Diskuse

BMW řada 1 (2007)

27.3.2011

Když jsme společně s přítelkyní před necelými dvěma lety vybírali, co by nahradilo do té doby skvěle sloužící Fabii RS, která si své spolehlivě…

 

BMW 130i (MrBeranek)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto JanPribik

    JanPribik 04.04.11  17:55

    « Re: Re: Re: Re: Bullshit

    omlouvám se za pozdní reakci, prostě práce jak na kostele a víkend pro mě neplatí...

    1) no, tak od 3L V6 a běžného šasi nelze výkony supersportu očekávat... to jistě nikdo s pěti pohromadě nečeká. Ono ovšem komunikativní řízení není o supersportovních výkonech, ale o zábavě za volantem, tedy alespoň pro mě. Přiznávám ale, že každý to má jinak a proto je taky tolik modelů aut...

    2) k tomu tvrdému podvozku... teď jde o to, že člověk jezdící v Evropě, kde je 90% cest v ne zrovna lichotivém stavu, potřebuje spíše poddajnost. V tvrdém autě je jízda - pro mě - neuspokojivá a spíše než řízení se člověk věnuje různým manévrům, aby se všemu vyhnul... Mluvím z vlastní zkušenosti, sám teď nedočkavě čekám na konec záruky, abych u jedno svého auta konečně mohl sáhnout na části podvozku a trochu ho poladil, aby mohl mít větší možnosti nastavení... Ovšem samozřejmě, kolega má RS6 MTM, neskutečně prkenné auto a jemu to vyhovuje... Pro mě je v tomto ohledu nedostižným ideálem Lotus, bohužel jsem ještě nenašel odvahu si jej pořídit... (každý "nefanda" Lotusu pochopí, proč je odvahy potřeby, když se usadí do interiéru).

    3) nechci radit, nikdo není dokonalý a nikdo krom pár vyvolených neumí doopravdy řídit, ale možná bych být Vám zkusil různé kurzy sportovní jízdy. Mě osobně to otevřelo oči. Koukal jsem se na věci trochu jako Vy a nakonec jsem zjistil, že auto není potřeba moc upravovat... To mě napadá ve chvíli, kdy píšete, že Vám LSD pomáhá při rozjezdu, kdy pneumatiky prokluzují atd... k tomuhle není primárně LSD určen, resp. většina řidičů nevidí jeho výhody zde, ale při průjezdu zatáček... Ještě perlička, zažil jsem týpka, který sprintoval s 335i tak "výborně", že bez LSD za ním byla jen 1!!!! čára od pneumatiky... vpravdě citlivá práce s plynem. (ono tedy už samotné poměřovaní sprintu aut u mě vzbuzuje úsměv a otázky o smysluplnosti takového konání, tedy spíše honění ega ve stylu kdo dál dočůrá).

    Jinak ano, atmosféra se vyznačuje reakcí na plyn. Ovšem moderní turbobenzíny právě v tomto aspektu atmosféry dohánějí, některé se vyrovnávají. Řídil jsem Focus RS a tam je turbolag opravdu znatelný a např. u BMW 335i je téměř neznatelný - a celé auto je pro běžnou každodenní jízdy mnohem lepší než M3 E92 při téměř srovnatelných výkonech, až po GT-R R35, kde prodleva turba víceméně neexistuje a otáčky stoupají závratně, že člověk nestíhá ani řadit.

  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 01.04.11  22:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

    Jak řekl Poustnik, opravdu hezky jste se rozkecali. Tak že vám do toho vstupuji, ale JanPribrik, proč si myslíš, že je u 130i instalace LSD zbytečná? Já mám zadohrab o výkonu blbých 140 koní a někdy mám problém s trakcí i za sucha. Při rychlém rozjezdu třeba z tečkové křižovatky, kde se zatáčí do velkého úhlu vnitřní kolo hrabe, takže i kdyby jen kvůli tomu a zimě určitě samosvor má smysl. Navíc pokud se majitel někdy rád sveze po okreskách, kde taky není nouze o utažené zatáčky, takže tam taky pomůže. Jasně, nejvíc se samosvor využije u driftů a závodů, ale pokud by jim bylo vybaveno každé RWD auto s výkonem dejme tomu nad 150 koní, tak to určitě není na škodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 01.04.11  21:54

    « Re: Re: Re: ale jooo..

    Asi jo ;-) Prostě se shodneme na tom, že každá M3 je svým způsobem dokonalá s styl každé z nich je de facto obrazem doby, ve které vznikla, takže vlastně ani nejdou srovnávat.Tvoří jednu z nejlepších automobilových generačních řad na světě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 01.04.11  21:51

    « Re: Re: Re: ale jooo..

    ;-) :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto ypsilon

    ypsilon 01.04.11  18:05

    « Re: Re: ale jooo..

    "Nejlépe mít okruh/letiště, všechny M3 s plnou nádrží a pojďme to zjistit ;-) To by byl sen..."-to by byla pecka,to by si tady pralo asi vic lidi >:D :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto yetti-z-hor

    yetti z hor 01.04.11  11:19

    « Re: Re: ale jooo..

    hezky jsi to napsal Parda71 .)
    souhlas, CSL je nejnejnej..
    BTW: ten osmiválec mi k tomu autu prostě moc nesedí...
  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 01.04.11  10:48

    « Re: ale jooo..

    Ok ok. Jak jsem řekl, moje informace o M3 E9x jsou pouze teoretické, ale říkalo víc lidí, že už není tak šílená jako E46, ale na okruhu to určitě umí rozbalit. O tom nepochybuje nikdo. Nejlépe mít okruh/letiště, všechny M3 s plnou nádrží a pojďme to zjistit ;-) To by byl sen...
  • « 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 01.04.11  10:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

    Jasně, můj den má 34 hodin, času dost..... >:D 3/4 roku jsem nic nenatočil, protože zoom na kameře se mi zasekl na maximálním přiblížení a ještě jsem nebyl schopný donést ji do opravny. Bojím se, že si za opravu řeknou stejnou částku, jako za novou kameru....
  • « 00 Reagovat !

    foto JanPribik

    JanPribik 01.04.11  09:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Bullshit

    Poustniku, vsak ty jsi mel vzdycky casu dost, ne? Na ty tvoje videa si obcas se slzou v oku vzpomenu...
  • « 00 Reagovat !

    foto JanPribik

    JanPribik 01.04.11  09:32

    « Re: Re: Re: Re: Bullshit

    díky za reakci, až budu mít trochu času, odpovím....
  • « 00 Reagovat !

    foto ypsilon

    ypsilon 01.04.11  09:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale jooo..

    parda71-no tak yetti z hor o tom pochybuje,takze proto to pisu ;-) ..diskutovat o tom,jaka je lepsi se mi moc nechce..ridil jsem m3 e46 smg i na chvilku m3 e92 dkg a byl jsem svezen na okruhu m3 e90(manual) a nemam pocit,ze by se stalo z m3 gt a vubec,ze postrada "fun factor" viz. [odkaz] ..m3 e9x mi teda nepripada min sportovnejsi,surovejsi m3 e46 smg asi byla,ale rozhodne ne blaznivejsi(viz. i to video vys)..kazdopadne na m3 csl mame stejny nazor,u me se jedna o snove auto ;-) :yes: ..jinak ja osobne jsem ted hodne zvedavy na 1m,i kdyz nejsem fanda preplnovani..
  • « 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 31.03.11  23:57

    « Re: Re: Re: Re: Bullshit

    Pěkná polemika tady, chlapci. Jen aby si na to společně s recenzí vzal člověk dovolenou..... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 31.03.11  22:48

    « Re: Re: Re: Bullshit

    Díky za odpověď, už lépe rozumím tomu, co máte na mysli.

    ad za druhé) Nu, pokud vyčítate 130i s aktivním řízením, že kvůli tomu to není auto na vážnou sportovní jízdu, pak tomu rozumím, ale asi na takovou úroveň sportovního svezení to auto asi nebylo stavěno nikdy. M3ka to není a nikdy nebude. Rozumím Vám tedy v tom, že máte za to, že Vás aktivní řízení obírá o zbytky komunikativnosti při "vážné sportovní jízdě", ale tak pak je to o tom, co od toho člověk očekává. Nikdy jsem od toho auta nečekal výkony supersportu a samozřejmě po přesednutí z M3 jsem si říkal, co to mám za autíčko. :-)

    ad za třetí) Ano, synonymem sportovního podvozku je pro mne tvrdý podvozek. Asi chápu, co chcete říct. Jistě, na nerovném povrchu jde přílišná tvrdost podvozku na vrub odskakování a "zabíjení jízdních vlastností", jak jste to nazval, ale to není chyba auta nebo jeho nastavení, ale výběru silnic. Odměnou za tvrdé nastavení je zase suverénní průjezd rychlými zatáčkami na kvalitním povrchu. Není to M3, aby měla nastavitelné tlumiče (bohužel). Něco za něco. Na kvalitním povrchu je takové nastavení jednoznačně výhodné, na nekvalitném méně. Ale jak říkám, nastavitelný podvozek to auto bohužel nemá.

    S autem opravdu jezdíme celý rok, takže výhod samosvoru využíváme po celý rok. V zimě je to na sněhu jasná výhoda, ale i ty široké letní pneumatiky se při rozjezdu proklouznou a jak jsem psal, tam je samosvor velmi znát. Jinak díky za tipy na úpravy, nastavitelný podvozek by byl jistě fajn.

    Chiptuning a atmosféra? Já vím, já vím. :-)

    A poslední připomínka k tomu "tahání". Už si asi rozumíme, měl jsem tedy pro vysvětlenou na mysli "reakci na plyn", nikoli samotný zátah ve smyslu nakopnutí turbomotoru. Ale jinak reakce ve městě na šestku je velmi dobrá, zátah ve stylu turbomotoru samozřejmě ne. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 31.03.11  22:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: ale jooo..

    Jasně, že je M3 E92 rchlejší než E46, o tom snad nikdo nepochybuje. Co by to byl BMW za výrobce sportovních aut, kdyby nástupce staršího modelu nebyl rychlejší. Druhá stránka věci je taková, že ztratil fun factor, je těžší, komfortnější, spíš takové GT.... co vím z doslechu kamarádů a testů. Kdežto M3 E46 je masírka jako blázen, sportovní náčiní, čisté, surové a tak trochu bláznivé. Asi nejvíc funny běžné auto posledních let. A pro mě ve verzi CSL nejlepší auto vůbec ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ypsilon

    ypsilon 31.03.11  19:19

    « Re: Re: Re: Re: ale jooo..

    hele to je domnenka,i kdyz zatim nemam od nikoho porovnani,takze to tak muze byt a papirove,by to asi i sedelo, u 135i urcite..a k m3 e46 vs. e9x asi tak,ze m3 e9x je rychlejsi jak papirove,tak v realu..koukni si na casy na ruznych okruzich nebo na nordschleife,na ktere je rychlejsi nez e46 i nova 1m..a btw. s65 v m3 e9x taky toci 8tisic...ale kazdopadne s54 je a navzdy bude nejlepsi r6 vubec,o tom zadna..
  • « 00 Reagovat !

    foto yetti-z-hor

    yetti z hor 31.03.11  17:51

    « Re: Re: Re: ale jooo..

    no.. ok.. já mluvím o tom, že 130i a 135 i nakopou na okruhu zadek první M3 E36 210kW. A když už jsme u porovnávání M3, tak si myslím, že E46 je nejlepší a nejrychlejší M3 ze všech.. ta poslední s V8 mne nějak nebere... papírově je rychlejší, ale ten V8.. no.. R6 s 343hp, který se točí do 8tisíc /a něco/ RPM je asi nikdy nepřekonaný motor..
  • « 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 31.03.11  17:36

    « Re: Re: ale jooo..

    Nemyslím si, že by byla M3 E36 rychlejší než M3 E46... Je sice o něco lehčí, ale má 18kW míň a hlavně přeci jen horší podvozek. Samozřejmě pokud máš opravdu důkladně sjeta obě auta, tak ok, ale já si to nemyslím, protože se všude píše, že M3 E46 je podvozkově úplně jinde než E36 a v obou M3 jsem jako spolujezdec jel a z E46 byla cítět větší jistota.
  • « 00 Reagovat !

    foto ypsilon

    ypsilon 31.03.11  09:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: ale jooo..

    tak to teda jen prekopiruju:"zrejme je tohle reakce na muj prispevek..asi jsem to mel napsat driv,ale asphalte haji(a ji zminuju) svou(jeho) m3 e36 s 3,2,ktera ma 321koni ;-) ..jinak ano, prvni m3 e36 s 3,0 maji 286koni"..
  • « 00 Reagovat !

    foto super7

    super7 31.03.11  09:06

    « Re: Re: LSD

    díky ;o)!
  • « 00 Reagovat !

    foto yetti-z-hor

    yetti z hor 30.03.11  21:02

    « Re: Re: Re: Re: ale jooo..

    prvni M3 E36 měla 210kW, najdi si to..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…