Seat Leon (2016)
31.1.2016Byl jednou jeden Leon… Výběr auta: Tak přišla řada i na mě a já se musel poohlédnout po novém autě. Můj sen bylo vždycky „BMW řady 1“, ale vzhledem…
Seat Leon (Mithrandir86)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
melonsvk 27.02.17 11:15
« Re: Re: Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
No tak to si ma moc nepotesil >:D Ako krutak ma moc netrapi, oproti sucasnym 137Nm to bude kazdopadne pokrok a radit sa nebojim >:-[] Ale prave pozeram, 92kw vo vybave FR sa da kupit za 400 tisic a ten 110kw je tu najlacnejsia za 554k >:D >:D Pricom aj 1.8 TSI je lacnejsia >:D
Mne sa tato 92kw pacila aj na videach co som pozeral, na trojke mu to dalo 80-120 za nejakych 5 sekund, co je hodne slusne a myslim, ze menej netreba. Pojdem si ten 92kw motor niekde poriadne prebehnut a uvidim. Inak si s tym motorom spokojny? Nejake zavady, problemy, staznosti? :-) -
melonsvk 27.02.17 09:07
« Leon 1.4 TSI vs. 1.4 TSI
Ahoj, na zaciatok otazka trosku mimo temy - neparkujes nahodou obcas v Brne na Veveri? Vidavam tam presne takeho isteho Leona, farba je nazivo fakt super :-)
A teraz k podstate veci. Neviem, do akej miery si mal moznost jazdit aj so slabsim TSI, ale je tam az taky rozdiel? Bohuzial som este nemal moznost vyskusat obe motorizacie a vzhladom k tomu, ze Leon FR je horuci kandidat na nove auto, celkom ma to zaujima. Podla grafov co som nasiel by mal byt vykon do cca. 4000ot. viacmenej rovnaky, dalej krivka vykonu slabsieho TSI kulminuje a silnejsieho rastie. Cenovy rozdiel (hlavne v skladovych vozoch) je pomerne vysoky, preto rozmyslam, ci nebude stacit aj 92kw.
A ako hodnotis Full LED svetla? V porovnani napr. s xenonmi? Diky! -
Mithrandir86 10.02.17 17:27
« Re: oprava
Já auto kupoval u Havex auto, ale servis podle referencí a dojezdový vzdálenosti vybíral mezi Pyramidou a Car Pointem v Praze. V Carpointu mi začátkem prosince řekli, že teď nemají čas, ať se ozvu začátkem roku. Což mě přišlo trochu neprofesionální. Mohli mi dát na leden rovnou termín. Tak jsem se domluvil v Pyramidě a domluva s nima je vždycky fajn, ale nějak to neuměj opravit, což mě trochu vytáčí, protože to tam mám celkem daleko. -
Mithrandir86 10.02.17 17:20
« Re: Re: Re: Ta závada je opravdu mrzutá
Náhradní vozidlo mi daj. Jen chtěj 250,- za den. Myslel jsem, že při záruční opravě je náhradní auto zadarmo, ale známej z neseaťáckýho servisu mi říkal, že to rozhodně není povinnost servisu. Tak uvidím. Náhradní auto už teď potřebuju. Třeba to půjde nějak z pojistky, když auto není ještě úplně splacený. -
-
Mithrandir86 09.02.17 15:10
« Re: Ta závada je opravdu mrzutá
Přesně...porouchat se může všechno, ale jezdit se stejnou závadou 3x do servisu mi přijde naprd, zvlášť když to mám 100km do nejbližšího autorizáku. Zvažoval jsem pražskej CarPoint a Pyramidu Průhonice a i díky referencím jsem vybral Pyramidu. Jsem zvědavej, za kolik mi naúčtujou náhradní vozidlo...Myslel jsem, že v záruce je náhradní vozidlo zdarma, ale to prý standardní není. No uvidíme, jestli to příští týden konečně opravěj. Trochu se právě bojím, aby to nebylo nějakou klapkou nebo servomotorkem, aby nemuseli rozebírat půlku palubovky, ptže mi je jasný, že už to pak nikdy nedají tak dohromady jako z výroby :-( Trochu se utěšuju tím, že to snad bude "jen" nějaká elektronická závada...odpor, čidlo nebo pojistka, když to ze začátku normálně topí a fouká. -
Verny_2013 08.02.17 16:51
« Ta závada je opravdu mrzutá
ale stát se to může. Mnohem horší je že to nejsou schopni odstranit. Podle mě se tam blokuje nějaká klapka které usměrňuje proud vzduchu do kabiny, nebo je vadné relé které ji ovládá. Jednou jsem podobnou věc řešil u klimatroniku u mojí staré octy. A bylo to relé ovládající klapky. V servisu to odstranili za 2 hod. Relé bylo blbě přístupné, museli rozebrat půlku palubovky. -
Mithrandir86 26.07.16 21:46
« Re: Re: Re: Re: Stierače
Je jasný, že se holt někde šetřit muselo, zvlášť při postavení Seatu. Ale snad uvedené problémy nejsou pravidlem. Já jsem zatím s autem celkově moc spokojený. Trochu mi jen drnčí výplň dveří u řidiče, na což si dle ostatních recenzí a příspěvků na fórech stěžuje víc lidí. Zatím mě to ale nijak neruší a třeba u jedničkový fabie dveře drnčely o dost víc. -
-
bigtoudy1 22.02.16 11:08
« Re: Re: Stierače
To GeMCZ: Ono mám pocit že Leon je tak trochu ďalším z radu áut "dorob si sám", resp. dolep si všade pod prístrojovku malé gumové tesnenia aby tie plasty a pliešky nerezonovali - nedávno som zložil dole plastový kryt okolo predných výduchov a všetky spoje a miesta kde sa dotýka plast na plast alebo plast na plech som pretesnil tenkou samolepiacou gumičkou.. výsledkom je isté zlepšenie, to cvrlikanie vo výduchu je ale stále tam, aj ked trochu menej a trvá kratšie.. Ešte sa na to pozriem. Na druhej strane mne sa ten podvozok zdá byť na svoju triedu primerane hlučný, v mojom staršom Kia Rio je to o pár rádov hlučnejšie.. a zadná náprava síce v zákrutách na rozbitej ceste pri rýchlosti chce trochu poskakovať, taký najbližší konkurent Peugeot 308 SW (r.v.2015) je na tom podľa mojich skúseností ale ešte horšie.. Ten Golf tiež nevypadá v porovnaní s Leonom na velkú výhru, viď: [odkaz] -
Mithrandir86 18.02.16 21:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super volba!
Přestal jsem to řešit a uvidím po zimě. Auto jsem začal jezdit v lednu, převážně jezdím do práce (cca 5km) a zpět, takže se auto sotva zahřeje. Pokud jedu dál, jde spotřeba dolů. Ale skladbu mám teď tak 60% město, 30% dálnice a 10% okresky, takže na zajetí nic moc :-) -
aries 18.02.16 20:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super volba!
Spotřeba je opravdu hodně závislá na počtu krátkých a dlouhých jízd i na té venkovní teplotě. Na podzim jsem jel 1000 km do Maďarska se spotřebou 4,4 l/100km. Ted jezdim 10 km do práce za 6,5 litru..... :-(
Prvních 5500 km za 5,15 l/100 km, jak počítačových, tak i měřených od plné do plné.
Motor ale jen1,2 l 85kW.Dalších 2000km ale za 5,26
ta zima a krátké jízdy jsou znát.... -
GeMcz 17.02.16 22:44
« Re: Re: Re: Stierače
Designově se mi to auto líbí pořád, ale příště bych asi volil jinak. Mě ještě vadí hluk od zadní nápravy, když najedu do nerovnosti. Škoda, že tam není víceprvek. Například v zatáčce, když je příčná nerovnost nebo dilatace, tak auto tak divně uskočí. Ohledně hluku od podběhů, to je i tím, že je tam plast. Na původních autech jsem měl takový "koberec". Zase výhoda v zimě, nedrží se na tom sníh a bordel. Třeba teď v zimě mi začaly pískat páté dveře, konkrétně ty písty. Auto mám skoro dva roky. Toto se mi nikdy na žádném i starším autě nestalo. Podle mě šetřili po euro kde se dalo. Ono obecně ty auta už nejsou na 150 - 200 tisíc kilometrů. Mimochodem mám najeto sotva 30 tisíc. -
Mithrandir86 17.02.16 15:04
« Re: Re: Stierače
Tak na to si zatím nemůžu stěžovat, ale auto mám měsíc, tak uvidíme. Mně jen zatím trochu vadí malý odhlučnění blatníků....teď v zimě když jedu po silnici sypaný štěrkem, tak jsou ty kamínky fest slyšet a to jsem u předchozích aut nikdy tolik neslyšel. Dále je slabší zavírání dveří...nezavírají se moc tlumeně, takže mi je jasný, že mi asi brzo začně něco ve dveřích taky povrzávat :-)
Ale jinak mě auto pořed moc baví a jiný bych si stejně nekoupil :-) -
GeMcz 11.02.16 13:54
« Re: Stierače
Ohledně přístrojovky mám stejný problém. Vrzání v levé přední části pod A sloupkem u řidiče. Stačí najet na výmol a už se to sype. Dále při puštěné hudbě vibrují plasty u předních dveří, tam kde je reproduktor. Nejsem puboš, takže poslouchám hudbu normálně a stejně to vibruje. No, ale největší problém a to je chyba v koncernu, je zavěšení předních kol. Pokud jedu napravo, od kola se ozve kvičení. Prý je to tím, že místo gumy se teď používá plast, který je "bezúdržbový". Mají to všechna auta od Fabie, po Superb, Passat atd. Je to humus. Leon je designově super, vevnitř taky nemám námitek, ale poskládané je to hrozně. Už mi opravovali uchycení sedačky, čistily brzdové destičky, ulomila se mi roletka (špatně udělané uchycení), vypadla mi gumová zarážka u zadních dveří atd., Nečekal jsem, že to bude oproti Golfu tak očesané. To už si můžu koupit rovnou korejce... -
Mithrandir86 09.02.16 20:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Super volba!
Dík za info...aspoň mám srovnání. Asi to bude tou teplotou. Když byla obleva a bylo +10, tak jsem jezdil se spotřebou kolem 6, ale jak je zima, mám ji 7-8 a když festovně mrzlo, tak i nad 8. Uvidíme v létě. Snad se i takhle v zimě motor nějak slušně zajede :-) -
fabo666 09.02.16 17:13
« Re: Re: Re: Re: Super volba!
S kratkym Leonom 1,4 92kW som este pred zimou mal prvych cca 5tis km spotrebu podla PP 5,4 v zastupeni okresky/mesto/dialnica 20/40/40, potom sa pocitac celkovej spotreby z nejakeho dovodu resetol . Po resete mam teraz pocas zimy priemer 6,5 / tlak v zimnych pneu 2,3 na vsetkych kolesach/. Pri nizkych teplotach -17C kym sa motor zohreje na prev. teplotu je spotreba 8-9 l. Kedze to ma vyfukove zvody integrovane v hlave ocakaval by som rychlejsie zohriatie , vykon kurenia je tiez slabsi.
Jinak jsem zkoušel obě motorizace 1.4 92 i 110kW a rozdíl tam skutečně je, ale není až zas tak markantní. Jde o to, co od auta čekáš. Na běžnej provoz je úplně dostačující 1.4 TSI s 92kW a ten motor je vzhledem k nízké hmotnosti Leona pořád hezky živej. 110kW má již zmiňovanej větší krouťák a je s autem celkově větší zábava. Já volil kompromis mezi slabší 1.4 a 1.8, kterou jsem už nechtěl a s autem jsem celkově moc spokojenej. Za takovej cenovej rozdíl bych si ale auto se 110 kW nekoupil a v poho vzal tu slabší 1.4, nebo pak rovnou 1.8, která má navíc i víceprvkovou zadní nápravu, což je taky znát. Navíc těžko říct, jakou bude mít motor 110kW s vypínáním válců životnost.
Co se týče full LED světel, tak jsou u Leona před letošním faceliftem fakt low cost a přijde mi, že mají větší reklamu :) svítěj rozhodně líp než halogen, suprově vypadají, ale co se týče svícení, není to až takový terno. Po faceliftu jsem je nezkoušel a viděl jen na videu a měly by být lepší.