Recenze

Panther.inc (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda 105 742.10 M II

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 105, foto 1 Škoda 105, foto 2 Škoda 105, foto 3 Škoda 105, foto 4 Škoda 105, foto 5 Škoda 105, foto 6 Škoda 105, foto 7 Škoda 105, foto 8
Škoda 105, foto 9 Škoda 105, foto 10 Škoda 105, foto 11 Škoda 105, foto 12 Škoda 105, foto 13 Škoda 105, foto 14 Škoda 105, foto 15 Škoda 105, foto 16 Škoda 105, foto 17 Škoda 105, foto 18 Škoda 105, foto 19 Škoda 105, foto 20 Škoda 105, foto 21 Škoda 105, foto 22 Škoda 105, foto 23 Škoda 105, foto 24 Škoda 105, foto 25 Škoda 105, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Popelka Rok výroby 1984 Koupeno ojeté najeto [km]:21217 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 38 kroutící moment [Nm]: 85 maximální rychlost [km/h]: 130 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Vozidlo jsem zakoupil v březnu 2003 jako ojeté, lehce havarované na pravém boku a s vědomím, že je to pouze přibližovadlo na přechodnou dobu. Po zjištění, že motor "žere" 17 litrů/100km (8 litrů benzínu, 5 litrů vody a 4 litry oleje) jsem se rozhodl, že do něj přeci jen něco investuji. Výše uvedenou spotřebu měla na svědomí hlava motru, prasklá přes tři válce. Zadal jsem tedy opravu odborníkovi, který mne posléze přesvědčil, že motor ani auto nejsou v tak beznadějném stavu a že než jen měnit hlavu, udělat kompletní GO motoru. A tak získala Popelka nejen nové srdéčko, ale i opravu plechařiny (přední blatníky, zadní lemy, opravu pravého havarovaného boku, výměnu PP dveří), vystříkání dutin a spodní nástřik podlahy. Těch klempířských prací bylo potřeba časem více, jelikož jsem měl na parkovišti, kde jsem pravidelně parkoval, nejspíš nějakého odpůrce ŠKODOVEK, který mi Popelku pravidelně z různých stran (a většinou těch opravených) otloukal jako píšťalku. A tak holka zelená putovala do pronajaté garáže. Abych to zkrátil: po těchto peripetiích a investicích se z auta na přechodnou dobu stal můj mazel, kterého jsem si i přes kupu nectností starého auta zamiloval a kterého (pokud to bude v mých silách) se nehodlám zbavit.

Základní technické údaje:
-------------------------

* osobní automobil s pohonem zadních kol

* motor:
------
čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou

* vrtání x zdvih: 72 x 72 mm
* zdvihový objem: 1174 cm3
* stupeň komprese: 8,5
* max výkon (ČSN) s tolerancí -10%: 38,3kW při 5 000 1/min
* max točivý moment (ČSN) s tolerancí -10%: 85,2 Nm při 3 000 1-min
* ložiska klik. hřídele: 3
* chlazení:
s nuceným oběhem kapaliny, chladičem umístěným vpředu a s elektrickým ventilátorem
* mazání: tlakové, oběžné
* zapalování: akumulátorové, s rozdělovačem PAL-Magneton
* karburátor: spádový, dvojitý, dvoustupňový Jikov 32 SEDR

* elektroinstalace:
-----------------
jm. napětí 12V, prov. napětí 14V, alternátor 14V/42A PAL-Magneton, regulační relé 14V PAL-Magneton, zap. cívka 12V PAL-Magneton, spouštěč 12V/0,66 kW PAL-Magneton, akumulátor 12V/44 Ah Bauer, zap. svíčky Brisk N14YC

* převodovka:
-----------
s čelními ozubenými koly a zubovými synchronizačními spojkami,
počet rychlostí: 4 vpřed, 1 vzad
řazení: přímé, odloučené, táhlem
Převodové poměry: I - 3,8; II - 2,12; III - 1,41; IV - 0,96; Zp.ch. - 3,27

* zadní náprava:
--------------
-hnací, kyvadlová s rozvodovkou v bloku s převodovkou

-stálý převod v rozvodovce: kuželové soukolí s převodem 4,22

-diferenciál: s kuželovým soukolím

-odpružení: vinutými pružinami s tlumením teleskopickými tlumiči

* přední náprava:
---------------
-lichoběžníková s nosnou nápravnicí

-odpružení: vinutými pružinami s tlumením teleskopickými tlumiči a příčným torzním stabilizátorem

* řízení:
-------
přímé, maticové, se spojovací tyčí a řídícími tyčemi

* kola+pneu:
----------
počet kol: 4+1 (rezerva)
ráfek: 4 1/2 Jx13 H 1
pneu: 165/80 R 13

* rozvor náprav: 2400 mm

* rozchod kol (vpředu/vzadu): 1390/1350 mm

* brzdy:
------
- nožní-provozní: kapalinová, dvouokruhová, kolová, přední kotoučová, zadní bubnová, s posilovačem brzdného účinku
- ruční-parkovací: mechanická s lany na zadní kola
- brzdící plocha: vpředu 76 cm2, vzadu 385 cm2

* celkové rozměry: 4200 x 1610 x 1400 mm

Silné stránky

Nenáročná údržba, spolehlivost, jízdní vlasnosti v zimě

Slabé stránky

s mojí výškou 191cm málo prostoru na všechno, malý zavazadlový prostor, plechařina rezne i na fotkách (čili nutnost neustálého antikorozního dozoru)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V rámci možností opravuji sám, případně kamarádi.

Není to tuning, ale úprava...

Při GO motoru převložkováno na Š120

 

Novinky v recenzi

4.1.2009 00:00

Jelikož je to zimní období a já se nudím, pobýváme s Popelkou v garáži častěji. A v důsledku toho se stalo to, že jsem jí vyměnil přední blikače (poněvadž ty původní už byly zašlé a poškrábané a jejich viditelnost už byla asi tak 50%-ní), vyměnil jsem kompletně těsnění kolem dveří, a konečně jsem se odhodlal k zabudování třetího brzdového světla do plastové větrací lišty na zadní kapotě. Výsledek tohoto snažení je na fotkách dole (foceno mobilem a v garáži). Také došlo na výměnu chladící kapaliny, takže jsem přišel i na několik hadic, které už nebyly úplně v pořádku a tak jsou také vyměněny. No a rozhýbal -či spíš zgenerálkoval- jsem Popelce zarezlá ložiska táhel stěračů, které odmítaly poslušnost v akci a v dešti ramínka nepříjemně poskakovala po skle... Dost mi vadilo, že čerpadlo ostřikovače dlouho "natahovalo" kapalinu. Chtěl jsem to řešit tak, že zabuduji čerpadlo přímo na nádržku, ale nakonec jsem nechal vše původní a jen jsem přidal zpětný ventil, který zabraňuje padání kapaliny z hadiček.


Další vozy Škoda 105



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

...opravdu mne nikde nenechala ;-)

praktičnost
7

Mno... je to přeci jen malé auto.

prostornost
3

...mám 191cm. No?

jízdní vlastnosti
8

Největší výhodu má toto auto v zimě. Jinak-je to vcelku lehké auto, také technologie a technika podvozku je již archaismus a tak na nerovnostech občas trochu poskakuje, takže při "rychlejší" jízdě je s tím třeba počítat.

jízdní komfort
5

...je to přeci jen o 10 let mladší auto, než já sám. ;-)

provozní náklady
7
náhradní díly
8

Zatím se dá většina dílů koupit i nových.

výkon motoru
5

Vzhledem k váze auta dostačující. No... i když na dnešní poměry...

spotřeba
7

Je to v normě.

hlučnost motoru
4

Njn. ale až se dokopu k tomu udělat nové odhlučnění, bude to lepší. Na druhou stranu, jezdil jsem už v hlučnějších Škůdkách. Ale pravdou zůstává, že rádio při rychlosti nad 80km/h ztrácí smysl :-X

kvalita sedadel
3

....poplatné době, používání a roku výroby.

brzdy
8

Tak k těm nemám větších výtek. Posilovač dělá své.

zavazadlový prostor
1

....tak tohle je bohužel učiněná tragédie. Ale přesto Popelku miluji. :-*






Blesk.cz

Poprask v pátek 13.: Společná akce Blesku a Mall.cz na Vánočním jarmarku přilákala do Kotvy davy lidí

Poprask v pátek 13.: Společná akce Blesku a Mall.cz…

První lidé mrzli před Kotvou už tři a půl hodiny před otevřením... Stálo jim to za to. Úderem páteční deváté…

Zeman slavil s „atomovým dědkem“ Grégrem 90. Přinesl pero a „zaryl“ do Grety

Zeman slavil s „atomovým dědkem“ Grégrem 90. Přinesl…

Někdejší ministr průmyslu a obchodu vlády Miloše Zemana Miroslav Grégr slaví 90. narozeniny. Jeden z blízkých…

 

iSport.cz

Komličenko na odchodu z Boleslavi? Lidé si ho neváží, smutní Weber

Komličenko na odchodu z Boleslavi? Lidé si ho…

Kvůli vyloučení na Spartě nemohl proti Jablonci hrát a je otázkou, zda ruský útočník Nikolaj Komličenko za…

Další Vrbova štace? Žádný Baník či Sparta, má vzít bulharský Razgrad

Další Vrbova štace? Žádný Baník či Sparta, má vzít…

O tom, že Pavel Vrba v neděli po zápase s Teplicemi ukončí svou druhou úspěšnou plzeňskou éru, už iSport.cz…

 

Reflex.cz

Louis CK se vrací a má nabito aneb Stand-up komik, kterého z vrcholu sestřelila kampaň #metoo

Louis CK se vrací a má nabito aneb Stand-up komik,…

Stand-up komik, jehož kariéru poslalo před dvěma lety ke dnu doznání ke specifické odrůdě sexuálního obtěžování,…

Univerzita v Brně odborně zkoumá porno. Jakou uhlíkovou stopu zanechává sex?

Univerzita v Brně odborně zkoumá porno. Jakou…

Pokud ještě něco nevíme o pornografii, tak nám to brzy objeví Masarykova univerzita v Brně. Renomovaná škola…