Mazda CX-3 (2018)
26.9.2018Dvacet let řídím koncernová auta a nikdy jsem na Auto.cz nenapsal ani jedinou recenzi. Považoval jsem to za zbytečné, protože tato auta má spousta lidí…
Mazda CX-3 (Krabatt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- CX-3 27.09.2018 13:29 palix
- Moc pěkné. 27.09.2018 19:11 St.
- Fanoušek 29.09.2018 16:23 kaiserlábus
- Nadšení z CX3 úplně nesdílím 01.10.2018 18:01 Verny_2013
- Zklamání 01.10.2018 22:50 Šnekbijec
- Recenzi 28.10.2018 22:34 praděda7
- velmi hezka recenze 01.11.2018 15:24 silversurfer
- pobavilo 15.11.2018 03:57 Marekx
- Nadšenie z Mazdy 02.12.2018 13:16 fulbofulbo
- Recenze 26.01.2019 20:12 MOJE JMÉNO
- Lak 11.03.2019 21:00 palix
- servis 17.08.2019 10:24 michalpneu
- Super recenze 29.08.2019 13:00 xpassat
- skvělá podívaná 25.05.2021 20:55 Sardinka0123
- Hezké 09.10.2021 12:35 Chrochnik
-
-
Krabatt 27.09.2018 18:38
« Re: CX-3
Děkuji. V kategorii malých SUV je opravdu velká konkurence, ale taky velké cenové rozdíly. Mazda CX-3 je dobré auto za rozumnou cenu. Znovu stojí někde na pomezí prémiové třídy a mainstreamu. Nemá možnosti aut jako Audi Q2 nebo Volvo XC40, ale zase dalece převyšuje Renault Captur apod. Z praktického hlediska je ale třeba Mazda 3 daleko lepší volba - levnější, větší, výkonnější. Ovšem, když si člověk do CX-3 sedne pochopí, že ta móda SUV má něco do sebe. Pohodlnost nastupování je opravdu výrazná.
S tím automatem máte pravdu. Zakrývá největší nedostatek atmosfér, pomalejší nástup výkonu v nízkých otáčkách vůči přeplňovaným motorům. Žena se nejprve automatu hodně bránila, nechtěla se učit něco nového a byl to trochu boj ji přesvědčit. Po týdnu by se už k manuálu nevrátila, jak jsem předpokládal. :-) Mazda ty automaty umí, i když jsem četl recenze na novou CX-5, kde je rozporuplné naladění automatu pro mnohé novináře zklamáním.-
palix 28.09.2018 19:59
« Re: Re: CX-3
Čo sa nastupovania týka, každý máme radi niečo iné. Ja radšej sedím nižšie. Dnes stála za mnou pred bytovkou Toyota GT86. Tá je poriadne nízko pri zemi. Napadlo ma, že to by bolo to pravé vozenie :). Na druhej strane pro cestách sú často vysoké obrúbniky a vyššie postavené auto by sa hodilo. SUV môže byť taký kompromis. Zatiaľ si ale užívam pomerne nízke auto. Možno o 10 rokov zmením názor.
Ak by som mal brať niečo s automatom, tak pravdepodobne v dnešnej dobe by som chvíľu počkal a kúpil novú Toyotu Corollu 2019 hybrid. Ešte nie je na trhu, ale podľa prvých informácii a fotiek môže byť celkom pekná. Súčasný Auris nie je zlý, ale má isté nedostatky. Pre mňa, ak sa nebudeme baviť o hybride je to asi najviac spoľahlivosť značky Toyota. Ale to je trochu málo pre kúpu auta tak trochu srdcom.-
Krabatt 29.09.2018 07:16
« Re: Re: Re: CX-3
Viz poznámka k Toyotě CH-R. To byla verze 1,8 Hybrid a opravdu nejela. Auto příjemné, v nízkých otáčkách kultivované a podle všeho jezdí s neuvěřitelně nízkou spotřebou. Dokud ale Toyota neudělá něco s tou dynamikou a převodovkou, pak nemá smysl o ní uvažovat. Možná ukazují zajímavou cestu vývoje, alternativu k elektromobilům. Zatím mám však dojem, že je to až příliš na úkor rychlosti. Tohle mluví za vše:
[odkaz]-
palix 04.10.2018 10:54
« Re: Re: Re: Re: CX-3
Ak by sme povedali, že hybrid od Toyoty je stavaný na nízku spotrebu a povedzme kľudnú jazdu vrámci predpisov, tak je to auto postavené celkom dobre. Dynamika je vec relatívna - čo sa jednému nepáči, druhý bude z toho nadšený. 0-100 km/h za 11,3 je dnes trochu slabší údaj, ktorý pasuje skôr k slabším a lacnejším autám... Ale kto chce jazdiť ekologicky a ekonomicky, tak to nejako strávi. Keď pozriem okolo seba, na cestách je dosť nie veľmi dynamicky jazdiacich vodičov.
Pozeral som kedysi CH-R a všimol som si, že vzadu je tak trochu ako v jaskyni. Strašne málo svetla, okná až kdesi v nedosiahnuteľnej oblasti... Deti sa tam musia cítiť "veľmi príjemne". Na druhej strane to nie je veľmi auto pre rodinu.
-
-
-
-
-
St. 27.09.2018 19:11
Moc pěkné.
Děkuji, vybírám auto, jen cesta na chatu je trochu horší, obávám se, že s takovou světlou výškou bych neprojel. CX 5 je už zbytečně velká, ta CX3 je opravdu asi nejhezčí Mazda. K tomu motoru a běhu: dřív se kompresní poměr u 2,5 l a 2 l lišil (13,5:1 ku 14:1). Nyní uvádějí v technických parametrech 13:1, jsem z toho trochu zmaten, ale ty motory by se tímto mohly lišit. Ta spotřeba je výborná. Díky za recenzi.-
Krabatt 27.09.2018 21:02
« Re: Moc pěkné.
Zkuste se podívat na YT na různá videa, která ukazují CX-3 v terénu. Mnohdy mě překvapilo, jak náročný terén to auto zvládne. Samozřejmě, že je to hlavně městský crossover, se kterým lze vjet max. na nějakou nenáročnou lesní nebo polní cestu. Jenže někteří novináři se rozhodli, že půjdou do extrému a často byli překvapeni, že auto to zvládlo. Třeba Vám některé z videí zodpoví na otázku, zda byste s CX-3 dojel i na chatu. :-)
Mé poznámky k projevu motoru berte s rezervou. Ten motor jede hezky a v nízkých a středních otáčkách má nádherný zvuk. Mně vadí zvuk v extrémně vysokých otáčkách, při akceleraci na plný plyn a to jen kvůli tomu, že Mazda 6 zní v tomto pásmu daleko líp. Jenže to srovnávám malou Mazdu CX-3 s autem, které stojí o dvě třídy výš a to je z mé strany trochu hloupost. ;-)
Pokud jde o kompresní poměr, Mazda své motory neustále vyvíjí a mění. Jak Mazda 6, tak i Mazda CX-3 (oba modely po faceliftu IPM 2018) mají upravené motory. -
palix 04.10.2018 11:00
« Re: Moc pěkné.
Ak potrebujete auto čisto na chatu a do terénu, tak osobne by som sa pozrel na nové Suzuki Jimny. Veľmi pekné autíčko do terénu. Navyše je to pravý Offroad (rám , 4x4...). Na ceste to nejazdí úplne perfektne, ale to auto nie je stavané na dlhé presuny.
Je síce pomerne malé, ale má krátky rázvor a veľkú svetlú výšku podvozku. Nič za podobné peniaze nebude via c vhodnejšie do terénu.
Možno ešte Daciu Duster by som pozrel.
Menované autá nebudú lepšie ako CX-3, zato sa budú cítiť v teréne viac doma.
-
-
kaiserlábus 29.09.2018 16:23
Fanoušek
Dát za tohle prdítko 700 tis. může jen fanoušek co neví co s penězi. Jel jsem s ní, v zatáčkách se naklání a přitom je tvrdá, motor táhne až od 3tis.otáček. Zvyk je hrozná věc.-
Krabatt 29.09.2018 18:29
« Re: Fanoušek
Cena téhle verze v automatu je 632 tisíc Kč a v zatáčkách se auto rozhodně nenaklání. Nevím, s čím jste jel. Ve srovnání s podobnými auty v této třídě má CX-3 doslova sebejisté jízdní vlastnosti. Stejně tak nemám ani zásadní výtky k výkonu motoru, jede i zrychluje parádně. Vždycky záleží na tom s čím srovnáváte. ;-)
Pro mě byli také některé poznatky o CX-3 zklamáním, ale přesedl jsem do ní právě z Mazdy 6. Ale takhle k malým autům přistupovat nelze. Zkuste ji srovnat v její třídě a mnoho lepších aut nenajdete. Stejně tak přemýšlím, který z konkurentů v kategorii malých SUV bude levnější? Hlavně mi nepište, že jsme mohli koupit VW Golf nebo něco podobného. Od začátku jsme chtěli auto s vyšším posedem a proto jsme hledali mezi SUV a crossroady.-
-
Krabatt 30.09.2018 07:30
« Re: Re: Re: Fanoušek
Dobrý den. Tato informace původně v článku byla, ale odstranil jsem ji, protože text mi i tak připadá přespříliš dlouhý. :-) Držím se jen pravidla prvních 500 až 1000 km nevytáčet motor do omezovače. A samozřejmě, pokud možno, nikdy nevytáčet studený motor. Mazda je trochu zvláštní v tom, že poměrně brzy zhasíná kontrolku studeného motoru. Já této kontrolce moc nevěřím, protože ona zhasne obvykle do dvou minut po rozjezdu.
Každopádně, po zahřátí motoru a nájezdu min. 500 km lze s autem jezdit naplno. Přímo v Mazdě Vám řeknou, že motor se zajíždět vůbec nemusí, ale nějakou přirozenou opatrnost na nové auto uplatňuje asi každý majitel. Někteří by Vám řekli, že mají najeto 5000 km a pořád motor zajíždí. To už mi připadá přehnané, protože přímovstřiky se nemají trápit dlouhodobým podtáčením. Pokud jim občas "nevypálíte" trubky, budete postupně přicházet o výkon. Jak asi víte, u přímovstřiků se na sacích ventilech usazuje karbon a motory Skyactiv potřebují občas pořádnou zátěž, aby se ventily mohly aspoň nějak očistit.-
palix 04.10.2018 11:07
« Re: Re: Re: Re: Fanoušek
Mám podobný motor 2,0 v Mazde 3 a do 500 km sa mi zdalo, že auto ide dosť lenivo a neochotne. Potom sa to postupne zmenilo. Jemnejšie zaobchádzanie som mu doprial tak do 2000 km. Teraz je dostatočne živý, ale samozrejme jeho chuť rastie úmerne s otáčkami ako u každej atmosféry. Na nízke otáčky je to totálny pohoďák s dostatkom sily, nad 3000 ide už celkom razantne.
Samozrejme hodnotenie dynamických vlastností auta je silne závislé na povahe vodiča a skúsenostiach s rôzne výkonnými autami. Čo je pre jedného "leňochod" môže byť pre iného "závoďák".
-
-
-
-
-
Verny_2013 01.10.2018 18:01
Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Při představení se mi Mazda CX3 opravdu velmi líbila, neodolal jsem a absolovoval 30 km zkušební jízdu. Vyloženě mě nalákala na svou krásu. O to větší zklamání jsem zaznamenal uvnitř. Krásný interiér byl přebit neuvěřitelnou stísněností na všech místech. Teprve později jsem se dozvěděl že prostorově je to v podstatě zvýšená Mazda 2. Dál mě nepříjemně překvapil příliš tvrdý podvozek taky na 18" kolech. Komfortu opravdu moc nepobrala. Dál mi vadil krátký sedák a vyšší aerodynamický i motorový hluk. Ve srovnání s Mazdou 3 kterou občas jedu je to za stejné peníze o hodně horší auto. Mazdy mám rád, i přes jejich vleklou nemoc - korozi, ale třeba je to už lepší. Líbí se mi na nich obecně skvěle nastavené řízení, výborné benzínové atmosféry a design. Ale u CX3 aspoň pro mě převažují mínusy nad plusy. Jinak recenze moc pěkná včetně fotek, tak dávám plnou.-
Krabatt 01.10.2018 19:28
« Re: Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Děkuji za hodnocení i názor. Jak už jsem psal v jiné odpovědi - Mazdu CX-3 je potřeba srovnávat v její třídě. Těžko budete hledat lepší auto mezi malými SUV nebo crossroady. Nedávno jsem jel v Renaultu Captur, to byla vyloženě tragédie. A takové Audi Q2, které má o něco lepší výbavu a o něco více prostoru, zase koupíte za šílené peníze ve srovnání s CX-3.
Obecně, při srovnání s většími auty bude tahle Mazda tahat za kratší konec. Jinak s Vámi souhlasím, a taky jsem to tady i psal, že Mazda 3 je lepší a praktičtější volba. Ale pochybuji, že byste to vysvětlil ženám. :-) Ta moje je naprosto spokojená a neměnila by.
Pokud jde o korozi, mělo by to být o dost lepší než tomu bývalo v minulosti. Na Mazdě 6 mám po 40 tisíci km podvozek bez poskvrny. Žádnou dodatečnou ochranu podvozku jsem neaplikoval. On asi hodně vydrží ten voskový nástřik, který dělají v Antverpách.-
skejpa 23.11.2018 10:52
« Re: Re: Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Proč tohle čtu i slýchám tak často. Trojka je asi lepší auto řidičsky i prakticky ale žena stejně zvolí CX-3 >:D >:-[] Já jim to nemám za zlé. Je fakt, že CX-3 je hezké auto. Ale když jsem viděl trojku s origo dokoupenými spojlery a jinými koncovkami výfuku, tak mi taky spadla brada, nádherná :-) 2.0 121kw a fakt paráda.-
Krabatt 23.11.2018 11:41
« Re: Re: Re: Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Design není jediný důvod, proč CX-3 poráží Mazdu 3 ve výběru. Druhým důvodem je pohodlnější nastupování do auta. Přestože je menší i já subjektivně cítím, o kolik snáze se do auta sedá. A to mám do důchodu ještě hodně daleko, takže nějaké stáří nebo zdravotní stav s tím nemá co dělat. :-)
-
-
-
-
Šnekbijec 01.10.2018 22:50
Zklamání
Sleduji tento web a diskuze na něm mnoho let a nikdy jsem neměl potřebu se zapojit, až nyní. Koupil jsem manželce v srpnu Mazdu CX3 ve výbavě Takumi, Soul Red Crystal - benzin, manuál. Mazda byla náplastí za v březnu objednané a bohužel nedodané Polo GTI. Zvítězila ve vyběrovém řízení, pro za mně úžasný vzhled a pořádný atmosferický motor, vhodný na krátké trasy. Ale po ujetí cca. 3 500km se nemohu zbavit rozčarování z celkové nedotaženosti tohoto vozu. Domnívám se, že jsem objektivní a hlavně zkušený motorista. Vlastnil jsem víc jak 30 dopravníků, různých značek, převážně německého rodu. CX3ku beru jako sekundární přesouvátko do práce, ale některé záležitosti ji nemohu odpustit. I když je tak krásná.... Začnu funkcí Autohold. Když pominu, že jsem dostal návod na použití s mechanickou brzdou z předchozího modelu, rozčiluje mně, že ji musím po každém nastartování zapnout. Mám pocit, že se mi na semaforech vybudoval tik s neustálou kontrolou aktivace. Nízká tuhost karoserie, kterou při sebemenším křížení signalizuje vrzající střecha. Při každém nastupování se mi pod zadkem láme zbytečně (k zaměření) vysoká bočnice sedáku (možná to bude tělem 190/110). Málo efektivní ventilace - neustálý pocit "dusna". Ovládání Infotainmentu, podle mně trága, zlatá Škodovka. Přehrávání hudby z USB neumí navazovat po složkách - velice otravné. Deaktivace ovládání oken spolucestujícím (dětem), znamená i deaktivaci pro řidiče (hezké tahání se o zavření okna s miláčky). Dále jen zrychleně: odfláklé krytí exponovaných míst podvozku a podběhové části zadních dveří, nekvalitní příjem rádia, zadrhávající 5ka (snad se ochodí), úzké a nepohodlné sedačky vpředu, vzadu nevím, A sloupky ve spojení se zrcátky vám zakryjí paní s kočárkem, při mé postavě (posedu) mi brání ve výhledu i B sloupky, zbytečně velké vnitřní zrcátko - vzhledem k velikosti zadního okna, bez možnosti jemného ovládání průtoku vzduchu v ofuku (pouze 0/1), přílišná tuhost odpružení - nevhodná k určení vozidla (zesílená díky 18"), mdlý a nevýrazný motor, chybějící ukazatel teploty vody_oleje, neergonomické ovládání klapky palivové nádrže (japonec), ceny originálního příslušenství (např. zástěrky 4 000 bez montáže), zvuk po nastartování studeného motoru (nehorázný - jak při poruše) a na konec měsíční utrpení při vypalování a vyprchání konzervační emulze. Abych jen nehanil má i spoustu vychytávek, ale o tom někdy příště.-
Krabatt 02.10.2018 08:08
« Re: Zklamání
My už máme najeto přes 3000 km a na některé věci mám odlišný pohled. Jen krátce můj názor:
Píšete, že máte manuální převodovku. Přiznám se, že já si Auto Hold spojoval s automaty, kde mi tato funkce dává větší smysl. U automatu mi nevadí nutnost aktivace AH po startu a to kvůli plynulému rozjezdu. S aktivním AH je při rozjezdu cítit takový počáteční impuls, kdy plynem překonávám brzdící odpor. Popojíždění ve stísněných prostorech, např. podzemní garáže, je tedy více na jistotu bez aktivního AH. Naučil jsem se tedy rozjet a krátce po rozjezdu jen zmáčknout tlačítko AH. Za mě bez připomínek, význam deaktivace AH po startu takhle nějak chápu.
Křížení střechy jsem si nevšiml, ale o vysokou bočnici sedáku občas zavadím, máte pravdu. Jsem ale o něco menší postavy 187/90. Ventilace bez připomínek, připadá mi dostatečně výkonná. Výdechy lze nastavit i do mezipolohy, ne jen 0/1. Máte však pravdu, že konstrukčně to svádí přepínat jen do polohy otevřeno/zavřeno. Zásadně s Vámi ale nesouhlasím u infotainmentu. HMI rozhraní je výborné, logické a funkční. Pár věcí by chtělo doladit, ale okopírování ovládání BMW byla dobrá volba. Naopak, za uživatelsky nekomfortní považuji ovládání u Škodovky, tady se rozcházíme. Najít některé prvky v nastavení u Superbu, to je něco děsného. Připomíná mi to Win10 a jejich snahu ukrýt před uživateli co nejvíce možností.
Další věci jsou už hodně individuální. Jen heslovitě dvě poznámky: studený motor má po startu vyšší otáčky kvůli bohatší směsi, kterou dostává, aby co nejrychleji ohřál katalyzátor. Takhle se chovají přímovstřikové motory běžně. Není to jen záležitost Mazdy. Pokud jde o zápach kvůli vypalování ochranného voskového nástřiku, byl cítit hlavně v garáži a vyprchal po nájezdu asi 500 km. Už naše první cesta měla přes 150 km, takže to byla záležitost pár dnů. V kabině za jízdy jsme necítili nic, ale v garáži to chvíli smrdělo jak v chemické laboratoři. :-)-
Šnekbijec 02.10.2018 17:23
« Re: Re: Zklamání
Je vidět, že z auta máte radost a to je dobře. Porovnávat ovšem možnosti nastavení Infotainmentu v Superbu a v Mazdě je trochu nefér. Pokud by Mazda umožňovala toliko nastavení, tak by byla logicky také méně přehledná. Já osobně vlastním Superba III cca. dva roky a ovládání jeho palubních systémů i pomocí páček a tlačítek volantu, podle mně patří k nejergonomičtějším na trhu, ale není bez chyb! Vlastnil jsem tři BMW s iDrivem a tento způsob ovládání jsem si příliš neoblíbil, ačkoliv si myslím, že to jsou skvělé vozy. Sto lidí, sto názorů a svět je díky tomu pestrý.-
Krabatt 02.10.2018 20:51
« Re: Re: Re: Zklamání
Přesně tak. Mně právě iDrive nebo HMI od Mazdy dokonale vyhovuje, takže jak píšete, sto lidí - sto názorů.
Pokud jde o CX-3, já ji nijak neglorifikuji. Má nedostatky, jako každé auto. Jen ji v rámci třídy považuji za hodně dobré auto. Opravdu nevím, co namísto ní? Co byste doporučil Vy osobně?
My třeba předtím měli VW Polo, ne tedy GTI, ale s poměrně silným 1,2 TSI 77kW. Nebylo to špatné auto, jelo krásně, ale podvozek byl výrazně nepohodlnější než v CX-3. A to jsme měli jen 16" kola. Přejezd příčných nerovností bylo doslova utrpení. Auto mi rvalo volant z ruky. Vy si na tvrdost podvozku CX-3 stěžujete, ale přece byste nečekal, že Polo GTI na tom bude lépe?-
Šnekbijec 02.10.2018 22:26
« Re: Re: Re: Re: Zklamání
Rozhodně netvrdím, že CX3 je špatné auto. Podle mne, je to nejrozumnější varianta v rámci kategorie, navíc velmi pohledná. Proto ji mám v garáži. Jestli to byla dobrá koupě, ukáže čas. Jen mně mrzí nedodělky, které jsem zmiňoval.
U sportovně orientovaného Pola GTI očekávám tvrdší podvozek, ale u vozu, který jakoby nabádá navštívit přírodu z blízka, bych předpokládal vetší komfort, který vám nepohmoždí vnitřnosti při neopatrném vjetí na polní cestu. Polo mělo krom manželky potěšit i mně, plánoval jsem přeladění motoru a následné uspokojení svých tužeb po dynamické jízdě. Bohužel z koupě sešlo a nahradila jej určitě rozumnější volba z hlediska dlouhodobějších nákladů na provoz, díky koncepci atmosferického motoru bez OPF.-
palix 04.10.2018 11:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Zklamání
"Šnekbijec" - ja by som povedal, že Vy ste veľmi náročný motorista, ktorý ako píšete skúsil už veľa áut a má dostatočné skúsenosti. Samozrejme aj isté požiadavky a zvyky. Všetko myslené pozitívne a v dobrom.
Na druhej strane by som povedal, že väčšina ľudí kupuje auto podľa ceny, vzhľadu, spotreby, prípadne servisných nákladov. Alebo rôznych kombinácii faktorov. Ovládanie často neriešia -prispôsobia sa. Prípadne mali predtým jednoduchšie auto.
Mne osobne napr vôbec nevadí ak má auto nižšiu výbavu, prípadne, že má Mazda málo nastavené v infoteimente. Zdá sa mi to plne postačujúce. Navyše ovládanie mi pripadá dostatočne ergonomicky zvládnuté = všetko je v dosahu a funguje presne tak ako má. Nemôžem porovnať so Škodou / VW, ale oproti Oplu je trochu ázijské = svetlá komplet na ľavej páčke, stierače na pravej... Dá sa na to rýchlo zvyknúť.
Osobne rozmýšľam tak trochu smerom: "Čo v aute nie je, to sa nemôže pokaziť". Možno je to aj preto, že auto nekupujem na 3 až 5 rokov, ale skôr na 10+
Záver - Mazda CX-3 bude vyhovovať 80% zákazníkov, ktorí si ju skúsia. Možno sa pre ňu nerozhodnú všetci, ale tí, ktorí ju kúpia napr manželke budú spokojní ;).
Aby som bol aj trochu negatívny... Spomínané otváranie viečka nádrže mi tiež tak trochu vadí (páčkou niekde pod volantom). Ani po roku si na to neviem celkom zvyknúť. Na Opli sa nádrž otvárala spolu s centrálnym otváraním dverí. Prečo to tak nespravili aj Japonci? To je ale malý detail možno v duchu hesla - "načo meniť to, čo funguje?"
-
-
-
-
-
-
praděda7 28.10.2018 22:34
Recenzi
měla napsat manželka, když jsi vůz kupoval pro ni..... :-! Jo, a Mazda měla jednu dobu luxusní divizi. Eunos.....Mazda byla delší dobu kontrolována Fordem. Teď ji praktický vlastní banka, která financovala odkup Fordova podílu. -
silversurfer 01.11.2018 15:24
velmi hezka recenze
a gratuluji k move CX3. Skvela volba.
Sam jsem mel po tri roky 6ku , 2.0 a AT. Byl jsem maximalne spokojen, je svetla svitila celkem malo. Jinak projevem, pohodlim, a takvou nejakou nenapadnosti a vyrovnanosti , mi neskutecne vyhovovalo. spotreba byla tez super, i kdyz to jsem tenkrat neresil vubec, pac jsem ji pouzival na Blizkem Vychode:-)
CX3 si relativne casto pujcuji od tchyne, bohuzel manual , ale 2.0 v benzinu a bez 4x4. vzdy se tesim ,kdyz s tim mohu jet. jen si clovek musi dat pozor, nebot se casto necham unest a najednou koukam, ze jedu 150:-) velmi agilni s skvele padnouci do ruky. jako druhe auuto bych to nyni bral vsemi deseti. jiste, trosku mensi, ale pro jednoho ci dva, navic do zadu se decko vejde, i kufr neco pojme a hlavne..zadne turbo. Spotreba je ted po cca 20tis 6.2litru...Paradni auticko-
Krabatt 07.11.2018 17:42
« Re: velmi hezka recenze
Děkuji za pochvalu. CX-3 je opravdu povedené auto, jen mu více sedí kvalitnější silnice. Na těch horších se trochu projevuje tvrdší stavba podvozku, ale není to nic kritického. Spotřeba nám teď šla trochu nahoru. Manželka už si auto dostatečně osahala a začala jezdit rychleji. Časem tedy udělám i aktualizaci recenze.
-
-
Marekx 15.11.2018 03:57
pobavilo
Má to někdo problémy. Buďte rádi, že vám to šampáňo nebouchli o auto, jako při spuštění lodě na vodu >:D -
fulbofulbo 02.12.2018 13:16
Nadšenie z Mazdy
Ďakujem za peknú recenziu, príjemné čítanie na nedeľnú pohodu.
Tiež aktuálne riešime druhé auto do rodiny. 10 ročný Renault kupovaný nový funguje absolútne bez problémov, ale chceme si urobiť radosť.
Nadšenie z CX-5 ktorej recenziu som tu uverejnil aj naďalej pretrváva, preto veľmi uvažujeme o práve predstavenej Mazde 3. Tá síce bola prijatá pomerne rozpačito, ale nám sa veľmi páči. A zasa v Red Soul červenej ktorej Mazda nasadila sebavedomú cenu.
Takže ak nová trojka nesklame aj my budeme mať doma dve Mazdy. Len opačne ako vy, hlavné SUV, druhé konvenčné.
-
Krabatt 04.12.2018 08:25
« Re: Nadšenie z Mazdy
Taky díky, o Vaší recenzi jsem nevěděl, takže jsem měl co číst. :-) Já SUV moc nemusím a v podstatě jen velmi málo z nich se mi líbí. Pokud bych SUV zvažoval jako hlavní auto do rodiny, asi bych se díval po Volvu XC60, ale to už lovím v úplně jiných cenových hladinách. :-(
Nová Mazda 3 mě trochu zklamala. Po tom nádherném konceptu jsem čekal asi něco víc. Sedan ještě celkem ujde, ale hatchback působí na fotkách dost nevyváženě. Uvidím, jak na mě bude působit auto naživo. Motor Skyactiv-X vypadá velmi slibně, ale asi bych chvíli počkal, až jej otestují první zákazníci. Přeci jen je to nová technologie, která může mít mouchy. Nechtěl bych se stát beta testerem Mazdy za své vlastní peníze. ;-)
-
-
MOJE JMÉNO 26.01.2019 20:12
Recenze
Recenze hezká, celkem objektivní, ale manželce ji přešíst nedám. 8iletá Thalie jí musí vydržet ještě min. 10 let. >:-[] -
palix 11.03.2019 21:00
Lak
Pozerám, že pribudla novinka... Spomínate "červený lak je fakt děsně choulostivý"... Práve preto som sa kedysi rozhodol, že moje ďalšie auto (súčasné) bude biele, alebo svetlé - najlepšie metalíza = biela perleť. Predošlé auto bolo tmavomodré nemetalické - každý škrabanček (úplne jemné náhodné prejdenie nechtom) bol na tom viditeľný.. Na tmavších farbách je vidieť úplne všetko. Na bielej nie je ani po viac ako 1,5 roku viditeľné nič, čo by ma rozčuľovalo, prípadne sa nedalo umyť. Navyše biela vydrží pomerne dlho čistá. Aj horšie umytie poskytne lepší výsledok ako u tmavej farby :).
Na druhej strane auto je vec, ktorá má slúžiť. Prečo by ale nemohlo byť aj po pár rokoch pekné? Netreba to ale preháňať.-
Krabatt 12.03.2019 18:20
« Re: Lak
Mám úplně stejnou zkušenost. Nejlepší lak, který skryje škrábance, je bílá, ale dodal bych perleť. Obyčejnou bílou jsem nedávno viděl na Oktávce a škrábance byly dost patrné. Pořád to ale nebyla taková hrůza, jako u tmavých barev. Bílá perleť je jedinečná v tom, jak maskuje drobná poškození.
-
-
michalpneu 17.08.2019 10:24
servis
Máte moc krásné auto, moc povedené a pěkné. Ať Vám dobře slouží.
Jen mě zarazila jedna věc. V posledním příspěvku o prohlídce píšete: měnil se olej + filtr a pak "Po hodině jsem měl auto zpátky.".
To opravdu ta prohlídka trvala jen hodinu? Protože jestli ano, tak chudák motor. Jestli vypustili teplý olej a nalili tam nový, to dostal pěkně zabrat. -
xpassat 29.08.2019 13:00
Super recenze
Výborná recenze...
Jsem v podobné situaci jako jste byl vy, před koupí...
Potřebuji nové auto pro manželku. Požadavky manželky: automat, výhřev sedaček, kamera, parkovací senzory, malý vnitřní prostor!, musí být hezké :-)
Jezdila do teď v BMW5 a velice ji vadil velký vnitřní prostor :-O
Kupodivu nás po návštěvě BMW, VW, Škody, Opelu, Fordu, Audi,.... zaujala právě CX3 ve výbavě Revolution, samozřejmě Soul Red Crystal....
Máte pravdu, že za ty peníze nemá v podstatě konkurenci, snad jen nový Kamiq, který docela našláplý bude levnější a myslím že i trochu větší. Působí ale lacinně a manželka jednoznačně řekla (před prodejcem), že je hnusnej :-) a to nám jej ukázal na tajňačku, protože se oficiálně ještě nesmí ukazovat...
Naštěstí se manželce CX3 líbí, takže asi jasná volba, pokud tedy nebude chystaná CX30 hezčí. V podobné výbavě je CX30 asi o 100tis. dražší, což ovšem vykoupí mnohem hezčím interiérem (zatím dle fotek) a prý mnohem vyšší kvalitou, technikou, atd.. (dle prodejce). Čekáme, až bude k dispozici předváděčka...
Mám na vás dotaz: sám prodejce říkal, že si někteří zákazníci stěžují na vyšší vnitřní hluk a to prý i po FL, jaké máte zkušenosti? Bežnou předváděcí jízdou si toho člověk moc nevšimne...-
Wency 30.08.2019 09:16
« Re: Super recenze
S dovolením se zapojím do diskuze - CX řadu porovnávat nemohu, ale vlastnil jsem 2014 Mazdu 3 BM a před týdnem jsem přidal recenzi na novou "Trojku" BP. Nový model poskočil kvalitativně o 2 třídy vzhůru, a to i co do odhlučnění. V autě je skutečně ticho a dá se předpokládat, že to samé bude platit v CX-30. Můj osobní názor - počkat na CX-30. Přeji úspěšný výběr! -
Krabatt 03.09.2019 17:08
« Re: Super recenze
Jízda po městě nebo na vyloženě pohodu je příjemná a velmi tichá. Ale když dupnu na plyn, auto až trochu nepříjemně zařve. Píšu to tuším i v recenzi. Pokud ale Vaše manželka nebude dupat na plyn až do kickdownu, pak bude spokojená. Doporučuji vyzkoušet, ;-)
Třeba totéž dělá i Mazda 6, je to prostě klasická atmosféra, která potřebuje vytáčet. Jenže Mazda 6 až tak moc neřve, je opravdu parádně utlumená. Navíc má motor G192 příjemnější zvuk, alespoň pro mé uši, než G150 v CX-3.
CX-30 bude o něco větší auto, ale osobně se mi nelíbí ty přestřeleně velké plasty. Auto jsem ještě neviděl na vlastní oči, proto na něj zkuste počkat a uvidíte. Lidé, kteří auto už viděli, píší, že ve skutečnosti je hezčí než na fotce.-
xpassat 05.09.2019 09:42
« Re: Super recenze
Tak jsem byl auto projet a bohužel jsem zklamanej :-(
Jako, že auto "nepojede", jsem jakoby očekával, ale to auto nejede vůbec. Předjíždět s ním nebude bezpečné. Manželka jezdila do teď v 530i, takže byla zvyklá přišlápnout pedál a vyrazit. Do tohoto auta ji nepustím.
Další věc je ten šílenej zvuk (čti řev) motoru. To přece nemá nic společného s kultivovaností zážehového motoru. Motor řve prakticky vždy, mimo ustálené klidné jízdy a té po městě moc není. Zrychlování z křižovatek, předjíždění,... katastrofa. Hlavně nechápu ten odporný zvuk, jestli je to tím kompresním poměrem??? Jako TSI je vedle toho hebký motor.
Další kapitola je převodovka :-( asi jsem zhýčkaný převodovkami ZF, které umí řadit rychle, plynule. Toto je šílený. Připadá mně, že není optimálně sladěná převodovka s motorem.
Vzhled nehodnotím, je to subjektivní (mně se moc líbí když pominu že je to malé jako dětská hračka), podvozek asi dobrý na město, řízení a brzdy spokojenost.
Jinak to uvnitř působí docela zastarale, vedle CX30, kterou již na salonu mají, je to uvnitř předpotopní.
Myslím si, že předváděčka byla ještě před FL, protože tachometr byl analogový a otáčkoměr digitální, předpokládám, že po FL je již CX3 více odhlučněná.
Co se týče CX30, tak ve skutečnosti je ještě hezčí, než na fotkách, opravdu krásné auto. Problém bude ještě horší dynamika se stejným motorem kvůli vyšší váze.
A ty plasty jsou opravdu trochu přestřelené :-)
Pokud bych uvažoval o silnějším motoru, který má ale stejný krouťák, tak se cenově dostávám na Audi Q2, VW T-ROC,... kde bude 1,5 TSi a DSG - bohužel úplně jiná liga :-(-
Krabatt 07.09.2019 08:53
« Re: Re: Super recenze
Srovnávat s BMW 530i je trochu úsměvné, to je úplně jiná liga. Skyactiv G150 u CX-3 není nijak zásadně pomalejší ve srovnání s 1,5TSI. Jedná se o rozdíly řekněme okolo půl sekundy. Navíc, jako klasická atmosféra, motor bude dynamičtější ve vyšších otáčkách a pak jede opravdu krásně a má sílu táhnout. Mě samotného občas překvapí, jak rychle auto vystřelí vpřed, když jedu třeba 80km/h a potřebuji předjet. Naprosto bezpečně a s velkou rezervou, jen je potřeba dupnout na plyn až do kickdownu. Taky stojí za to vyzkoušet režim Sport, kdy jsou reakce na plyn mnohem citlivější. V nižších otáčkách ale bude nepřeplňovaný motor vždy pocitově pomalejší než ten přeplňovaný, přestože ten rozdíl není nijak zásadní, viz odkaz níže. A to má být převodovka DSG rychlejší než HDM u Mazdy.
Pokud jde o zvuk, o tom jsem v recenzi psal. Motor se po nějaké době trochu zklidnil, ale kultivovanost chodu G192 prostě nemá. Ten má daleko hladší chod, působí jemnějším dojmem a při akceleraci má daleko líbivější projev. Nicméně ani tak bych neřekl, že G150 pořád řve. Sice autem moc nejezdím, ale hlasitější projev se ozve jen při předjíždění, kdy pořádně dupnu na plyn. Jinak motor jen šumí, i ve vysokých rychlostech.
[odkaz]
-
xpassat 09.09.2019 08:22
« Re: Re: Re: Super recenze
V žádném případě nesrovnávám CX-3 s BMW 530i, jen jsem demonstroval, že je manželka zvyklá šlápnout na plyn a auto jede. S CX-3 je potřeba rozmýšlet každou situaci při předjíždění :-)
Problém je, že manželka se necítí dobře ve velkém autě, chce aby ji to auto "obklopilo" moc to nechápu. Pak je problém najít malé auto a současně silný motor a musí se líbit >:D
Věřím, že G150 jede o poznání lépe. Těch 30k navíc musí být u tak malého auta znát. Asi někde vyzkouším tu silnější verzi a po FL, snad bude lepší i to odhlučnění.
-
Krabatt 09.09.2019 21:14
« Re: Re: Re: Re: Super recenze
Já bych třeba do G120 nešel, auto mi přišlo trochu líné na dnešní dobu. G150 už jede slušně, navíc to AWD má pomáhat v zatáčkách. Na okreskách je to opravdu zábavné auto. Současně si myslím, že v režimu Sport je i hodně rychlé, možná až zbytečně moc. Na 99% situací stačí motor v režimu Normal.
Ale zkuste CX-30, třeba Vás osloví víc. To je žhavá novinka a na cestách bude neokoukaná. Mazdu CX-3 má už opravdu hodně lidí. ;) Je to snad druhý nejprodávanější model Mazdy a je hodně úspěšný i u nás. Jinak moje žena je stejná a velké auto řídí nerada. Já to chápu, protože se pohybuje často po městě a tam je menší auto jasnou výhodou.A kromě toho, parkování je pro většinu žen problém a s menším autem se jim zkrátka lépe trefuje do mezery na parkovišti. :-)
-
-
-
-
-
-
Sardinka0123 25.05.2021 20:55
skvělá podívaná
Přesně tohle auto má manžel doma. Strašně si ho hlídá, já se synem na něj nesmíme ani sáhnout >:D. No musela jsem se smát, když si v něm zabouchl klíče a náhradní měl v práci... To jste měli vidět, tu hysterii. Naštěstí znám super zámečník: [odkaz] kteří auto otevřeli a nebylo na něm ani škrábnutí! ;-) -
Chrochnik 09.10.2021 12:35
Hezké
Moc hezké auto, recenze i fotky (oceňuji editaci SPZ na fotce v garáži :yes: ). Mně se Mazda 3 a poté i CX3 v red soul vždycky líbily, takže patřily mezi kandidáty pro příští obměnu auta. Když jsem si ale do CX3 v salonu sedl, připadal jsem si stísněně (195cm). A jelikož u nás do práce jezdí větším rodinným autem manželka, která vozí kolegyně, zatímco já jezdím menším autem sám, vypadla z výběru.
Udivuje mne spousta oslavných článků na motory skyaktiv, jaký je to takřka revoluční výkonný a úsporný atmosferický motor a ve výsledku tento motor jezdí za 7 litrů. V Oktávce 1.4 TSI 110kW máme dlouhodobý celoroční průměr dle tankování rovných 6 litrů a to jezdíme delší trasy jen zřídka.
Nakonec jsem při obměně menšího auta skončil u cenově zajímavého Capturu 2 a stejně jako vy, jsem svou první recenzi na MojeAuto napsal jen proto, že tady na tento model nebyla ani jedna, což mne při shánění informací před koupí mrzelo.
Ať vám Mazda dělá dlouho radost. :yes:
Ešte si pamätám na sľub z recenzie Mazdy 6 na túto recenziu a priznám sa, že odvtedy som na ňu čakal. Oplatilo sa, recenzia je skvelá, ďakujem ;).
Pozerám, že CX-3 mala dosť silnú konkurenciu pri kúpe. Musí byť naozaj komplexne dobrá, keď to vyhrala.
Čo sa týka výnimočnosti jazdných vlastností Mazdy, to som zažil na vlastnej koži. Ako bolo spomenuté v recenzii - dnes jazdia všetky autá dobre, ale Mazda jazdí trochu inak - ťažko to popísať, treba skúsiť. 9 z 10 ľudí (vrátane redaktorov), ktorí testujú akúkoľvek Mazdu hodnotí jej jazdné vlastnosti výborne, prípadne sú z toho až nadšení. Ten 1 ju hodnotí priemerne, alebo negatívne. Osobne vidím dôvod v tom, že je zvyknutý jazdiť lepšími autami a od Mazdy očakával viac. Alebo ju chcel naschvál potopiť (čítal som aj recenziu, kde autor písal presne opačné veci ako všetci ostatní). Keď čítam niektoré negatívne napísané recenzie na Mazdu (je ich veľmi málo), tak sa pýtam sám seba, či ten človek s daným autom naozaj jazdil.
Ohľadne voľby manuálu a automatu. Konkrétne u Mazdy automat zakryje isté slabšie miesta atmosféry voči turbomotoru. Keďže si automat rýchlosti "poradí" sám, vodič ani nemusí mať veľmi iný pocit, čo sa dynamiky auta týka. S manuálom to môže byť iné, dosť rozdielne. V krajnom prípade to môže skončiť zavrhnutím Mazdy a jej atmosferických motorov.
Čo a týka úvahy o prémiovosti Mazdy - konkrétne pri cene si dovolím oponovať, pretože v naších končinách je Mazda považovaná za drahšiu značku. Na druhej strane ľudia, ktorí to tvrdia sa o Mazdu nezaujímali a nikdy si ju zrejme nekonfigurovali na podobnú úroveň s inou značkou. Osobne zo skúsenosti viem, že Mazda 3 je drahšia ako napr Hyundai i30.
Aj napriek všetkým nedostatkom, ktoré boli uvedené - manžeka, ktorá autom jazdí je zrejme menej náročná a auto by hodnotila ako dokonalé. Možno niektoré funkcie ani nikdy nevyužije.
U auta celkom záleží na tom, čím človek jazdil predtým. Pokiaľ to bolo niečo slabšie, menej vybavené, tak bude človek nadšený. Pokiaľ to bola jazdenka z nejakej vyššej triedy, s vysokou výbavou a silným motorom..., hodnotenie a pocity môžu byť zmiešané. Hlavne ak sa kupuje nové auto za dostupnú cenu.
Čo sa týka odovzdania nového auta - u mňa to prebehlo tiež len tak - akože bežný pracovný deň... "tu je nové auto, ukážeme Vám najpotrebnejšie funkcie..." a išiel som. V iných autosalónoch dajú na auto aspoň mašľu, alebo to nejako slávnostne pripravia. Ale to sú len detaily. Zrejme Mazda zamestnáva viac mužov ako žien, ktoré si viac potrpia na rôzne detaily ;).