Recenze

MBH1 (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mercedes-Benz 124 230E

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz 124, foto 1 Mercedes-Benz 124, foto 2 Mercedes-Benz 124, foto 3 Mercedes-Benz 124, foto 4 Mercedes-Benz 124, foto 5 Mercedes-Benz 124, foto 6 Mercedes-Benz 124, foto 7 Mercedes-Benz 124, foto 8
Mercedes-Benz 124, foto 9 Mercedes-Benz 124, foto 10 Mercedes-Benz 124, foto 11 Mercedes-Benz 124, foto 12 Mercedes-Benz 124, foto 13 Mercedes-Benz 124, foto 14 Mercedes-Benz 124, foto 15 Mercedes-Benz 124, foto 16 Mercedes-Benz 124, foto 17 Mercedes-Benz 124, foto 18 Mercedes-Benz 124, foto 19 Mercedes-Benz 124, foto 20 Mercedes-Benz 124, foto 21 Mercedes-Benz 124, foto 22 Mercedes-Benz 124, foto 23 Mercedes-Benz 124, foto 24 Mercedes-Benz 124, foto 25 Mercedes-Benz 124, foto 26 Mercedes-Benz 124, foto 27 Mercedes-Benz 124, foto 28 Mercedes-Benz 124, foto 29 Mercedes-Benz 124, foto 30 Mercedes-Benz 124, foto 31 Mercedes-Benz 124, foto 32 Mercedes-Benz 124, foto 33 Mercedes-Benz 124, foto 34 Mercedes-Benz 124, foto 35 Mercedes-Benz 124, foto 36 Mercedes-Benz 124, foto 37 Mercedes-Benz 124, foto 38 Mercedes-Benz 124, foto 39 Mercedes-Benz 124, foto 40 Mercedes-Benz 124, foto 41 Mercedes-Benz 124, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta Méďa Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:121400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2276 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 198 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Auto jsme s manželkou zakoupili od zdejšího uživatele Kubass, příští měsíc tomu budou přesně 2 roky. Za tuto dobu jsem se s autem velmi sblížil, dá se říci, že je to taková moje druhá láska (hned po manželce). W124 se mi líbila již od dětství a pevně věřím a může to potvrdit i mé blízké okolí, že autu dávám tu maximální možnou péči, samozřejmě v rámci možností a financí. Kubassova W124 230E se mi v inzerátech zalíbila na první pohled, opravdu krásné a zachovalé auto, o které se předchozí majitel dobře staral, takže to pro nás byla jasná volba. Nepotřebovali jsme stěhovák, ikdyž kombík jsme zvažovali hlavně kvůli přepravě našeho psa, bohužel narazit na pěkný a zachovalý kombík W124 je v našich končinách docela problém. Naše W124 není žádná raketa, ale výkon motoru je pro běžné použití více než dostatečný, spotřeba kolem cca 10 - 11 litrů je podle mého přiměřená s ohledem na velikost auta, obsah motoru a výkon. Je to automat, tudíž při prudké akceleraci nastává mírná prodleva než se motor "vzpamatuje" a začne pořádně táhnout. Potom to však stojí za to. Jízda v tomto voze je velice klidná, řekl bych, že až odtažitá od dění venku, ale je to Mercedes a přesně takové auto jsem chtěl. Nemám totiž potřebu závodit jako někteří lidé v koncernových vozech, v tom s Kubassem jednoznačně souhlasím. Postupně bych rád auto uvedl do co nejlepšího možného stavu, náhradní díly kupuji jen značkové, shodné s originály, dávat do takového auta díly polské výroby je opravdu nesmysl, vzhledem k takřka mizivému finančnímu rozdílu s kvalitním značkovým dílem. Moc nenajezdím, ale absolvoval jsem s autem např. cestu do Holandska a zpět a nepociťoval jsem nějakou extra únavu. Na dálnici v Německu jsem několikrát atakoval 200 km/h a to mi můžete věřit, že této rychlosti auto dosáhne celkem lehce, přestože tenkrát bylo plně naložené. Závěrem této recenze bych rád poděkoval všem, kdo se stejně jako já do W124 zamilovali a pomáhají tak k zachování tého pomalu mizející klasiky, mezi dnešními vozy bez diskuze opravdové legendy.

Výbava podle výpisu z Mercedesu:

211 Automatic limited slip differential (ASD)
221 Left front seat, electrically adjustable
222 Right front seat, electrically adjustable
412 Electric tilting/sliding roof in steel version
420 Automatic transmission (floor shift)
430 Headrests in the rear
440 Tempomat (cruise control)
466 Central locking system
506 Outside rear view mirror left and right heated (electrically adjustable right)
511 Becker radio grand prix cassette stereo LM/MW/USW
531 Automatic antenna
570 Folding armrest front
583 Electric window lifters, front doors
590 Green heat - insulating glass, all - around, heated rear window pane
620 Emission control system

Silné stránky

špičkové pohodlí srovnatelné s dnešními novými vozy vyšší třídy, nízký aerodynamický hluk uvnitř vozu,
interiér z kvalitních materiálů, pro mě dostatečný výkon motoru a automat, bez kterého bych auto již nechtěl,
velký kufr a krásný design vozu, který mi učaroval,
dostupné a cenově přijatelné kvalitní náhradní díly srovnatelné s originálem,
velice rychlý nástup topení v chladných měsících,
velmi kvalitní lak a velký rejd, což je přínosem při parkování,
pohon zadní nápravy, elektronická uzávěrka diferenciálu ASD,
silné a zároveň dobře dávkovatelné brzdy,
tempomat

Slabé stránky

možná vyšší spotřeba ve městě, nemožnost sklopit zadní sedadla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

výměna oleje v motoru Shell 10W-40 + filtr Mahle, nový palivový filtr Meyle, nové svíčky Beru, vyměněn komplet levý přední blatník za nový Schlieckmann + nástřik metalízou (2 vrsty laku), nový klínový řemen Kager, nové spodní kulové čepy na přední nápravě Kager (tzv. vrzáky), vyměněno komplet uložení stabilizátoru na přední nápravě Febi, nový vzduchový filtr Bosch, nová přední maska a pravé přední světlo Depo (z důvodu poškození našeho zaparkovaného vozu před domem couvající Liazkou loňskou zimu), promazány zámky, střešní okno, zámek kufru atd., nová brzdová kapalina, komplet nové brzdy vpředu Mintex + Bosch (kotouče i destičky), nové letní pneu Continental Premium Contact 2E (195/65 R15 H91), provedena nová laserová geometrie podvozku, vyměněn stěrač, nové těsnění pod víkem ventilů Elring a nové víčko pro dolévání oleje Febi, nový zadní díl výfuku Polmostrow, nové čidlo teploty chladící kapaliny Hella, provedena nová STK do 8/2014, nové autorádio Pioneer MVH-1400UB

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

zkušenosti s prodejem výborné, Kubass je dobrý chlap a vyšel nám vstříct, takže mu tímto ještě jednou děkujeme

 

Novinky v recenzi

18.10.2013 22:29

nový střední díl výfuku...

Nový střední díl výfuku Polmostrow + příslušenství.

17.8.2013 17:52

nový filtr Mann a olej do servořízení...

Nový filtr Mann a olej do servořízení.

17.7.2013 21:01

nové víčko a palec rozdělovače Bosch...

Instalace nového víčka a palce Bosch.

21.5.2013 19:19

přezutí na letní pneu Continental, nová lambda Bosch...

Přezutí na letní pneu Continental ContiPremiumContact 2E 195/65 R15 91H + vyměněna lambda sonda za novou Bosch.

27.3.2013 18:04

nový termostat...

Nainstalován nový termostat Behr.

6.3.2013 11:28

výměna oleje, olejového filtru a nové svíčky...

Výměna oleje za nový olej Shell Helix HX6 10W-40 + nový olejový filtr Mann + nové svíčky NGK.

23.2.2013 18:03

nové zapalovací kabely...

Zakoupeny a nainstalovány nové zapalovací kabely Bosch.

3.1.2013 12:40

výměna čidla...

Vyměněno čidlo teploty nasávaného vzduchu Bosch za nové.

4.12.2012 00:53

nové čidlo...

Vyměněno staré čidlo teploty chladící směsi Bosch za nové.

28.10.2012 12:35

příprava na zimu...

V Pátek přezuto na zimní pneu, nový palivový filtr Meyle a přepájení studených spojů na relé palivového čerpadla.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mercedes-Benz 124



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

špička mezi všemi dnes jezdícími vozy

praktičnost
9

velikost kufru je OK, nemožnost sklopit zadní sedadla

prostornost
9

vpředu OK, vzadu při mé výšce 195 cm málo místa na hlavu

jízdní vlastnosti
10

docela houpavá jízda, ale auto sedí jako přibité i při ostřejším zacházení

jízdní komfort
10

špičkový jízdní komfort, není co vytknout

provozní náklady
10

přiměřené

náhradní díly
10

dostupné a cenově přijatelné

výkon motoru
10

pro mé potřeby dostatečný

spotřeba
8

ve městě by mohla být o něco nižší

hlučnost motoru
10

motor je tichý a kultivovaný, v interiéru není při volnoběhu takřka slyšet

kvalita sedadel
10

pohodlná křesla, záda mě nebolí ani po delších cestách

brzdy
10

poměrné ostrý nástup, velmi dobré

zavazadlový prostor
10

dostatečný






Blesk.cz

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do garáže! Ombudsmanka Blesku radí, jak se  bránit!

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do…

Vlhký strop a zdi garáže trápí Karla Chovánka (79) z Hrobu. Zatéká mu do ní voda ze střechy vedlejší autodílny.…

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi penis. Teď muži hrozí vyšší trest

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi…

Děsivá událost se odehrála v obci Ševčenkove v Charkovské oblasti na východě Ukrajiny. Ženu, která se vracela…

 

iSport.cz

Jak na Messiho? Důrazně a natěsno! Kadlec, Pospěch a Ujfaluši radí

Jak na Messiho? Důrazně a natěsno! Kadlec, Pospěch a…

Víte, že si míč bude štelovat na levačku. Vtloukáte si do hlavy, že ho nesmíte nechat převzít balon a…

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku nechala polepit autobus

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku…

Vzácný náklad dorazil do Prahy! Fotbalisté Barcelony dosedli v úterý před 18:30 na Letišti Václava Havla, v…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…