Recenze

IceLuke (muž 29 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Peugeot 206 1.4i

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 206, foto 1 Peugeot 206, foto 2 Peugeot 206, foto 3 Peugeot 206, foto 4 Peugeot 206, foto 5 Peugeot 206, foto 6 Peugeot 206, foto 7 Peugeot 206, foto 8
Peugeot 206, foto 9 Peugeot 206, foto 10 Peugeot 206, foto 11 Peugeot 206, foto 12 Peugeot 206, foto 13 Peugeot 206, foto 14 Peugeot 206, foto 15 Peugeot 206, foto 16 Peugeot 206, foto 17 Peugeot 206, foto 18 Peugeot 206, foto 19 Peugeot 206, foto 20 Peugeot 206, foto 21 Peugeot 206, foto 22 Peugeot 206, foto 23 Peugeot 206, foto 24 Peugeot 206, foto 25 Peugeot 206, foto 26 Peugeot 206, foto 27 Peugeot 206, foto 28 Peugeot 206, foto 29 Peugeot 206, foto 30 Peugeot 206, foto 31 Peugeot 206, foto 32 Peugeot 206, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Pežů Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:133423 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 245 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Nejspíš by se slušilo říct něco o Peugeotu 206 jako modelu obecně, to mi, ale přijde zbytečné, jelikož ho všichni dobře znají, takže jen ve zkratce. Peugeot 206 byl představen roku 1998, získal si velkou oblibu díky svému novému neotřelému designu předevších předních světlometu, které připomínaly oči dravce. V roce 2003 prošla 206tka mírným faceliftem, v roce 2009 byl facelift rosáhlejší, vzhledově ji přiblížil Peugeot 207 a do značení přibylo znaménko "+".

A teď už k mému konkrétnímu "Pežů". Jak jsem k němu přišel? Potřeboval jsem auto na dojíždění za prací (dlouhodobou brigádou), takže se schánělo nějaké to auto, protože chodit do práce 20km tam a pak znova to samé zpátky...Na učtě jsem měl 50 tisíc, které jsem dostal od babičky k 18tým narozeninám. Rozhodl jsem se je tedy využít pro nákup auta. Můj plán byl takový - projéct inzeráty na internetu, vybrat nějaký pěkný kousek, zkouknout ho a popř. koupit. Pak se do toho vložili rodiče (to byl kámen úrazu) s tím, že inzerátům se nedá věřit a tak jsem musel vsadit na autobazar a samozřejmě ne na nějaký neznámý podvodný bazar, ale rovnou na známý podvodný bazar - AAA Auto. Přišli jsme do Kladenské pobočky s vyhlédnutým vozem, ale bylo nám sděleno, že je bourané a tak nám ho prodávající rozhodně nedoporučoval. Kouknul do interní databáze a hledal auto, které by vyhovovalo našim požadavkům (požadavkům rodičů...) nakonec byla na výběr zachovalá Felicia Kombi nebo můj budoucí Peugeot 206, auto prý mělo jen na dvou místech trochu sedřeného laku, ale bylo v perfektním technickém stavu. Projeli jsme ho, všechno bylo fajn, nakonec jsme ho vzali. Samozřejmě, že jsem byl rád, že se konečně něco vybralo. Po týdnu začalo zadní kolo vydávat divné zvuky, problém jsem vyřešil tím, že jsem pustil hudbu víc nahlas, problém byl tím vyřešen. Jednoho krásného deštivého odpoledne jsem, ale projížděl zatáčkou, najednou smyk, bum předkem do zábradlí, otočka 180° a bum zadkem do stromu. Paráda! Auto šlo do servisu, protože tekl chladič a auto potřebovalo nový přední nárazník (bohužel černý). Říkal jsem si, že je to sice v pr****, ale co...chladič 3 tisíce, nárazník 2 tisíce a to splatím hned, ale to jsem se šeredně spletl...Auto bylo bourané už dříve a prý ne jednou, spousta věcí jen "zazáplatovaných"...jo, určitě jsem zavinil víc věcí než jen ten chladič a nárazník, ale nárazem do zábradlí se mi poslepovala provizorně převodovka? Ještě jsem pozapoměl zdělit co byl ten zvuk zadního kola - hnutá zadní náprava a tak jedno kolo dřelo o auto + špatná zbíhavost zadních kol. KONEČNĚ jsem si někde postěžoval a teď k tomu jaké to auto je po všech opravách, které vyšly na více jak 20 tisíc.

Pod kapotou mojí 206tky tepe benzinový motor s objemem 1.4 a výkonem 55kW (75 koní). V porovnání benzínem 1.1 (44kW) je auto znatelně silnější (to poznám při předjíždění, na semaforech apod.) na druhou stranu s 2.0 16V GTi se měřit nemůže i kdyby GTíčko jelo do kopce a já s tím svým Piňďou z kopce, stejně by bylo GTi rychlejší. 55kW stačí na běžný provoz, na klidný poježdění do školy, do práce nebo jen tak se "flákat" po městě či venkově :). Průměrná spotřeba se zastavila na přijatelných 7l/100km. Převodovka mi nepřijde zrovna moc přesná a ty dráhy řazení by taky mohly být kratší. Po opatrných začátcích, kdy jsem se snažil motor moc nevytáčet jsem byl zklamaný, zrychlení nic moc, předjíždění jen v nejvyšší nutnosti a jízda do kopce? Utrpení...Po pár týdnech jízdy jsem si na auto zvykl, začal motor vytáčet do vyšších otáček a všechno je mnohem lepší. Akcelerace je lepší než jsem očekával, při předjíždění je auto pružnější. Jenom ty kopce...i když se rozjedu na 90km/h a nechám zařazenou čtyřku, tak motor po chvíli začné ztrácet otáčky a rychlost znatelně klesa a nakonec stejně musím podřadit. Ale celkově s výkonem auta relativní spokojenost. Co mi, ale hodně vadí je to, jak se auto chová v zatáčkach, stači mírná zatáčka na silnici ve 100km/h rychlosti a auto se až nepříjemně naklaní (pořád čekám kdy vyletím ze silnice a ne jako dravec (viz. přední světlomety), ale spíš jako pytel brambor na 4 kolech.

Dostáváme se k INTERIÉRU - na to, že je to pouze 3-místný hatchback je auto vpředu prostorné, v zadu asi už míň, ale tam já nikdy neseděl a sedět nebudu. Teď trošku heslovitě ať to zas není na 20 řádků, posilovač, typický tříramenný volant, prazvláštní napodobenina semiše, el. okna, el. zrcátka a manuální klimatizace, kterou stejně nepoužívam, protože, když ji zapnu, tak stejne nepoznám rozdíl mezi obyčejnou ventilací a klimatizaci.

EXTERIÉR - Stříbrná metalízace, vzadu nalepené nevzhledné "cosi". Puvodně celo-stříbrné, teď auto hyzdí černý nárazník a zmačklé víko kufru. V předu čiré světlomety + mlhovky.

Silné stránky

+Pružnost motor
+Spotřeba (někdy)
+Prostornost na předních místech
+Posilovač řízení(dnes už samozřejmostí, ale chvíli jsem jezdil s Daewoo Nexia bez posilovače, zvyknul jsem si na to, ale teď už na posilovač nedám dopustit.
+El. zrdcátka, okna (rozhodně je příjemnější zmačknou tlačítko než točit půl dne s klikou)

Slabé stránky

-El. zrcátka, okna (Je to sice fajn, ale když se něco pos***, tak oprava nebude za 2 stovky...)
-Výkon motoru (do kopce - to těch 55kW)
-V zatáčkách se auto naklání jako kdyby se chtělo podivat co je ve škarpě...
-Výměna žárovek v předních světlometech (nevim na co Peugeot myslel, ale v tomhle titěrnym prostoru vyměnit žárovku je práce na půl dne...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušeností je málo, oprav, ale i na ty dvě návštěvy bylo provedeno požehnaně...Papír z celým výpisem oprav nevim, kde, z toho co si pamatuju, tak byly měněné brzdové destičky, levý přední světlomet, opravená zbíhavost, výměna chladiče + další věci.

Aktualizováno: Zkušeností se servisem přibylo, cca každé 3 měsíce se na autě objeví nějaký problém, momentálně píska kolo a motor divně klape a až se to opraví, tak se objeví zas něco jiného...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AAA Auto...na první pohled seriózní jednání, ve výsledku jen snužka lží. Auto mělo být v dobrém technickém stavu, ale nebylo. Auto mělo být nebourané, ale bourané bylo. Auto mělo být po dvou majitelích, ale bylo po čtyřech. Ale pokud budu hodnotit jen prodávajícího, tak snaha prodat auto byla velká.

Plány do budoucna

Po splacení dluhu za opravy mám rozhodně v plánu sehnat jiné víko kufr (z vrakoviště nebo někde přes inzerát) a možná i přední nárazník v barvě zbytku auta. Ostatní nemá už smysl.

 

Novinky v recenzi

14.10.2011 23:35

Divný zvuk motoru

Ne, ze by to bylo moc dobre slyset, ale kdo vi :D Zkusil jsem zabrat taky ten neskutecne maly prostor u levyho svetlometu, jak tady mam neco vymenit ?? http://www.youtube.com/watch?v=0FLr2PNgflk

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Peugeot 206 1.4i

Další vozy Peugeot 206



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

I přes všechny problémy jsem se vždy dostal tam, kam jsem chtěl :)

praktičnost
7

Auto pro dva lidi a nákup, ale nic jiného jsem ani nečekal a nic víc ani nepotřebuju

prostornost
10

Vpředu opravdu dostatek prostoru

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
7

Mohlo by to být i levnější...

výkon motoru
5

S přibývajícími zkušenostmi je výkon méně a méně dostačující...

spotřeba
9

Nižší než jsem očekával.

hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Auto najelo do masopustního průvodu. Šofér cílil na děti, tvrdí svědci, zraněných je 30

Auto najelo do masopustního průvodu. Šofér cílil na…

Do davu lidí v masopustním průvodu v městečku Volkmarsen na západě Německa dnes vjel vysokou rychlostí řidič s…

Pavlík (6) se narodil předčasně: Šest operací během dvou let a pak zázrak!

Pavlík (6) se narodil předčasně: Šest operací během…

Je mu šest a teprve začíná chodit! Jenže v jeho případě se to rovná zázraku. Pavlík se totiž narodil jako…

 

iSport.cz

Radost gólmana Sparty. Heča poprvé otcem. Jak s manželkou pojmenoval dceru?

Radost gólmana Sparty. Heča poprvé otcem. Jak s…

Brankář Sparty Milan Heča má za sebou hodně hektický víkend. V neděli stál mezi tyčemi při prohře letenského…

SESTŘIHY: Liberec slaví Prezidentský pohár. Litvínov padl s Hradcem 2:3

SESTŘIHY: Liberec slaví Prezidentský pohár. Litvínov…

Počtvrté za posledních pět let ovládl Liberec základní část Tipsport extraligy. Prezidentský pohár si Bílí Tygři…

 

Reflex.cz

Krysy žerou náš systém i naši paměť. Podle komoušské logiky by okradený měl ještě zaplatit

Krysy žerou náš systém i naši paměť. Podle komoušské…

Zatímco politický národ řeší, zda vedením zbytečného a nanicovatého úřadu ombudsmana bude pověřen křeček či jiný…

Popeleční středa začíná přípravy na Velikonoce. Co Popeleční středa znamená a jaký je původ slova popel

Popeleční středa začíná přípravy na Velikonoce. Co…

Popeleční středa je důležitým dnem v křesťanském kalendáři. Zvláštní je, že stejně jako Velikonoce připadá každý…