Recenze

LUKCE007 (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Ka 1.3 ENDURA-E 44KW

8.70 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Ka, foto 1 Ford Ka, foto 2 Ford Ka, foto 3 Ford Ka, foto 4 Ford Ka, foto 5 Ford Ka, foto 6 Ford Ka, foto 7 Ford Ka, foto 8
Ford Ka, foto 9 Ford Ka, foto 10 Ford Ka, foto 11 Ford Ka, foto 12 Ford Ka, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta KAČENKA Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 105 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 186 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Před tím, než vám napíši pár řádků o mém prvním autě Fordu Ka, bych vám chtěl říci něco o jeho minulosti. Ford Ka byl představen v roce 1996 a byl vyvinut jako auto do segmentu tzv. miniautomobilů, kde Ford neměl žádného zástupce. Ka-čko je úplně prvním zástupcem Fordova designerského stylu „New edge design“, který ve své době velice překvapil širokou veřejnost svým avantgardním a nadčasovým střihem karoserie. Ka-čko vycházelo z jeho vetšího bratra fiesty a proto s ním má mnoho stejných dílů a je i podobných rozměrů. Hlavní rozdíl od fiesty je u Ka-čka menší celková délka o plných dvacet centimetrů při využití stejného podvozku.

A teď něco k mému prvnímu doslova bych řekl „autíčku“. Ka-čko jsem chtěl jedině ve třech barvách a to červená, černá nebo žlutá. Bylo velice těžké najít auto, které by bylo v pěkném stavu a tímto požadavkem jsem si to jestě mnohonásobně stížil. Po dlouhém hledání jsem jedno našel a to až v jedné malé vesničce u Jindřichova Hradce a jelikož jsem „Olomoučák“, tak to byla výprava naslepo. Byl to ale správný tip.

Autíčko jsem koupil od majitelky, která ho využívala na každodení dojíždění do práce a moc se o něj nestarala. Byl to Ford Ka roku výroby 12/1998 a měl velice pěknou výbavu. Jak je už dobře známo Ka-čka velice korodují a ani toto nebylo výjimkou. Rez začínala kolem víčka nádrže a na dveřích od kufru kolem stěrače. Všechny tyto neduhy jsem si nechal opravit.

Jízdní vlastnosti byly na svou dobu velice dobré, protože toto autíčko má kolo v každém rohu karoserie. Podvozek se chová jako motokárový speciál. Od základu je tvrdší naladění velice cítit a na našich děravých cestách i menší nevýhodou. Při ostřejším vjezdu do zatáčky z nerovnostmi autíčko kvůli své nízké pohotovostní hmotnosti 790kg odskakuje a má dost nepředvídatelné chování suveréna. Nízká hmotnost a málé rozměry tohoto vozu ho ale předurčují pro jízdu spíše ve městě a né na závodní ježdění po okresních cestách. Tento automobil jsem si koupil hlavně kvůli kompaktním rozměrům, protože málo parkovacích míst a hustý provoz ve větších městech dávají menším autům nepsanou, ale jistou výhodu. Dobrá manévrovatelnost tohoto autíčka je k nezaplacení a když vám do výbavy nezapomněli přidat posilovač řízení, tak jste krály ve městě.

V mém Ka-čku byl použit motor endura-e 1.3 disponující výkonem 44KW (60koní). V roce výroby 1998 to byl nejsilnější motor, který se do něho montoval. Motor byl docela svižný a jeho kroutící moment kolem 100 Nm byl z 90% udělován již od 1500 ot/min až do 4500 ot/min. Motor sice po překročení 4500 ot/min ještě dobře akceleroval až k dosažení 6500ot/min, kde zakročil omezovač, ale tah už nebyl tak silný. Motor si klidnou jízdou po městě dovedl říci řádově o 6,5 až 7 litrů paliva na 100 Km. Při klidném výlétě na okresních cestách dokázal spotřebovat i 5,5 litru, ale jelikož je to motor z jednobodovým vstřikem paliva, tak na razantnější zacházení z plynovým pedálem dokázal stejně razantně odpovědět spotřebou. Dokázal si vzít až 9 litrů paliva.

Interiér tohoto vozu je udělán čistě pro ženy. Oblé tvary přístrojové desky a roztomilé výdechy ofuků větrání jsou pro ženy velikým tahadlem a designéři kromě estetického cítění nezapomněli ani na praktičnost tohoto interiéru pro každodenní používání,. Jsou zde použity zajímavé prvky jako např. otočný kastlík v prohlubní palubní desky před spolujezdcem a držák nápojů zabudovaný přímo v podlaze automobilu. Jinak je zde dostatek odkládacích míst a nikdy byste nečekali, že se do tak malého automobilu dokáže vlézt tolik věcí. Sice při velikosti kufru puhých 186 litrů to není žádný velikán, ale možnost sklopení sedaček v poměru 1/3 a 2/3 dokážete malý zázrak. Jinak nastupování do vozu díky velkým „křídlům“ předních dveří je velice pohodlné i na zadní sedačky, které jsou ovšem určený jen pro dvě osoby. Na zadních sedadlech je místo pro dvě středně velké osoby na kratší vzdálenosti nebo děti pro pohodlné svezení i na delších vzdálenostech. Přední sedadla jsou velice pohodlná a dokaží se na nich převést pohodlně i osoby většího vzrůstu. Měřím 186 cm a neměl jsem problém v pohodě cestování. Brzdy mého Fordu Ka jsem vylepšil o lepší přední kotouče Power disk od firmy ATP, který je originálním výrobcem sériových kotoučů pro Ford. Brzdné vlastnosti tohoto autíčka se velice zlepšily.

Dílenské zpracování je také v interiéru na tak malý vůz dobré, ale úprava karoserie proti korozy a designerské výstřelky si vyžádaly svoji obět v podobě koroze. Ka-čka hrozně ráda korodují kolem nádrže, na rožku dveří, pod rožkem dveří na prahu, na A sloupku, kolem zadního stěrače na 5-tých dveří, za předními koly na podlaze, za plastovými lemy na blatnících a na mnoho dalších místech. Další neduha Ká-čka je ve tvarování klíčku. Hrany na klíčku se pomalu odírají a později s klíčkem nejde nastartovat v horším případě se nemusíte ani dostat do auta. Pak je tu ještě to, že většina Ká-ček nemají centrál s dálkovým ovládáním a hodně se kazí zámek řídíčových dveří. Měl sem toto autíčko velice rád a vyměnil sem ho velice nerad jen kvůli tomu, že jsem potřeboval vetší vozidlo.

- posilovač řízení
- 2x aribag
- imobilizér
- autoradio Ford CD 6000 z cd přehrávačem
- vzadní stěrač
- manuální klimatizace
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- 13" 5 -paprskové lité kola
- tónovaná skla
- metalíza černá
atd..

Silné stránky

- dobré sedadla
- spotřeba paliva
- vzhled
- přesné řazení a řízeni
- interiér

Slabé stránky

- menší výhled vzad při parkování
- menší zpětná zrcátka a tím špatná orientace při parkování
- koroze
- špatná svítivost předních světel
- dojezdové kolo umístěné pod autem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis prováděl kamarád, který provozuje jen fordy a a je jejich
velkým znalcem. Takže spokojenost nadevše. Jen strašně kritizoval malý prostor kolem motoru a tím stíženou výměnu některých dílů jinak OK.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dobré. Jenom jí strašně dlouho trvalo než auto přehlásil na nového majitele.

 


Další vozy Ford Ka



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
7
provozní náklady
6
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…