Fiat Sedici (2009)
27.1.2010No a už je to tady. Rodinná flotila se nám rozrostla o nového člena a tím není nikdo jiný než faceliftovaný Fiat Sedici. Auto samozřejmě není moje, ale…
Fiat Sedici (Hitachi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
sportivo 01.07.10 22:24
« ziarovky
ahoj,
mrskni si do svetlometov philipsky rady bluevision, myslim že sa robia aj v H4kach. plus si tam daj aj ich parkovačky, myslim že budeš spokojný, ja mam projektorové svetlá ale spokojný som, ty ich máš parabolicke tak tam by mala byt zmena ešte viditelnejšia.
ať sa darí -
Hitachi 09.04.10 18:13
« Re: Autosalon
máš naprostou pravdu, ta kvalita je zase o hodně vepředu. V Sedici je holt japonský interiér, šedá barvy, rucevysušující plasty a bohužel ta nuda. Nicméně u tohoto vozu měkkost plastů při výběru nehrála roli. Co se týče Cromy, tam je interiér naprosto super a nemůžu mu nic vytknout. Na našich cestách po téměř 60 tisísích ani vrznutí. Jedině co mě tam hodně trápí je ta za...ná převodovka od Opelu viz novinky. Díky za reakci :yes: ;-) -
ReznikCZE 08.04.10 23:11
« Autosalon
Byl v sobotu a tohle auto tam bylo sněhově bílý. Je krásný ale trochu jsem souhlasil s "expertem" že interiér je na Fiat nudný. Mám radši klasické Fiaťácké interiéry. Zvláštní je že od "dob" posledního Stila jsem neslyšel vrzající interiér ve Fiatu (což je pokrok, jelikož ty ceny jsou neustále velmi nízké) ;-) -
Hitachi 25.02.10 16:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Pohon
No jo, PR Suzuki by mělo na devize v podobě 4x4 rozhodně zapracovat.
Ten Forester je bezvadný, tak skvělý podvozek jsem v takovém autě ještě nezažil. Skoro ho nerozhodíš. V naftě ho bohužel nemá, je tam benzin dvoulitr. Trochu papá, ale strejda není žádný závodník, tak mu to vyhovuje.
Co se týče toho časopisu, opravdu nevím jestli to byl Svět motorů, ale zkusím pohledat a klidně i oskenuju a zašlu na email, pokud by ti nevadilo. -
d.a.m. 25.02.10 14:43
« Re: Re: Re: Re: Pohon
Dneska jsem náhodou doma, takže můžu hned reagovat.
To se mi líbí, je to lepší, než jednu věc probírat x dní ;-)
Ještě jednou díky za vyčerpávající info :yes:
Celkem se mi to líbí, jak to maj s tím 4WD vyřešený, je potřeba přihlédnout k tomu, že tohle auto je vymyšlený jako normální auto na silnice, to, že dovede mnohem víc, než obyčejný auta, mu je jen a jen ku cti!!
Smekám klobouk!
Jseš si jistej, že ten test byl ve Světě motorů? Já si ho celkem pravidelně kupuju a nic takovýho jsem neviděl, což mě teda upřímně mrzí, to bych si s chutí přečetl!
Buďto to bylo v čísle, který zrovna nemám, nebo nemohl to bejt jinej časopis?
To bych byl ochotnej si tohle číslo dodatečně objednat! Vzpoměl by sis, prosím tě?
S tím Subaru strejda určitě udělal moc dobře, tuhle značku mám rád a respektuju! :yes:
Má benzín nebo naftu? Forester v naftě se mi moc líbí!
Jen mě trochu mrzí, že lidi maj jako jedinou značku s pernamentním pohonem 4x4 v povědomí právě jen to Subaru. Přitom Suzuki to právě u Vitary dělá taky, ale málo se to ví :-( -
Hitachi 25.02.10 14:05
« Re: Re: Re: Pohon
Tak začnu postupně:)
2WD je opravdu hlavně na spotřebu když jedeš třeba po dálnici nebo se vozíš po městě. Praktická věcička.
K té "stálé" čtyřkolce - porovnám to s Pandou 4x4 jestli nic nenamítáš (test je na auto.cz - doporučuju přečíst) U pandy 4x4 jde na zadní kola asi 2% výkonu. To je "stálá" čtyřkolka. U Sedici/SX4 bych to netvrdil. Když jedeš na AUTO a kliďánko se rozjedeš a pak to třeba rozvalíš na 120, tak se zadek prostě nepřipojí. Musí nastat prokluz nebo vybočení z dráhy. Ale máš pravdu, je to praktická věc.
Auto se vybíralo pro máti, aby se v zimě vypořádala s nástrahami našich silnic a vyhrabala se z chalupy do práce a zpět. Původně byl v plánu Yeti, ale rozdíl 200 tis. Kč byl docela díra do peněženky, takže zvítězilo Sedici. Těžký terén tohle auto nemusí, nicméně v jednom z posledních čísel Světa motorů (už přesně nevím), porovnávali schopnosti všech tří 4x4 od Suzuki. Takže Jimny, Vitara a SX4. Jimny jasně vede následován výbornou Vitarou. A co je zajímavé, SX4 se vůbec neztratila a projela to samé co auta před ní. Limitem jsou akorát převisy a absence redukce a uzávěrky diferenciálu.
Zpracování: Hele, nečekal jsem zázraky, ale velic příjemně mě překvapilo. Plasty sice trochu tvrdší, ale lícují dobře a materiály taku ujdou. Tyhle faceliftované verze mají i lepší čalounění a odhlučnění motoru a podvozku. Poměr cena/užitná hodnota super. Líbí se mi hlavně komplet sklopné zadní sedačky, které parádně zvětší kufr. Máti občas vozí rašelinu a takové ty hovadinky co na zahradě nutně potřebuješ >:D
No a jestli se dováží z Japonska, to nevím. Továrnu má Suzuki v Maďarsku a tenhle výtvor odtud pochází.
Jinak tvá Vitara se mi také moc líbí. Můj strejda se nedávno rozhodoval mezi Vitarou a Foresterem. Nakonec zvítězil Forester, ale po projetí se mu Vitara moc zamlouvala. -
d.a.m. 25.02.10 13:19
« Re: Re: Pohon
Díky za info!!
Já to mám u Vitary tak, že stálej pohon je v poměru 47:53 ve prospěch zadku, se samosvorným mezinápravovým diferenciálem. Ten můžu uzavírat i za jízdy, jen musím v ten moment snížit rychlost na 100km/hod, pak můžu zas jet, jak potřebuju.
Pak je poměr 50:50.
Na silnici to nemám potřebu vůbec používat, dělám to jen v terénu, nebo na mokré, blátivé a zasněžené cestě.
Na silnici jezdím na normální 4x4 a ten mě teda rozhodně nezklamal! :yes:
Letos jsem se každý ráno radoval z toho, kolik zas napadlo sněhu a jízdu po zasněžených silnicích si vyloženě užíval >:-[]
Tam, kde ostatní se smrtí v očích bezmocně klouzali, Vitara jela jak po kolejích a seděla jak přibitá. Ten pocit bezpečnosti a jistoty je k nezaplacení a já už vím, že jiný auta, než čtyřkolky, nechci :-! Fakt paráda!
No a redukce - ta je jen vyloženě do terénu, to je jasný.
Tolik tedy k Vitaře.
SX4/Sedici to mají tedy vyřešený jinak, víc "civilněji".
Mě hlavně zajímalo, jestli na ten režim "auto" můžeš jezdit pořád, což píšeš, že můžeš.
Z toho mám radost, neboť je to tedy taky "stálá" čtyřkolka. Výhoda toho 2WD bude asi hlavně v létě ve spotřebě, že?
Nemůžu si pomoct, ale mě se tyhle dvojčata hrozně líběj :yes:
Mají pro mě takový zvláštní kouzlo a užitná hodnota je očividně taky super, nebo ne?
Klidně si dovedu představit, že by mi to jednou taky říkalo pane.
Nevíš náhodou, jestli se tyhle auta k nám vozí i z Japonska, nebo jen z Maďarska? Jak je to např. v Německu?
A co se týče kvality zpracování, jak na tom Maďaři jsou? -
Hitachi 25.02.10 10:30
« Re: Pohon
Ahoj, no teď už s ním moc nejezdím, blíží se pět tisíc, takže otěže převzala máti. Nicméně když bylo dostatek sněhu, tak jsem ho pořádně otestoval. Co se týče pohonu, je to o hodně jednodužší než třeba u tvé Vitary. O pouze předním náhonu se rozepisovat nebudu, to je jasná věc. :-) přeskočím k režimu 4WD LOCK. Ta funguje do 60km/h (což je docela slušné) a výkon je rozdělován na obě nápravy v poměru 50:50
Na zasněžené lesní a polní cesty popř. písek super věc. Jen po delší jízdě je trošku cítit spojka. Na tento režim jsem jezdil ze začátku o trochu víc, aby si "sedl" diferenciál, jelikož olej s v něm mění pouze jednou a to při prvních 15 tis. km.
Režim AUTO: Při normálních jízdních podmínkách jedeš jen na předek. Pokud se prudce rozjedeš, na sněhu začneš prohrabovat nebo při jízdě do kopce (třeba na náledí) předek nestíhá, připojí se zadní náprava. Nutno dodat, že dokáže poslat zase jen 50%. Ale třeba při rozjezdu ti pošle jen cca 20%. Je to prostě variabilní. Auto trošku cukne a jedeš vesele dál. Během letošní kalamity se jezdilo hlavně na AUTO a bylo to v pohodě. Rozdíl mezi LOCK a AUTO spatřuji v tom, že na AUTO máš 4x4 třeba i v 80km/h ale už ne v poměru 50:50. ŘJ tam asi posílá nižší výkon. Jestli to funguje i při couvání, jistý si nejsem, ale zkoušel jsem to a auto šplhalo docela odhodlaně.
Snad jsem se v tom moc nezamotal, pokud ti ještě není něco jasné, nebo by tě zajímaly další věci, neváhej se ozvat ;-) :yes: -
d.a.m. 24.02.10 19:28
« Pohon
Ahoj,
prosím Tě, mám otázku: jak funguje ten pohon, když jedeš v režimu "auto" ? Pracuje to na způsob Haldexu, nebo jsou obě nápravy sepnutý pořád, nebo jak to je? A je tenhle režim nějak omezenej co se týče rychlosti, nebo tak něco? Jestli né, pak by bylo asi nejvýhodnější jezdit furt na "auto", nebo...?
Ptám se, protože u Vitary mám stálej 4x4 a můžu uzamknout mezinápravovej dif (prej do 100 km/hod, ale já to na silnici nedělám, stálej pohon si hravě poradil s veškerýma nástrahama letošní zimy :-) ) a pak ještě redukci, ale jak to má vyřešený SX4/Sedici fakt nevím a hlavně mě zajímá používání z pohledu uživatele.
Tak jak s tím jezdíš? Díky a ať vám dělá jen radost! ;-) -
Hitachi 23.02.10 20:20
« Re: Anténa.
Děkuji za info :-) ještě na tu anténu mrknu. Co se týče spotřeby, tak zatím je spotřeba kolem 7,5. Najeto přes 4 tis. km. V pěti vyměním poprve olej, dělám to tak u všech aut. S tím podřazením při předjíždění naprosto souhlasím, vytočit trojku a pak už se něco děje :yes: Brzdy jsem dnes vyzkoušel naostro a naštěstí obstály na výbornou. Takže ať to jezdí i Tobě ;-) -
FEKIVHK 23.02.10 19:38
« Anténa.
Zdravím. Tú anténu choď reklamovať ,bo ja bežne chodím 140 a anténa sa mi nesklápa a ani nebúcha o strechu.A máš ju vôbec dotiahnutú?Ja mám to príplatkové rádio a tiež nič moc akurát výhoda meniča na cd.Pri hlasitej hudbe rezonujú výplne dverí.Čo sa týka spotreby na začiatku výborná 6,2 a teraz po 5300km je 6,9 priemer od 0km.Ja ale na spotrebu nechodím, pri každom predbiehaní trojočka nech sa to bere!Po meste veľa nejazdím.Moja dvojkolka má tiež všetky kotúče a brzdí fakt super!Prajem veľa štastných kilometrov.Čau!