Recenze

Porez (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Dacia Duster

9.47 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 2 Dacia Duster, foto 3 Dacia Duster, foto 4 Dacia Duster, foto 6 Dacia Duster, foto 7 Dacia Duster, foto 8 Dacia Duster, foto 9
Dacia Duster, foto 10 Dacia Duster, foto 11 Dacia Duster, foto 12 Dacia Duster, foto 13 Dacia Duster, foto 14 Dacia Duster, foto 16 Dacia Duster, foto 17 Dacia Duster, foto 18 Dacia Duster, foto 19 Dacia Duster, foto 19 Dacia Duster, foto 20 Dacia Duster, foto 21 Dacia Duster, foto 22 Dacia Duster, foto 23 Dacia Duster, foto 24 Dacia Duster, foto 25 Dacia Duster, foto 26 Dacia Duster, foto 27 Dacia Duster, foto 28 Dacia Duster, foto 29 Dacia Duster, foto 30 Dacia Duster, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbrný sršeň Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Už dlouho jsem pokukoval po autě 4x4 s velkým kufrem a hlavně nízkou cenou. Je to auto na chatu protože už mi bylo líto trápit v tom terénu Xsaru (Xsara se samozřejmě neprodává ;). Když jsem poprvé viděl Dustera bylo rozhodnuto. Absoloval jsem testovací jízdu na chatu (130km) protože jsem potřeboval vědět, jestli se všude v areálu vlezu s autem.Po příjezdu s chaty bylo rozhodnuto. V půlce srpna byl Duster objednán opět ve stříbrné metalíze s motorem 1,6 a ve druhé nejvyšší výbavě.

Dne 13.1. byl Duster vyroben a 16.2. 2011 přijel na prodejnu. Na autě se pracovalo celej týden (montáž doplňků kterých je přesně 27, např: lemy blatníků, Defend Lock, pípáky, boční lišty, rádio a bedny Pioneer, difuzory...).Celkem jsem za doplňky dal přes 50 tisíc. Ze začátku se za autem každý otáčel a několikrát jsem dělal i veřejné přednášky :D.

Jako správný Francouz nádherně péruje a páčky pod volantem jsou stejné jako u Xsary...Časem na autě přibyly přední a zadní zástěrky a v budoucnu plánuji a zadní spoiler.

Podvozek: Podvozek jak už jsem psal nádherně péruje a nádherně tlumí nerovnosti. Auto je trošku houpavé ale naladění podvozku je perfektní jak na silnici tak i v terénu. Jízda v terénu je super, díky bezkonkurečním nájezdovým úhlů vyjedete všechno jenom výfuk je trochu níž ale stačí se podívat na Autosalon a uvidíte co všechno dokáže.

Převodovka: díky krátké jedničce (jen u verze 4x4) není potřeba redukce. Jednička je jen do 8km/h a pak se hned musí řadit. Chvíli mi trvalo než jsem si na to zvykl a musel jsem nad řazením pořád přemýšlet (ve městě jezdím na 5.) ale už pohoda. Díky maxidlouhé 6 vytáhnete s auta velkou rychlost ale už tak nad 110 km/h je v autě hluk. Naftové motory mají odhlučnění kapoty, já jsem si ho na benzíňáka musel dokoupit a je to poznat. Chtělo by to i 7. a možná i 8 :D. Líbí se mi že když z neutrálu zařadím jedničku tak auto sebou tak cukne.

Pohon 4x4: Můžete si otočným ovladačem zvolit na jaký pohon chcete - 2WD, AUTO, 4WD LOCK. Za suha jezdím na předokolku. Když je mokro tak k vůli bezpečnosti na AUTO. Jak dojde na terén dávám 4WD LOCK. Na LOCK se dá ject jen do 60km/h a pak se přepne na AUTO. Maximální spokojenost. Je to stejný pohon 4x4 jak se dává do Nissanů takže kvalita zaručená.

Motor: Motor je osvědčenej Renault. Do benziňáků se dává motor 1,6 a do Dieselu 1,5 s turbem. Motor mi plně vyhovuje. Jedu 100km/h a ještě dupnu na plyn a pořád cítím že auto chce ject jak kdyby chytlo druhý dech ;). V táhlém kopci ostátní auta pomalu ztrácí rychlost ale Duster nádherně drží svoji rychhlost.


Řízení: Pro někoho je moc přeposilované ale pro mě ne. Je to skoro stejné jak u Xsary - volant otočím i malíčkem. Někdy jdou do volantu rány od kol ale to se mi stalo tak 5x.

Interiér: Jsem vysoký 185cm a do auto nádherně vlezu i vylezu. Sedačku mám danou úplně dole a posez mi vyhovuje. Volant se dá nastavit jen výškově, podélně ne. Pro perfektní pohodlnost doporučuji koupit loketní opěrku. Sedačky nejsou tak měkké jak ve Xsaře kde jsem do nich zapadl ale jsou pohodlné. I po několika hodinách jízdy vás nebolí záda. Určitě nedoporučuji kožené sedačky které jsou v nejvyšší verzi. V létě se k nim lepíte a v zimě zimě je vám zima. Do auta se v pohodě vleze pět dospělých a nikdo se nemusí stěžovat. Kufr má 410l (4x2 má větší kufr). Pod umělou příčkou se nachází úložný prostor kterému dominuje plnohodnotná rezerva. Kufr není do hloubky takže těžké věci v pohodě vysoukám ven a nemusím je zvedat. V levo je úložný prostor. Roletka kufru je látková takže si na ni nemůžete nic dát a není samonavíjecí. Mě to nevadí v pohodě sní manipuluji jednou rukou ale někoho to ..... Přístrojová deska, to je kapitola sama pro sebe. Přiznávám že už je za zenitem (Lodgy má už luxusní interiér) ale mě stačí. Originální rádio je otřesny ale já mám Pioneer a hned to vypadá lépe ;). Ovládání zrcátek je pod ruční brzdou ale nechápu lidi kterým to vadí. Přece si jednou nastavím zrcátka a mám klid a vůbec tam nezavazí a neleze zbytečně na oči. Otevírání oken na panelu palubní desky mi přijde pomalu ještě lepší než na dveřích. Mám ruku na řadící páce a jenom dám prst nahoru a mám ootevřeny okénko.

Exteriér: Design vozu je perfektní a ještě když jsem dal boční lištu a lemy tak je k nezaplacení... Líbí se mi vypouklé blatníky auto vypadé hodně Offroadově né jak třeba Yeti nebo Tiguan. Přední lampy vypadá suprově ale jen ve verzi 4x4. Z boku díky lemům atd. vypadá auto dobře a hodně se mi líbí prolis přes přední a zadní dveře. Ze zadu je auto nejhnusnější ale není to tak hrozny. Oživují to nálepky cmn. Přerov, Defend, 4WD a ještě jsem si koupil 3D nápis Dacia. Celkově se vzhledem jsem spokojen.

Silné stránky

Ze začátku neokoukané auto ;
- spotřeba (6,8 - 7,3l)
- plynová vzpěra kapoty
- velký kufr
- v autě hodně místa
- pohon 4x4 od Nissanu
- kardan z Hondy
- Motor a spoustu dalšího (např:pásy,kliky dveří) z Renaultu
- nádherně tlumí nerovnosti
- CENA!!! tá cena...

A spoustu dalšího..

Slabé stránky

- Chtělo by to ještě sedmičku ;)

Ale s Dusterem jsem maximálně spokojen.
A ZA TY PENÍZE!!! ;)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné až na prohlídku která je každý rok. Jednou se mi zobrazila kontrolka katalyzátoru a pak zhasla. V servise to potvrdili že to byla jen nějaká chyba a vynulovali jí takže super přístup.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem v Renault cmn s.r.o. Přerov. Profesionální jednání a nejlepší prodejce pan Ondruška, který tam už bohužel nepracuje.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Dacia Duster

Další vozy Dacia Duster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bezproblémů, doufám že to vydrží i nadále

praktičnost
10
prostornost
9

Velký kufr ale i spousty místa pro lidi.

jízdní vlastnosti
9

V zatáčkách si musíte dát pozor aby ste neodřeli zrcátka ale stopu nepustí.

jízdní komfort
9

Auto nádherně péruje a všude se sním vyškrábu.

provozní náklady
9
výkon motoru
9

Postačující.

spotřeba
10

Jsem spokojenej. Auto má aerodynamiku jak cihla a spotřeba okolo 7 litrů je z říše snů.

hlučnost motoru
7

Motor nad 110km/h už začíná být hlučný ale není to dálniční auto.

kvalita sedadel
8
brzdy
7
zavazadlový prostor
10

Potřeboval jsem velký kufr. Vše v pohodě odvezu a když sklopím sedadla tak je to takovej malej náklaďák ;)






Blesk.cz

Zavřená Blanka! V Dejvickém tunelu hořelo auto

Zavřená Blanka! V Dejvickém tunelu hořelo auto

Dejvický tunel uzavřel ve čtvrtek krátce po poledni obousměrně požár auta. Na místo vyrazili hasiči a začali ho…

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka popsala jeho poslední chvíle

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka…

Včera ráno odešel do muzikantského nebe skvělý saxofonista a také skladatel Rostislav Fraš. Bylo mu teprve 44…

 

iSport.cz

Nový trenér pro Karvinou. Po Strakovi tým převzal Slovák Jarábek

Nový trenér pro Karvinou. Po Strakovi tým převzal…

Fotbalisté Karviné si po konci motivátora Františka Straky na lavičce budou zvykat na nový trenérský styl. Během…

Málo peněz, výborný hokej. Kouč Pešout líčí, jak se maká ve Varech

Málo peněz, výborný hokej. Kouč Pešout líčí, jak se…

Porazit v posledním kole před repre pauzou Olomouc, mávaly Karlovy Vary dolů dvanácti klubům. Ale i bez toho si…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v koncentračním táboře Sachsenhausen

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v…

Na letošní státní svátek Dne boje za svobodu a demokracii připadají hned dvě kulatá výročí. Po demonstracích…