Fiat Tipo (2020)
28.3.2021Po 500X jsem chtěl pohodlné auto, taky už pomalu stárnu, chci říct zraju. Chtěl jsem atmosférický čtyřválec, a protože jsem obecně "fiatovej", tak jsem…
Fiat Tipo (Ja Prvni 123)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
palix 22.04.21 15:40
« Re: Re: Re: A ako dopadla 500X?
Limit bol vtedy 66 kW a 125 Nm - ale iba 1x za 10 rokov , ináč auto stačilo vždy a všade ;-). Môžme sa dohodnúť, že príčinou bola nevhodne zvolená cesta (akože skratka). Síce bola nádherná, ale veľmi strmá. Auto bolo plne naložené... 50 km/h išlo na 2-ke pri cca 5000 ot (možno trochu menej -to si už presne nepamätám) Viac som nechcel točiť, lebo na 3-ke aj tak nevládalo.
Teraz mám 88 kW a 210 Nm a stačí - viac tak nejako ani nepotrebujem :yes: Hlavne podvozok na novom aute je ďaleko lepší ako bol na starom. -
-
Rasto 22.04.21 14:26
« Re: Re: Re: A ako dopadla 500X?
Ale no... a čo považuješ za "limit nedostatku výkonu"? My sme boli v Rumunsku na mazde 121 s 37kw. Štyria. Prešli sme horské priesmyky a nejakých 2500km. Výkon nám tiež nechýbal, ale na normálne jazdenie by som to teda nechcel.
Limit nedostatku výkonu je pre mňa, keď sa na diaľnici musím rozhodovať o tom, či kopec prejdem na zaradený prevod a keď ma niekto zbrzdí, či sa budem zvyšok kopca vliecť v pravom pruhu, alebo brzdiť ľavý pruh... Alebo keď človek potrebuje na predbehnutie nezmyselné veľa času...
Ako taký rozumný výkon na jazdenie bez kompromisov a so zachovaním si papierov mi príde niečo okolo 100kw a 250Nm. :-) -
palix 22.04.21 11:48
« Re: Re: A ako dopadla 500X?
Nič v zlom, ale motor 1,4T od Fiatu je na dnešné pomery dosť "užraný". Podobne výkonné autá majú o dosť nižšie spotreby. V podstate atmosferická 1,4 je spotrebou cca tam kde sú silnejšie motory od konkurencie.
Kolega má Tipo hatchback a je s ním ako "nie veľmi náročný vodič" veľmi spokojný. Ak človek pozerá na pomer "cena / úžitočná hodnota", tak Tipo vychádza veľmi dobre :yes:
Čo sa výkonu týka, kedysi som mal atmosferickú 1,4 a na ozajstný limit nedostatku výkonu som narazil asi 1x (za 10 rokov) = v nejakom alpskom stúpaní, kedy som šiel max 50 km/h (na 2-ke / na 3-ke auto nevládalo)... Dnes mám atmosferický 2,0l motor a zatiaľ som si na limit nesiahol... Síce má len o 33% vyšší výkon, ale o 68% väčší krútiaci moment (a podobnú dokonca nižšiu spotrebu)... Ako sa hovorí "objem ničím nenahradíš" - teda okrem turba :-)
V každom prípade prajem veľa šťastných kilometrov s Fiatom :yes: -
Rasto 21.04.21 07:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slabé stránky.
Bohužiaľ pre 1.33 zo začiatku výroby spoľahlivosť neplatila. Typicky začala žrať olej až by to viedlo k celkom nákladnej oprave motora, takže auto šlo do sveta. Od toyoty odporúčam 1,6 Valvematic, ktorý som mal v Corolle žerie rovnako, výkonu má tak akurát a je absolútne spoľahlivý. -
Ja Prvni 123 20.04.21 20:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slabé stránky.
Ano, jel jsem v tom sám.
Je to logické, to auto prostě nemá moc výkonu. Odměnou je spotřeba a spolehlivost.
Pro Auris platí i ta spolehlivost 100%.
:-)
Rozhodl jsem se, že takové auto chci - je to otázka priorit. -
Rasto 20.04.21 10:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slabé stránky.
No musí to byť ale tesné. Nečudoval by som sa, keby to naložené auto už nedávalo. Ja mám skúsenosti s Aurisom 1 1.33vvti 73kw 128Nm teda prakticky veľmi podobné parametre ako Tipo a ten nedával na 6-tku ani slovenskú D1. A tá nie je tak kopcovitá. Tiež točil pri 130-ke 3500ot, ale na diaľnici sme vždy šli naložení, tak možno prázdne by to dalo. V Chorvátsku často nestačila ani 5-ka, keď fúkal vietor... Ale do mesta a na okresky, ak netrebalo obiehať to jazdilo za málo a dostatočne. -
Ja Prvni 123 03.04.21 19:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slabé stránky.
Je to tak, to je "nevýhoda" toho rychloběhu na konci. Je fajn, že umí jet s málo optáčkama, ale do kopců se musí přeřadit.
:-)
Jak jsem psal nahoře: MNĚ to nevadí, píšu to proto, že v dnešní době turbomotorů by to mohlo být pro někoho nepříjemné překvapení.
-
Zumion 02.04.21 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Slabé stránky.
Tak to jsem nevěděl. Moje auto má atmosféru 2.0 a jen pět stupňů, tak tam se nic takového nestane při stoupání (zas ale to točí až moc, 3500-4000 otáček :'-( ).
Na druhou stranu teď jak jsou omezení, tak 80 km/h na pětku do kopce i tak zvládá. -
Ja Prvni 123 01.04.21 19:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Slabé stránky.
Hmm. Já vím, že v principu máš pravdu.
Ale jinak ten motor jede tak dobře, že mě to prostě překvapilo.
Co to auto umí na okreskách je neuvěřitelný. A to je ještě "mladé"!
Až se rozjede, někde po těch 15 tisících, tak to bude čirá radost. Na okreskách není problém ho opravdu roztočit na trojku, a nápravy fungují, jak mají.
je to k nevíře, u "levného sedanu", ale on fakt umí v zatáčkách odstavovat zadek.
:-)
Něco přes 15 tisích jsem ujel s pětidvířkem, a to to neumělo. -
Ja Prvni 123 29.03.21 20:04
« Re: Slabé stránky.
Jasně, že to tak funguje.
Ale přesto jsem to vnímal jako... slabinu.
Když najedu na dálnici a dám tempomat, tak tak nějak čekám, že na něj dojedu do Prahy, pokud mi v tom nezabrání doprava.
Jel jsem v sobotu dopoledne, krásně prázdná dálnice... a najednou to "vyskočilo".
Abych byl přesný, tak jsem nejel ani těch 130, ale mých oblíbených 123.
:-)
A při té rychlosti prostě má nízko otáčky, takže chybí moment. To je celé. Já tím neříkám, že je to špatné auto.
Ale s tou 1.6 e-torq by bylo ještě o něco lepší.
No aj tak prajem veľa spokojných kilometrov. :yes: