Recenze

Hugi_77 (muž 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Kia Ceed 1.6 CRDi Exclusive Ultra

6.62 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2 Kia Ceed, foto 3 Kia Ceed, foto 4 Kia Ceed, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:22000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1582 výkon [kW]: 94 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Úvod
Už na začátku musím říct, že cesta k Ceedu nebyla přímá a byla to částečně volba z rozumu. Vše začalo někdy v říjnu 2013, kdy jsme pochopili, že náš C-Max má už to nejlepší za sebou a bude nutné ho nahradit. Už rok a půl jsme byli čtyři a rozměry i uspořádáním nám C-Max vyhovoval (samozřejmě krapet větší kufr se vždy hodí), proto jsem se jakožto forďák logicky poohlížel po Grand C-Maxu. Požadavky na výbavu (aut. klima, tempomat, vše v elektrice, xenony, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací senzory, závěsné zařízení, střešní ližiny a ideálně vyhřívané sklo + bílá barva vozu) a 1.6TDCi (85kW) už katapultovaly cenu vozu po všech slevách na cca 580.000Kč, což pro nás bylo v daný okamžik více než jsme byli ochotni utratit. Pak se zčista jasna stejně nakonfigurovaný 2,5 letý vůz (125t km) objevil v bazaru (ukončený oper. leasing) a já měl na rozhodnutí asi 15 minut. Vůz se samozřejmě prodal pryč a my na sklonku roku i pod vlivem oslabující koruny uvažovali o novém. V užším výběru nakonec zůstaly: kombíky Kia Ceed, Seat Leon, VW Golf a stále vyhlížený Grand C-Max. Seat a Golf jsme nakonec zamítli (Seat mě nepřesvědčil interiérem a nevyhovoval mi posaz, Golf má zase zbytečně drahé option). Grand C-Max proklouzl do finále a uvažovali jsme i nějakou předváděčku, ale bylo to o kompromisech a i financování Kie bylo nedostižné. Zvítězil tedy Ceed - pro který hovořilo prakticky vše (kromě variability GrandC-Maxu spolu s posuvnými dveřmi) - cena, financování, design, vlastnosti, výbava, pojistka, akce 777, neatraktivita pro zloděje...

Necelý týden před Vánoci jsme vůz objednali, uhradili zálohu a spíše si oddechli,že to máme za sebou. Představoval jsem si ve svém životě první koupi nového auta jako větší radost.

Dodací doba byla asi 2 měsíce (přelom únor/březen 2014), ve finále dorazil na začátku března a my si jej i vlivem pracovního vytížení a nutnosti dodatečné montáže závěsného zařízení (demontovatelné) vyzvedávali až 25. března.

Design
Druhá generace Ceedu je povodená a ve verzi kombi subjektivně ještě hezčí než hatchback. My vybrali bílou barvu, která ve spojení se 17" pohledově obráběnými koly (pneu 225x45 Hankook) vypadá hodně dobře. Navíc má od B sloupku zatmavená boční okna, o ještě něco více pak ty za C sloupkem a zadno okno.
Takto nakonfigurovaný Ceed budí i dnes pozarnost.

Výbava
Naše požadavky (až na vyhřívané přední okno) splnil bezezbytku paket Ultra. Ano, stojí 90.000Kč a obsahuje i věci které jsme původně nepožadovali, dnes jsem za drtivou většinu rád a denně je používám.Vůz je tedy ve výbavě Exclusive s paketem Ultra a takto vybavený vůz nabízí:

- Adaptibilní xenonové světlomety s automatickým rozsvědcováním - čekal jsem od nich možná více, bixenony to holt nejsou
- přístrojový panel Supervision - paráda!
- bezklíčový vstup - kdo zkusil už nechce jinak
- startovací tlačítko - dnes už neřeším kde mám klíče, už nechci jinak!
- LED osvětlená klika - ráni i v noci se hodí, praktické
- vestavěná navigace - nikoho neláká, funguje výborně - navíc v češtině
- parkovací systém - za skoro rok jsem ho ještě neodzkoušel....
- varovný systém při opuštění jízdního pruhu - vyzkoušeno ale nepoužívám
- vyhřívané sedačky - zadek si nahřívám od října do dubna
- vyhřívaný volat - super věc...
- vyhřívaný prosotr pod stěrači - mno...měl jsem předtím celé sklo (Ford) a tohle mne vůbec nenadchlo
- elektrická parkovací brzda - zcela OK, zvykl jsem si a beru to jako daň pokroku, samozřejmě v okamžiku kdy Vás zradí elektrinstalace tak máte o trošku více práce
- posuvná loketní opěrka - asi nejslabší místo interiéru, už se o ni napsalo dost
- elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí - prostě paráda, jsem maximálně spokojený
- elektricky ovládaná bederní opěrka pro řidiče i spolujezdce - ok, to už jsem měl i v Escortu rv. 1995
- dešťový senzor - mám rád čisté sklo a tady někdy čidlo zaspí...obecně ale funguje výborně
- parkovací kamera - parkuji na zrcátka, při dojezdu "na skorodotek" ale jedině s kamerou..
- čalounění Jupiter - vybrali jsme černé provedení, tedy černá sedadla a světlé prošití, světlé výplně dveří. Po roce spokojenost, nešpiní se!
- interiér s prvky s klavírním lakem - žádné opalcované plochy, jen smítka prachu jsou lépe vidět. Moc pěkné a příjemné
- originál kola 225x45 R17 - letní penu Hankook, zimí pneu Nokian (ty jsem vyhandloval zdarma :) - takže jedny disky a přezouvat...
- multifunkční volant
- multimediální systém (MP3, CD, USB,Bluetooth, AUX), Bluetooth handsfree - vše s ovládáním hlasem
- přední a zadní parkvací senzory
- elektricky ovládaná okna a zrcátka
- tempomat
- 1x USB a 2x12V zásuvka
- zatmavená okna
- zadní LED světla

...pokud jsem na něco (důležitého) zapoměl a zajímá Vás to, odkazuji Vás na specifikaci vozu na stránkách Kie


Interiér
Ač to tak nevypadá, vůz je uvnitř větší než Octavia 3. Rozhodně je v této konfiguraci s klavirním lakem, navigací a černo/bíle prošitými sedadly hodně útulný. Dveře mají výplně z měkčeného plastu. Snad jen plocha pro loket by mohla mít textilní obšití a volant by mohl mít o něco menší průměr - osobně mi vyhovuje ten z nového Focusu


Motor
Náš předchozí Ford měl atmosférický 1.8 (88kW), který byl už hlučnější ale zase držák se stabilní spotřebou cca 7.0-7.5l. Diesel od Kie je tradiční představitel kultivovaných motorů - tedy žádné pravěké TDI - se spíše lineárním zátahem, který možná přichází později než by bylo vhodně. Motor si nechá líbit otáčky i lehce nad volnoběhem (mírně nad 1000 ot/min), kdy nevykazuje žádně děsivé vibrace. Do cca 1500 ot/min je to lenošek, do cca 1850 se už zvedá, ale od nich až do 4000 jde pěkně za plynem. Pokud chcete jet svižně - řadíte 5-tý stupeň v 80km/h a 6-tý za stovkou.
Podle Kie má 94kW a já bych jej nazval klidnou siloukterá umí překvapit :)
Protože spíše využívám potenciál motoru, pohybuje se dlouhodobá spotřeba okolo 6,1l/100km. Velice svižná jízda znamená 5,7-5,9l a jízda v rámci předpisů cca 4,5-5l.


Jízdní vlastnosti
Předchozí C-Max byl radost řídit - byla to taková vyšší motokára, která především na okreskách jela jako po kolejích... Ceed SW je možná i díky 17" kolům taky hodně jistý a řekl bych že C-Max prakticky dohnal. Z pohledu komfortu jízdy je mírně hlučnější od podběhů a i díky nízkoprofilovým pneumatikám citlivější na kvalitu povrchu. Obecně je ale jeho revírem především dálnice, kde je jistý, pohodlný a tichý.
Jediný problém vidím v nastavení odpružení, především při odskoku je při limitní situaci (hluboká díra v cestě) slyšet tupý úder - ten se ale naštěstí nepřenese do kabiny/karosérie)


Závěr
I dnes - skoro po roce - jsme s výběrem více než spokojení. Za cca 520.000Kč máme vůz bez kompromisů, který neláká zloděje a dělá nám kaaždodenně službu a radost.
Zcela nesouhlasím s tvrzením, že Ceed dává smysl v levnějších verzích - tato kombinace výbavy je toho důkazem - vždyť podobně nakonfigurovaná např. Octavia (některé prvky ani nenabízí) by byla o více než 200.000Kč dražší...

Silné stránky

Design
Jízdní vlastnosti
Silný a kultivovaný motor
Přesná šestistupňová převodovka
Výbava vs. cena

Slabé stránky

S dvojpodlahou plytší kufr
Chybějící identifikátor vypalování filtru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

OK - Ceed si před koncem roku užil "elektrického šotka", kdy nešel ráno nastartovat - tedy odtah, pozorování, atd....nakonec údajnou příčinou špatné kostření. Po opravě vše OK. Přístup a služby zcela v pořádku - náhradní vůz samozřejmostí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní

 


Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím jediný problém - řešený v záruce

praktičnost
8

Není to MPV, ale kombi s rozumným kufrem. Má dvojitou podlahu - což je většinou výhoda

prostornost
9

Opět - předchozí C-Max působil samozřejmě vzdušněji, pro nás 4 ideál

jízdní vlastnosti
9

C-Max byl hravější, ovšem i zde v rámci možností výborné - nad i díkypneumatikám 225x45 R17

jízdní komfort
9

Hlučnější vlivem většich kol, především zpod podpěhů. Komfort jízdy ale celkově výborný

provozní náklady
9

Zatím pouze liju naftu, vůz spadá do akce 777, první servis zanedlouho při 30.000km

náhradní díly
9

Zatím zhola nic,snad jen neoriginální druhé stěrače

výkon motoru
9

1.6CRDi - 94kW - s lineárním nárůstem, žádný kopanec ala TDI. Jsem spokojený!

spotřeba
8

Jezdím nad limity, občas výrazněji - průměr 6.1l/100km a spíše klesá... Pokud se jen trochu snažím, jezdím za 5.7, když bych měl jezdit podle předpisu, spadnu pod 5...lrátkodobě odzskušeno - cca 4.5l/100km

hlučnost motoru
9

Ticháček i za studena

kvalita sedadel
9

Polokožené vyhřívané s elektrickým nastavením a pamětí. Čistě pro mě by mohly být ještě užší (ala Ford Focus RS?), ale celkově určitě výborné

brzdy
8

Když se na ně přitlačí, ABS reaguje trochu zběsileji.. Výkonově ale odpovídají charakteru vozidla

zavazadlový prostor
8

Dvojitá podlaha VW Golf je asi praktičtější, je to o zvyku, teď už umím schránky využít...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…