Seat Leon (2015)
11.9.2015Vůz jsem zakoupil v červnu 2015 v Pyramida centrum Průhonice. Po té, co jsem zvažoval mezi VW golf kombi, škoda octavia combi, Hyundai i 30 sw a kia…
Seat Leon (Leoš)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
mango 20.09.15 14:07
« Re: Zimní kola
Vybral jsi parádní auto s neokoukaným vhledem a jedinečnými emocemi :-) Výbava FR, když teda neřeším vysněnou Cupru >:D , je nejlepší volba u Leona. Mám stejný motor, jen modelově starší 1P 2012. Sedačky jsou parádní, podvozek drží jako přibitý (mám 17"), ale zase na rozbité cestě je to znát, hlavně D1 ;-\ . Jediné co mi chybí je loketní opěrka jako máš ty, bohužel do mojí verze se prodávají jen náhražky a ne moc stabilní. Spotřebu mám dlouhodobě něco kolem 7,5l / 100km , ale jezdím převážně okresky a máme tady hodně kopcovitý terén. Dálka se dá za 6,2 a blbnutí i za 12 >:D Roviny jsou nuda, ale zatáčky s tím podvozkem jsou úžasný !
A teď ke kolům. Dle mého názoru je jedno jestli máš hliník nebo plech, obojí chce údržbu a sůl je nekompromisní a časem se podepíše na všem. Mám hlíníky typ SEAT ENEA 16" s rozměrem gum 205/55/R16 a jsem spokojen. Trakce, jízdní vlastnosti na sněhu a ledu jsou velmi dobré (pneu Dunlop wintersport 4D) a zatím jsem neměl problém kdekoliv projet. Sice po přezutí vypadají trochu "balónově", ale s jízdou převážně na jihu a Šumavě nemám problém. Jízda je komfortnější, ale zase si tolik neužiješ, když sleze sníh, ale od toho máme letní, ne? >:D
Kola dělají auto a ikdyž je zima, tak prostě ty hliníky jsou hezčí. A taky záleží jaký koupíš, na Swiftu jsem měl starší Dezenty a jejich povrchová úprava nebyla nic moc, navíc byly už trochu omlácený, takže žloutly a dost se loupaly. Ale měl jsem je jen na zimu. Když se obalí sněhem, tak to stejně poznat není. :-) -
Verny_2013 15.09.15 09:11
« protiúčet
Ten odmítnutý protiúčet mi přijde jako schválnost dealera a to fakt zamrzí. Když jsem letos na jaře kupoval Sportsvana v CB Auto, tak jim nevadilo že babička octávia má 15 let. tady má možná Seat achilovu patu, těch dealerů je příliš málo a konkurence není taková jaku u VW či škody. Jinak super volba taky jsem se rozhodoval mezi Leonem combi a Sportsvanem s úplně stejným motorem, ale nakonec to přeci jen vyhrál Přifouknutý golf a to zejména kvůli vyššímu komfortu. Nakonec si můžeš počíst v recenzi jestli budeš chtít. V té výbavě FR je to jasně nejlepší volba - super sportovní sedačky, nádherné ledky, kola. Moc pěkné auto. A až ti dojde záruka tak nakonec můžeš načipovat na 105Kw/240Nm. Zatím to nabízí BSR, ale nepochybuji že do 2 let těch možností bude víc. Na ty zimáky Ti ale doporučuji max 16" kola, na širších bys mohl na sněhu či břečce sáňkovat. Ať ti leon přinese hodně radosti a už žádné starosti. -
Verny_2013 04.10.15 13:41
« Re: Re: Re: Re: Zimní kola
Tak myslím si že nepatřím ani mezi blázny ani šetřílky a přesto mám na obou autech na zimu obyčejné plechy. V zimě totiž jezdím především bezpečně a s nikým nezávodím. No a jestli to hůř vypadá, to mě nějak v zásadě nebere, těch 5 měsíců to na autě prostě splní účel. A raději než si dát na druhou sadu zimních elektronů Matadory, nebo Barumky tak ušetřené peníze dám do Conti a vím že mám na autě to nejlepší co je. -
Leoš 29.09.15 17:24
« Re: Re: elektrony
Vím, že nižší ET vadí méně než vyšší. U toho 1mm to snad bude v pohodě, ale na předchozím autě jsem měl ET menší asi o 4mm a kola z podběhů mírně přečuhovaly. Na první pohled to tak vidět nebylo, ale jak zapršelo, docela to pískovalo karoserii... Tomu se chci vyvarovat. -
Verny_2013 29.09.15 17:16
« Re: elektrony
Menší ET by nemělo vadit, jen kola budou o 1mm blíž k hraně blatníků. To se může lehce pozitivně projevit na stabilitě auta. Horší by to bylo kdyby ET bylo větší. To se kdysi stalo mě u Fordu Focus, ET bylo větší o 3 mm a už jsem musel používat distanční podložky aby kolo neškrtalo o brzdové třmeny. -
Leoš 22.09.15 08:49
« Re: Re: Zimní kola
V téhle výbavě se 18" kola dávají sériově, takže jsem si vybrat nemohl. Ale žádná vražda to není. Podvozek je velmi dobře odladěný a nějaký větší hluk od podvozku nepozoruji. Ano, na nerovnostech člověk musí jet opatrněji, ale to je o zvyku a stylu jízdy. Jinak jak jsi říkal o jízdě na 40mm profilu. Je tam pneu 225/40, 40 je procentní poměr k šíři pneu (40%z 225mm = 90mm) na 40mm by to byl opravdu hardcore :-)
Jinak ceeda chválím, určitě dobra volba :yes: -
Hugi_77 22.09.15 08:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Zimní kola
Problém je spíš takový, že OEM kola dělají pouze a jedině velcí výrobci (musí stejný typ kola dodat třeba na 3 kontinentech) a nemyslím si, že jim zbývají kapacity na Aftermarkotový business. A pokud ano, tak to budou směšně malé desetiny procent.
Proto se domnívám, že Aftermarket vyrábí většinou jiní výrobci než OEM a tomu odpovídají ony parametry, které jsem zmiňoval. Samozřejmě jako ve všem existují výjimky na obou stranách -
michalpneu 21.09.15 23:51
« Re: Re: Re: Re: Zimní kola
Já se omlouvám, ale mně se vždycky líbí, když se vyrojí nějaký diskutér, který mi začne podsouvat něco co jsem nenapsal.
Já jsem nikde nenapsal, že jsou originální disky horší kvality než neoriginální. A pouze konstatuji to, co vidím, když sundám zákazníkovi kola z auta, jak to tam vevnitř vypadá a jaké mám zkušenosti. Ale to nemá s hodnocením kvality nic společného. Já pouze napsal, že se dělají neoriginální disky, se kterými mám dobrou zkušenost a ten výrobce je dělá pro zimní provoz. Pak jsem napsal svojí vlastní zkušenost ze svého auta, že se mi po třech zimách začal loupat lak a dělají puchýřky a že se mi to u neorigo disků značky brock za pět let zatím nestalo.
OEM disky vyrábí v mnoha případech stejní výrobci, kteří vyrábějí alu disky pod svojí značkou. Pro škodovku a VW dělá kola Ronal, speciálně u origo disků škoda od ronalu a neorigo od ronalu i laik vidí, že tam žádné rozdíly v lakování nejsou nebo ATS, co jsem viděl. Pro BMW BBS, Commodora, pro Toyotu OZ, pro Mercedes BBS, pro Peugeota MSW.
Proto moc nechápu proč píšete o rozdílech mezi profi lakovnou a klasickou. Nemyslím, že Ronal, BBS, Commodora, OZ, tad OEM disky dělají profi lakovně a své neorigo, které prodávají pod svojí značkou disky stříkají sprejem, nebo na koleni.
Ale jinak to co píšete nerozporuji. Já jen konstatoval svojí zkušenost. Co se týče té hmotnosti to si dovolím hodně oponovat, aspoň u ALU disků jsou rozdíly teda minimální, někdy naprosto žádné. Ne, že bych každý disk vážil, ale když Vám jich za sezonu projde rukama několik set, tak už si nějaký obrázek uděláte, co co váží. A posledních 5 let nevidím ani rozdíl v počtu závaží, která padnou při obouvání. Zažil jsem, že na nové origo disky padlo závaží až hanba a na neorigo padlo neuvěřitelné minimum. Ale zažil jsem to i opačně. Takže asi tak.... -
Hugi_77 21.09.15 21:13
« Re: Re: Re: Zimní kola
Zajímavé čtení...a úvaha, resp. názor. Jsem z oboru a budu oponovat, doplňovat...
1/ Myslím že OEM kola budou ta nejpřísněji vyrobená kola - pod stálým dohledem zákazníka = automobilky. Požadavky na kvalitu lakování jsou natolik přísné (a stále se zvyšující-se), že pouze pouze lakovny v automatickém režimu s nejmodernějšími aplikátory jsou schopné tyto požadavky splnit...
2/ To že si myslíte, že jsou "aftermarketová" kola kvalitnější může být, na základě čeho ale? Že mají OEM puchýřky? A proč je aftermarketová nemají?.... Shrňme si proces lakování:
- Předúprava = chemické čištění, sušení
- Práškové lakování = s ohledem na rychlost lakoven sepoužívají pistole na manipulátorech
- Pec, lednička
- Předehřev, Nástřik barvy, vytěkání, lakování, vytěkání, pec, lednička....
Pokud se tedy vrátíme k vnitřku kola - ten se pouze práškuje a upřímně kvalitnějí bude vždy práškován v profi lakovně. Pokud si ale myslíte, že je vnitřek kola odolnější v zimě díky tomu že je tam klasický nástřik - toto je proveditelné pouze ručním nástřikem a lakováním - v klasické lakovně se barva dovnitř kola nemá jak dostat...
Co se týče tloušťky - prášek desítky/stovky mikromilimetrů, barva+lak jednotky mikromilimetrů.
Za mně je to mix požadavků zákazníka a kvality výroby dané firmy (resp. tovármy která daný disk vyrobila...). Rozhodně bych ale dal přednost originálním diskům před designovými - rozdíly jsou i pro laika hmatatelné - hmotnost, kvalita odjehlení paprsků, kvalita lakování...
Jako určitě bych asi vybíral spíš 5 paprsků, aby tam víc turbulovala voda a laicky to lépe větralo. Myčka to líp propláchne, atd. Ten brock má hodně dobrou úpravu. Oni jsou i pro zimu dělané a určené. Prodávám je asi 5 let a i ty první prodané jsou pořád netknuté a nevypadá to.
Originální hliníky škodovácký..respektive ronal mám na zimu a ty teda už vevnitř malé puchýřky mají, takže origo disky na zimu moc nedoporučuju
Jako určitě bych tam taky dal alu disky. Asi bych tam spíš dal 16" kola, byť 15ky bys na tuto motorizaci taky dal. Ale aby to hezky vypadlo.
Nicméně fakt ta kvalita disků je hodně podstatná. disků je mraky, já už taky prodával kde co, ale tyhle se mi fakt osvědčili.