Recenze

10 Majitel

Subaru Legacy 2.0l GL

9.28 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Legacy, foto 1 Subaru Legacy, foto 2 Subaru Legacy, foto 3 Subaru Legacy, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta subarko Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1994 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Omlouvám se za přehnané nadšení v následujících odstavcích, ale určitě by bylo zajímavé zjistit jestli je to při přesednutí z Octavie (2. gen, 1.6FSI) do Subaru časté :)

Minulá zima a její sněhová kalamita na chalupě v Jizerských horách mě přivedla k vážnému zamyšlení, jestli není na čase nahradit stávájicí vůz (zmíněnou Octavii) za něco podobného ale s náhonem 4x4, případně pořídít druhý zimní vůz.

Po delším koukání na mobile.de jsem dospěl k závěru, že bude momentálně výhodnější pořídit druhé auto. Také z toho důvodu, že stavající denní vůz se osvědčuje a je velmi spolehlivý a úsporný. Z důvodů oblíbenosti Subaru v mém okolí a jeho pověstným jízdním vlastnostem na sněhu jsem se poohlížel zejména po této značce. A v rámci subaru jsem se omezil na modely Forester a Legacy s roky výroby 1999-2001.

Z důvodů omezení počtu částí vozu, které se mohou pokazit, jsem nehledal turbo. Z důvodu poruchovosti hlavy motoru u 2.5 litru jsem se omezil na 2.0l. A potřeby rodiny velely variantu kombi.

Forester se zdál být oblíbenější a tudíž dražší a rychleji pryč. Proto se nakonec jako vítěz ukázala Subaru Legacy 2001 GL kombi 2.0l. Náš vůz se objevil v dobré vzdálenosti u Dražďan. Nabídková cena 2800 EUR se mému známému podařila usmlouvat na 2500 EUR. === Sám jsem v doméně automobilů trochu nedotčený, proto jsem využil pomoci od dvou kamarádů, kteří se "taháním" automobilů živí/živili. Nejprve se telefonicky o autě detailně informovali a pak mi na místě pomohli auto prohlédnout a zhodnotit. Jediné problémy byly načatý výfuk, který mi náš oblíbený servisák za 400 korun převařil, a pak drobná (5x2 cm) koroze podběhů zadních kol. Vše ale odpovídalo věku vozu a i japonskému původu vozu.

Auto jsem se po poradě rozhodl koupit a ještě před polednem jsme tedy vyrazili směr Čechy. Nejprve jsem si musel auto trochu osahat a pak už jsem jen žasnul, jak dobře sedí, rozumně akceleruje, člověk je blíž vozovce a má i pocit bližší kontroly nad vozem. Dále mě překvapil v kopci v zácpě asistant rozjezdu do kopce, o kterém jsem neměl nejmenší tušení.

Dlouhé bylo týdenní čekání na přihlášení auta na inspektorátě a pak už jsme razili směr hory. Nejprve listopadové deštivo, blátivo a pak prosincový sníh.

Na mokré zarostlé louce, a to i do prudkého svahu, jsme na letních gumách vyjeli k našemu šoku úplně vše, co se naskytlo, a to i v dešti. Člověk měl tendenci stále zkoušet, i když s mírnou opatrností, limity auta, ale leží zřejmě dál, než kam jsem se odvážil.

Na sněhu je Subaru kapitola sama pro sebe. V místech, kam jsme se v zimě nikdy neodvážili s předokolkou ani s řetezy, jsme bez sebemenšího náznaku zaváhání projeli. Vše na notně sjetých zimních pneu, které byly s autem. Vše bez ohledu na to, zda šlo o nový sníh, sněhovou břečku, zmrzlou břečku či led po oblevě v poměrně strmém kopci. Bylo jedno, jestli po předu nebo pozadu, z kopce nebo do kopce. Také jsem neodolal zajezdit si se Subaru po louce s cca 20 cm nového sněhu, kde se chovalo, jakoby sníh pod koly nebyl. Řetězy v kufru budou zřejmě opravdu jen stafáž.

Spolehlivost je zatím brzy hodnotit, po najetí přibližně 1500 km se neobjevil jediný náznak problémů. Spotřeba je samozřejmě u 4x4 vyšší, v průměru 10l/100km, ale člověku to není ani trochu líto, odměna je sladká. Po městě s ním jeydím výjimečně, typicky jedeme po dálnici do hor a pak "blbnu" po horách, tzn. vozím se na různá nástupní místa běžkařské Jiz. magistraly, s dětma na vlek, výjimečně pro lahváče :).

Co se jizdních vlastností týká, nizké těžiště je velmi znát a dostat auto ze stopy je všude krom sněhu daleko za hranicí mých pudů a komfortních zón. Na dálnici to není žádný spurtér, ale je-li třeba, dá se jet soustavně i 160, ale člověku se při vědomí vyšší spotřeby sama zvedá noha z plynu. Mimo dálnici je dvoulitr prima, nejsem žádný Fittipaldi a navíc bych za příliš dramatickou jízdu nedostal večeři.

Co se týká interieru, je OK, nic extra a nic hrozného, na zimní auto akorát. Sedadla jsou trochu prostší, ale to mi je sympatické. Na zadních místech mi přijde trochu méně místa, ale našim malým dětem to pochopitelně nevadí. Vše je ale velmi zachovalé i na takhle staré auto.

Silné stránky

stabilita podvozku
chovani na snehu a obecne horsich terenech

Slabé stránky

spotreba?

 


Další vozy Subaru Legacy



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problému

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
6
výkon motoru
8
spotřeba
5
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
7

ty jsou ve srovnání s Octavii 2 vlažnější

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Bývalá učitelka (49) se po 50 plastikách změnila k nepoznání: Je z ní silikonová pornohvězda!

Bývalá učitelka (49) se po 50 plastikách změnila k…

Lorena Fabiana Colottaová (49) z amerického Texasu pracovala dlouhé roky jako učitelka. Jenže povolání kantorky…

„Hej Facebook.“ Zuckerbergova síť vyrukovala s vlastním aktivačním povelem

„Hej Facebook.“ Zuckerbergova síť vyrukovala s…

Pokud rádi komunikujete se svými chytrými zařízeními pomocí hlasových povelů, pak jste zřejmě sžití…

 

iSport.cz

Volby na fotbalovém okrese: Rychnov hlásí změnu, druhý tábor vyklidil pole

Volby na fotbalovém okrese: Rychnov hlásí změnu,…

Třikrát už to zkoušel s kandidaturou na předsedu Okresního fotbalového svazu Rychnov nad Kněžnou. Poprvé z toho…

Koulař Staněk halovým mistrem Evropy! Maslák do finále neprošel

Koulař Staněk halovým mistrem Evropy! Maslák do…

Koulař Tomáš Staněk je halovým mistrem Evropy. O svém vítězství na šampionátu v Toruni rozhodl v páté sérii, v…

 

Reflex.cz

Stalinova válka a smrt: Sovětský vůdce ukázal, kam až může zajít krutost a násilí na vlastním lidu

Stalinova válka a smrt: Sovětský vůdce ukázal, kam…

Dne 5. března roku 1953 zemřel po několika dnech ochrnutí sovětský diktátor Josif Vissarionovič Džugašvili zvaný…

Rok s covidem a světlé chvilky zdravého rozumu Andreje Babiše

Rok s covidem a světlé chvilky zdravého rozumu…

Šili jsme roušky, byli best in covid, v obchodech nebyl toaleťák a rýže, Prymula byl ještě kabrňák a Vojtěch…