Recenze

8 Majitel

Fiat Stilo MW Dynamic 1.9 JTD

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 3 Fiat Stilo, foto 4 Fiat Stilo, foto 5 Fiat Stilo, foto 6 Fiat Stilo, foto 7 Fiat Stilo, foto 8 Fiat Stilo, foto 9
Fiat Stilo, foto 10 Fiat Stilo, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Stilo Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:185000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 255 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Stilo MW 1.9 JTD. Je ve výbavě Dynamic, která je opravdu slušná: duální klima, 6x airbag, ABS+ESP+EBD+ASR, CD player, el. okna a zrcátka vpředu, 16" kola, volant a řadící páka obšité kůží - zkrátka téměř vše, co si můžete přát... Auto jsem koupil ojeté ve 160.000km po prvním majiteli. Používal jej jako služební a rozhodně je nešetřil, na druhou stranu nešetřil ani na servisu a tak jsem auto kupoval ve velice dobrém stavu.

Vzhled - exteriér: Stilo kromě 3dv. varianty nepatří k autům, za kterými by se lidé otáčeli - tvary jsou na "Itala" příliš konzervativní a nudné. Na druhou stranu kombík má docela vyvážené proporce, takže jeho vzhled určitě nikoho neurazí... Ten můj má dle mého názoru velice atraktivní barvu a ta v kombinaci s černými skly a 16" koly nakonec dojem z vozu hodně vylepšuje - lidem se velké černé kombi celkem líbí.

Vzhled - interiér: stejně jako zevnějšek, i interiér auta je docela málo "italský" - celý je proveden v černé barvě a ani jeho přísné rovné linky nijak nenaznačují na zemi jeho původu. Mě osobně se ale v autě velice líbí přehledný přístrojový panel a také rozměrný display klimatizace a autorádia (vše je moderně oranžově podsvíceno).

U rodinného kombi ale vzhled nemusí z pohledu uživatele hrát až tak zásadní roli a tak přejděme k parádní disciplíně mnou popisovaného auta, k praktičnosti... Takže: zavazadlový prostor má solidní objem 520l a jeho obrovskou výhodou je jednak nízká nakládací hrana bez jakéhokoliv prahu a dále zcela pravidelný tvar bez jakýchkoliv výstupků. Výsledkem je jeho dokonalá využitelnost. Cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa (na fotce vidíte, kolik místa vzadu zbude, když si 192cm vysoký řidič upraví sedadlo tak, aby se mu pohodlně sedělo) - díky velké šířce vozu můžou celkem slušně sedět vedle sebe i tři dospělí (každý má k dispozici trojbodový pás). K jejich pohodě přispívá i velký výdech klimatizace mezi předními sedadly, dva menší výdechy pod předními sedadly a dvojice reproduktorů.
To nejlepší si ale Stilo logicky nechává pro dvojici pasažérů vpředu. Dvouzónová klimatizace se stará o dokonalou tepelnou pohodu a řidič a spolujezdec se vezou na velkých pohodlných sedačkách (ikdyž jejich boční vedení neví valné). U sedaček bych jen poznamenal, že mají trošku nešťasně řešené jejich nastavování, kdy při snaze změnit výšku sedadla řidiče zvedáte jen sedák, takže pak musíte zbytek sedadla seřizovat znovu a někdy je dost těžké najít pohodlnou polohu. Jakmile si ale pohodlnou pozici jednou najdete, nebude vám opravdu nic chybět. Co se odkládacích prostor týče, nelze Fiatu nic vytknout - máte k dispozici malou schránku v levé části přístrojové desky, kam můžete pohodlně dát třeba klíče a jiné drobnosti, do loketní opěrky pak uložíté peněženku a telefon. Dále máte k dispozici objemné kapsy ve dveřích, šuplík pod sedadlem řidiče, klasickou schránku u spolujezdce a jako lahůdku nakonec klimatizovanou přihrádku na lahev 1,5l - a věřte mi, že na vychlazené pití si v létě zvyknete hodně rychle ;-) Suma sumárum - praktičnost auta a jeho přívětivost k posádce hodnotím jako excelentní. Interiér je slušně zpracovaný, moje auto má už dost "nalítáno" a tak občas něco vrzne, ale týká se to jen přejezdu velkých nerovností nebo dlažebních kostek, jinak vás opravdu nic neruší....

Motor
jednotka 1.9 JTD se již stala italskou klasikou a není se čemu divit, protože opravdu splňuje i velmi přísné nároky. Výkon 115 koní je pro dané auto tak akorát, motor je pružný v širokém spektru otáček a po zahřátí se akusticky v interiéru moc neprojevuje, ikdyž vibrace při volnoběhu se dovnitř přenášejí celkem citelně. Při snaze o ekonomickou jízdu bez nákladu není problém jezdit kolem 5 litrů na 100km, při svižnější jízdě je spotřeba kolem 6,5l. V etrému asi není problém jezdit i za mnohem víc, nevím, nezkoušel jsem... Pro dlouhé trasy oceníte docela dlouhou "pětku", kdy ve 130km/h motor točí cca 2.600 otáček... Ani přes relativně velký počet najetých kilometrů nemá motor žádné problémy, pouze jednou mě vystrašil hláškou "havaria motore", která signalizovala nějaký nahodilý problém váhy vzduchu... Po vypnutí motoru a opětovném nastartování bylo ale již vše v pořádku... O dobrém stavu jednotky svědčí i nepatrná spotřeba oleje, cca 0,5l/20000km.

Podvozek a jízda
Podvozek je naladěn na komfortní jízdu, je docela měkký a to v kombinaci s vysokou stavbou karoserie zapříčiňuje, že auto se při prudčích manévrech trochu naklání. Subjektivně to může vyvolávat dojem nejistoty, ale auto drží stopu dobře a běžného řidiče jeho chování zcela jistě uspokojí. U Stila bývá docela často krtizováno nekomunikativní řízení a jeho příliš lehký chod. Ano, je pravda, že řízení má k agilnosti a komunikativnosti dost daleko, ale na druhou stranu se k autu přesně hodí - je prostě komfortní a pohodlné. City režim posilovače bývá často označován za zbytečný, no, moje přítelkyně si jej nemůže vynachválit ;-) Auto má čtyři kotoučové brzdy a jejich funkčnost bych označil jako "normální" - prostě žádný ostrý nástup, ale zase žádná tendence k vadnutí...

Co víc dodat? Je to prostě auto s celkem "obyčejným" vzhledem, čitelnými jízdními vlastnostmi, vynikající výbavou a perfektní ergonomií, velkým kufrem, prostorným interiérem a spolehlivým motorem s nízkou spotřebou - není tohle definice pro správný rodinný kombík? ;-)

Co se spolehlivosti týče - za těch cca 25.000km co jsem najel jsem měnil jedno ložisko v zadním kole (3000Kč) a teď se mi trošku začínají ozývat rázy z přední nápravy... Holt najeté kilometry a mechanické opotřebení... Co se elektroniky týče, zvykl jsem si jednou za 14 dní na nesmyslnou hlášku o prasklé žárovce, jednou již zmíněná hláška "havaria motore" (není ta italština skvělá?) a bohužel nedávno mi začalo blbnout směrování vzduchu klimatizace (nechce foukat na nohy). Předpokládám, že oprava nebude nijak komplikovaná, takže si z toho hlavu nedělám...

Silné stránky

+ prostornost
+ praktičnost
+ bohatá výbava
+ dobrý motor
+ ergonomie

Slabé stránky

- hlučnější podvozek (těžko soudit, jestli je na vině konstrukce auta nebo najeté km)
- občasné nesmyslné hlášky palubního počítače

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo servisované u ofic.dealera, kde bylo také koupeno. Já jsem spokojený a předchozí majitel byl tuším taky.

 


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Stáňa Lekešová (†63) by slavila narozeniny: Náhlá smrt rodinu stále nepřebolela!

Stáňa Lekešová (†63) by slavila narozeniny: Náhlá…

Před pěti měsíci, dva dny po Štědrém dnu, zemřela na agresivní typ rakoviny moderátorka pořadu Sama doma…

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery a slova o porodním personálu!

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery…

Zpěvačka Monika Bagárová (25) se v porodnici stále zotavuje z porodu. Dceru Rumiu přivedla na svět 26. května…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Mladý Čech se na dva roky upsal Chicagu!

Přestupy NHL ONLINE: Mladý Čech se na dva roky upsal…

Aktivnímu hraní je zatím konec poté, co byla NHL kvůli pandemii koronaviru 12. března pozastavena. Přesto se…

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal Arsenal i v USA

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal…

Velká žilinská loupež za bílého dne pokračuje. Poté, co dva bývalé hráče klubu zadarmo získala plzeňská…

 

Reflex.cz

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za vyzrazení děje mi hrozí děsivá pokuta, říká překladatel

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za…

Vojtěch Kostiha bývá častován titulem „dvorní překladatel společnosti Disney“. Překládá a tvoří české verze…

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při koronavirové krizi jsou jen malou částí jeho špatné práce

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při…

Jak zneužít koronavirus k zakrytí vlastní personální neschopnosti? To předvádí premiér se svým ministrem…