Seat Leon (2015)
11.9.2015Vůz jsem zakoupil v červnu 2015 v Pyramida centrum Průhonice. Po té, co jsem zvažoval mezi VW golf kombi, škoda octavia combi, Hyundai i 30 sw a kia…
Seat Leon (Leoš)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Hugi_77 21.09.15 21:13
« Re: Re: Re: Zimní kola
Zajímavé čtení...a úvaha, resp. názor. Jsem z oboru a budu oponovat, doplňovat...
1/ Myslím že OEM kola budou ta nejpřísněji vyrobená kola - pod stálým dohledem zákazníka = automobilky. Požadavky na kvalitu lakování jsou natolik přísné (a stále se zvyšující-se), že pouze pouze lakovny v automatickém režimu s nejmodernějšími aplikátory jsou schopné tyto požadavky splnit...
2/ To že si myslíte, že jsou "aftermarketová" kola kvalitnější může být, na základě čeho ale? Že mají OEM puchýřky? A proč je aftermarketová nemají?.... Shrňme si proces lakování:
- Předúprava = chemické čištění, sušení
- Práškové lakování = s ohledem na rychlost lakoven sepoužívají pistole na manipulátorech
- Pec, lednička
- Předehřev, Nástřik barvy, vytěkání, lakování, vytěkání, pec, lednička....
Pokud se tedy vrátíme k vnitřku kola - ten se pouze práškuje a upřímně kvalitnějí bude vždy práškován v profi lakovně. Pokud si ale myslíte, že je vnitřek kola odolnější v zimě díky tomu že je tam klasický nástřik - toto je proveditelné pouze ručním nástřikem a lakováním - v klasické lakovně se barva dovnitř kola nemá jak dostat...
Co se týče tloušťky - prášek desítky/stovky mikromilimetrů, barva+lak jednotky mikromilimetrů.
Za mně je to mix požadavků zákazníka a kvality výroby dané firmy (resp. tovármy která daný disk vyrobila...). Rozhodně bych ale dal přednost originálním diskům před designovými - rozdíly jsou i pro laika hmatatelné - hmotnost, kvalita odjehlení paprsků, kvalita lakování... -
michalpneu 21.09.15 19:49
« Re: Zimní kola
Záleží dost na výrobci litých disků. Dnes u těch nových designů se i u Dezentu ta povrchová úprava hodně zlepšila a už to tolik neoxiduje. Dřív u těch starších designů to byl docela hardcore. Co já dávám hodně lidem na zimu alu ráfky, tak od německé firmy Brock. Hlavně ty disky s názvy RC 19 KS, RC24 KS, nebo RC27 KS. Ta 24 to je ta, co mám já tady mojeauto na roomsteru, to je takový koncerňácký design.
Jako určitě bych asi vybíral spíš 5 paprsků, aby tam víc turbulovala voda a laicky to lépe větralo. Myčka to líp propláchne, atd. Ten brock má hodně dobrou úpravu. Oni jsou i pro zimu dělané a určené. Prodávám je asi 5 let a i ty první prodané jsou pořád netknuté a nevypadá to.
Originální hliníky škodovácký..respektive ronal mám na zimu a ty teda už vevnitř malé puchýřky mají, takže origo disky na zimu moc nedoporučuju
Jako určitě bych tam taky dal alu disky. Asi bych tam spíš dal 16" kola, byť 15ky bys na tuto motorizaci taky dal. Ale aby to hezky vypadlo.
Nicméně fakt ta kvalita disků je hodně podstatná. disků je mraky, já už taky prodával kde co, ale tyhle se mi fakt osvědčili. -
michalpneu 21.09.15 19:49
« Re: Re: Zimní kola
Záleží dost na výrobci litých disků. Dnes u těch nových designů se i u Dezentu ta povrchová úprava hodně zlepšila a už to tolik neoxiduje. Dřív u těch starších designů to byl docela hardcore. Co já dávám hodně lidem na zimu alu ráfky, tak od německé firmy Brock. Hlavně ty disky s názvy RC 19 KS, RC24 KS, nebo RC27 KS. Ta 24 to je ta, co mám já tady mojeauto na roomsteru, to je takový koncerňácký design.
Jako určitě bych asi vybíral spíš 5 paprsků, aby tam víc turbulovala voda a laicky to lépe větralo. Myčka to líp propláchne, atd. Ten brock má hodně dobrou úpravu. Oni jsou i pro zimu dělané a určené. Prodávám je asi 5 let a i ty první prodané jsou pořád netknuté a nevypadá to.
Originální hliníky škodovácký..respektive ronal mám na zimu a ty teda už vevnitř malé puchýřky mají, takže origo disky na zimu moc nedoporučuju
Jako určitě bych tam taky dal alu disky. Asi bych tam spíš dal 16" kola, byť 15ky bys na tuto motorizaci taky dal. Ale aby to hezky vypadlo.
Nicméně fakt ta kvalita disků je hodně podstatná. disků je mraky, já už taky prodával kde co, ale tyhle se mi fakt osvědčili. -
mango 21.09.15 10:43
« Re: Re: Re: Re: Zimní kola
Číst umím. Spíše jsi se špatně vyjádřil, když si napsal na začátku druhé věty slovo "Jednak". Tím navazuješ na první větu, ve které jsi zmiňoval disky.
Počítat také umím. Pokud si kupuji auto za půl mega, tak rozdíl na prodeji sady zdarma a nákup nové celkem 7000 Kč je dost nepodstatný. Pokaždé, když jsem si kupoval auto, tak jsem s nákupem nové zimní sady počítal.
Původní otázka ale byla, jestli má smysl dávat hliníky na zimu - za mě má. Vypadá to lépe. Ve finále je jedno, jestli to bude hliník nebo plech, důležité je co je na nich obuté. -
Hugi_77 21.09.15 09:13
« Re: Re: Re: Zimní kola
Nauč se číst... Píšu o gumě. V první věte "disk". V druhé větě "vyšší profil gumy".
Ale nevadí.
Plechové disky se vyrábějí do 16", pokud chceš cokoliv 17" a více - pak jedině hliník.
Nevím jak jsi na tom s počty, ale pokud dostaneš sadu pneumatik zdarma - prodáš je řekněme za 70% původní ceny, cca 8.000 Kč/sada pokud budeš dobrý... Kolik potom stojí kompletní sada nových 16"plech + 16"pneumatika?.....15.000Kč? Za ten rozdíl 7.000Kč to auto 3 sezóny bez problémů přezouváš na jedné sadě disků a pak si koupíš opět nové auto....
-
mango 21.09.15 08:43
« Re: Re: Zimní kola
"Pokud bych měl porovnat jízdu na v zimně na plechu a hliníku - budu spíše pro plech. Jednak je jízda díky vyšší profilu gumy pohodlnější, v druhé řadě i "o něco" lehčí díky užšímu rozměru."
Nějak mi uniklo, že disk má vyšší nebo užší profil, asi jsi měl na mysli pneumatiku. Přece vyšší profil můžeš mít nasazený na plechu nebo hliníku, to je přeci jedno >:D
Pokud bych dostal sadu 17" zdarma, tak je radši prodám a koupím max 16". 225 je na zimu poměrně dost na tak malé a lehké auto bych řekl. -
Hugi_77 21.09.15 06:49
« Re: Zimní kola
Ahoj,
poslední zimu jsem na Ceedu SW jezdil na Nokianech 225/45 R17. Důvod byl jednoduchý - k vozu jsem vyhandloval sadu pneumatik zdarma.
Pokud bych měl porovnat jízdu na v zimně na plechu a hliníku - budu spíše pro plech. Jednak je jízda díky vyšší profilu gumy pohodlnější, v druhé řadě i "o něco" lehčí díky užšímu rozměru.
Jinak problematika poškrábání je individuální - záleží jak jsi šikovný - já měl pohledově obráběné disky a žádný škrábanec.
Když se vrátím k tvému autu - pěkné, ale jsi odvážný masochista - jezdit Seatem na 40mm profilu... Sám jsem zkoušel X-Perience na 225/45 R18 a to auto bylo hrozně hlučné (porovnávám s bývalým Ceedem na 17"), respektivě o parník hlučnější než nový Focus. Jak jsem auto prohlížel a procházel - Seat docela šidí na tlumící hmotě :-)
Jinak ale chválím za vzhled - pěkné. Uvnitř je Leon příjemně jednoduchý, místy až moc. Co se týče Ceeda - stačí mít interiér v černém piánu a je to někde jinde... -
Verny_2013 20.09.15 14:50
« Re: Zimní kola
Jestli plechy, nebo alu to už je z hlediska životnosti skoro jedno. Alu samozřejmě trpí víc a po pár zimách to je na nich sakra znát. Ale za plech dáš 900-1000Kč dle rozměru a za kvalitní alu které je odolnější na zimu tak 3000Kč. A na ty plechy když ti oreznou tak dáš jednoduše poklice, nebo je opískuješ a jedeš dál. Já osobně preferuju plechy, těch mi pak není tak líto. Co se týká rozměru tak na zimu bych šel max do 16", sám jsem na Golfa vzal 15. Jsou to balóny ale na sněhu, břečce to je prostě lepší. Brzdná dráha i trakce. Rozhodoval jsem se mezi Conti TS850 a Nokiany D4. Nakonec zvítězila jistota s Conti. -
mango 20.09.15 14:07
« Re: Zimní kola
Vybral jsi parádní auto s neokoukaným vhledem a jedinečnými emocemi :-) Výbava FR, když teda neřeším vysněnou Cupru >:D , je nejlepší volba u Leona. Mám stejný motor, jen modelově starší 1P 2012. Sedačky jsou parádní, podvozek drží jako přibitý (mám 17"), ale zase na rozbité cestě je to znát, hlavně D1 ;-\ . Jediné co mi chybí je loketní opěrka jako máš ty, bohužel do mojí verze se prodávají jen náhražky a ne moc stabilní. Spotřebu mám dlouhodobě něco kolem 7,5l / 100km , ale jezdím převážně okresky a máme tady hodně kopcovitý terén. Dálka se dá za 6,2 a blbnutí i za 12 >:D Roviny jsou nuda, ale zatáčky s tím podvozkem jsou úžasný !
A teď ke kolům. Dle mého názoru je jedno jestli máš hliník nebo plech, obojí chce údržbu a sůl je nekompromisní a časem se podepíše na všem. Mám hlíníky typ SEAT ENEA 16" s rozměrem gum 205/55/R16 a jsem spokojen. Trakce, jízdní vlastnosti na sněhu a ledu jsou velmi dobré (pneu Dunlop wintersport 4D) a zatím jsem neměl problém kdekoliv projet. Sice po přezutí vypadají trochu "balónově", ale s jízdou převážně na jihu a Šumavě nemám problém. Jízda je komfortnější, ale zase si tolik neužiješ, když sleze sníh, ale od toho máme letní, ne? >:D
Kola dělají auto a ikdyž je zima, tak prostě ty hliníky jsou hezčí. A taky záleží jaký koupíš, na Swiftu jsem měl starší Dezenty a jejich povrchová úprava nebyla nic moc, navíc byly už trochu omlácený, takže žloutly a dost se loupaly. Ale měl jsem je jen na zimu. Když se obalí sněhem, tak to stejně poznat není. :-) -
Leoš 20.09.15 13:45
« Zimní kola
Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenost s hliníkama na zimu, spousta lidí mi je rozmlouvá a radí, ať pořídím na zimu plecháče. Vím, že jsou na zimu praktičtější, ale příliš parády s nimi člověk neudělá. Bojím se, že zimní provoz a sůl hliníky pěkně zřídí. Doposud jsem v zimě měl plecháče, tak nevím. Poraďte prosím, případně odkaz na kvalitní alu s úpravou na zimu. Díky. -
Verny_2013 15.09.15 09:11
« protiúčet
Ten odmítnutý protiúčet mi přijde jako schválnost dealera a to fakt zamrzí. Když jsem letos na jaře kupoval Sportsvana v CB Auto, tak jim nevadilo že babička octávia má 15 let. tady má možná Seat achilovu patu, těch dealerů je příliš málo a konkurence není taková jaku u VW či škody. Jinak super volba taky jsem se rozhodoval mezi Leonem combi a Sportsvanem s úplně stejným motorem, ale nakonec to přeci jen vyhrál Přifouknutý golf a to zejména kvůli vyššímu komfortu. Nakonec si můžeš počíst v recenzi jestli budeš chtít. V té výbavě FR je to jasně nejlepší volba - super sportovní sedačky, nádherné ledky, kola. Moc pěkné auto. A až ti dojde záruka tak nakonec můžeš načipovat na 105Kw/240Nm. Zatím to nabízí BSR, ale nepochybuji že do 2 let těch možností bude víc. Na ty zimáky Ti ale doporučuji max 16" kola, na širších bys mohl na sněhu či břečce sáňkovat. Ať ti leon přinese hodně radosti a už žádné starosti.
Já jsem nikde nenapsal, že jsou originální disky horší kvality než neoriginální. A pouze konstatuji to, co vidím, když sundám zákazníkovi kola z auta, jak to tam vevnitř vypadá a jaké mám zkušenosti. Ale to nemá s hodnocením kvality nic společného. Já pouze napsal, že se dělají neoriginální disky, se kterými mám dobrou zkušenost a ten výrobce je dělá pro zimní provoz. Pak jsem napsal svojí vlastní zkušenost ze svého auta, že se mi po třech zimách začal loupat lak a dělají puchýřky a že se mi to u neorigo disků značky brock za pět let zatím nestalo.
OEM disky vyrábí v mnoha případech stejní výrobci, kteří vyrábějí alu disky pod svojí značkou. Pro škodovku a VW dělá kola Ronal, speciálně u origo disků škoda od ronalu a neorigo od ronalu i laik vidí, že tam žádné rozdíly v lakování nejsou nebo ATS, co jsem viděl. Pro BMW BBS, Commodora, pro Toyotu OZ, pro Mercedes BBS, pro Peugeota MSW.
Proto moc nechápu proč píšete o rozdílech mezi profi lakovnou a klasickou. Nemyslím, že Ronal, BBS, Commodora, OZ, tad OEM disky dělají profi lakovně a své neorigo, které prodávají pod svojí značkou disky stříkají sprejem, nebo na koleni.
Ale jinak to co píšete nerozporuji. Já jen konstatoval svojí zkušenost. Co se týče té hmotnosti to si dovolím hodně oponovat, aspoň u ALU disků jsou rozdíly teda minimální, někdy naprosto žádné. Ne, že bych každý disk vážil, ale když Vám jich za sezonu projde rukama několik set, tak už si nějaký obrázek uděláte, co co váží. A posledních 5 let nevidím ani rozdíl v počtu závaží, která padnou při obouvání. Zažil jsem, že na nové origo disky padlo závaží až hanba a na neorigo padlo neuvěřitelné minimum. Ale zažil jsem to i opačně. Takže asi tak....