Diskuse

BMW řada 1 (2007)

27.3.2011

Když jsme společně s přítelkyní před necelými dvěma lety vybírali, co by nahradilo do té doby skvěle sloužící Fabii RS, která si své spolehlivě…

 

BMW 130i (MrBeranek)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto The-Stig-Driver

    The Stig Driver 29.03.11  15:18

    « Re: Re: odporný

    Souhlasím s Jettym, jednoznačně bych volil VW Jettu ;-) Motorově jsou VW úplně někde jinde, zpracováním interiéru taky, no prostě vším je VW jinde než Peugeot. Navíc VW nelze srovnávat s Francouzema :no:
  • 00 Reagovat !

    foto FINLAND

    FINLAND 29.03.11  14:33

    « BMW 130i

    Autíčko velmi pěkné a recenze vcelku povedená, až na občas trochu se opakující obraty, (to už tu ale někteří zmínili). Všechno je o preferencích, nicméně já bych do odladění auta jako takového vůbec nesahal. 1er je už sama o sobě vcelku tvrdá a dávat na ni sportovní tlumiče, aby byla ještě tvrdší.. BMW podle mně dělá natolik dobrá auta, že žádné další úpravy nejsou nutné. Potom mi přijde tak trošku "mimo mísu" rozčilovat se nad tím, že v BMW mají vysoké sazby za práci. Je to prostě BMW a s tím je vhodné k tomu přistupovat. Možná by nebylo od věci, zajet do autorizovaného servisu do Německa a zeptat se tam, mohli by být i levnější, ale zaručit to nemohu, vím to jen z doslechu.

    Jinak chci říct, že je to jen můj názor, tak ať autíčko slouží a mnoho šťatných km bez nehody. Závěrem chci říci, že ten motor je klenot sám o sobě a bohužel se asi dožijeme toho, že takové motory už nikdo dělat nebude. Je to škoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 29.03.11  14:33

    « Re: odporný

    Matt26: nevím, kolik jsi toho v AAA po place najezdil, ale u motoru se 195kW řešit valivý odpor, hlavně při zrychlení na 100km/h, kde se nedostane ke slovu víc než dvojka... >:D >:D >:D
    K té tvé hlášce: "Naftové motory od VW sa nedajú s francúzskymi common railami porovnať ani z diaľky" - máš pravdu, staré PD mělo hrubší běh při volnoběhu, ale jízdně bylo jinde než HDi, to oproti TDI působí ospale. Turbolag jak prase o kterém píšeš... nevím no, mám s turbomotory už něco odjeto a myslím, že nic neobvyklého, natož obtěžujícího. Razantní zvýšení kroutícího momentu okolo 2000ot/min (jak píšeš hnusný kopanec do chrbta) - určitě to není ideál, ale někomu se ten náhlý zátah líbí a když se naučíš řadit tak, aby jsi se pohyboval přesně v těchto otáčkách, tak se ti motor odmění dynamikou, kterou HDi nenabídne. Navíc nízkou spotřebou jsou TDI známé...
    Beru - nemusí to být tvůj šálek kávy, ale nemusíš psát takové urážky... nejsi sám kdo kdy jel s TDI, ikdyž v AAA >:D
    P.S. když jsem kupoval nové auto, tak právě nový motor TDI CR byl jedním z hlavních argumentů, proč jsem vzal Jettu a ne 407 s 2.2HDi 125kW/370Nm - ten motor byl výkonově trochu zklamáním, byť u něj PSA použilo 2 turba (nemyslím na papíře, ale jízdně). Toť můj názor...
    Hoj a nečerti se furt ;-) :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 29.03.11  12:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný

    MrBeranek: 700-1200ot. sa nedajú považovať za normálne pracovné otáčky motora. Teda rozhodne nie pre naftový motor a pokiaľ normálny človek vie radiť, tak sa prakticky do tohto pásma ani nikdy nedostane. O "vystrelení" atmosferickeho motora sa dá tiež rozprávať, nakoľko pojem je dosť relatívny. Tiež mu musí chvíľu trvať, kým sa nadýchne aby dal zo seba najlepšie až za 6tis. hranicou. Namapovaním som mal na mysli, že pokiaľ 330 neprešla brzdou, nemožeš vedieť ako to dopadlo. Mohol sa zvýšiť výkon, ale tiež zúžiť pracovné otáčky.
    S tými pneumatikami môžeš mať pravdu, ale na druhú stranu 255 musia mať o dosť väčší valivý odpor.

    Noris: Myslím, že na teba žiaden môj komentár nešiel, tak si strč svoje ironické poznámky niekde. Naftové motory od VW sa nedajú s francúzskymi common railami porovnať ani z diaľky. Kde Škodovka používala čerpadlo a celé auto sa triaslo ako osika, frantíci už vtedy mali 3 generáciu common railu skrásnym hladkým chodom. A keď sme pri tej skúsenosti, tak to nieje opisované z článkov ale hovorím z vlastných skúseností. Viac ako ročná práca v AAA auto, kde mi rukami prešlo všetko od X6 až po 3valcové fabie. A že Pasatov a Octavii s tdi-čkami bolo najviac.
  • « 00 Reagovat !

    foto yetti-z-hor

    yetti z hor 29.03.11  12:31

    « Re: Re: ale jooo..

    původní M3 E36 měla 210kW - a to si myslím, že 130i má navrch..
  • 00 Reagovat !

    foto Asphalte-MoDo

    Asphalte MoDo 29.03.11  11:31

    « Auto super o tom žádná, ALE

    ta recenze mi vůbec nesedí, obsahuje spoustu technických chyb a výmyslů (fungování samosvoru, řízení jako motokára atd..). Sice se to dobře čte, ale půlka jsou jenom řeči o ničem a stále dokola.
  • « 00 Reagovat !

    foto Asphalte-MoDo

    Asphalte MoDo 29.03.11  11:24

    « Re: ale jooo..

    To nevim, jak jsi prisel na to ze 130i je rychlejsi nez M3 E36. Z vlastni zkusenosti je moje M3 rychlejsi nez 135i, M3 E46... tzn. i nez 130i.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 29.03.11  10:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: odporný

    nechápu jak může někdo kdo má v recenzi peugeot nadávat na VW >:D to je jedno... neber si to osobně ale pro každého je jen to jeho auto nejlepší a to stejné pro mě :-) btw říct že je tam turbolak a okolo 2tis dostane člověk kopanec do hlavy je alespoň krásně vidět že ten borec má s tdi najeto asi tak stejně jako já s lamborghini reventon a jen opisuje texty z amatérských článků různých rádoby testovacích reportérů.... jinak moc bych prosil o kontakt na toho borce co to chipuje do SZ a kdybys byl tak hodný i tak nějak orientační cenu na takový šestivál nebo osmivál...
  • 00 Reagovat !

    foto super7

    super7 29.03.11  10:03

    « LSD

    ahoj, gratuluji k volbě a hezkému textu ;-) ! já ho mám asi 14 dnů (2005, sparkling graphite, po 3 letech s 330i E46) a nadšení nezná mezí ;-)
    mám dotaz - taky uvažuji o montáži Quaife a zatím jsem kvůli tomu plánoval výlet do UK k birdsauto.com . Kdo Ti to tady montoval a s jakou zkušeností? díky!
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  10:01

    « Jednim slovem bozi, ALE

    O aute staci napsat, ze neni mnoho aut, ktere bych ti vice zavidel :-)
    Fotky jsou taky vyborne.

    Ted prijde to ALE:
    Evidentně hodně rád píšeš, bavi te to a mas skvely objekt k popisu. Jenze ty se strasne v tom nadseni z auta opakujes. Jsem aktualne na nudne prednasce, ale po 3 prvnich odstavcich cteni o motoru (a to jsem si tvou recenzi prave na tuhle prednasku odlozil) jsem preskocil na jizdu, tam opet totez...a nakoc jsem radeji daval pozor na prednasce >:D Proste byt tebou, tak to osekam, omezim opakovani stejnych vet, protoze lidi, ktere nebavi jen cteni opevnych od na BMW (ne, ze by byly nezaslouzene, ale vseho moc skodi), zarucene unudis a odradis, coz je pri tvem nadani na psani a skvelemu autu skoda ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 29.03.11  09:20

    « Graf z brzdy

    Čau, ten propad výkonu i kroutícího momentu okolo 4200ot/min si myslím že není úpně ideální. Dle mě, by ti měl novou mapu v ŘJ ten známý, co to dělal, nebo někdo jiný, doladit na brzdě... Nejsem sice žádný odborník na ladění motorů, ale normální to není... můj názor ;-)
    Jinak autíčko pěkné, přeju ať Ti dělá radost :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Reza-traktor

    Reza traktor 29.03.11  08:25

    « Re: Re: Návod!

    Svírat se to má! :-)

    No, jak to uchopit - běžný diferenciál má na nápravě za úkol umožnit, aby se kola točila rozdílnou rychlostí. V zatáčkách se pak méně sjíždějí pneu a kolo s kratší dráhou se nemusí smýkat.

    Zároveň má ovšem otevřený diferenciál tu vlastnost, že točivému momentu dává "průchod" tam, kde je to (fyzikálně) snadnější. Z toho jsou pak ty fotky, kdy se auto s bahnem pod pravým hnaným kolem, které se protáčí, nemůže hnout - moment uniká přes protáčející se kolo a kolem s dobrou adhezí to nepohne.

    A proto jsou tu buď mechanické uzávěrky difu nebo různé způsoby automatického zajištění jeho svornosti - ty podle svého nastavení v určité chvíli (když je rozdíl v otáčkách moc velký a systém pozná, že už nejde o běžné projetí zatáčky) diferenciál vyřadí z činnosti a sepnou kola na nápravě natvrdo... a ona se pak točí stejně rychle a ani v podmínkách s rozdílnou adhezí moment neutíká na protáčející se kolo.

    To by měl být případ vašeho samosvoru. A teď, technici, do mně.:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 29.03.11  07:45

    « Re: Re: Re: Re: odporný

    Teda tady se zavděčit není snadné. Jeden by chtěl víc informací, další už ani řádek. :-)

    U těch srovnání jsem ale opakovaně zdůraznil, že to srovnání nemá velký význam; nicméně s něčím, s čím jsem jezdil předtím, jsem to porovnat musel. Souhlasím nicméně s tím, že se to srovnává velmi obtížně.

    A co se 330xd týče, tak přemýšlím, jak tě přesvědčím. Netvrdím, že ten motor má turbodíru jako naftový RSo, ale pokud jsem hovořil o nízkých otáčkách, tak jsem měl na mysli rozsah 700-1200 otáček. Když ve 130i v těchto otáčkách zadupnu plyn, tak auto vystřelí. Když to udělám v 330xd, tak to nevystřelí. Ano, na plyn to reaguje, ale v těchto otáčkách jen zvolna. S reakcí atmosféry to v těchto otáčkách nelze porovnat. Pokud mi nevěříš, tak se někde sejdem, prostřídáme obě auta, abych ti ten rozdíl ukázal (nemám důvod si vymýšlet, že mám doma obě auta). Netvrdím, že 330xd nejezdí parádně a ten její zátah je vynikající, ale porovnával jsem zátah v nízkých otáčkách popsaných shora a ten se vážně liší.

    Ohledně chipu, nemyslím si, že je to "dokaličené", protože to dělal člověk, co oificálně upravuje auta pro Invelt a bere software od Hartge. Rád ti na něj dám kontakt. :-)

    A co se toho zrychlení týče, souhlasím s tím, že výkonem to není a připisuji to pneumatikám. BMW to totiž testuje na 205/50/17 a ty se na plnou jedničku akorát hrabou a na dvojku totéž, takže ty 255ky v tomhle směru mohou udělat dost. Jak patrno z videí, široké 255ky na plnou jedničku proklouzávají jen minimálně.
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 28.03.11  23:33

    « Re: Re: Re: odporný

    Súhlasím, že auto je pekné, ale pre boha do recenzie už nedopisuj ani riadok. Už tak sa to nedalo dočítať do konca. Miestami to pripomína lacnú reklamu, miesta chválospevnú ódu na Atmosférický motor a každý tretí odsek bol v podstate o tom istom. Fascinovalo ma tiež, ako 130i môžeš porovnávať s naftovými škodovkami, kde staré motory koncernu VW (technológia čerpadlo-tryska) mali turbolag ako prasa a hnusný kopanec do chrpta pri 2tis. a s modernými dieselmy sa do nedá porovnať.
    A postrehy z tej 330xd, ktorú teda máte vraj doma sú dosť podivné a silne pochybujem že si v nej sedel, lebo normálny človek nemôže napísať že sa v nízkych otáčkach nič nedeje. 420Nm už od 1450ot. v sérii a motorovo tak slušne odladených, že to pomaly pripomína atmosféru. No museli Vám to v tým tuzerským chipom riadne dokaličiť a divne namapovať výkonový prílev.
    Apropo, 1kw a 7Nm navyše určite nestiahne 0.4 sekundy zo zrýchlenia :-) Za to dám ruku do ohňa :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 28.03.11  23:10

    « Re: Re: Re: Re: Výborne napísané!

    To jo, ale myslím, že kvůli tomu V10 bys ji ten horší interiér odpustil ;-) Ale máš recht, M5 je auto spíš na autobahn, na okresky ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 28.03.11  23:08

    « Re: Re: odporný

    jj zajímaly by mě fotky menu a vůbec co to je za vývojovou fázi i drivu.. nevidím okolo tlačítka jako jsou u moderních i-drivů ale ani ty přestupní kde bylo tlačítko s kosočtvercem (což bylo myslím jakoby "návrat"?) a tlačítko "menu"... hodně lidí taky bude zajímat jak se ti s tím pracuje protože na to všichni nadávaj ale myslím že člověk si zvykne velice rychle stejně jako u audi s "plnohodnotnou klávesnicí" atp.. navíc pak tunel vypadá tak nějak "čistší" než když je poházený kupou tlačítek... a to jsem tlačítkofil....
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 28.03.11  22:06

    « Re: Re: Re: Výborne napísané!

    M5ka je pěkná, jen ten interiér E60/E61 mi moc nesednul a je tam na sedadlech a vevnitř až příliš místa. Mám rád ten obepnutý prostor 1er nebo 3er. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 28.03.11  22:04

    « Re: odporný

    Díky, k I-Drivu ještě něco doplním do recenze. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 28.03.11  21:59

    « odporný

    tak auto je úplně super spešl!! musím říct že ač jsem viděl hodně jedniček tohle je snad ta nejvíc vybavená!!! i drive se v jedničkách opravdu často nevidí... plnokrevné bmw.. ještě by to chtělo čůrajícího chlapečka na audi >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 28.03.11  20:34

    « Re: Re: Nááádhera

    Moderní diesely i čtyřválce jsou tiché, kultivované a silné, ale pořád to není ono především zvukově hlavně průběhem. Víceválce jsou na tom samozřejmě mnohem lépe. Vyjímkou jsou diesely BMW, které jsou absolutní vrchol především v 3.0d a i R4 2.0d je špička třídy a nejlepší diesel čtyřválec na trhu. Vem si, že můj starý komůrkový R6 diesel má maximu výkonu ve 4800ot/min a je radost s ním jezdit. Tzv. první sportovní diesel na světě to byl. To jsou otáčky, o kterým se může dnešním naftám jen zdát. Zvuk BMW šestiválců je taky někde jinde, ale benzín je benzín. Zkrátka BMW umí oboje, jak naftu, tak benzíny. Jen škoda dnešní doby a diktátu z Bruselu, která nám atmosférické R6 od BMW definitivně zabila...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…