Recenze
Technické info
Přezdívka auta Žralok Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:108000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Pro rok 2001 Rover nabídl modelovou řadu MG ZR, MG ZS a MG ZT, což byly sportovnější varianty Roverů 25,45 a 75. Odlišovali se použitými motory pro vrcholné verze, tvrdším podvozkem, sportovním vzhledem, výraznými barvami a upraveným interierem s anatomickými sedačkami.
MG ZS 180 byl nejvýkonnější model z řady MG ZS, s benzínovým šestiválcem 2.5 KV6. Maximální výkon tohoto motoru je 130 kW ( 177 koní) při 6500 ot. a točivý moment 240 Nm při 4000 ot. Z výkonu v koních je odvozeno označení modelu, po zaokrouhlení ZS 180.
Šestiválec 2.5 je převzatý z Roveru 75 a z něj odvozeného modelu MG ZT 190 , kde představoval také vrcholnou motorizaci. Ještě výš bylo pouze omezeně vyráběné ZT 260 s motorem 4.6 V8 z Fordu Mustang.
Dostupnější verze s benzínovými čtyřválci 1.6, 1.8 K-series byly označeny ZS 110, ZS 120 a 2.0 diesel pak ZS TD.
V lehkém ZS 180 má motor znatelně méně práce, protože je asi o 160 kg lehčí než větší ZT. Ze všech tří modelů je proto neagilnější a pro sportovní svezení nejzajímavější.
V roce 2004 proběhl povedený facelift celé modelové řady MG a Rover, kterým výrobce opustil původní trochu retro styl. Bohužel výroba "nových" modelů pokračovala jen do dubna 2005, kdy ztrátový Rover definitivně ukončil výrobu aut.
Moje MG ZS 180 mk2 po faceliftu v barvě Xpower grey, bylo vyrobeno koncem roku 2004. Hlavním poznávacím znakem ZS 180 mk2 je tovární body kit zahrnující lemy prahů,blatníků a s falešnými výdechy za předními koly. Kit byl navržený na základě stylu konceptu MG XPower SV a u levnějších modelů ZS 110 a ZS 120 jej bylo možné objednat pouze z výroby za příplatek.
Originální kola na tomto modelu 17" 11-spoke doplnila výrazně sportovní vzhled. Na mém autě jsou nyní 17" kola Barracuda Karizzma.
Celkově ZS při jízdě působí jako auta z 90-tých let. Nemá ESP, ASR. Je uvnitř celkem dost hlučné, hodně je slyšet zvuk od odvalujících se kol a aerodynamický hluk. Ty roky jsou na něm prostě vidět. Základem auta je totiž Civic, který Rover licenčně vyráběl už od roku 1995 se svými motory.
Stejně jako původní Civic má vyspělý podvozek s přední lichoběžníkovou a zadní víceprvkovou nápravou. Pro ZS byly komponenty podvozku, pružiny, tlumiče a silentbloky náležitě přitvrzeny. Sportovní podvozek je opravdu tuhý a díky tomu je auto v zatáčkách a velkých rychlostech stabilní. Na nerovnostech ale auto hodně poskakuje, reaguje na vyjeté koleje a jízda po tuzemských rozbitých silnicích pak rozhodně není požitkem. Spíše připomíná kostitřas. Vše se rázem změní, pokud vjedete na kvalitní silnici, kde se projeví schopnost držet stopu při rychlém průjezdu zatáček. Jízda je hned skvělou zábavou. To že přední náhon nedovolí hrátky jako u zadokolek mi vůbec nevadí, protože auto prostě jede tam, kam mu přikážete prostřednictvím komunikativního řízení.
Brzdy jsou u nejsilnějšího modelu zvětšené a jsou dostačující, i když by mohly být ostřejší.
Provedení exteriéru a interieru odpovídá době vzniku auta. Příjemné jsou příplatkové celokožené sportovní sedačky.
Šestiválec auto rozjede na 100 km/h za 7,3 sekundy. V dnešní době, kdy mají RSGTI auta 200-250 koní, to neoslní , ale v roce 2001 měla podobná auta srovnatelný výkon, třeba Octavia RS první generace. Zátah motoru je předvídatelný, s autem se dá cestovat v poklidu v nízkých otáčkách a nebo můžete motor nechat ochotně vytáčet a jet rychle. Maximálka je 224 km/h.
Motor má variabilní sání VIS, které se při 3000 otáčkách otevře a motor získá další výkon. Má hezký kovový zvuk a výfuk je originální s decentním tlumeným projevem.
Dle znalců zvyšování výkonu u motoru KV6 není efektivní. Zvýšení výkonu auta někteří nadšenci řeší zástavbou přeplňovaného čtyřválce ze ZT-160 nebo z Rover Coupé 220T.
Je mi bližší spíše heslo zakladatele Lotus Cars Colina Chapmana „Zvyš výkon, budeš rychlejší na rovince, sniž váhu, budeš rychlejší všude“. Jako první počin jsem odmontoval bytelné tažné zařízení.
Velice oceňuji, že je auto v původním zachovalém stavu, neznehodnoceno divokými úpravami.
Jak jsem k němu přišel ?
Hledal jsem nějaký dostupný sportovní vůz v dobrém stavu za rozumnou cenu. Narazil jsem u nás v inzerci na ZR a pak na ZS před faceliftem, která se nabízejí opravdu za hubičku. Při prohlídce jsem zjistil proč jsou tak levná a že to není to pravé ořechové. V té době se na mobile.de objevilo moje ZS, bohužel kdesi na druhém konci Německa. Začal jsem komunikovat s majitelem, který mi potvrdil velmi dobrý stav auta a provedené opravy. Nakonec dokonce přistoupil na výraznou slevu. Tak jsem překonal svoji vrozenou lenost a rozhodl se auto koupit. Protože jsem nechtěl někoho otravovat 2000 km dlouhým jednodenním „výletem“, nezbývalo mi, než pro auto vyrazit sám. Naplánoval jsem cestu v duchu „kolem světa za 80 hodin.“, autobusem, dvakrát letadlem a dvakrát vlakem do cíle v Aachenu. Ráno v 6 hod. jsem vyrazil a v 15 hod. jsem byl na místě. Po odhlášení a zakoupení převozních značek jsem zamířil domů.
Po půl roce mohu říct, že MG splnilo moje představy o zajímavém a výkonném autě pro víkendové svezení.
Přidat názorDiskuse: MG ZS 180 MK2
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky MG
-
MG ZS (2003) Majitel: Pegas
Přidáno: 27.4.2010 3910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
MG ZS (2004) Majitel: Sten
Přidáno: 23.5.2016 18 Majitel 8.57 Uživatelé
-
MG F (1997) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 3.1.2011 37 Majitel 9.89 Uživatelé
-
MG F (1998) Majitel: Dendy
Přidáno: 29.5.2007 239 Majitel 9.87 Uživatelé
-
MG ZR (2005) Majitel: tommas
Přidáno: 25.2.2016 77 Majitel 9.82 Uživatelé