Recenze

Hugi_77 (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Kia Ceed 1.6 CRDi Exclusive Ultra

6.62 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2 Kia Ceed, foto 3 Kia Ceed, foto 4 Kia Ceed, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:22000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1582 výkon [kW]: 94 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Úvod
Už na začátku musím říct, že cesta k Ceedu nebyla přímá a byla to částečně volba z rozumu. Vše začalo někdy v říjnu 2013, kdy jsme pochopili, že náš C-Max má už to nejlepší za sebou a bude nutné ho nahradit. Už rok a půl jsme byli čtyři a rozměry i uspořádáním nám C-Max vyhovoval (samozřejmě krapet větší kufr se vždy hodí), proto jsem se jakožto forďák logicky poohlížel po Grand C-Maxu. Požadavky na výbavu (aut. klima, tempomat, vše v elektrice, xenony, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací senzory, závěsné zařízení, střešní ližiny a ideálně vyhřívané sklo + bílá barva vozu) a 1.6TDCi (85kW) už katapultovaly cenu vozu po všech slevách na cca 580.000Kč, což pro nás bylo v daný okamžik více než jsme byli ochotni utratit. Pak se zčista jasna stejně nakonfigurovaný 2,5 letý vůz (125t km) objevil v bazaru (ukončený oper. leasing) a já měl na rozhodnutí asi 15 minut. Vůz se samozřejmě prodal pryč a my na sklonku roku i pod vlivem oslabující koruny uvažovali o novém. V užším výběru nakonec zůstaly: kombíky Kia Ceed, Seat Leon, VW Golf a stále vyhlížený Grand C-Max. Seat a Golf jsme nakonec zamítli (Seat mě nepřesvědčil interiérem a nevyhovoval mi posaz, Golf má zase zbytečně drahé option). Grand C-Max proklouzl do finále a uvažovali jsme i nějakou předváděčku, ale bylo to o kompromisech a i financování Kie bylo nedostižné. Zvítězil tedy Ceed - pro který hovořilo prakticky vše (kromě variability GrandC-Maxu spolu s posuvnými dveřmi) - cena, financování, design, vlastnosti, výbava, pojistka, akce 777, neatraktivita pro zloděje...

Necelý týden před Vánoci jsme vůz objednali, uhradili zálohu a spíše si oddechli,že to máme za sebou. Představoval jsem si ve svém životě první koupi nového auta jako větší radost.

Dodací doba byla asi 2 měsíce (přelom únor/březen 2014), ve finále dorazil na začátku března a my si jej i vlivem pracovního vytížení a nutnosti dodatečné montáže závěsného zařízení (demontovatelné) vyzvedávali až 25. března.

Design
Druhá generace Ceedu je povodená a ve verzi kombi subjektivně ještě hezčí než hatchback. My vybrali bílou barvu, která ve spojení se 17" pohledově obráběnými koly (pneu 225x45 Hankook) vypadá hodně dobře. Navíc má od B sloupku zatmavená boční okna, o ještě něco více pak ty za C sloupkem a zadno okno.
Takto nakonfigurovaný Ceed budí i dnes pozarnost.

Výbava
Naše požadavky (až na vyhřívané přední okno) splnil bezezbytku paket Ultra. Ano, stojí 90.000Kč a obsahuje i věci které jsme původně nepožadovali, dnes jsem za drtivou většinu rád a denně je používám.Vůz je tedy ve výbavě Exclusive s paketem Ultra a takto vybavený vůz nabízí:

- Adaptibilní xenonové světlomety s automatickým rozsvědcováním - čekal jsem od nich možná více, bixenony to holt nejsou
- přístrojový panel Supervision - paráda!
- bezklíčový vstup - kdo zkusil už nechce jinak
- startovací tlačítko - dnes už neřeším kde mám klíče, už nechci jinak!
- LED osvětlená klika - ráni i v noci se hodí, praktické
- vestavěná navigace - nikoho neláká, funguje výborně - navíc v češtině
- parkovací systém - za skoro rok jsem ho ještě neodzkoušel....
- varovný systém při opuštění jízdního pruhu - vyzkoušeno ale nepoužívám
- vyhřívané sedačky - zadek si nahřívám od října do dubna
- vyhřívaný volat - super věc...
- vyhřívaný prosotr pod stěrači - mno...měl jsem předtím celé sklo (Ford) a tohle mne vůbec nenadchlo
- elektrická parkovací brzda - zcela OK, zvykl jsem si a beru to jako daň pokroku, samozřejmě v okamžiku kdy Vás zradí elektrinstalace tak máte o trošku více práce
- posuvná loketní opěrka - asi nejslabší místo interiéru, už se o ni napsalo dost
- elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí - prostě paráda, jsem maximálně spokojený
- elektricky ovládaná bederní opěrka pro řidiče i spolujezdce - ok, to už jsem měl i v Escortu rv. 1995
- dešťový senzor - mám rád čisté sklo a tady někdy čidlo zaspí...obecně ale funguje výborně
- parkovací kamera - parkuji na zrcátka, při dojezdu "na skorodotek" ale jedině s kamerou..
- čalounění Jupiter - vybrali jsme černé provedení, tedy černá sedadla a světlé prošití, světlé výplně dveří. Po roce spokojenost, nešpiní se!
- interiér s prvky s klavírním lakem - žádné opalcované plochy, jen smítka prachu jsou lépe vidět. Moc pěkné a příjemné
- originál kola 225x45 R17 - letní penu Hankook, zimí pneu Nokian (ty jsem vyhandloval zdarma :) - takže jedny disky a přezouvat...
- multifunkční volant
- multimediální systém (MP3, CD, USB,Bluetooth, AUX), Bluetooth handsfree - vše s ovládáním hlasem
- přední a zadní parkvací senzory
- elektricky ovládaná okna a zrcátka
- tempomat
- 1x USB a 2x12V zásuvka
- zatmavená okna
- zadní LED světla

...pokud jsem na něco (důležitého) zapoměl a zajímá Vás to, odkazuji Vás na specifikaci vozu na stránkách Kie


Interiér
Ač to tak nevypadá, vůz je uvnitř větší než Octavia 3. Rozhodně je v této konfiguraci s klavirním lakem, navigací a černo/bíle prošitými sedadly hodně útulný. Dveře mají výplně z měkčeného plastu. Snad jen plocha pro loket by mohla mít textilní obšití a volant by mohl mít o něco menší průměr - osobně mi vyhovuje ten z nového Focusu


Motor
Náš předchozí Ford měl atmosférický 1.8 (88kW), který byl už hlučnější ale zase držák se stabilní spotřebou cca 7.0-7.5l. Diesel od Kie je tradiční představitel kultivovaných motorů - tedy žádné pravěké TDI - se spíše lineárním zátahem, který možná přichází později než by bylo vhodně. Motor si nechá líbit otáčky i lehce nad volnoběhem (mírně nad 1000 ot/min), kdy nevykazuje žádně děsivé vibrace. Do cca 1500 ot/min je to lenošek, do cca 1850 se už zvedá, ale od nich až do 4000 jde pěkně za plynem. Pokud chcete jet svižně - řadíte 5-tý stupeň v 80km/h a 6-tý za stovkou.
Podle Kie má 94kW a já bych jej nazval klidnou siloukterá umí překvapit :)
Protože spíše využívám potenciál motoru, pohybuje se dlouhodobá spotřeba okolo 6,1l/100km. Velice svižná jízda znamená 5,7-5,9l a jízda v rámci předpisů cca 4,5-5l.


Jízdní vlastnosti
Předchozí C-Max byl radost řídit - byla to taková vyšší motokára, která především na okreskách jela jako po kolejích... Ceed SW je možná i díky 17" kolům taky hodně jistý a řekl bych že C-Max prakticky dohnal. Z pohledu komfortu jízdy je mírně hlučnější od podběhů a i díky nízkoprofilovým pneumatikám citlivější na kvalitu povrchu. Obecně je ale jeho revírem především dálnice, kde je jistý, pohodlný a tichý.
Jediný problém vidím v nastavení odpružení, především při odskoku je při limitní situaci (hluboká díra v cestě) slyšet tupý úder - ten se ale naštěstí nepřenese do kabiny/karosérie)


Závěr
I dnes - skoro po roce - jsme s výběrem více než spokojení. Za cca 520.000Kč máme vůz bez kompromisů, který neláká zloděje a dělá nám kaaždodenně službu a radost.
Zcela nesouhlasím s tvrzením, že Ceed dává smysl v levnějších verzích - tato kombinace výbavy je toho důkazem - vždyť podobně nakonfigurovaná např. Octavia (některé prvky ani nenabízí) by byla o více než 200.000Kč dražší...

Silné stránky

Design
Jízdní vlastnosti
Silný a kultivovaný motor
Přesná šestistupňová převodovka
Výbava vs. cena

Slabé stránky

S dvojpodlahou plytší kufr
Chybějící identifikátor vypalování filtru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

OK - Ceed si před koncem roku užil "elektrického šotka", kdy nešel ráno nastartovat - tedy odtah, pozorování, atd....nakonec údajnou příčinou špatné kostření. Po opravě vše OK. Přístup a služby zcela v pořádku - náhradní vůz samozřejmostí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní

 


Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím jediný problém - řešený v záruce

praktičnost
8

Není to MPV, ale kombi s rozumným kufrem. Má dvojitou podlahu - což je většinou výhoda

prostornost
9

Opět - předchozí C-Max působil samozřejmě vzdušněji, pro nás 4 ideál

jízdní vlastnosti
9

C-Max byl hravější, ovšem i zde v rámci možností výborné - nad i díkypneumatikám 225x45 R17

jízdní komfort
9

Hlučnější vlivem většich kol, především zpod podpěhů. Komfort jízdy ale celkově výborný

provozní náklady
9

Zatím pouze liju naftu, vůz spadá do akce 777, první servis zanedlouho při 30.000km

náhradní díly
9

Zatím zhola nic,snad jen neoriginální druhé stěrače

výkon motoru
9

1.6CRDi - 94kW - s lineárním nárůstem, žádný kopanec ala TDI. Jsem spokojený!

spotřeba
8

Jezdím nad limity, občas výrazněji - průměr 6.1l/100km a spíše klesá... Pokud se jen trochu snažím, jezdím za 5.7, když bych měl jezdit podle předpisu, spadnu pod 5...lrátkodobě odzskušeno - cca 4.5l/100km

hlučnost motoru
9

Ticháček i za studena

kvalita sedadel
9

Polokožené vyhřívané s elektrickým nastavením a pamětí. Čistě pro mě by mohly být ještě užší (ala Ford Focus RS?), ale celkově určitě výborné

brzdy
8

Když se na ně přitlačí, ABS reaguje trochu zběsileji.. Výkonově ale odpovídají charakteru vozidla

zavazadlový prostor
8

Dvojitá podlaha VW Golf je asi praktičtější, je to o zvyku, teď už umím schránky využít...






Blesk.cz

Dominika Gottová znovu v slzách: Zemřel jí druhý táta!

Dominika Gottová znovu v slzách: Zemřel jí druhý táta!

Zdrcující zprávu dostala v pátek večer Dominika Gottová (46)! Bez dvou dnů přesně osm měsíců po smrti svého táty…

Šestimetrový žralok bílý chtěl sežrat posádku malé lodi: Kroužil kolem a číhal na ni!

Šestimetrový žralok bílý chtěl sežrat posádku malé…

Posádce menší lodi plující u italského ostrova Lampedusa pořádně stoupl adrenalin, když si na hladině všimla…

 

iSport.cz

Guľu těšil výkon: Chlapcům chutnal fotbal. Na Čermáka jsme nároční

Guľu těšil výkon: Chlapcům chutnal fotbal. Na…

Po zápase se desítky plzeňských fanoušků nahrnuly k hlavnímu vchodu Doosan Areny. Zmasakrování Mladé Boleslavi…

SESTŘIH: Slavia – Jablonec 5:0. Jasná záležitost, zářili Stanciu s Teclem

SESTŘIH: Slavia – Jablonec 5:0. Jasná záležitost,…

Lepší odpověď na triumf Plzně nad Mladou Boleslaví (7:1) si nemohla připravit. Slavia v Edenu naprosto přehrála…

 

Reflex.cz

Utichly tóny na kolejích. Proč z nádraží mizí originální znělky v podobě klasických děl i lidových písniček

Utichly tóny na kolejích. Proč z nádraží mizí…

Majestátní tóny Vyšehradu v Praze, rozverná melodie K Budějicům cesta v Českých Budějovicích nebo lidovka My…

Děsivé setkání a učebnicové chování. Malý kluk unikl medvědovi díky otcově radě

Děsivé setkání a učebnicové chování. Malý kluk unikl…

"Pozor, jde za tebou medvěd, zůstaň v klidu. Neotáčej se!" Tohle rozhodně nikdy nechcete slyšet, natož zažít.…