Ford Focus (2005)
4.8.2011Vítám na mé recenzi čtenáře MACZ, zbloudilce, kteří tady zabloudili, ženy na mateřské, děti ze školky a ostatní příznivce všeho co má 4 kola. Omluvte…
Ford Focus II (Mates81)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Mates81 20.12.11 09:06
« Re: Nová nafta od OMV - zkušenosti?
Tak jsem po tom trochu pátral :-) Kdo má zájem tak tady je odkaz na OMV co o tom píšou...
https://www.omv.cz/portal/01/cz/smile-… />
Hlavní rozdíl je ve změně přidávaných biosložek z FAME na NExBTL.
Zaručené cetanové číslo pro zimu je 57,5 a v létě dokonce až 60.
A další dobrá zpráva, kterou jsem se dočetl, na benzinky OMV na moravě se vozí palivo z domovského Rakouska :yes: ;-) -
Mates81 17.12.11 14:33
« Re: ESP+ASR
Díky za info ;-) Četl jsem na fóru že i tato varianta tam byla, ovšem mě se to nestává při brzdění, ale zcela náhodně. Občas sepne ABS když bych to opravdu nečekal, občas se rozbliká protikluz, kdy bych to už vůbec nečekal (třeba na čtverku v 80ti). Podle toho co jsem se dočetl, je to nejspíš opravdu to jedno čidlo, které dává mylné informace. Uvidím, až pojedu, ještě zkusím to s tím brzděním, jak píšeš, jestli se to nerožně :yes: ;-) -
Matt26 17.12.11 13:39
« ESP+ASR
Ahoj. Mal som presne rovnaký problém ako ty. :-) Tiež som predpokladal chybu v jednom čidle, no nebolo tak tomu. Mne sa to však stávalo pri prudšom brzdení z vyšších rýchlostí, alebo opakovanom krátkom viac-krát po sebe. Skrátke keď sa zahriali, svietilo skoro stále. Zbehol som diagnostiku a ukázalo sa, že to bola malá plastová stláčacia vecička niekde hlboko v motore (brzdový spínač) Pár eurová záležitosť, ale technik sa namakal...Tak ak sa to aj tebe stáva pri brzdení, budeš aspoň vedieť v čom je pravdepodobne chyba. Každopádne, diagnostika ukáže ;-) -
Mates81 16.12.11 16:26
« Nová nafta od OMV - zkušenosti?
Zkoušel někdu tuto naftu? Dneska mi ji nabízeli když jsem tankoval, na jméno té nafty si nevzpomenu, takové divné jméno :-) Jediné co mi řekli je, že je až do -35 a má nějakou lepší směs, víc jsem znich nedostal. Takže nevím jaké je cetanové číslo a kolik je tam parafínu.
Máte někdo s touto naftou zkušenost, nebo víte o ní nědko víc?
-
Ronault. 06.12.11 21:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc ses teda nesnažil
Tak totéž asi nastane u DPF u naší 207. Ono i ty s aditivem mohou odejít úplně stejně jako ty bez něj. Ale z druhé strany... je na autě teď 40t, tzn. než tam bude těch rizikových 120t, tak bude 9 let staré, takže to se pak možná už i prodá a vymění za jiné ;-) Ale kdo ví, zatím je taťka moc spokojený... -
Mates81 06.12.11 21:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Moc ses teda nesnažil
Tak přesně jak říkáš, zatím jsem nalomený na variantu nechat to vykuchat a pak je klid, kdyby to bylo jen to aditivum, vem to čert, ale při představě nového filtru ;-\ No a pak to určitě pomůže i při prodeji, až se rozhodnu auto prodat, bude se to líp prodávat bez PDF, hodně lidí se toho bojí :-) -
Ronault. 06.12.11 20:21
« Re: Re: Re: Re: Moc ses teda nesnažil
No tak toho se obávám taky, v naší ulici v Brně je černo i ve dne, natož v noci 8-s
Vím, že u HDI se dolívá aditivum po těch cca 120t km, cena prý je kolem 2000 kč, u Fordu mají další trysku nafty v DPF filtru, to je asi největší rozdíl meti HDI a TDCi. No uvidíš, taky jsem zvědavý, kdyžtak se to vykuchá, přes STK to prý přechází.... -
Mates81 06.12.11 20:18
« Re: Re: Re: Moc ses teda nesnažil
Jeden známí si koupil takovou tu plachtu na auto, vydržela mu týden :-) Už ji používá asi někdo jiný >:-[] Co jsem tak četl, tak spotřeba kvůli DPF může jít i o litr navíc oproti variantám bez DPF. Nicméně tyhle filtry jsou dělané tak, že vydží tak 120 000km, když se dobře vypaluje tak max. 140 000km. Takže to asi někdy přijde, pak záleží v jakém je stavu, jestli se musí dát celé nové DPF nebo stačí dolít jen to svinstvo do nádržky....nicméně i to svinstvo vyjde na 5000,- a celý nový DPF stojí asi osm krát víc :-O Dost lidí nechává DPF vykuchat a už ho tam nedá, pak ale záleží co na to na STK :-) -
Ronault. 06.12.11 19:30
« Re: Re: Moc ses teda nesnažil
Díval jsem se i na spritmonitor a celkový průměr s tvým motorem je 5,8 l/100, nejúspornější dokážou jezdit i za 4,7 l/100 km (s kombíkem!!), takže buď to fakt ženeš nebo je problém někde jinde... DPF, no, uvidíš, v tvém případě, jestli mu hodně dáváš, tak saze vyženeš, tam bych se tolik nebál jako u těch spořílků. ;-)
Ostatně tu nižší spotřebu předvádí i tvůj téměř stejný předešlý služební Focus ;-) Já abych se dostal s 207 na 6,5 l/100 km, tak to netuším, to bych to musel hnát hodně přes limit :-|
Kovové střešní okno jsem myslel takové, které není skleněné, ale z kovu a světlo se přes něj dostane jen když jej otevřeš. Taky jsou taková, hlavně u starších aut. My máme panoramatické neotevíratelné. Na ekekt uvnitř pěkné, reálně jako každé okno v autě s klimatizací víceméně k ničemu :-)
Aha, tak já to moc neřešil. Diesel nemám a auto většinou prvně "oškrábu" a pak startuju. Přemýšlí, že bych na čelní sklo dával folii, jak to někteří teď v zimě dělají. Jen si nejsem jistý, jestli by tam ráno ještě byla, obszvlášť v té naší ulici 8-s >:D -
Mates81 06.12.11 19:19
« Re: Moc ses teda nesnažil
No já se tou spotřebou moc nechválím, jen konstatuju :-) Hodně udělá ta divná věc na výfuku, a to DPF :-( Čekám až zabliká že chce výměnu a pak se budu rozhodovat co s ním :yes: S předešlím focusem jsem zajel spotřebu 3,9L/100km, ale nějak mě to nebavilo :-)
Nevím co myslíš tím celokovové střešní okno? >:-[]
Je to klasické skleněné okno, naštěstí v elektrice, jelikož ho máme i na Fusionu a tam je švihadlo :-|
Ohledně výhřevu okna a sedaček, to je naprostá paráda a luxus. Nevěřil jsem ale opravdu stačí 30 sekund a led je z okna roztátý....takže auto už po půl minutě vyhíždí, nenechám ho nikdy jen tak na volnoběch se zahřívat.
Problém při zahřívání motoru na volnoběch je v tom, že není prohřátá lambda sonda, ta nedokáže dobře namíchat palivo se vzduchem a tím pádem posílá do motoru moc paliva, v motoru se nespálí a vše nespálené pak jde do oleje. Ranní zahřívání na volnoběh opravdu hodně ničí motory, hodně jsem po tom brouzdal a četl, jelikož jsem o tom tvořil jeden článek..... ;-) -
Ronault. 06.12.11 17:04
« Moc ses teda nesnažil
Chlape, 4,8 l/100 km s 1,6 HDI, teda TDCi, to není žádný rekord, natož u třídveřového Focusa ;-) Taťka jel s tou naší novou 207 SW 1,6 HDI nedávno Těšín-Vysoké Tatry-Zakopane-Vysoké Tatry-Těšín ve čtyřech dospělých a zajel to taky za 4,7 l/100km a to bez jakékoliv snahy a omezování se ;-)
A když jsem se snažil v neděli já z Jablunkova k nám domů, což je taky 35 km, tak jsem se dostal s Lagunou na benzín na 5,2 l/100 km a to jsem se pro snažení o nízkou spotřebu rozhodl až po té, co jsem na čtverku asi ve 140 předjel 3 kamiony naráz >:-[]
S 1,6 TDCi by to byl výkon až se spotřebou kolem 3,5 l/100km, což ti někdy vyfotím, že jde ;-)
Takže buď opakuj snažení nebo vymontuj ten chip, co ti zvyšuje výkon, je to totiž nějak moc, 6,5l/100 km to jsem se s 207 nedostal zatím nikdy ;-)
Jinak teď koukám, že tam máš i střešní okno :-O To je celokovové nebo skleněné?
Jo a ještě něco... Píšeš, že chválíš výhřev sedaček, že po oškrábání oken už sedáš do tepla... Nevím proč, ale spousta lidí u diesela považuje to ranní zahřívání motoru na volnoběh při škrábání oken za jednu z nejhorších věcí, pro diesel můžeš udělat. Nevím tedy přesně proč, možná to ničí klikovku (je to dost možné, někde jsem četl, že to je časté poškození motorů u taxikářů), ale dočetl jsem se to... ;-) -
Bud 27.10.11 18:30
« Re: Re: Re: Ojedinělá a těžko odolatelná nabídka....
Asi to tak bude. Ovšem, už se zdráhám odsoudit něco, co neznám. Někdy se člověku zdá, že je něco strašná volovina a pak zjistí, jaký byl sám vůl 8-s >:D . A hlavně co se přírodních věd týče, tam může člověk dostat pořádně za uši ;-) ...Když někomu v Ocelovém městě řekneš, že se železná ruda před použitím skalduje na skládkách, aby takzvaně "dozrála", tak se usmějou a berou to jako legraci. Když na tom náhodou trváš, myslí si, žes někomu dobře naletěl, ale je to opravdu tak ;-) A o tom by daní lidé mohli něco vědět, že? A takových daleko lepších příkladů je ve světě spousta. I když na magnetky moc nejsem, ty se snaží prodávat snad všude a ve všem.... >:D -
Bud 26.10.11 23:37
« Re: Ojedinělá a těžko odolatelná nabídka....
Nejprve se mi zdálo, že sis něco vymyslel sám, ale pak, když jsem viděl, kolik toho materiálu je, tak s tím by sis asi práci nedával. :-) Takovým věcem jsem nidky jaksi nevěřil, ale pokud budu mít čas a vzpomenu si, tak se na to asi podívám, co to je vlastně zač. A co na to vysoké školy? Nedíval ses někde?
Mamina mi vyprávěla, že když nás v 68 přijeli "osvobodit" Rusáci, tak dva vlezli v Habartově u Sokolova, kde jsme tehdy bydleli (no já teda ještě ne >:D ), do hospody a chtěli něco nalít. Mamina už měla něco upito, tak se jala s nima bratřit a že si daj vodku. Když se nekoukali, tak jim do panáků nabrala vodu ze dřezu, kde se vyplachujou půllitry. Molodci to do sebe kopli, začali koulet očima a rovnou sundavali kvéry. Chvilku to vypadalo, že tu hospodu vystřílej. Naštěstí se v tu chvíli od stolů zvedlo takovejch 50 chlapů, samí šachťáci, a braťja raději vyklidili pole. :-)