Recenze

Ivan_M (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Meriva Cosmo 1.4 Turbo 88kW

8.60 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Meriva, foto 1 Opel Meriva, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Meriva Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1364 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 175 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

-------------------------------------------------
Úvod
-------------------------------------------------
Auto je úplně nové a tak se v recenzi zatím omezím na to, jak jsme auto vybírali, jakou má výbavu a na první dojmy. Časem přidám i další postřehy z používání, které nejsou hned patrné, spotřebu a dlouhodobé zkušenosti. Meriva je druhé auto v rodině, první je Octavia II po fl, s motorm 1.6 TDI ve výbavě elegance.

Fotogalerii doplním hned jak bude příznivé počasí, v testu zde na auto.cz se ale objevila takřka stejná Meriva jako ta naše.

-------------------------------------------------
Koupě
-------------------------------------------------
Auto bude sloužit manželce pro příměstský provoz - odvézt děti do školky, dojet na nákup, k prarodičům atd., ale zároveň má zvládnout i občasné cesty po dálnici. Požadavek byl odvézt dvě dětské sedačky, do kufru se měl vejít složený kočárek s korbou a manželce se mělo auto hlavně líbit. V předvýběru jsem potlačil veškeré své preference a manželce ukázal takřka vše z nižší střední a vozů na rozhraní mezi segmenty B a C. Nastínil jsem jí co bude přibližně ve výbavě za cenu, kterou jsme byli ochotni investovat a nechal jí vybrat několik kandidátů. Protože se výběr hezky sešel s autosalonem v Lipsku tak jsme si udělali výlet na auta a do Drážďan. Podobné srovnání aut vedle sebe je naprosto ideální a mezi kandidáty nám zařadilo i auto, které tam původně nebylo. Hostesky ze mě měli docela srandu, protože jsem u každého auta vytáhl z kapsy metr a přeměřoval kufr. Ten se totiž ukázal jako kámen úrazu. Do nejužšího výběru se tak dostali tři auta:
Peuegot 2008, Opel Meriva a Citroen C4. Dost mě naštval Fiat a Renault, kteří v Lipsku vůbec nebyli a 500L s Capturem nás dost zajímali. Na ně jsem se byl podívat dodatečně.
Po autosalonu následovalo kontaktování delerů.

Peuegot 2008
O 2008 jsme vůbec neuvažovali, dokud jsme jí neprolezli na autosalonu, kdy se z ní stal nejvážnější kandidát. Moc se nám líbil interiér, jak materiály, zpracováním tak rozložením. Hodně kritizované umístění kapličky s budíky se nám oběma dost líbilo. Malý volant jak z motokáry neměl chybu. Kufr těsně seděl na centimetry, líbilo se nám, že nemá schod. K exteriéru jsme také neměli námitek. Zájem jsme měli o svezení se s 1.2 PureTech a 1.6 16V. Problém byl, že nikde nebyly předváděčky a když, tak s naftou. Po 14 dnech mi dealer volal, že má 1.2ku k projetí. No prima, řekli jsme si. Po dostavení se do salonu a usednutí do auta ale bylo jasné, že se nikam moc nepojede. To auto bylo něčí nové - takže počítadlo km ukazovalo 2km a nádrž naprosto prázdná. "Jízda" trvala 3km, takže nic. Tímto zdravím majitele šedé 2008 z MB a doufám, že na našem autě nikdo předváděčku nedělal. Jízdních dojmů bylo sice málo, ale jasno bylo v tom, že ten motor pro nás není. Pohled do ceníku na 1.6ku a sleva ve výši 10tis po navšívení nějaké pitomé akce, nás totálně odradili. Auto se manželce navíc líbilo jen s chromovanou lištou kolem oken, která je v nejvyšší výbavě a v bílé perleti, takže jedině s 1.2kou, protože 1.6ka byla cenově OK jen v prostřední výbavě, kde nejsou ani hliníková kola! Tím bylo jasné, že u Peuegotu nenakoupíme. 2008 prý v Evropě dost letí a nestíhají vyrábět, dodací lhůta byla cca půl roku tak není potřeba se extra podbízet jako třeba u 5008 kde je 20% dolů z ceníku zcela běžné.

Citroen C4
Favorit č.1 před autosalonem. Citroen žena vybrala jen kvůli vnějšímu vzhledu, vnitřek nás pak už moc neuchvátil. Hlavně dost rušivý displej v kapličce přístrojů, potom vadil schod do kufru. Asi nic, co by se ale nedalo překousnout. Vzhledem ke zkušenostech z Peuegotu jsem rovnou šel po 1.6ce. Už chápu, čím testeři myslí gumové řazení, jinak OK. Bohužel nebyl dealer moc aktivní co se cen týče a nakonfigurovat auto tak, aby se nám zamlouvalo se nám nepovedlo. Nižší výbavy oproti Exclusive byly značně očesané, ale cenový rozdíl hodně malý. Manželce se navíc líbila jen červená perleť, která byla samozřejmě nejdražší. Celkově mi deler moc nesedl a jednání mě s nimi nebavilo.

Opel Meriva
Ošklivé káčátko. Merivu jsme měli víceméně do počtu a na autosalonu nás velice překvapila. Hlavně co se týče interiéru. Dost se nám líbili i zadní dveře, kde je manipulace se sedačkou o dost lepší. Kufr dostatečně velký, navíc bez schodu a nakládací hrana nízko. Po nakouknutí do ceníku a prvním kontaktování dealera byla celkem jasná mororizace: 1.4 Turbo. Turbomotor jsme chtěli, na běžné ježdění je to mnohem pohodovější, atmo v běžném autě s objemem 1.2 až 1.6 jsou už zdechliny, zabité těžkými převody kvůli normám. Následovala testovací jízda, která potvrdila, že to je ten správný motor. Okamžitě nabídnutá sleva s rychlou konzultací ceníku ukázala, že bude nejvyšší výbava a spousta extras. Opel má dost složitý ceník, a výbava Cosmo, která se tváří jako nejvyšší, není nejvybavenější varianta. Tou je vždy akční sestava u které se mění jméno. Po dovybavení Cosmo na tuto výbavu je stále cenově výhodnější, ale cosmo jde vybavit širším spektrem příplatkové vývavy a liší se čalouněním, kdy má částečně kožený sedadla (hlavně na zadní straně sedadel, kam děti moc rádi šlapou, když je sedadlo na dosah). Hlavní "kouzlo" ale spočívá v paketech výbavy, kdy jsem si udělal opravdu dost kalkulací, než mi vypadla ta naše. Základ není žádný odvaz a bez dovybavení nemá Cosmo cenu. Na auto jsme čekali 4 měsíce, což celkem jde.

Dodatečná výbava
Dešťový senzor, světelný senzor, elektrochromatické zpětné zrcátko - to beru jako standard do nového auta, zvykli jsme si na to a bez toho bychom auto už nechtěli
Automatická klima - sice nikdy nepoužíváme auto mód ale je dvouzónová a v paketu nestála skoro nic
Zatmavený okna - kvůli dětem
Vyhřívaných sedadel a volantu - jasná volba pro věčně zmrzlou ženu, chválím volant, to ještě není běžné
Adaptivní halogeny a led denní svícení - v paketu velice výhodné, posouvá vzhled o dost dál
Parkovací pípáky vpředu a vzadu - asi už bychom bez nich nezaparkovali
Ternoreflexní čelní sklo - možná blbost, ale nestálo to moc a komfort posádky je na prvním místě
Mlhovky
Prosklená střecha - to byla věc, která ženu uchvátila na autosalonu, kde jí má každé auto. Věc, kterou jsem jí trochu rozmlouval protože tuhost, cena bla bla bla, ale zároveň se mi to taky sakra moc líbí a pocit z v interiéru to posouvá o řád jinam.
ARG ergonomická sedadla řidiče a spolujezdce - další z věcí, která nás na autosalonu dostala. Ty sedačky jsou prostě boží. PRODLOUŽENÍ SEDÁKU - kdo jiný toto nabízí v těchto cenových hladinách? To je věc, kvůli které bych šel pro dalšího Opela.
Rádio CD600 - chtěli jsme USB a bluetooth, který se dají dokoupit samostatně, ale finančně to nedává smysl, protože tohle rádio je má v sobě a stálo jen malinko víc. Má 7" displej, který je velice dobře umístěný.

Ještě jsem chtěl vyhandlovat jiná kola, ale to se nepovedlo, na výběr byli ve standardu dvoje: 16" a 17". Ty 17" se nám nelíbili a i vzhledem k jízdnímu komfortu jsme zůstali na 16". Do kufru šla dojezdová rezerva. V kolech je bohužel elektronický ventilek pro monitorování tlaku. Sice je to systém přesný, ale v současnosti zbytečně drahý. Jeden originální ventilek stojí cca 2000,- a to má ještě omezenou životnost díky nevyměnitelné baterii. Až budu kupovat disky pod letní gumy tak se podívám po nějaké alternativě.

Dost nás potěšil výběr barev, kde jsou i veselejší barvy. Vyhrála to limetkově žluto-zelená, ke krerý se moc hodí černé plochy zadních dveří a střešního okna. Chtěl jsem i černá kola, ale Opel je těsně před naší objednávkou stáhl z nabídky. Koupíme je asi dodatečně na letní gumy.

-------------------------------------------------
Interiér
-------------------------------------------------
Dost jsem toho nakousl v příplatkové výbavě, takže spíše stručně. Místa je uvnitř královsky - taky aby ne, když má auto délku skoro 4,3m a je širší než Octavie! Kolenům nic nezavází, dá se rozvalit i sedět jako na židli, výšky je také nadbytek. V zadní řadě panuje taktéž přebytek místa, po sklopení středního sedadla se dají krajní sedačky navíc odsunout dozadu a více na střed. Místa v příčném směru je tak běžně, vzdadu to pro tři na delší cesty není. Zpracování a materiály jsou podle mě na slušné úrovni, i když Astra působí ještě bytelněji třeba na dveřích. Opel zcela správně používá el. parkovací brzdu, takže uprostřed je velká loketní opěrka. Ta se dá posouvat, zcela vyjmout nebo obrátit. V posledním případě pak sahá až k řadicí páce a skvěle podpírá ruku. Líbí se mi i spousta velkých čudlíků, u kterých je jasná odezva. Škoda displeje v kapličce mezi budíky, ten měl být faceliftem nahrazen něčím důstojnějším dnešní době, Obvzlášť zastarale působí vedle displeje rádia. Po maximálním ztlumení jasu je to ale o dost lepší. Oproti maxi dotu je to ale velký rozdíl. Ideální není ani listování, které se prování přes prstenec na páčce blinkrů, z volantu to nejde. Na volantu je ovládání tempomatu a rádia. Tempomat bych klidně vyměnil za ovládání palubního pc, protože se používá řádově méně často. Na volantu mi trochu vadí velký střed a příliš masivní středové rameno. Manželka si nemůže vynachválit hodně citlivý posilovač řízení.
Sedadla jsem už zmiňoval, ještě jedna věc se mi líbí a to je hlavová opěrka, která jde polohovat i dopředu a dozadu.
V kufru je dvojitá podlaha, dno se jednoduchým pohybem posouvá mezi spodní a horní polohou, v horní poloze je kufr bez schodu, v dolní má cca 8cm víc na výšku.

-------------------------------------------------
Exteriér
-------------------------------------------------
Meriva je zajímavá z hlediska exteriéru především díky zadnímu páru dveří. Protože denně usazuju dceru do sedačky a na druhé sedadlo dávám vajíčko tak hned při prvním seznámení se u dealera bylo jasné, že přístup k zadním sedadlům je zde mnohem lepší, než u běžného auta. Šoupačky jsou sice lepší, ale ty má v dané velikosti jen Ford B-Max, který nevyhovoval kufrem. Manželce se líbí i chromování kolem oken, mlhovek a na víku pátých dveří. Černou střechu a víko kufru už jsem zmiňoval, se žlutou barvou tvoří pěkný kontrast a auto vypadá jak vosa, nebo spíš jako čmelák.

Příplatková adaptivní světla jsou jedna z nejlepších extras, co jsme dokoupili. Sice jsou to jen projektorové halogeny, ale svítí velice dobře a hlavně to natáčení a přisvicování je opravdu znát a pomáhá to. Ledkový denní svícení to pak jen podtrhuje vnější vzhled. Při aktivaci blikačů se led světlo vypíná.

-------------------------------------------------
Motor a převodovka, podvozek
-------------------------------------------------
Motor je 1.4 doplněný o turbo. Už je trochu starší konstrukce a oproti koncernovým TSI má hrubší chod a víc žere. Je sice otázka, za kolik by meriva jezdila s TSI motorem, protože je jako zbytek Opelů těžší a čelní plocha také není zrovna malá. Opel nabízí 5ti i 6ti stupňovou manuální skříň. Příplatek za šestikvalt je hodně malý a navíc je motor posilněn o 25Nm na rovných 200Nm. My jsme zůstali u pětikvaltu, který mi přišel lépe naladěný na městský a okreskový provoz. S oběma převodovkami se totiž dá kolem 90km/h jet na pětku, motor se šestikvaltem ale točí víc otáček a na to zařadit tam šestku to moc nebylo, tu bych řadil až tak v 100km/h. Proto by verze s 6M byla u nás méně usporná. Řadicí páka má na můj vkus delší dráhy a trochu gumovější chod, ale není to nic co by vadilo. Motor je zatím v záběhu, takže žádné velké poznatky zatím nemám. Spotřebu čekám tak kolem 7,5l/100km. Brzdy mají tak akorát nástup i sílu.

Meriva je dost komfortně naladěná a hlavně parádně tlumí nerovnosti. Z toho jsem byl velice příjemně překvapený, protože ani Octavia s víceprvkem vzadu netlumí lépe. Hluk v kabině je také lepší. Karoserie se sice naklání, ale s tím jsme počítali a nepovažuji to za negativum.

Silné stránky

- Prostornost, variabilita
- Komfort, odhlučnění
- Výbava

Slabé stránky

- Palubní PC a jeho ovládání
- El. ventilky na monitorování tlaku
- Nevyužitý potenciál 7" rádia

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Euro Car Vik Liberec - nemám výhrad. Ochotní, rychlá komunikace, i po objednávce dodali další věci, které už nemuseli. Při předání vozu jsme dosali šampus :-)

 


Další vozy Opel Meriva



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…