Alpina D3 (2014)
19.10.2014Když se na trhu objevila nová trojka v kombíku (v aktuálním interním označení F31), začal jsem hned spřádat plány na výměnu do té doby spolehlivě…
Alpina D3 (MrBeranek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 21.10.14 09:57
« Alternatívy?
Normálne mi tá Tvoja voľba vŕta v hlave. Na jednej strane je tu pomerne štedrý budget, cena na strednú triedu vysoko nadpriemerná aj pri zohľadnení cenových relácií nemeckej prémie a vyvstáva otázka, či by sa nedalo za tú cenu niečo lepšie/väčšie/výkonnejšie. Na druhej strane je tu absolútna špička v triede, top výbava, motorizácia, podvozok, ako sám píšeš, profesionálny tuning priamo od výrobcu, ktorý ak by si si chcel dopriať k sériovke, stálo by Ťa to nakoniec viac a nemuselo by to byť také dobré, ako na mieru odladený tuning z výroby. Takže hoci mi hlavou lietajú v danej cene rôzne Caymany a podobne, v kontexte toho, že ide o univerzálne auto, v podstate ideálny, dokonalý kompromis praktického úsporného rodinného auta a dynamiky plnokrvného športiaka, asi si naozaj nemohol voliť lepšie. Tak ešte raz blahoželám k tejto voľbe. :yes: -
MrBeranek 20.10.14 20:57
« Re: M550d vs. D3
Známý má nachipovanou 535d (F11ku), tak to zkusíme porovnat. Já vím, že chipnutá 535d (měla by být kolem 360 koní a 700 Nm) není totéž co M550d, ale mohlo by to být srovnatelné. Ta jeho F11ka je sice těžší, ale je to zadokolka, takže má menší ztráty. Výkon na kolech tedy bude o něco vyšší. Zkusíme to a dám vědět. :-) Váhový rozdíl mezi D3 a M550d (počítám oba kombíky ve čtyřkolce) je 270 kilo. M550d má 30 koní a 30 Nm navíc. Asi by to bylo srovnatelné. :-) -
poterienko 20.10.14 16:50
« Re: Re: Co k tomu říct?
Je pravda, že dle YT se ti biTDI v A6 vyrovná, respektive by při sprintu šlo o rychlost reakcí řidičů, ale tou odpovědí jsem myslel naftovou A4/Cklass. Samozřejmě by šlo vzít mou A4 a nechat ji nachipovat + pokračovat jiným turbem, svody...atd. a dostat se na stejný výkon, jako máš ty, ale pořád se to tak nedá koupit.
RS4 je opravdu božský stroj a i tvé Alpině by asi ukázala záda, ale nikdy nebude jezdit po okreskách za 6 litrů a v tom je to kouzlo. -
MrBeranek 20.10.14 13:46
« Re: Co k tomu říct?
Tak A6 s tím naftovým šestiválcovým biturbem nebude v přímce nijak moc ztrácet. Otázka spíš je, jak je na tom podvozkově.
Navíc, letos v létě jsem byl v Rakousku a na benzínce vedle mne stála aktuální RS4ka. Navenek obdobná Alpině - bílý kombík ve čtyřkolce na 20kách kolech, ovšem atmo osmiválec pod kapotou a dalších 100 koní navíc. To jsem pěkně zašilhal, to bylo krásné auto a ten zvuk. :yes: