Alpina D3 (2014)
19.10.2014Když se na trhu objevila nová trojka v kombíku (v aktuálním interním označení F31), začal jsem hned spřádat plány na výměnu do té doby spolehlivě…
Alpina D3 (MrBeranek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- 10b 19.10.2014 23:23 wikinko
- Chybička 20.10.2014 00:26 woody-alien
- Hned se to hezky čte... 20.10.2014 08:39 MariAchi
- kočár 20.10.2014 08:49 flakacka
- Co k tomu říct? 20.10.2014 12:21 poterienko
- ... 20.10.2014 12:24 Ondris
- M550d vs. D3 20.10.2014 20:24 Danny1221
- Snové 20.10.2014 22:20 Ronault.
- M550d vs. D3 20.10.2014 23:25 Danny1221
- Alternatívy? 21.10.2014 09:57 iudex
- Krasavice! 21.10.2014 13:44 Dinar
- vycerpavajuca recenzia 23.10.2014 18:08 Lucaslegend
- nafta 05.11.2014 18:08 sjetaSUELIN
- Na příkopě? 12.11.2014 21:15 guze
- D3 je 12.11.2014 21:15 PepaJ
- Recenze 27.12.2014 08:16 stealth01
- palec hore 03.03.2015 09:20 Dejvy
- Lipno 11.05.2015 12:53 David C3
- Recenze 05.02.2016 10:15 Beekey
- hlava mi nebere 28.04.2016 15:06 Milhaus1977
- Recenze 04.09.2018 11:35 Taknic
-
woody-alien 20.10.2014 00:26
Chybička
Recenze je rozsáhlá, a jakmile bude chvilka, určitě si ji přečtu pořádně. Zatím jen upozornění - v údajích o autě máš jako palivo uvedenej benzín. ;-) -
MariAchi 20.10.2014 08:39
Hned se to hezky čte...
...když to píše někdo, kdo ví, co chce a kdo to ve finále i dostal :-)
P.S.
Kurňa to je doba - dieselovej kombajs dělá kilo za stejný čas jako první generace Diabla a jezí pod deset litrů, no není tohle ráj? >:D -
poterienko 20.10.2014 12:21
Co k tomu říct?
Naprosto dokonalé rodinné auto - velké, úsporné, silné jako prase. Nebudu zastírat, že i závidím >:-[] . Navíc na toto nemá ani MB a ani Audi odpověď.-
-
MrBeranek 20.10.2014 13:46
« Re: Co k tomu říct?
Tak A6 s tím naftovým šestiválcovým biturbem nebude v přímce nijak moc ztrácet. Otázka spíš je, jak je na tom podvozkově.
Navíc, letos v létě jsem byl v Rakousku a na benzínce vedle mne stála aktuální RS4ka. Navenek obdobná Alpině - bílý kombík ve čtyřkolce na 20kách kolech, ovšem atmo osmiválec pod kapotou a dalších 100 koní navíc. To jsem pěkně zašilhal, to bylo krásné auto a ten zvuk. :yes:-
poterienko 20.10.2014 16:50
« Re: Re: Co k tomu říct?
Je pravda, že dle YT se ti biTDI v A6 vyrovná, respektive by při sprintu šlo o rychlost reakcí řidičů, ale tou odpovědí jsem myslel naftovou A4/Cklass. Samozřejmě by šlo vzít mou A4 a nechat ji nachipovat + pokračovat jiným turbem, svody...atd. a dostat se na stejný výkon, jako máš ty, ale pořád se to tak nedá koupit.
RS4 je opravdu božský stroj a i tvé Alpině by asi ukázala záda, ale nikdy nebude jezdit po okreskách za 6 litrů a v tom je to kouzlo.
-
-
-
Danny1221 20.10.2014 20:24
M550d vs. D3
Zajímalo by mě srovnání těchto dvou aut, rozdil v kw není zas tak velký a D3 bude lehčí oproti mé M550d.
Krásná recenze! Konečně někdo, kdo si s tím dal práci :-)-
MrBeranek 20.10.2014 20:57
« Re: M550d vs. D3
Známý má nachipovanou 535d (F11ku), tak to zkusíme porovnat. Já vím, že chipnutá 535d (měla by být kolem 360 koní a 700 Nm) není totéž co M550d, ale mohlo by to být srovnatelné. Ta jeho F11ka je sice těžší, ale je to zadokolka, takže má menší ztráty. Výkon na kolech tedy bude o něco vyšší. Zkusíme to a dám vědět. :-) Váhový rozdíl mezi D3 a M550d (počítám oba kombíky ve čtyřkolce) je 270 kilo. M550d má 30 koní a 30 Nm navíc. Asi by to bylo srovnatelné. :-)
-
-
Ronault. 20.10.2014 22:20
Snové
Tak nějak si představuju ideál...
Tak akorát nápadně nenápadné
Tak akorát silné
Tak akorát prostorné
Tak akorát velké
Tak akorát pro mě finančně asi navždy nedostupné >:D
Parádní včetně recenze :yes:-
woody-alien 21.10.2014 10:52
« Re: Snové
Neříkal jsi něco o tom, že odejdeš do Arábie. ;-) Pak by to snad nemusel být problém... >:-[]-
Ronault. 21.10.2014 18:48
« Re: Re: Snové
Jo, o tom jsem přemýšlel, ale po letošní dovolené to vidím zase trochu jinak. Prodam Megana, koupím staré Yugo a přestějhuju se na Pelješac, kde si založím malou ambulanci, jednou za čas si zajedu du Dubrovníku zaoperaovat no a jinak se budu loďkou projížýdět kolem pobřeží a popíjet víno >:-[]-
woody-alien 21.10.2014 20:26
« Re: Re: Snové
;-) Dobrej nápad...ale pro jistotu bych si tam vzal s sebou ty milióny, co vyděláš tady v zaměstnání. >:-[]-
Brandon Walsh 22.10.2014 06:32
« Re: Re: Re: Snové
ron všetko sa dá, si mladý, vzdelanie máš dobré, trochu viac toho vína a ono to príde ;-)
včera som sa rozprával s austrálčanom, ktorý sa narodil na svk a 36 rokov žije tam, lámavo rozprával slovensky tak sme prešli na angličtinu a hovoril mi, keď som sa prisťahoval nevedel som ani slovo anglicky, každý večer som si dal 4 - 5 pív, prisadol k nejakému stolu a naučil som sa plynulo rozprávať >:D
-
-
-
-
-
iudex 21.10.2014 09:57
Alternatívy?
Normálne mi tá Tvoja voľba vŕta v hlave. Na jednej strane je tu pomerne štedrý budget, cena na strednú triedu vysoko nadpriemerná aj pri zohľadnení cenových relácií nemeckej prémie a vyvstáva otázka, či by sa nedalo za tú cenu niečo lepšie/väčšie/výkonnejšie. Na druhej strane je tu absolútna špička v triede, top výbava, motorizácia, podvozok, ako sám píšeš, profesionálny tuning priamo od výrobcu, ktorý ak by si si chcel dopriať k sériovke, stálo by Ťa to nakoniec viac a nemuselo by to byť také dobré, ako na mieru odladený tuning z výroby. Takže hoci mi hlavou lietajú v danej cene rôzne Caymany a podobne, v kontexte toho, že ide o univerzálne auto, v podstate ideálny, dokonalý kompromis praktického úsporného rodinného auta a dynamiky plnokrvného športiaka, asi si naozaj nemohol voliť lepšie. Tak ešte raz blahoželám k tejto voľbe. :yes:-
MrBeranek 21.10.2014 12:52
« Re: Alternatívy?
Ale tak Cayman se s dieselovým kombíkem ve střední třídě moc účelem nepřekrývají, ne? ;-) Ostatně na zábavu jsem měl tu 130ku a nově pro ten účel slouží 1M, což je s Caymanem srovnatelná záležitost. :-)
Mně jako alternativa vycházela jedině benzínová B3ka od Alpiny (pokud bych chtěl zůstat u BMW a ve střední třídě a ve čtyřkolce) anebo ta RS4ka od Audi, ale to všechno je benzín a hlavně jsem chtěl zůstat u BMW. V naftě mi přišlo, že nic lepšího na trhu nenajdu. Jedině tu M550d, ale u té jsi v obdobné výbavě ceníkově o dalších 25k EUR jinde a zas tak štědrý budget jsem neměl. :-)-
iudex 21.10.2014 13:47
« Re: Re: Alternatívy?
Jasne že som to nemyslel ako alternatívu, to bolo čisto len v kontexte ceny a aké auto by som za tú cenu mohol mať (Cayman S asi preto, že ho mám ako svoj aspoň potenciálne dosiahnuteľný dream car). Že máš 1M, som nezachytil, videl som len Tvoju recenziu na 130i a už to beriem ako slušný funcar. Zrovna cez víkend sme boli s pár ľuďmi odtiaľto trochu pojazdiť a pred silnými zadokolkami mám stále veľký rešpekt (holt roky jazdenia len s predokolkami).
A sprav recenziu na tú 1M, Tvoje recenzie sú zaujímavé a informačne bohaté.-
MrBeranek 21.10.2014 15:08
« Re: Re: Re: Alternatívy?
Na 1M recenzi napíšu, ale až na jaře. Mám ji krátce, málo najeto, přes zimu se zadokolkou moc nenajezdím a na jaře se ji podívám ještě na zoubek ohledně výfuku, takže až bude vymazlená a něco víc s ní najedu, napíšu recenzi i na ni. Alpinu jsem nafotil na pár fotkách i s Mkem, aby jim to dohromady slušelo. :-)
-
-
-
-
Dinar 21.10.2014 13:44
Krasavice!
Recenze je trochu vysilující, ale je opravdu fajn číst hodnocení někoho, kdo přesně ví co chce, a podle toho si auto vybere a poskládá. :yes: Ať ti D3ka jezdí! ;-) -
Lucaslegend 23.10.2014 18:08
vycerpavajuca recenzia
cau. fakt si napisal peknu az velmi podrobnu recenziu, hned si viem spravit obraz ci to auto chiet alebo nie, ani sa vnom netreba previest :-) kedze mas doma este jedno auticko na hranie tak sa da pochopit tento vyber... -
sjetaSUELIN 05.11.2014 18:08
nafta
škoda že je to alpina v naftě, jinak je to asi jedna nejlepších recenzí co tady visí :yes: :yes: :yes:-
poterienko 05.11.2014 19:40
« Re: nafta
Osobně si myslím, že právě ta nafta domu dává vyjímečnost. Bez ní by to bylo +- stejné auto jako nachipovaná S4.-
-
MrBeranek 25.02.2017 15:15
« Re: Re: Re: nafta
Tak to nevím, cos tam viděl (viz níže všechno F31ky):
Alpina D3 - 6/2014, nájezd 41 000, cena 53 000 EUR
Alpina D3 - 6/2014, nájezd 39 250, cena 55 450 EUR
Alpina D3 - 6/2014, nájezd 54 787, cena 52 990 EUR
---
Alpina B3 - 4/2014, nájezd 49 400, cena 48 900 EUR
Alpina B3 - 1/2014, nájezd 53 154, cena 46 900 EUR
Alpina B3 - 11/2013, nájezd 35 435, cena 48 990 EUR.
Jeté naftové D3ky jsou, jak patrno, při srovnatelném stáří a nájezdu dražší, a to B3ky měly o 10 000 EUR vyšší pořizovací hodnotu, takže nejen, že jsou B3 dnes levnejší, ale procentuálně se propadly na ceně ještě o to víc.
-
-
-
-
guze 12.11.2014 21:15
Na příkopě?
Mohl jsem vidět tuhle parádu teď v pondělí zaparkovanou Na Příkopě? Fakt pecka :-) :yes: -
PepaJ 12.11.2014 21:15
D3 je
krasne auto, tak at Vam dobre a dlouho slouzi.
PS: pr.diky...za pripadne komentare stavu vozu kazdy nasledny rok..:) : -
stealth01 27.12.2014 08:16
Recenze
Naprosto smekám. Fantastická recenze, perfektní slovní obraty, nikde se to netáhlo, výborně čtivé.
Máš mě na svědomí, museli mě odvézt na pohotovost s podezřením na poškození mozku v důsledku nedostatku kyslíku, protože jsem tu recenzi přečetl doslova jedním dechem ;-)
Fotky super, takže desítka. Auto je prostě Alpina, takže další desítka a recenze minimálně za deset.
Hodně spokojenosti za volantem. -
Dejvy 03.03.2015 09:20
palec hore
Super recenzia, nalozene super auto :yes: congrats
Jedine co by som autu ja osobne vytkol je dizajn predneho narazniku, tam mi upgrade alpiny proste nereze. To je ale ciste subjektivna zalezitost...
A este jeden koment k prvemu odstavcu; 335i neni treba tankovat kazdych 400 km :*) jazdim prevazne mesto, prevazne rezim sport a vychadza to na 550. Na dlhsie trasy spokojne 650+. :-!-
MrBeranek 03.03.2015 21:23
« Re: palec hore
Díky.
Ohledně předního nárazníku s tebou souhlasím. Mpaketový vypadá rozhodně lépe (ono taky na ten "obyčejný" nalepit "lízátko" Alpiny prostě nestačí).
A k té spotřebě - všechno záleží na stylu jízdy. S naftou se dají ty průměry taky pěkně stáhnout, ale to znamená se omezovat při šlapání na plyn, a to já nerad. :-) Já bych jezdil se stejně silným benzínem po městě za 15-17 (vím, za kolik jsem jezdil se slabší a lehčí 130i), a to by mi 60tilitrová nádrž na 550 kilometrů určitě nevydržela. :-)
-
-
David C3 11.05.2015 12:53
Lipno
čau včera sem parkoval vedle vás na Lipně. Krásné auta i s kolegou :-) :yes: -
Beekey 05.02.2016 10:15
Recenze
Clovek si po precteni recenze říká, kdy asi k.rva mas cas na vydelavani penez, když pises tak dlouhe, vycerpavajici a famozni recenze... :yes:
Auto je to perfektni, na blbnuti mas jiné, tak volba nafty se nabízí, přitom je to porad idealni sleeper car... -
Milhaus1977 28.04.2016 15:06
hlava mi nebere
neni mi jasne co muze delat clovek, ktery si koupi bilou popelnici za 2 miliony, kde bych se nevlezl ani za volant. To auto bude mit za 5 let najeto rekneme 300 tisic kilometru a cenu tak 0,5 milionu. Cele Cesko ma asi 1200 km dalnic a v kazdem meste uz je aquapark a sit obchodu. Kam chcete jezdit kdyz se tak za par korun vsude litat. >:D -
Taknic 04.09.2018 11:35
Recenze
Super recenze
mohl bych poprosit ještě o recenzi nebo shrnutí poznatků po 4letech používaní (jestli tu krásku stále máš) popřípadě jaké byly servisní náklady atd děkuji
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:-
MrBeranek 19.09.2018 20:09
« Re: Recenze
Ahoj, pořád ji mám. :-) Už je to 4 a půl roku a za tu dobu mám najeto 93 000 km. :-) Ročně najedu tak 20 000.
Klepu na dřevo, že všechno funguje, jak má; absolutně žádné problémy, jezdí spolehlivě za všech podmínek. Je dostatečně rychlá, prostorná a přitom nejezdí za moc (dlouhodobý průměr je kolem 9 litrů).
Co se servisních nákladů týče, tak kromě pravidelné výměny oleje (měním každých 7-8 tisíc km, přičemž náklady každé výměny jsou tak 3 tisíce Kč) jsem:
- preventivně měnil filtr a olej v převodovce, a to v 70 tisících kilometrech, což přišlo na cca 20 tisíc Kč a
- v 90 tisících kilometrech měnil přední brzdy (komplet desky i kotouče); je zajímavé, že desky vydržely celých 90 tisíc (čekal bych míň), ale ta jejich směs s sebou vzala i kotouče (čekal bych, že jedny koutouče vydrží dvoje desky), takže jsem měnil celý předek; vzal jsem Performance kotouče (je to stejný rozměr, jen jsou drážkované a vrtané) a sériové desky - náklady cca 25 tisíc.
Asi dvakrát jsem nechal obnovit keramickou ochranu vrstvu na laku, ale jinak do toho jen leju naftu. :-) Samozřejmě takové věci jako každoroční výměna brzdovky, vzduchového filtru a pylového fitltru nepočítám.
Co se pneumatik týče, tak mi vychází, že jedna sada (letní + zimní) vydrží tři roky, takže zatím jsem kupoval nové gumy (letní i zimní) jen jednou.
Jediný problém, který jsem za celou dobu zaznamenal, byl takový podivný cinkavý zvuk od kol. Nakonec se zjistilo, že to dělají krytky středu kol. Tady to Alpina trošku odflákla, protože ty středy kol jsou specifické v tom, že tam nejsou viditelné šrouby, ale nejprve je nutné klíčkem odemknout tyto středy (zámek je schovaný pod tím středem a nápisem Alpina) a pak odstranit celou krytku středu kol. Ty středy kol na místě drží taková pružinka z druhé strany a právě tak cinká - když pošleš auto rychle do zatáčky, ta pružinka asi dostatečně nedrží, což se projevuje takovým cinkavým zvukem, což cinkaj ty středy. Sem to vyřešil podlepením oboustrannou lepící páskou a je klid. Když to řešili v Inveltu v rámci reklamace, tak nejdřív vyměnili díly na podvozku za 80 tisíc, než zjistili, že to dělaj ty středy (jsou to pěkní matláci, ale dobře jim tak, když tomu nerozumí, já se za nový díly nezlobil).
To je asi všechno. Pokud by tě něco zajímalo, dej vědět.
Prodávat ji ale budu asi až napřesrok (až bude venku nová Alpina B3 nebo nová M3 - pokud bude ve čtyřkolce). ;-)
-