Dacia Logan (2013)
1.1.201427.5.2014 najeto lehce pod 9tis Km, spotřeba 6.2l/100km, letní pneu špatně vyvážená z výroby. Bylo hezké počasí tak jsem se obrnil a absolvoval asi…
Dacia Logan (Martin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
tomkite 12.02.14 11:38
« ASR
No napadají mě dva způsoby řešení:
1. Přímé porovnání za stejných podmínek (letos moc sněhu není...) s nějakým autem, kde ASR funguje "dobře". Případné neadekvátní chování Dacie natočit třebas na mobil a poslat odkaz na zastoupení k vysvětlení... Např. tady ASR funguje asi dobře:
[odkaz]
2. Pokud má ASR vlastní pojistku, tak při problému pojistku vyndat a poradit si "postaru". Po záruce by šlo pro pojistku přidělat (nějaký origo) spínač (?) na palubku a vypínat jej pouze při problémech s rozjezdem...
---
Když jsem si pročítal diskuzi ohledně LPG:
[odkaz]
tak mně přišlo, že to auto snad ještě nemají až tak vychytané a dolaďují jej až za běhu (provozu zákazníky)??? Možná že ASR bude stejný případ? Teď mě napadlo: snad mají 100% vychytané alespoň ESP... Ale podle testů NCAP to vypadá ok:
[odkaz]
Škoda u Rapida taky dolaďovala pár drobností po připomínkách od testerů (auto již bylo v prodeji) - odpružení, ovládání el. oken, interier a možná i něco dalšího... (a u jiných modelů Škody se řešily i problémy s řetězem u motoru TSI). -
Martin 10.02.14 11:26
« Re: Řizení
Bohužel nemůžu moc srovnávat, už je to pár let co jsem jezdil zcela novými auty s hvězdou nebo šípem ve znaku. Dnešní čas trávím pouze výhradně za volantem Zetoru/GAZelly/Logana kde první dva nejsou vzory :-) , ale najdu si čas a vyzkouším jiná auta co máme v rodině (307SW/Fusion/OCT). Předem vím, že výrobní vůle v řízení Logana je minimálně pro mě nadměrná. Budu to dál zkoumat.
Prim stále hraje vnitřní prostor, ekonomický motor a v neposlední řadě poměrně aerodynamický tvar.
Jelikož dost jezdím po dálnici, zjišťuju, že rovné úseky bez větru se dají ject za papírové hodnoty, jen rychlost se pohybuje někde mezi 70-85km/h, v létě na letních by to mohlo být lepší. Přesto, spotřeba 6,4L není zase tak výrazně nízká oproti jiným silnějším vozům, škoda. -
tomkite 10.02.14 10:18
« Řizení
Ta vůle kolem středové polohy, to je asi zásadní věc, která by mně na Sanderu/Loganu vadila (zbytek auta nevypadá špatně). Škoda, že si to výrobci neohlídají. Vždyť to je to hlavní, co tam řidič dělá - řídí.
A škoda, že to nejde nějak donastavit nebo udělat nějaký "tunning" posilovače... Napadlo mě ještě, jestli by třeba nepomohlo "vypnout" (možná to jde pojistkou a nepoškodí to motorek posilovače) samotný posilovač řízení. Třeba by odezva byla lepší (a na parkování si potom udělat čudlík pro zapínání posilovače něco na způsob city drive u fiatu - ale to už je takový domácí bastl...). Možná neupravili "převod" řízení bez posilovače a jen k němu přidali posilovač...(?). -
tomkite 19.01.14 16:37
« Re: Re: Dobrá volba
Z webu Dacie:
1. KROK:
Všechny vnější části karoserie a některé prvky konstrukce skeletu jsou lisovány z oboustranně pozinkovaných plechů.
2. KROK:
Svařený skelet karoserie projde odmašťováním, sušením a kataforézní lázní.
3. KROK:
Do podvozkové části skeletu a dveří je aplikován vosk, tmelem jsou utěsněny vnější spoje. Mechanické díly podvozku jsou dodatečně ošetřeny voskem. Podvozek, blatníky a prahy mají zesílenou ochranu proti odlétávajícímu štěrku. -
umo 12.01.14 18:58
« Re: cca 1450 Km
Ahoj. Navrhujem postrehy, ktoré píšeš do diskusie, písať do časti recenzie s názvom "Novinky". Nie som si istý, či každý, kto číta recenziu, si prečíta aj diskusiu. Bude to podľa mňa pohodlnejšie pre čitateľov. Mimochodom, už si poriešil tu geometriu? Aj tak neviem pochopiť, ako sa môže niečo také stať. Však hádam existuje niečo ako výstupná kontrola. -
Martin 12.01.14 18:23
« cca 1450 Km
PP=6,3L/100Km - a nutno říci, že se údaj neliší od výpočtu plná nádrž/cena paliva/najeto. Takže si myslím, že je reálné dostát čísel průměrné spotřeby uváděné výrobcem ovšem to samozřejmě pouze s řidičem, s letní pneu, bez větru. Mimo město 4,9 je podle mě nesmysl. Dojezd na plnou je odhadem tak 850-900km po dálnici ve dvou lidech s plným kufrem. Já jezdím cca 60% dálnice, 20% města, 20% 1.-3. tř. .
Až bude správný okamžik, přidám fotky ukazující jak sedí/nesedí jednotlivé plechové díly karoserie.
Na delší recenzi je ještě brzo, ale určitě ji přidám. Zatím jsem s vozem spokojen, za ty peníze není co řešit. Je to vlastně druhý první vůz do "rodiny".
-
Martin 08.01.14 07:27
« Re: Re: Ještě ke koupi/autosalon
Taky si myslím že je dost živí, rozhodně to neberou jako podřadnou věc, už jen proto, že tím rozbíhají u spotřebitelů jistou chuť mít další auto nové + pozáruční servis a podobně. Kolik z prodeje MCV prodejce měl jsem se moc neptal, i když říkal, že to ani nestojí za řeč, ale já si myslím, že to za řeč stojí. -
Martin 08.01.14 07:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Já jezdím spíš pomaleji než před 10ti lety :-) , do rakve nespěchám. Ale s ohledem na ostatní a mou bezpečnost je lepší jít s dobou. Subaru proto, protože se dost pohybuju mimo silnice, v místech, kam když je sníh tak jedině s 4x4, jinak pěšky, Haldex náhrady neuznávám a Duster je 4x4 jen to 50ti km/h pak předokolka. Jsem zastánce když už 4x4 tak pevně a vždy na všech čtyřech. -
-
Clier 07.01.14 22:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
No já jsem spíš zastáncem novějších aut, a to už kvůli bezpečnosti. Všichni asi víme co se děje na našich silnicích, a nebudeme si nic nalhávat, doba se zrychluje a sní i auta a provoz, dnes se jezdí rychleji než je jezdívalo třeba před 10-11 lety když jsem začínal jezdit ;-) a následky v takových rychlostech jsou potom nižší u novějších aut, a nájezd 20 tis. ročně je opravdu docela dost ;-)
Koukám že jsi docela zatížený na Subaru, no proč ne :-) auta jsou to dobrá :yes: Tak třeba příště už to vyjde a nějaké to Subaru bude spokojeným obyvatelem v tvojí garáži ;-) -
Martin 07.01.14 20:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Vždyť já vím že jsem s moji Feldou zaspal dobu asi tak 8 let, prostě se to tak stalo, věnoval jsem se jiným věcem :-) . Teď už vím, že tyhle levný auta je lepší točit častěji a je lepší jít s dobou. něco jinýho je obyvatel vesnice tomu stačí na kolem domu plečka, ale já konečně dospěl do stavu kdy vím, že jezdit 18let starou feldou 20tis ročně po čr je holý nesmysl :-) .
Obecně rozlišuju věci na koupím/udělám znovu stejně nebo koupím/udělám příště jinak. GAZellu bych koupil znovu. Jestli i Dacii čas ukáže, rozhodně bych si ale nekupoval Oct a podobný věci, když můžu mít poměrně spolehlivý Subaru s boxerem. -
Clier 07.01.14 20:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Tak s 12ti válcem se to asi srovnat nedá no... :-( >:D ale zase z benzínky odjedeš dřív, takže nemalý náskok, suma sumárum Dacia bude v cíli první! >:D
Tak pokud si zakoupil Gazellu tak v tom případě si už teď můžeš dovolit úplně všechno! >:D
Neber to tak že mám něco proti Feldě, ale tuhle se mě ptal vrátný na mého Renaulta a pak mi ,,mlel" něco o tom že by to nechtěl, že to je Renault a podobně.... tak jsem se ho zeptal co má on. V tu chvíli ukázal na parkoviště na Felici ve značném stádiu rozkladu, doplněnou o několik barevných kombinací laku (jiné dveře, kapota, blatník), vyprskl jsem smíchy a s klidem jsem odkráčel do své kanceláře >:D >:D Takže pokud by se ti přeci jen někdo smál, tak se ho zeptej co má. Určitě se vytasí s nějakou popelnicí ;-) -
Martin 07.01.14 20:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Můj největší zážitek byl benzínový MB přezdívaný Mamut, což byl 12ti válec šesti litr, ten táhnul krásně. Kvalitní PHM je základ, já taky nejím podřadný jídlo. Z praxe vím, že sice tank ONO je levnější, ale zase jsem na jejich PHM méně najel, takže ve výsledku.......
Přiblblé kecy na Dacii si pravděpodobně nevyslechnu, v mém okolí takový hlupák není :-) . Moje okolí jsem nastavil předloni GAZellou, takže okolí už si zvyklo na moji slabost pro bývalou RVHP :-) .
Fotky snad časem, jak jsem výše psal, auto není můj středobod, takže ho nefotím. Na netu je fotek plno. Spíš se těším na nějaké moje hodnocení po 5tis km, to bude zajímavé. -
Clier 07.01.14 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: 750km
Já auto užívám i na relativně dlouhé cesty a s nákladem, a takové utrpení se mi to nezdá :-)
Zásadou je tankovat vždy kvalitní PHM aby auto dobře táhlo no a přemýšlet nad řazením...
Ale asi si nemusíme nic nalhávat, ale sednout do dvoulitrové nafty s automatem a sešlápnout plyn by bylo asi jednoduší >:D >:D
Ze začátku mi auto také moc netáhlo, ale řekl bych že skoro s každým novým stem kilometrů se to zlepšovalo :-)
Tak ať di Dáčka slouží co nejlépe, ať si vyslechneš co nejméně přiblblých keců že sis koupil Dacii a né olítaného Passata a podobně.... a také doplň nějaké ty fotky, ať můžu taky ohodnotit a nekazím ti průměr :-)
LPG jsem právě srabácky vzdal, nějak ve mně nevzbuzuje důvěru taky proto, že z výroby není mazání sedel (což chápu), ale prodejci LPG vám mazání beztak prodají s tím, že to zlepší život motoru. Tak kde je pravda?