomek + Focus HB, ale s 2-ma rozdily - Focus je MK2 a manzelka si rozhodne nemysli, ze se tam vejdou vsechny veci vcetne kocarku (ony se vejdou, ale chce to cas) ;-)
Takze hledam kombi, segment C, ale ojete s 6stupnovou prevodovkou (nizky hluk na dalnici) do 250tisic Kc a podle nabidky v CR (zjednodusene receno) mam na vyber Octavii nebo naftu. Ani jedno nechci, ale musim se rozhodnou co nechci vic >:D
Teoreticky podmiky splnuje Megane = dizajn od Picassa problemy s predsuvnikem u 1.6i (cca16tisc Kc)
Koncern TSI - problemy s retezem (cca 10-25tisic Kc)
PSA katastrofalni problemy s 1.6Prince (rozvody, tesneni hlavy, karbon,...)
Nikdo jiny nema benzin+6st+kombi+C-
rohYpnol 09.01.2015 21:40
« Re: kombi
podle nabidky v CR (zjednodusene receno) mam na vyber Octavii nebo naftu - tohle jsem vůbec nepochopil.
TSI - problémy s řetězem - naprostá hloupost, motory řady EA211 nemají rozvodový řetěz
Požadavek na 6kvalt - hloupost - dobře odstupňovaný 5st. převodovka nemá o moc vyšší otáčky (např. na Fabii 1.2 TSI slabší 5kvalt vs. silnější 6kvalt při dálničních 130 bude rozdíl mám pocit kolem 300 ot., což při tichosti moderních motorů a odhlučnění dnešních aut znamená jediné - i s 5kvaltem se dá úplně v pohodě žít.-
adamzprahy 09.01.2015 22:08
« Re: Re: kombi
To jo, ale zrovna 5 stupňové převodovky jsou u tsi výjimečně dlouhé, jinak je fakt, že ostatní mají u benzínů horší zpřevodování pro dálnici. Další věc je, že ten pětikvalt má nevýhodu na okreskách s naloženým autem. S tím zpřevodováním jsem před dvěma lety řešil podobné dilema.
Možná to vypadá zaujatě (protože jsem Rapida měl), ale kvůli té dálnici a velkému kufru bych doporučoval tazateli zkusit sehnat lehce jetého Rapida 1.2 tsi. Rozvody už má řešené trochu jinak, ač je to stále původní generace. -
Nicco 10.01.2015 23:45
« Re: Re: kombi
Ja hledam ojetinu do 250, tam se zadne EA211 nevejde.
Favorit je Golf Variant 1.4TSI idealne daswelt auto s jejich zarukou na rozvody, respektive radeji zaplatim za retez a turbo, jak za egr, dpf, turbo, vstrikovace, cerpadlo a obecne vyssi najezd u nafty. 1.4tsi je v nabidce jenom par, naft je hodne. Z Octavii se da vybirat, ale to auto je vsude, kde se clovek podiva, bych zestarl od dalsich 10let mit ji jeste i doma.
Napriklad Rapid 6st ma nizsi spotrebu nez Fabia 5st podle testu, co sem videl a ty otacky staci, ze jsou nizsi o 1000 nebo 800 a na hluku je to poznat. Bohuzel je to spatna doba, desetileti preferenci a vyvoje turbonafty, benzin prisel skratka a az nedavno se neco zacalo dit, ale tam jsou jeste detske nemoci. Kdybych kupoval nove, tak 211 Leon nebo 1.0EB92kw.-
rohYpnol 11.01.2015 11:45
« Re: Re: Re: kombi
Ono to s těmi rozvody je složitější. Nejde totiž o to, že vyměníš řetěz či napínák a je to. Problém je v tom, že když se ti řetěz blbě napne a dojde k přeskočení, tak máš v háji půlku motoru, hlavy válců, ventily... A to turbo tam máš taky...
Ano, 1000 ot. poznáš, ale mezi normálně poskládanou převodovkou 5st. vs. 6st. prostě tak velký rozdíl nikdy nebude.
Při ojetině do 250 bych se vykašlal na jakékoliv moderní turbomotory a vzal si spolehlivou benzinovou Toyotu Avensis, a budeš tam mít i 6kvalt ;-)
-
-
-
-
overnight 08.01.2015 17:38
nejkrásnější kombík
Ta bílá tvému Leonu neskutečně sluší. Zrovna nedávno jsem viděl naživo bílý ST FR s full led a zamiloval jsem se, ale úplně bych se spokojil s tím co máš ty. 90 kw motor jsi také vybral dobře. Tak ať ti to s tou novou Cuprou vyjde :-)
Za mě nejkrásnější kombík :yes: -
Verny_2013 08.01.2015 19:26
1,4TSi
Blahopřeju, nejnom za výběr auta ke kterému ses proklestil sice dlouhou ale věřím že příjemnou cestou. Ale také za samotný popis výběru, který mě docela pobavil. To si vždycky rád počtu a mám radost jsou podobně cáklí jedinci jako já.Ten leon je opravdu skvělá volba, komfortem jízdy je na úrovni Golfu, tedy lepší než Octáva, cenově je na tom nejlíp a navíc ze všech sourozenců je nejkrásnější. Motor jsi vybral skvěle, lepší volba než 1,2 TSi, oceníš to zejména na dálnici a když to plně naložíš, V ten moment bude nejen dynamičtější ale i úspornější než 1,2 TSi.-
-
Verny_2013 09.01.2015 23:40
« Re: 1,4TSi
Mýlíš se. Rozdíl je mnohem větší než by se podle papírových hodnot mohlo zdát. 90Kw verze má totiž dle brzdy přes 100 Kw a 210 Nm. Pokud je auto zatížené a na dálnici je to znát a to dost výrazně. Navíc ned 3000 ot. 1,2 začíná být dost uječený azatímco 1,4 má mnohem příjemnější hlubší zvuk.-
Pavel16 10.01.2015 10:22
« Re: Re: 1,4TSi
rohYpnol má pravdu, spotřeba 1.2 TSI 77 KW je podobná jako u 1.4 TSI 90 kw a vždy spíše nižší, ano 1.4 TSI 90 KW jede v zátěži o něco lépe, ovšem určitě ne výrazně, ale naopak v drtivé většině normálních jizdních režimů je rozdíl minimální : 1.2 TSI 77 KW řady EA211 na brzdě 91 KW 196 Nm. Z nižších otáček jde dokonce o něco lépe 1.2 TSI 77 KW má totiž v nižších otáčkách položený plný náběh točivého momentu. Každopádně ani jeden motor není špatná volba, pokud vím že budu pravidelně jezdit s plně naloženým kombíkem na kopcovitých silnicích bral bych radši 1.4 TSI , naopak pokud jezdím většinou sám - např. : třeba do práce - bral bych 1.2 TSI a ušetřené peníze vrazím do výbavy. Ještě jedna výhoda u 1.4 TSI oproti 1.2 TSI 77 KW by tu mohla být a to dvohmotnostní setrvačník který u 1.2 TSI je a u 1.4 TSI není, ale to nevim jistě - u 103 kw verze určitě není viz článek na novinkách.cz . Test Škody Octavia 1,2 TSI versus 1,4 TSI: dvě deci navíc. -
-
-
Pavel16 10.01.2015 12:01
« Re: Re: Re: Re: 1,4TSi
:yes:
Jen zdůrazním že se jedná v tomto článku o srovnání verze 1.2 TSI 77 KW s dokonce silnější verzí 1.4 TSI 103 KW.
A doplnil bych že do roka se už verze TSI řady EA 211 budou vyrábět jen v emisní normě euro 6, což už má Seat u Leonu už ted a třeba i nová Fabie, Golf ho dostane někdy v prvním pololetí letošního roku. Jedná se u 1.2 o 66 kw a 81 kw u 1.4 je to 92 kw .
-
-
-
-
-
Ryba569 11.01.2015 11:11
Vypnutí stop-star
Gratuluji k novému vozu.
Může trochu detailněji popsat jak se ti podařilo vypnout systém stop - start? Je vypnutý trvale tzn po nastartování je automaticky deaktivovaný?-
Qremp 11.01.2015 11:42
« Re: Vypnutí stop-star
Díky - je to vypnuté tím způsobem, že se přepíše hodnota voltáže, pod kterou se stop/start neaktivuje - [odkaz] - je to ta metoda 2, ta první na mém autě nešla. V praxi to pak vypadá tak, že nic nevypínáš, jen se ti prostě nikdy neaktivuje (takže když zastavíš, tak se ti objeví takové to přeškrtnuté Ačko).
-
-
Covenant 11.01.2015 14:20
automatické svícení zadních světel
Můžeš sem prosím hodit taky odkaz na aktivování automatického svícení zadních světel?
Díky :-) -
umo 11.01.2015 15:15
recenzia
"...upozorňuji předem, že to je spíš popis, jak jsem se vůbec k Leonovi dopracoval, než nějaká recenze :)". A prečo nenapíšeš recenziu, resp. prvé dojmy? Stačilo by do hodnotenia auta napísať zopár viet do každej časti (spolehlivost, praktičnost atď.). Nech slúži spoľahlivo. -
-
mojeB 20.01.2015 21:42
Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Můžeš mám říci jak si ty úpravy dělal? Nebudeš mít problémy se zárukou? Děkuji-
Qremp 21.01.2015 08:54
« Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Návod na aktivaci zobrazení zadních parkovacích senzorů je tu [odkaz]
Přidal jsem do galerie fotku, jak to pak vypadá.
Není problém to vše kdykoliv vrátit do původního stavu - otázka 2min. Všechny tyhle věci se jen zapínají/vypínají, do auta se nic neflashuje ani nic podobného.-
poterienko 21.01.2015 10:44
« Re: Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Jen si dovolím takovou zajímavost - je klidně možné, že po návratu z autorizovaného servisu tvé VAG MODS zmizí, protože technik aktualizuje SW jednotky.-
-
Michal84 21.01.2015 11:52
« Re: Re: Re: Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Ahoj, to dává smysl :-) Můžu se jen zeptat jaký kabel jsi kupoval? Někde na eBay? Můžeš sem prosím hodit odkaz. Při hledání je tam X typů VAG kabelů s různými variantami SW a nejsem si jist, který je aktuální a bude fungovat. Máme 2 měsíce starý VW Golf VII Variant 1,2 tsi Comfort Edition, tak by u mě snad měl také fungovat ten stejný. Leona jsme měli také v hledáčku, ale zasáhla vyšší moc (rozuměj přítelkyně;-) a kvůli interiéru byl vybrán Golf. Recenzi ještě nějakou připravím až se budeme s Golfikem víc znát. Jinak gratuluji k výběru a přeji spoustu šťastných kilometrů bez blbců na cestě. A díky za všechny tipy a odkazy na úpravy - určitě to pomůže spoustě čitatelů.-
Qremp 21.01.2015 13:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Ahoj, kupoval jsem neoriginál z číny, je tam ale důležité vědět, jaký modelový rok to tvoje auto přesně je, respektive kdy bylo vyrobeno - já koupil tento kabel [odkaz] - je pro VAG auta vyrobená do 10. měsíce 2014, takže nevím, jestli se do toho ten tvůj golf vejde.
Mojí manželce se naopak právě Golf nelíbil a Leon jo :-)
Díky a tobě také-
-
poterienko 21.01.2015 17:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Pokud se nepletu, tak by mělo fungovat skoro vše, co najdeš na trhu. Konektor respektive rozhraní je od nějakého roku standardizované.-
Qremp 21.01.2015 19:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Ono je to trošku jinak, protože ten origo kabel se SW (který se ti pak updatuje na novější modely aut) stojí $700 [odkaz]
To, co jsem kupoval já je clone kabel s neoriginálním (čti pirátskou kopií) software, proto stojí jen zlomek toho originálního. Nevím, jestli je i nějaký chip i přímo v tom kabelu, ale prostě pokud nekoupíš správnou verzi téhle kopie, tak ti na novější auta fungovat nebude - dostaneš k němu totiž určitou verzi software a ten nemůžeš updatovat.
Proto taky ten novější kabel co jsem bral já stojí $25 a umí do 2014.10, ale najdeš tam i kabely za $6, který sice vypadají úplně stejně (jak píše poterienko - mají stejný konektor) ale je k nim starší verze software (a možná i jiný chip v kabelu, pokud tam nějaký je).
Snad je to pochopitelné :-)
Pokud jsi z Prahy nebo okolí, tak případně není problém se domluvit a testnout ten můj na tvém Golfu.-
poterienko 21.01.2015 20:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zobrazení parkovacích senzorů na obrazovce.
Jo tak takle jsi to myslel. Co si budeme povídat, také ho nemám z čr a kromě problémů s updatem musím virtualizovat na ntb xpéčka. Mám s verzí 12.12.0. Dělal jsem s tím nějaké věci na své A4. Pokud by tě to zajímalo, koukni na mé recenze A4 do novinek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-