Toyota Prius (2010)
17.8.2014Toyota Prius. Čo k tomuto názvu viac napísať? Je to auto, tak ako každé iné, má 4 kolesá, volant a odvezie cestujúcich z bodu A do bodu B. Tak prečo…
Toyota Prius (PALO-Prius)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dylan McKay 19.08.14 18:08
« Re: Re: Re: Re: Re: hybrid
Co je to za klauni? Já se nikdy nedostanu nad 5 litrů, ale ty máš ve všem jasno.
Nový Golf jsem viděl jet z motorek v Brně. Sedělo v něm 5 Němců. Byli tam jak vosy na bonbóně. Zapařeý okna, výraz utrpení, hlavy na zadním okně. Tyhle auta mi jako příklad nedávej... :-)
A co se té oktávky týče, ta dělá z mnoha majitelů... lháře. -
Invisible 10.08.15 15:11
« trochu mimo...
Po několikátým přečtení této recenze (a zásadní podíl na tomto rozhodnutí musím přiznat taky Dylanovi) jsem se nakonec rozhodl vyměnit Auris za Priuse a - jsem nadšený! Pánové, máte na tom svůj podíl...:) Spotřeba směšná, první nádrž rovné čtyři litry, Prius je neskutečně tichý a ačkoliv jsem byl připravený na poměrně líné auto, tak skutečnost mě hodně překvapila... A pána v Octávce ve vedlejším pruhu určitě taky. Třeba se někdy v budoucnu dokopu napsat sem ještě jednu recenzi... -
hg 18.11.14 19:56
« Re: Re: Klima pri zastavenom aute
Ahoj,
pekne si popísal prečo človek kupuje Prius. Osobne ho mám 2 roky, najazdených 65000 km. Kúpil som ho ako nový, podobným myšlienkovým pochodom aký si uviedol. Pracuje bez závady, samozrejme. Jazdím vyše 30 rokov, vyskúšal som mnoho iných, ale pravdepodobne už iné auto ako hybrid Toyoty nekúpim.
Teraz k veci: kedy sa zapína a vypína motor (info z odborných článkov a od fanatikov v USA):
Auto je vymyslené a postavené tak, aby malo čo možno najnižšiu spotrebu a tomu je podriadené aj zabezpečenie podmienok prevádzky.
Benzínový motor bez ohľadu na vonkajšiu teplotu sa zapne vždy, keď je potrebné dosiahnuť optimálnu prevádzkovú teplotu motora a katalyzátora. Ak auto stojí, motor je zaťažený generátorom a nabíja akumulátor, ale to nie je prvoradý cieľ. V zime je potrebné zohriať kabínu, čo samozrejme ochladzuje motor, rýchlejšie sa ochladí katalyzátor, preto aj častejšie beží. Na druhej strane, ak je dostatok šťavy v akumulátore a chladiaca kvapalina má dostatočnú teplotu, vykurovanie pracuje aj keď motor nebeží.
Podobná je situácia aj v lete. K tomu, aby v stojacom aute pracovala klimatizácia, stačí, aby akumulátor bol nabitý. Z plne nabitého akumulátora dokáže vychladiť auto cca. 10-15 minút v závislosti na vonkajšej teplote. Mimochodom, ak dobre viem, je to jediné sériovo vyrábané auto, ktorý dokáže chladiť aj keď benzínový motor nie je v prevádzke. Klíma je totiž poháňaná čiste elektricky. To nedokážu ani najdrahšie modely luxusných limuzín s najmúdrejším start-stop systémom.
Čo sa týka zaťaženia benzínového motora častým naštartovaním, nemusíte mať obavy. Prius nemá štartér, štartuje ho jeden z motorgenerátorov, a to tak, že sa najprv elektromotor roztočí na cca. 1000 ot/min a až potom sa pripojí benzínový motor, ktorý okamžite naskočí do uvedených otáčok, tým sa zaistí okamžité mazanie. Porovnajte to s bežným štartérom s otáčkami 100-200 ot/min. To je aj dôvod toho, že počas jazdy nie je cítiť ťukanie pri zapnutí alebo vypnutí benzínového motoru.
Ešte k tepelnému komfortu motora. Chladiaci okruh obsahuje aj termostat, do ktorého sa po vypnutí auta nasáva časť chladiacej kvapaliny (je to aj počuť), aby sa udržala teplá do nasledujúceho štartu. Dôsledkom je, že motor štartuje s teplou kvapalinou a v zime takmer okamžite začne kúriť (30-60 sekúnd).
Pre tých, ktorí nevedia čo všetko nie je v Priuse a tým pádom sa nemôže ani pokaziť:
prevodovka, spojka, dvojhmotový zotrvačník, štartér, klinový remeň, turbo, vstrekovacie čerpadlo, vstrekovacie dýzy a všetky drahé veci, ktoré dnešné super ekologické litrové motory so 120 k k životu potrebujú. -
sy242 28.08.14 00:09
« Palec nahoru
Přiznám se že nechápu, jak někdo může o tomhle autě říct, že to je bezpohlavní přemisťovadlo prosté jakýchkoliv emocí ať už při jízdě samotné nebo z pohledu designu. Za jízdu to hodnotit nemůžu, ale z pohledu designu nemá chybu, hlavně zadek a boky jsou perfektní, a řadím si ho k citroenům cx, bx, xantia a podobným nezapomenutelným typům. Že prius existuje jsem si uvědomil až s testem ojetiny 2. generace ve Světě motorů, a už mě myšlenky na něj nepustily:) Slíbil jsem si že když všechno půjde dobře, tak zimu ještě odjezdíme stilem, na jaře prius. Už mám dieselu plné zuby. Bílý, kdyby to šlo. Jo, solární střechu jsi nechtěl? -
Frankie1 31.07.19 21:58
« Rozmery kufra ?
Ahoj Palo. Zvažujem kúpu Priusu. Jednak som veľký fanúšik samotnej technológie, druhak potrebujem spoľahlivé auto pre rodinu a do mesta na denné zásobovanie. A tu potrebujem pomôcť. Vedel by si mi prosím ťa (alebo niekto iný, kto má Prius III) odmerať rozmery kufra, keď nie sú zadné sedadlá sklopené. Takisto je pre mňa dôležitá aj max. výška nákladu (kľudne aj bez zatiahnutej rolety).
Ďakujem veľmi pekne za ochotu, ak sa niekto na to dá :-)
A možno teda rozšírim komunitu Priusákov :-)
S pozdravom -
Mirec79 22.03.17 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Prius a rodinka
Ahojte,
kedze momentalne mame Focusa, ktory ma jeden z najlepsich podvozkov vo svojej triede, ktory bol asi upraveny od Mazdy, s ktorou Ford chvylu splupracoval. Tak vyber noveho auta mame o to tazsi. A Focus je kombi, 2005, takze spolahlivy, ale s nespolahlivym motorom PSA 1,6TDCi (diesel bez DPF :-( ). Kedze byvame nedaleko Bratislavy, tak denne spravime cca 50km v zhustenej premavke. Aj preto, ze 90% nasich jazd je v Bratislave, tak som sa rozhodol pre Prius III genracie po facelifte, t.j. po 2012.
Ma sice horsi podvozok, zle odhlucneny, maly kufrik, aj to je este deleny, ale ma jednu veklu vyhodu. Jeho ekologicka stopa je nizka oproti ostatnym autam a podla testov je aj spolahlyvy. [odkaz]
Co som sa za ten polrok dozvedel a po absolvovani testocich jazd zistil, tak je asi toto:
Podvozok je vhodny na rovne cesty a horsie znasa nerovnosti. Kury dobre, ale v zime ma prednost motor, takze zaslepit privod vduchu z masky a kupit s vyhrievacimi sedadalmi. Priestor na zadnych sedadla je perfekny, ako v Passate B6. Vyhlad z neho do predu je super, do zadu je to velmi zle. Zvlast v zime. Tu ma vyhodu Auris Kombi, aj ked ten ma sice vela priestoru v kufry, ale na zadnych sedadlach je to ubohe.
Tiez ma Auris vyssie polozenu pristrojovku, takze vyhlad z neho je ako z ponorky oproti Priusu. A este jedna perlicka na Priuse je headup display, je to jedno z mala aut, kde nepotrebujete este dalsie sklicko.
Rozhodnuty som pre rocnik 2012 a vyssie, lebo ma led svetla vzadu a zadne dvere by uz nemali mat taky lacny zvuk pri ich zatvrani. Tiez by mala byt pevnejsia karoseria, lebo Prius III. bol kritizovany za vrzganie pristojovky (ale to robi aj nova Kia Ceed).
Mensi problem este ostava naucit na nom jazdit, lebo je to autom a hybrid.
Ked ho budeme mat, tak sa mozno este ozvem a napisem postrehy, lebo radsej ist za eko autom ako za (dieslom bez DPF). ;-) -
PALO-Prius 18.09.15 14:38
« Re: Re: Re: Prius a rodinka
Ak chces mat dostatok miesta vzadu, tak je ozaj Prius ta nejlepsia volba. Nesedel som v ziadnom aute, ktore by malo na nohy viac miesta (a to som sedel aj v limuzinach). Ako pisal Dylan, je to tiez jeden z dovodov, preco je Prius oblubene auto taxi sluzieb. Takze v tomto je Prius pre teba jasna volba ! :-) vid aj moje obrazky (65, 70, 71).
-
oggiii 17.09.15 21:04
« Re: Re: Prius a rodinka
Díky za rychlou reakci ;-) Golf variant má tuším 460 l a když jsme využívali hluboký kočárek i tak jsme tam nic moc víc nedali. Naštěstí až tak často neřešíme nějaké přesuny s miminem. U golfa je právě hrozně málo místa na zadních sedačkách a když si nastavím sedačku řidiče podle sebe, tak za mě má velký problém se nasoukat partnerka (když malá nespí a rebeluje). Když dám autosedačku za sebe, tak zase řeším ne zcela bezpečné nakládání/vykládání malé (do cesty ne k chodníku). A navíc jak malá roste, tak to bude jen horší. Na delší přesuny je určitě vhodnější kombi střední třídy, ale to jsou v mé cenové relaci většinově diesely a to je past vedle pasti...Btw. Auris kombi na tom s prostorem na zadních sedadlech údajně taky není nijak slavně :'-( -
PALO-Prius 17.09.15 15:34
« Re: Prius a rodinka
Ahoj.
Budem uprimny a hovorim to kazdemu. Prius je pomerne velke auto (vacsie ako Oktavka a pod.) a napriek tomu ma na svoje pomery pomerne mensi kufor. Oni totiz spravili obrovsky priesotr pre zadnych cestujucich na nohy a o to je ten kufor kratsi. Ja, kedze som chcel Prius, radsej som kupil "specialny" kocik, ktory sa da vyborne skladat (aj kolesa odmonrujem za 3x jednym cvaknutim). Klasicky kocik by uz zabral dost miesto v tom pomerne (na rozmery auta) malom kufri. Neviem ako velky je Golf IV Variant, ale odhadujem ze Priusov kufor vacsi nebude.
Sedacky su fajn, nemam problem sediet aj 16h v aute (isli sme s bratomzo Svedska na juh Nemecka). Cela nasa rodina ma vsak tak okolo 170cm a do 80kg, takze toto posudit neviem. Podla spolucestujucich viem, ze s hlavou problem nemaju aj vyssi ludia. Ale radsej si to otesuj sam na sebe :-)
Ja som tiez prve mesiace chodil 98% cesty (2-4km) v Bratislave (preto som kupoval Prius) avsak ptom sme sa stahovali kvoli praci na cas do Nemecka a momentalne som zase vo Finsku, kam som uz 2x cestoval 2500km s Priusom :-) Hoc to nie je dialnicny zralok, tak cesta bola prijemna.
Napriek tomu, ze stale pisem o nie najvacsom kufri, tak dokazem do neho nacpat moj velky lodny Samsonite kufor (najvacsi aky vyrabaju) + kocik + dalsie veci na 3-4 dnovy vylet... Ak potrebujes vacsi kufor, naozaj velky, tak odporucam radsej Auris Hybrid Combi. -
oggiii 17.09.15 09:04
« Prius a rodinka
Ahoj,
výborná recenze :yes: Silně zvažuji pořízení Priuse III jako hlavní rodinné auto (máme roční dcerku a 95 % jízd máme hrkačky po městě, do práce, atd. = Prius ideál). Z textu jsem pochopil, že již Priuse zatěžuješ kočárkem, atd., proto prosím o nějaké praktické zkušenosti. V současnosti dožíváme s Golfem IV variant a kufr je akorát (i když moje drahá polovička naplní každý kufr >:D ), auto je to super, ale chci něco bezpečnějšího a vhodnějšího pro městský provoz (a trochu rebélie s Priusem by se mi popravdě také zamlouvalo ;-) ). Dále by mne zajímalo, jak jsou na tom sedačky (193 cm/100 kg)? Před koupí určitě otestuju u nějakého prodejce, ale každá zkušenost je dobrá, navíc jezdíte s ostatními Priusáky zde i poměrně dlouhé trasy, dálnice, aj. - což při zkušební jízdě nezažiju. Předem moc děkuji a zdravím ;-) -
hg 22.11.14 11:05
« Re: Re: Re: Re: Klima pri zastavenom aute
Na tomto videu [odkaz] je zjednodušený ale funkčný model prevodového ústrojenstva Priusu, Príliš sa to na klasickú prevodovku nepodobá. Má 3 vstupné hriadele (benzínový motor + 2 elektrické motorgenerátory) a výstup na poháňané kolesá. A funguje to pri jazde vpred i vzad a ľubovoľnej kombinácii hnacích agregátov, a pri brzdení motorom aj v opačnom smere.
Samozrejme, za prevodovku to považovať môžeme, veď výkon odovzdávaný na vstupoch pri rôznych otáčkach odovzdáva na výstup s konštantnými otáčkami.
PS: chybí mi písmenko, no. Mimochodem sám máš v recenzích několik chyb ;-)