Seat Leon (2013)
8.1.2015Dovoluji si přidat svoji trošku do mlýna, jen případně čtenáře upozorňuji předem, že to je spíš popis, jak jsem se vůbec k Leonovi dopracoval, než…
Seat Leon (Qremp)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Qremp 11.01.15 11:42
« Re: Vypnutí stop-star
Díky - je to vypnuté tím způsobem, že se přepíše hodnota voltáže, pod kterou se stop/start neaktivuje - [odkaz] - je to ta metoda 2, ta první na mém autě nešla. V praxi to pak vypadá tak, že nic nevypínáš, jen se ti prostě nikdy neaktivuje (takže když zastavíš, tak se ti objeví takové to přeškrtnuté Ačko). -
Nicco 10.01.15 23:45
« Re: Re: kombi
Ja hledam ojetinu do 250, tam se zadne EA211 nevejde.
Favorit je Golf Variant 1.4TSI idealne daswelt auto s jejich zarukou na rozvody, respektive radeji zaplatim za retez a turbo, jak za egr, dpf, turbo, vstrikovace, cerpadlo a obecne vyssi najezd u nafty. 1.4tsi je v nabidce jenom par, naft je hodne. Z Octavii se da vybirat, ale to auto je vsude, kde se clovek podiva, bych zestarl od dalsich 10let mit ji jeste i doma.
Napriklad Rapid 6st ma nizsi spotrebu nez Fabia 5st podle testu, co sem videl a ty otacky staci, ze jsou nizsi o 1000 nebo 800 a na hluku je to poznat. Bohuzel je to spatna doba, desetileti preferenci a vyvoje turbonafty, benzin prisel skratka a az nedavno se neco zacalo dit, ale tam jsou jeste detske nemoci. Kdybych kupoval nove, tak 211 Leon nebo 1.0EB92kw. -
Pavel16 10.01.15 12:01
« Re: Re: Re: Re: 1,4TSi
:yes:
Jen zdůrazním že se jedná v tomto článku o srovnání verze 1.2 TSI 77 KW s dokonce silnější verzí 1.4 TSI 103 KW.
A doplnil bych že do roka se už verze TSI řady EA 211 budou vyrábět jen v emisní normě euro 6, což už má Seat u Leonu už ted a třeba i nová Fabie, Golf ho dostane někdy v prvním pololetí letošního roku. Jedná se u 1.2 o 66 kw a 81 kw u 1.4 je to 92 kw . -
Pavel16 10.01.15 10:22
« Re: Re: 1,4TSi
rohYpnol má pravdu, spotřeba 1.2 TSI 77 KW je podobná jako u 1.4 TSI 90 kw a vždy spíše nižší, ano 1.4 TSI 90 KW jede v zátěži o něco lépe, ovšem určitě ne výrazně, ale naopak v drtivé většině normálních jizdních režimů je rozdíl minimální : 1.2 TSI 77 KW řady EA211 na brzdě 91 KW 196 Nm. Z nižších otáček jde dokonce o něco lépe 1.2 TSI 77 KW má totiž v nižších otáčkách položený plný náběh točivého momentu. Každopádně ani jeden motor není špatná volba, pokud vím že budu pravidelně jezdit s plně naloženým kombíkem na kopcovitých silnicích bral bych radši 1.4 TSI , naopak pokud jezdím většinou sám - např. : třeba do práce - bral bych 1.2 TSI a ušetřené peníze vrazím do výbavy. Ještě jedna výhoda u 1.4 TSI oproti 1.2 TSI 77 KW by tu mohla být a to dvohmotnostní setrvačník který u 1.2 TSI je a u 1.4 TSI není, ale to nevim jistě - u 103 kw verze určitě není viz článek na novinkách.cz . Test Škody Octavia 1,2 TSI versus 1,4 TSI: dvě deci navíc. -
-
Verny_2013 09.01.15 23:40
« Re: 1,4TSi
Mýlíš se. Rozdíl je mnohem větší než by se podle papírových hodnot mohlo zdát. 90Kw verze má totiž dle brzdy přes 100 Kw a 210 Nm. Pokud je auto zatížené a na dálnici je to znát a to dost výrazně. Navíc ned 3000 ot. 1,2 začíná být dost uječený azatímco 1,4 má mnohem příjemnější hlubší zvuk. -
adamzprahy 09.01.15 22:08
« Re: Re: kombi
To jo, ale zrovna 5 stupňové převodovky jsou u tsi výjimečně dlouhé, jinak je fakt, že ostatní mají u benzínů horší zpřevodování pro dálnici. Další věc je, že ten pětikvalt má nevýhodu na okreskách s naloženým autem. S tím zpřevodováním jsem před dvěma lety řešil podobné dilema.
Možná to vypadá zaujatě (protože jsem Rapida měl), ale kvůli té dálnici a velkému kufru bych doporučoval tazateli zkusit sehnat lehce jetého Rapida 1.2 tsi. Rozvody už má řešené trochu jinak, ač je to stále původní generace. -
rohYpnol 09.01.15 21:40
« Re: kombi
podle nabidky v CR (zjednodusene receno) mam na vyber Octavii nebo naftu - tohle jsem vůbec nepochopil.
TSI - problémy s řetězem - naprostá hloupost, motory řady EA211 nemají rozvodový řetěz
Požadavek na 6kvalt - hloupost - dobře odstupňovaný 5st. převodovka nemá o moc vyšší otáčky (např. na Fabii 1.2 TSI slabší 5kvalt vs. silnější 6kvalt při dálničních 130 bude rozdíl mám pocit kolem 300 ot., což při tichosti moderních motorů a odhlučnění dnešních aut znamená jediné - i s 5kvaltem se dá úplně v pohodě žít. -
Verny_2013 08.01.15 19:26
« 1,4TSi
Blahopřeju, nejnom za výběr auta ke kterému ses proklestil sice dlouhou ale věřím že příjemnou cestou. Ale také za samotný popis výběru, který mě docela pobavil. To si vždycky rád počtu a mám radost jsou podobně cáklí jedinci jako já.Ten leon je opravdu skvělá volba, komfortem jízdy je na úrovni Golfu, tedy lepší než Octáva, cenově je na tom nejlíp a navíc ze všech sourozenců je nejkrásnější. Motor jsi vybral skvěle, lepší volba než 1,2 TSi, oceníš to zejména na dálnici a když to plně naložíš, V ten moment bude nejen dynamičtější ale i úspornější než 1,2 TSi. -
overnight 08.01.15 17:38
« nejkrásnější kombík
Ta bílá tvému Leonu neskutečně sluší. Zrovna nedávno jsem viděl naživo bílý ST FR s full led a zamiloval jsem se, ale úplně bych se spokojil s tím co máš ty. 90 kw motor jsi také vybral dobře. Tak ať ti to s tou novou Cuprou vyjde :-)
Za mě nejkrásnější kombík :yes:
Ano, 1000 ot. poznáš, ale mezi normálně poskládanou převodovkou 5st. vs. 6st. prostě tak velký rozdíl nikdy nebude.
Při ojetině do 250 bych se vykašlal na jakékoliv moderní turbomotory a vzal si spolehlivou benzinovou Toyotu Avensis, a budeš tam mít i 6kvalt ;-)