Mazda 6 (2017)
1.7.2018Vím, že Mazda 6 není nové auto a napsáno o něm bylo snad vše podstatné. Ani jsem neuvažoval, že bych psal vlastní recenzi na Auto.cz, kdyby mě…
Mazda 6 (Krabatt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Krabatt 22.11.18 11:14
« Re: Mazda 6 x Škoda Superb
No vidíš a já ve služebním Superbu třetí generace jezdím. Byl o 200 tisíc Kč dražší a kvalitu dílenského zpracování bych s Mazdou 6 rozhodně nesrovnával, ale z úplně opačného důvodu. Kvalita zpracování a vzhled je proti Superbu o level výš, ale neupírám nikomu odlišný názor na věc. Jen doufám, že je tento názor založen na přímém porovnání obou aut... -
tomcat250 19.11.18 20:52
« Mazda 6 x Škoda Superb
Vnější design Mazdy je bomba, stejně jako řízení a benzínový skyaktiv. Ale tím to končí a se Superbem bych kvalitativně vůbec nesrovnával ( zejména kvalitu dílenského zpracování ). V tom Mazda 6 značně pokulhává a to hodně daleko za Superbem ( nejsem majitelem Superbu ), ale mám možnost porovnat. Ovládací čudlíky trystní, kvalita parkovací kamery jako první barevný mobil z roku 2000, kvalita plastů na úrovni první Octavie, čalounění kufru naprosto šílený. Bouchnutí dveří mi připomíná zvuk z felicie / favoritu.... -
Krabatt 11.09.18 21:10
« Re: Re: Re: Mazda 6 GJ
S tím rádiem se mi to nezdá. Majitelé M6 vyřešili problém aktualizací MZD Connect. Pokud je auto v záruce, je aktualizace zdarma. Nevím, kolik stojí aktualizace po záruce, ale pochybuji, že by to bylo 700 €. Je to práce tak na 2h. Navíc, ta aktualizace je poměrně snadná a dá se udělat i doma. Na webu se nové verze dají stáhnout a přes USB nainstalovat. -
Durak8 11.09.18 20:35
« Re: Re: Mazda 6 GJ
Ja som nikde netvrdil, ze problemy toho auta sa nedaju riesit. Len jednoducho zaujemca o to auto musi pocitat, ze uz z fabriky vyslo hotove tak na 60%, a treba do neho este dost investovat, aby bol majitel spokojny. Konkretne tato mazda (GJ) sa kupuje kvoli jazdnym vlastnostiam a dizajnu. O nejakej kvalite, pohodlnom ovladani alebo nedaj boh modernosti, tu nemoze byt ani rec...
PS: Mazda uznala svoju vinu ohladne radia. Spravila to ale tak 'Volkswagenovsky'. Ti, ktory sa stazovali na radio, dostali modernejsiu verziu. Zial, druhy majitel uz ma len dve moznosti. Bud zaplati 700 eur za to, ze auto si bude pamatat poslednu poziciu, alebo si kupi radio z ciny a dostane take funkcie, ktore tato mazda v originale este dlho neuvidi. -
Durak8 06.09.18 20:30
« Mazda 6 GJ
Recenzia velmi pekne napisana. Som majitelom preflaknutej cervenej mazdy 6 sedan, ale este verzie GJ, 2.5l 141kw, najazdene 60t km, a tak mi neda napisat par postrehov. Mozno to budu citat nejaky zaujemcovia o tieto auta, tak len aby ste mali par postrehov z realneho pouzivania. Budem tu uvadzat len negativa, na co si dat pozor. Ak by som pouzival neslusne slova, tak sa vopred ospravedlnujem, ale nechal som sa uniest. Zacneme peknym dizajnom. Auto som po dlhom nervovani nechal cele olepit priesvitnou foliou. Kvalita laku je naozaj tragicka. Ked to lepili, tak po vycisteni karoserie sme nasli asi 50 dierok od skaliek. Na plech!! Takze mam teraz pod foliou vela bielych dierok. Podla mna normalne na laku necha dierku aj naraz hmyzu. Ale podme dalej. Otvorite dvere auta. Ti vsimavejsi si vsimnu v mechanizme klucky pur penu. Myslel som si najskor, ze auto je burane, ale je to na vsetkych dverach :-) takze pohoda. Po nasadnuti do auta sa clovek naozaj citi premiovo. Sedacky maju kozu akoby z ventilaciou, ale to je naozaj len naoko. Este sa mi nestalo, aby som z auta nevysiel spoteny. Samotna koza na sedackach sa zvykne rozsypat po velmi malom najazde, takze na to pozor. Prejdeme ku klimatizacii. Je dvojzonova s vyduchmi vzadu, ale oproti akemukolvek inemu autu ma moja dve nastavenia: fukanie na hlavu a na nohy. Fukanie len na sklo nie je, tak ako nie je nastavenie smeru fukania pre spolujazdca. Nastavit si moze len stupne. Ale to sa da prezit. Potom stlacite tlacidlo, a zapne sa radio. To je to prave potesenie GJ verzie mazdy. Na pohlad je tam pekne zasadene, a tiez dobre vyzera. Zabava ale pride, ked tam vlozite svoje usb s pesnickami. Totiz mazda si nepamata, kde ste skoncili naposledy. A tak vas vzdy rano, po nastartovani, bude vitat vasa prva pesnicka. Vzdy ta ista. Neuveritelne otravne. Poradie je samozrejme tiez rovnake, ale je tam aj funkcia premiesania poradia. Jej algoritmus je ale, zial, asi tiez natvrdo, a tak 90% casu vam to zaradi rovnako. Cize mate dva pevne zoznamy hudby.. Hroza. No a potom tu hudbu pustite.. Mazda ma paradne radio, BOSE, ktore dokaze zahrat naozaj dobre. Hned ale odhalite dalsiu paradnu vec na mazde GJ. Odhlucnenie. Totiz zadne dvere nemaju ziadne a repraky su vlastne namontovane na plechu. Tie predne maju asi nejaku podlozku aby nesli na plech. Zvuk je preto, ako by ste asi uhadli, akoby ste si pustili radio v plechovej bude. To ale nie je vsetko. Este aj po jazde mi trha kolenom od toho, ako ich mam oprete o dvere a vibruju celu cestu. Ale co je najskaredsie- drncanie interieru. Nie, len strasim, drnci iba tlacidlo na zamykanie dveri umiestnene na klucke. Riesenie je podla mazda fora jednoduche- staci tam podlozit papierik a je to pohoda.. Tak a nastartujeme a rozbehneme sa. Ako uz bolo spomenute, auto je po dialnici dost hlucne, ale to az od nejakych 120 km. Dovtedy sa to da zniest. Je to zavisle od kvality asfaltu. A teraz pride dalsia lahodka. Staci par nudzovych brzdeni, a hotovo. Auto vacsine ludi potom pri brzdeni hadze volantom. Dovod? Skrutene originalne kotuce, ktoru su pravdepodobne z blata. Nie je vynimkou, ze sa skrutia po 10t km. Mazda samozrejme zaruku neuznava. Najviac ma pobavila hlaska na fore, kde to jeden pan zverejnil. V mazde mu doslova povedali "To Vam nevymenime, museli ste niekde silnejsie zabrzdit" >:D Mne osobne ked idem po dialnici a zabrzdim, ide vytrhnut volant z ruky. Takze vymena brzd = dalsich 300 eur.. No a uz spomenie len klasiku. Moje auto ma takmer styri roky, ale na spodku vsade, kde nie je plast, je hrdza. A nerobim si iluzie o tom, ze pod plastom je zdravy plech. Celkovo by som tuto japonsku kvalitu prirovnal k Dacii, kde mazda boduje dizajnom, a dacia kvalitou a cenou. Za mna mazda uz nikdy viac...
PS: Ceresnicka na torte. Niektory ludia dokonca riesili problem, ze sa im na nemeckej dialnici pri 180km/h chveje kapota. No comment. -
Krabatt 09.07.18 14:57
« Re: Mazda 6
Jedna taková nepříjemnost týkající se bílé perleťové barvy. Lakýrníci tvrdí, že je to ta nejhorší možná barva, pokud jde o opravy. Tradovalo se, že na opravy je hodně špatná červená Red Soul, ale před časem jsem se dozvěděl, že bílá perleť je prý ještě mnohem horší. Tak opatrně. ;-) -
palix 08.07.18 20:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6
Problém je, že vraj okrem toho, že Mazda 3 má viacprvkovú zadnú nápravu, má podlahu kufra pripravenú pre pohon 4x4 = je vyvýšená. 10 cm je podstatné navýšenie podlahy = neostane žiadne miesto. Je to neakceptovateľné.
Vraj u Sedanu je ešte OK vopchať tam rezervné koleso.
Superb má isto obrovský "kufrisko" - tam nie je problém vopchať nič :). -
-
99matthew99 06.07.18 21:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6
Rezervne koleso sa da kupit ale napriklad v mazde3 to zmensi kufor a to sa bavime o tom uzkom, ziadne plnohodnotne. Maju to proste zle vymyslene. Ja som mal rezervu v 3ke a podlaha sla hore o min 10cm. Teraz mam v Superbe 205/55 R16 a kufor ostal nezmeneny. -
99matthew99 06.07.18 21:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6
Rezervne koleso sa da kupit ale napriklad v mazde3 to zmensi kufor a to sa bavime o tom uzkom, ziadne plnohodnotne. Maju to proste zle vymyslene. Ja som mal rezervu v 3ke a podlaha sla hore o min 10cm. Teraz mam v Superbe 205/55 R16 a kufor ostal nezmeneny. -
martinST 06.07.18 13:04
« Re: Re: Výborné čtení
Detaily klidně můžeš přidat do aktualizací recenze.. Tyhle drobnosti, o kterých se člověk moc nedočte jsou často dost zajímavé. Jinak k té MX-5 - je to od Mazdy asi to nejzábavnější auto, to jo, ale nejlepší to asi ne. Jak jsem psal v recenzi, pro řidičské vyjížďky fantastická volba, ale představa, že s ní jezdím každý den, to fakt raději ne :-) Ale je pravda, že japoncema jsem já osobně už definitivně polapen a další auto bude 100% zase japonec. -
palix 06.07.18 12:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6
Tiež sa čudujem, že to nevyvíjajú ďalej. Cieľom by malo byť mať čo najlepší produkt. Mne síce celkom sériový MZD connect vyhovuje, ale keby mal nejaké zrkadlenie mobilu, tak by to nebolo zlé. Človek by si odzrkadlil navigáciu z mobilu...
Ale možno to robia naschvál, keďže každá Mazda s MZD má všetko potrebné k navigácii a stačí vložiť správnu SD kartu. Nie je v ich záujme, aby zákazník využíval iný produkt. -
palix 06.07.18 11:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér
Presne to vybavenie áut je problém. Auto s max výbavou je občas iné, ako základ.
Ono s výbavami je to občas také neisté. Ak chcem napr základnú výbavu, často ju nikde netestujú a ani ju nemajú na predajni = nevidím, ako to auto vyzerá. Môžem vidieť auto s lepšími sedadlami, veľkým displayom, peknými elektrónmi... Pritom základná výbava môže vyzerať otrasne = smiešny maličký display, malé kolieska... Ak si to auto človek objedná, môže byť celkom sklamaný. Sú značky, ktoré v základe spravia auto dosť chudobné. Minule bol kdesi článok, kde porovnávali základné a top výbavy. Boli autá, kde základ vyzeral naozaj dosť odlišne.
-
palix 06.07.18 11:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér
Všimol som si, že občas je Mazda vystavená niekde v obchodnom centre.
Veľa Slovákov a Čechov keď ide kupovať auto - najprv navštívi autosalón Škody / VW, potom skúsi nejakú dobrú cenu na Hyundai... Ak sa dostane k Mazde, tak sa mu bude zdať, že je drahá, prípadne 3-ke bude chýbať kombi... A nakoniec kúpi Rapid.
Ak človek chce naozaj kúpiť dobré auto, tak si bude vyberať a na nič nezabudne. Ibaže kto by čítal toľko recenzii, prípadne testov? Veď je to iba nejaké auto.
Aj tak si myslím, že väčšina ľudí nedokáže oceniť hlavnú kvalitu Mazdy = jazdné vlastnosti. Ľudia často ani nepočujú, že niečo v aute nie je v poriadku (hrkanie, pazvuky, kvílenie...). Väčšina ľudí nepotrebuje dobre jazdiace auto - potrebujú premiestňovadlo za výhodnú cenu (nemusí byť malá), ktoré maximálne dobre vyzerá a má nejakú farbu, má veľký, väčší, alebo dokonca obrovský kufor... Prípadne, výborne zrýchľuje na papieri, alebo v priamom smere. Vlastne ešte spotreba je často dôležitá. Predpokladám, že veľká časť áut od Mazdy sa predá len vďaka dizajnu. -
Krabatt 05.07.18 17:30
« Re: Výborné čtení
Děkuji, ale zpětně se mi zdá, že jsem se asi měl zmínit o detailech, o kterých se moc neví. Každopádně, co se dívám na Tvou garáž, máš zkušenosti i s Mazdou, dokonce snad s tou úplně nejlepší. :-) Dnes jsem taky nahrál jeden obrázek, který jasně dokládá, že jezdit dlouhodobě za 7,3/100 jde úplně bez problémů.