Seat Leon (2016)
31.1.2016Byl jednou jeden Leon… Výběr auta: Tak přišla řada i na mě a já se musel poohlédnout po novém autě. Můj sen bylo vždycky „BMW řady 1“, ale vzhledem…
Seat Leon (Mithrandir86)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 01.02.16 15:08
« Re: Re: Re: Lejno
Tento motor mám ve Sportsvanovi a je to podle mě základní motor na běžné rodinné ježdění bez kompromisů. Výkonová rezerva tam je ale není obzvlášť při zátěži příliš velká. Optimum je podle mě ta 110 Kw verze téhož motoru, ta má totiž nejen vyšší výkon ale hlavně vyšší krouťák o 50Nm. A to je sakra znát. Ta 1,8 TSi 132Kw je podle mě už volba pro tatíky kteří si rádi na okreskách občas zadovádí. Nevím ale jestli má v Leonu stejně jako v Octě 3 elektronicky omezený krouťák na 250 Nm. Jestli ano, pak chápu že rozdíl mezi oběma motory je pouze v přítomnosti výkonové špičky a rozdíl mezi nima není pro normální ježdění příliš velký. -
Atomas 01.02.16 12:37
« Super volba!
Dle mého názoru jsi vybral skvěle :-) Snad jen pár postřehů k recenzi. U interiéru jsi se nezmínil o ambientním osvětlení. Jak se ti líbí? Pravé zpětné zrcátko se ti nenaklápí, když přepneš ovládání na pozici např. levého zrcátka (dle potřeby). A spotřeba u toho motoru se mi nezdá... Nepřešel jsi z atmosféry s původními návyky? -
Qremp 01.02.16 11:56
« Re: Lejno
s 1,4 90kw opravdu nemám pocit, nepoužitelnosti :-)
Za normálních okolností na dálnici za 6 a pokud to situace na silnicí dovolí, tak není nutné vůbec podřazovat a to prosím s plným kufrem.
A pokud si chce člověk užit, tak za 3 a do 130 se nemusí řadit.
Jasně, Cupra to není, ale taky stojí půlku ;-) -
Koubes84 01.02.16 09:30
« Lejno
Zdravím vizuální dvojče. Připadá mi, že jsi autem hodně unesenej. Protože, pokud Ti 110kW připadá jako svižné auto, tak mně 132 připadá na hraně použitelnosti. Nevím, jak je poskládaná převodovka u 1,4, ale u 1,8 rozhoděn nemůžu říct, že není třeba podřazovat při předjíždění. Od 4-ky nahoru jsou kvalty dlouhý jak týden před výplatou. To stará Laguna tahala na 5-ku a ž-ku úplně jinak. Taky měla kratší převodovku...
Jinak souhlas, s autem je spokojenost.
P.S přidej fotky, je to zatím docela málo. 10 jsem dal jenom pro to auto :-! -
rohYpnol 01.02.16 08:59
« Nic proti
ale ti Francouzi co mají kvalitu ve znaku jsou na tom co se spolehlivosti týká dnes mnohem líp než tebou milovaní Němci. ;-) Stejně tak si sám protiřečíš když vlastně sám uznáváš, že kvalita je u VAG jen prázdné heslo...
Ale to je fuk. Leon je parádní volba, i podle mě nejlepší z trojice Golf/Octavia/Leon. Golf je sice ve všech věcech dotaženější a propracovanější, ale design Leonu je prostě bomba a přesně jak píšeš, ty LED světla jsou prostě nádherné a posouvají vůz na úroveň Audi (podle mě dokonce i výš, protože zdaleka ne každé Audi má tak krásná LED světla jako Leon).
Spotřeba u 1.4 110 kW mi tedy zrovna dvakrát atraktivní nepřijde, tím spíš že má ACT. Já bych ACT nechtěl od koncernu ani za mák, protože je to další věc, kterou při vývoji určitě posr.... ;-) -
Verny_2013 01.02.16 07:26
« řazení
S tím řazením máš pravdu. Tady šel koncern o krok zpět. U svého auta jsem to zpočátku nevnímal negativně, ale po roce používání sportsvana souběžně s Octou 1. gen musím jednoznačně říct že co se týká přesnosti, pocitu robustnosti řazení, jistota při dorazu pocitová i akustická že tam ten kvalt máš je u 16 let starého auta lepší než u stávajícího koncernu. Inu ušetřit se někde muselo. -
michal.t 01.02.16 00:02
« Jak to běží na dva válce?
Hezky napsaná recenze :yes: Je opravdu vidět, že Tě Tvé auto baví a dobře to znám... Smýšlím asi podobně, pokud jde o rodinné auto, taky jsem o Leonu v kombíku nedávno uvažoval - u mě to nakonec vyhrálo jiné, možná ještě více neobvyklé (ale také zábavné) auto (civic tourer).
Zajímalo by mě, jak se u toho motoru projevuje to vypínání válců - ubíráš třeba plyn a najednou se změní zvuk, když se dva válce "odpojí"? Když čtu, že motor běží na dva válce, tak se mi prostě vybaví Fiat Maluch (bez urážky, věřím že tak zlé to u Seatu nebude).
V zátahu se to přepnutí nijak neprojeví? žádné cuknutí?
A co třeba když otáčky necháš hodně klesnout - zapne si motor zpět všechny čtyři válce (i při nízkém zatížení), aby se zlepšila rovnoměrnost běhu a zamezilo jevům spojeným s podtáčením?