Diskuse

Fiat Sedici (2009)

27.1.2010

No a už je to tady. Rodinná flotila se nám rozrostla o nového člena a tím není nikdo jiný než faceliftovaný Fiat Sedici. Auto samozřejmě není moje, ale…

 

Fiat Sedici (Hitachi)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto David-Silver

    David Silver 27.01.2010  20:23

    pěkný

    Čau Hitachi, bude nějaký video na sněhu jako s eReSem? 4x4 bude zajímavé ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 27.01.2010  20:28

      « Re: pěkný

      Ahoj Kysky :-) no nevím, bojím se, abych ho mamince někde nezahrabal >:-[] nicměně, už jsem ho párkrát proklepl a jeví se poměrně shopně. Limitem budou hlavně pneumatiky. Na zimu jsou tam Goodyeary. Až se ojezdí, pořídím jí zase Pirellky. Ale když bude čas, zkusím něco vymyslet ;-) pozdravuj taťku
      • 00 Reagovat !

        foto David-Silver

        David Silver 27.01.2010  20:34

        « Re: Re: pěkný

        No, pokud ho zahrabeš, musel bys ho vytahovat no... >:D Na to bych předohrab ale nedoporučoval. :-)
        PS: také tě pozdravuje :yes: :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 27.01.2010  20:38

          « Re: Re: Re: pěkný

          Díky:) včera jsme se chvíli hrabali, zvládli jsme to na výbornou. Spojka trošku zasmrděla, ale bylo to ok :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 27.01.2010  21:13

    No comment Hitachi

    tvoje dílo = nádherné! ;-) Jen nezapomeň na poplatek za vstup na MACZ s novým a neokoukaným vozem : Wii tě pošle SZ kam máš zaslat poplatek 15 000Kč ju? ;-) >:D

    Boduji a né špatně! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 27.01.2010  21:23

      « Re: No comment Hitachi

      jen 15 tyček??? >:D za vjezd do Škodováckýho servisu kvůli dlouhodobýmu vosku po mě chtěli 50000!!! >:D
      jinak díky za pochvalu ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 27.01.2010  21:18

    Spotreba a 4x4

    Me by zajimalo, o co je spotreba lepsi u pripinatelnyho pohonu oproti trvalymu 4x4. Respektive jakej je pro to duvod. Chapal bych to v pripade, ze je uzavrenej mezinapravovej diferencial, pak by se napravy opravdu hadaly. Jinak by se dalo analogove tvrdit, ze auto s pohodem jednoho kola ma nizsi spotrebu nez s pohonem cely napravy. Kdyz ma auto pohon vsech kol, zere vic hlavne proto, ze musi roztacet a brzdit par poloos a kardan navic a tyhle dily taky neco vazi. Ztraty v diferencialu samozrejme nejaky budou, ale snad ne v radech kilowatu. Kolik to muze udelat na spotrebe? Jednu, dve deci?
    Vim o tom, ze nekteri majitele Justyho rozpojujou kardanku, aby z auta byla na leto predokolka. Ale praktickej duvod nevidim, auto v lete zere min, protoze jezdi na tvrdsich gumach a nemusi se zahrivat na sytic.
    Pokud ma nekdo jinej nazor, sem s nim, rad si ho prectu.
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 27.01.2010  21:25

      « Re: Spotreba a 4x4

      myslím si, že v něčem máš pravdu, ten rozdíl nebude nijak závratnej, osobně bych viděl nárůst spotřeby taky v podobě hmotnosti, diferenciál a zadní rozvodovka asi váží pár kilo navíc, nemyslíš?
      • 00 Reagovat !

        foto Slavek-TDM

        Slavek-TDM 27.01.2010  21:28

        « Re: Re: Spotreba a 4x4

        Jojo, vsak to pisu. Hmotnost a rotujici hmota poloos a kardanu. Ale ta je u pripojitelny 4x4 identicka s trvalou 4x4.
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 27.01.2010  21:34

          « Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

          to je pravda, ale s trvalou 4x4 můžeš jet klidně i 120. A v téhle rychlosti bude mít auto, který má poháněnou jen jednu nápravu o něco menší spotřebu. Pokud se mýlím, tak mě oprav. Když jsem jezdil pouze na 4x2 bere auto cca 7,4 na sto. Když jsem se vlekl s plným náhonem šla spotřeba přes 8 litrů. Proč to do auta dávají, nevím, ale líbí se mi možnost jet obyč autě zasněženou polní cestou až 60 kilometrovou rychlostí, než se tam ploužit jen 30 třeba v X-Trailu, ve kterém, pokud nekecám, je možnost jet v režimu 4x4 jen do této rychlosti...
          • 00 Reagovat !

            foto Petr-Kneifl

            Petr Kneifl 27.01.2010  22:07

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

            prý do 40km/h. Coz je pekne na ho..... Co treba na snehu ve 100 km/h kdyz prudce pridas? Necukne to jak se pripoji zadek? Slysel jsme ze je to zradne tphle auto. Osobne logiku 4x4 nechapu, vyzkoušel jsem quattro, subaru a 4matic a pohon kol velice dobre pomaha, na snehu i ve vyssich rychlostech hodne pobere aniz by zasahlo ESP, tak proc se po 60ce vypne....
            • 00 Reagovat !

              foto Hitachi

              Hitachi 27.01.2010  22:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

              osobně si myslím, že je to jen z důvodu absence přímé mechanické vazby, kardan... Mám taky projeté Subaru, konkrétně Forester - mimochodem výborný podvozek a jízdní vlastnosti. Co se týče připojení zadku, necuká to nijak zvlášť silně, prostě jen cítíš, jak ti pomáhá se rozjet. Při vyšší rychlosti předchází ESP. Pro ženskou, která neřídí nijak zvlášť dravě to považuji za rozumný kompromis.
            • 00 Reagovat !

              foto Ricardo

              Ricardo 27.01.2010  22:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

              Pokud máš na mysli závěrku mezinápravové spojky (50:50) tak tam je to odpojení dané kontrukcí. Při vyšší rychlosti se spojka rychleji zahřívá a olej v ní mnohem dřív překročí maximální provozní teplotu. Proto taky při přetížení systému může elektronika odmítnout zamknutí poměru momentu mezi nápravama a nebo i úplně vyřadit 4x4. To už je extrémní situace, ale úplně vyvarovat se ji nedá. Tuto vlastnost mají všechny čtyřkolky s mezinápravovou spohjkou místo diferenciálu, snad jen u xDrive jsem zatím ještě neslyšel, že by docházelo k přehřátí.
              • 00 Reagovat !

                foto Hitachi

                Hitachi 28.01.2010  06:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

                Ahoj Ricardo, máš pravdu, ta možnost může nastat a dokonce me před ní varoval i návod k obsluze :-) Nicméně věřím, že během normálního provozu bude všechno klapat. Může se stát, že během jízdy začne blikat kontrolka a z důvodů chlazení se zadek vypne. Pak by se měl zase sám připojit.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 28.01.2010  09:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

                Haldex se taky nepřehřívá ;-) Dokonce dle výrobce může Haldex být trvale sevřený při rozdílu rychlosti otáčení náprav až 7.2 km/h a nepřehřeje se (např. tálhé zatáčky apod.).
                • 00 Reagovat !

                  foto d-a-m-

                  d.a.m. 31.01.2010  15:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

                  "...Haldex se taky nepřehřívá.."
                  Dovolím si Tě poopravit - Haldex se nepřehřívá za normálních podmínek.
                  Jakmile ty podmínky trochu ztížíš, např.dlouhou jízdou po zasněžené polní cestě, louce, sjezdovce ;-) ,jde Haldex do kytek a to tak, že klidně i napořád :-!
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 01.02.2010  09:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

                    Toho bych se nebál. Haldexka nachází uplatnění i v autech typu Golf R32 a Audi S3, a nezavaří se ani na závodním okruhu, kde se jezdí více bokem než rovně ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Slavek-TDM

            Slavek-TDM 27.01.2010  22:27

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

            Leda by SX4/Sedici elektronicky vyrazovala spojky na zadnich poloosach >:D
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 28.01.2010  09:30

          « Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

          To neni ani tak hmotností jako mechanickými odpory, protože to soustrojí je tam oproti předokolce navíc a musí se neustále roztáčet, ať už je zadek připojenej nebo ne.

          Zkus si někdy do auta naložit dva pytle brambor (+- odpovídá nadváze u těchhle typů 4WD). Na spotřebě to nezaznamenáš.
          • 00 Reagovat !

            foto Slavek-TDM

            Slavek-TDM 28.01.2010  09:59

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

            Ale vsak to pisu, je jedno, jestli je zadek pripojenej nebo ne. A 100 kilo navic na spotrebe rozhodne zaznamenas. 300 kilo naklad u beznyho osobaku znamena cca litr paliva. Takze kdyz si sectes vetsi hmotnost, mechanicky (a kinematicky) odpory plus zpravidla vetsi svetlou vysku oproti dvoukolce, mas tam litr nebo litr a pul. Ale to jestli je 4x4 trvale nebo pripojitelne nehraje skoro zadnou roli.
            BTW, nedavno mi rikal kolega s Oktavii 1.9TDi 4x4, ze mel pri poslednim tankovani spotrebu 9.3! Prej se musel nekolikrat podivat, jestli to neni chyba. Ale vetsinu kilometru najezdil po meste = na studenej motor.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 28.01.2010  10:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4

              No jako já zatim za těch 5 let, co mám o1 4/4, zjistil akorát, že z hlediska spotřeby je úplně jedno, jestli jedu sám nebo je nás tam 5 a zavazadla po strop. Dycky to bylo +- 1 deci a záleželo akorát na hustotě provozu.

              Když jedeš furt do kopce, tak se to samozřejmě projeví, ale taková situace v normálnim provozu nenastane, po jízdě do kopce pak zas jedeš z kopečka.
  • 00 Reagovat !

    foto Wiii

    Wiii 27.01.2010  21:37

    Hodnocení

    Ahoj Hitaci, koukám na tvou recenzi, je to pěkně sepsané, auto je velice účelné a je to výborná volba (jediný kokurent v této třídě je z mého pohledu SX4), ale nějak nemůžu přijít na chut tomu rámování fotek ;-\ Třeba u vRSky se mi ty černé decentní rámečky velice líbí, ale tohle je pro mě spíš rušivý element ;-\ Tak se nezlob za bodování ;-) Uděláš mi radost, když se k těm černým rámečkům zase zvrátíš >:D :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 27.01.2010  21:54

      « Re: Hodnocení

      Ahoj Wii, díky za pochvalu recenze, i když na tu tvoji to nemá ani zdaleka:-) Ono těch konkurentů opravdu není moc a SX4 je v podstatě to samé. To rámování jsem jen zkoušel, s tím sněhem to opravdu nevypadá nic moc. Pokusím se to co nejdřív napravit ;-) fotek mám zatím přes 60, ale všechny se sem dnes nevešly.
      • 00 Reagovat !

        foto Wiii

        Wiii 27.01.2010  22:02

        « Re: Re: Hodnocení

        Tak to ti taky děkuji ;-) Jinak další konkuren je asi Roomster scout a další mě nenapadá... ;-\ Já osobně bych si asi vybral SX4, ale to je tvá volba a asi nebude náhoda že je to fiat, když už s dalším máš zkušenosti ;-) Jinak až napravíš, určitě ti to opravím na plný počet :-) :yes: :yes: Přeji hezký zbytek večera :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 27.01.2010  22:17

          « Re: Re: Re: Hodnocení

          No s tím Roomsterem nevím, v tisku to pořád srovnávají s Yetinou. Byla taky na pořadníku, ale ta cena je prostě hrozná, navíc se mi líbí o 10 mm vyšší svělá výška v případě Sedici. SX4 je fajn, máti to bylo jedno, ty auta jsou až na přední masku a logo na volantu a kapotě úplně ale úplně identická. :-) taktéž přeji pěkný zbytek dne :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Ricardo

          Ricardo 27.01.2010  22:33

          « Re: Re: Re: Hodnocení

          Roomster Scout ale nemá 4x4. Je to jenom designovej paket >:D Svýho času dělal Fiat něco podobnýho ze Stila - kombík s SUV designem a bez možnosti 4x4
          • 00 Reagovat !

            foto Hitachi

            Hitachi 28.01.2010  06:31

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení

            Ano bylo to Stilo Uproad, designově docela ušlo, světlá metalíza, k tomu ty plasty, chyběl jen pohon 4x4 a Octavia se mohla začít bát >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Wiii

          Wiii 28.01.2010  22:57

          « Re: Re: Re: Hodnocení

          Tak vidím, že ses vrátil k mnohem hezčímu orámování a teď se mi už líbí i ta fotogalerie ;-) Máš to za plnej :-!

          PS: Peknej Lumix >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Hitachi

            Hitachi 31.01.2010  15:31

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení

            díky za pochvalu :-) Jo na Lumixe nedám dopustit, tak skvělý fotooaparát jsem v ruce dlouho neměl. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto sotomaior

    sotomaior 28.01.2010  07:58

    Brzdy

    hoj, hezké autí, jen dotaz, ono to má fakt zadní brzdové kotouče 280mm?? a jaká je real spotřeba dle jízdního stylu? dík a ať slouží! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 28.01.2010  14:09

      « Re: Brzdy

      Ahoj, děkuji za postřeh :-) auto má opravdu vzadu kotouče o tomto průměru. Až budu přezouvat, dodám foto. Spotřeba? No papírově má být 6,5 litru, ale zatím se jezdí tak za 7,4. Už to ale pomalu klesá. To víš, syrový motor, jen 3000 najeto :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Petr-Kneifl

        Petr Kneifl 29.01.2010  20:54

        « Re: Re: Brzdy

        co ja videl naftaky meli bubny :-(, konečně dávají i kotouče
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 31.01.2010  15:29

          « Re: Re: Re: Brzdy

          taky mě to překvapilo, ale je to docela příjemný překvapení. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.2010  09:33

    fotky

    Jak to auto vypadá zvenku zjistim z prvních 3 fotek v levém sloupci. Co takhle nafotit i vnitřek, motor a kufr? ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 28.01.2010  14:09

      « Re: fotky

      neboj se, fotky jsou, ale včera mi víc systém nepovolil... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto talio2

        talio2 28.01.2010  18:10

        « Re: Re: fotky

        Hitachi: to je v pohodě, Hooonza je moc hrrr >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto spanel

    spanel 28.01.2010  16:24

    motor

    Auto hezký, sám bych zvolil ale asi SX4...vapadá líp...jiná jen v nárazníkách, oplastování a znáčkách :-) oprav si údaj u motoru....píšeš přímé vstřikování...to nemá má vícebodový...ale to jen detail....recenze čtivá tak ať mamce slouží :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 28.01.2010  16:51

      « Re: motor

      Děkuji za názor :-) každý pes jiná ves, o vzhled mi ani tak nešlo, ale líbí se mi oplastování ve větším rozsahu oproti SX4. Jo a nerad bych kalil vodu, ale opravdu má přímý vstřik, díky němu byl navýšen i výkon a snížily se emise. Je to i v tech. informacích o vozidle. Ať to jezdí :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto spanel

        spanel 29.01.2010  08:36

        « Re: Re: motor

        Jasná je hlavní, že se líbí tobě...teda mamce :yes: jinak věř nebo ne vodu kalíš...je to ten samej motor co má suzuki a navýšení výkonu a snížení emisí oproti předchozí 1.6 je zásluhou hlavně proměnné délky sacího potrubí, vstřikování zůstalo vícebodové...
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 31.01.2010  15:31

          « Re: Re: Re: motor

          Ok v tom případě mají chybu v technických informacích. O variabilním časování ventilů samozřejmě vím. Zatím pomalu ožívá, docela se mi zamlouvá. Tak ať to jezdí :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 28.01.2010  18:06

    Vitaj!

    Som rád že tu pribudlo po dlhom čase ďalšie Sedici. Facelift mu sekne a pozerám že so štvorkolkou musí byť celkom sranda. My máme len predohraba, prípadne mrkni recenziu.
    Zatiaľ prajem veľa štastných kilometrov. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 31.01.2010  15:28

      « Re: Vitaj!

      Ahoj tvoji recenzi jsem už viděl, je velmi pěkně napsaná. Doufám, že ti slouží k maximální spokojenosti. I tobě hodně šťastných kiláčků :-)
  • 00 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 03.02.2010  19:57

    sedici

    Fiat sedici jsem už viděl je to docela pěkné a povedené auto za dobrý peníz,jen si nemužu zvyknout na ten vzhled ten je zkopírovaný od suzuki sx4.až na pár detailů úplná suzuki :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 03.02.2010  21:03

      « Re: sedici

      Zdravím, chápu tvoje námitky, není se čemu divit, vždyť je to společný model z dílny Fiatu a Suzuki ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto FRPE

        FRPE 03.02.2010  21:07

        « Re: Re: sedici

        Chetoos - můj syn Frpíček je též moje kopie a lidé říkají jak je hezký, silný, s dobrou motorizací a za pár chvilek se.xu s mojí paní byl hotov, takže kopie obzvláště lidské se mě osobně moc líbí ... :yes: ;-) >:D

        Obvzláště rád je vyrábím ... >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 03.02.2010  21:09

          « Re: Re: Re: sedici

          Mně je doma také vytýkáno, že bych jen plodil.... :-! :-)
          • 00 Reagovat !

            foto FRPE

            FRPE 03.02.2010  21:14

            « Re: Re: Re: Re: sedici

            Hitachi - v tom případě doporučuji škatulku zn. Pri.me.ros - je to taková krabička kde máš tři, řekněme balonky a ten si nasadíš na ,,hitachi,, a
            bude plození konec. Nezapomeň prosím po použití sundat ... 8-s Blbě se s tím chodí do práce a špatně mo.čí ... >:D >:D ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hitachi

              Hitachi 03.02.2010  21:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: sedici

              ale v KáPéZetce to má mít své místo >:D v případě nouze pojme až 4 litry tekutiny...
              • 00 Reagovat !

                foto FRPE

                FRPE 03.02.2010  21:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: sedici

                Proč sis dal nick Hitachi? To byl výrobce bagrů né? :-O
                • 00 Reagovat !

                  foto Hitachi

                  Hitachi 03.02.2010  21:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sedici

                  tak o tom nevím, ale Cromě :-) výroby kvalitního nářadí, fušuje tahle firma i do vstřikovacích jednotek motorů. Když si otec koupil Mareu, tak ten benzín 1,6 (mimochodem ve své době jeden z nej) měl vstřikování Hitachi. No a když jsem se tu před cca 2 lety registroval, nechtěl jsem mít přezdívku typu "Speedař, liťák" atd. Prostě Hitachi :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Hitachi

    Hitachi 03.02.2010  21:49

    50 příspěvků

    díky za ně ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 04.02.2010  15:14

    Nejlepší recenze - uděleno

    Nejlepší recenze - uděleno :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 04.02.2010  15:27

      « Re: Nejlepší recenze - uděleno

      Díky Ricardo, jsem za to rád :-)
  • 00 Reagovat !

    foto FEKIVHK

    FEKIVHK 23.02.2010  19:38

    Anténa.

    Zdravím. Tú anténu choď reklamovať ,bo ja bežne chodím 140 a anténa sa mi nesklápa a ani nebúcha o strechu.A máš ju vôbec dotiahnutú?Ja mám to príplatkové rádio a tiež nič moc akurát výhoda meniča na cd.Pri hlasitej hudbe rezonujú výplne dverí.Čo sa týka spotreby na začiatku výborná 6,2 a teraz po 5300km je 6,9 priemer od 0km.Ja ale na spotrebu nechodím, pri každom predbiehaní trojočka nech sa to bere!Po meste veľa nejazdím.Moja dvojkolka má tiež všetky kotúče a brzdí fakt super!Prajem veľa štastných kilometrov.Čau!
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 23.02.2010  20:20

      « Re: Anténa.

      Děkuji za info :-) ještě na tu anténu mrknu. Co se týče spotřeby, tak zatím je spotřeba kolem 7,5. Najeto přes 4 tis. km. V pěti vyměním poprve olej, dělám to tak u všech aut. S tím podřazením při předjíždění naprosto souhlasím, vytočit trojku a pak už se něco děje :yes: Brzdy jsem dnes vyzkoušel naostro a naštěstí obstály na výbornou. Takže ať to jezdí i Tobě ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 24.02.2010  19:28

    Pohon

    Ahoj,
    prosím Tě, mám otázku: jak funguje ten pohon, když jedeš v režimu "auto" ? Pracuje to na způsob Haldexu, nebo jsou obě nápravy sepnutý pořád, nebo jak to je? A je tenhle režim nějak omezenej co se týče rychlosti, nebo tak něco? Jestli né, pak by bylo asi nejvýhodnější jezdit furt na "auto", nebo...?
    Ptám se, protože u Vitary mám stálej 4x4 a můžu uzamknout mezinápravovej dif (prej do 100 km/hod, ale já to na silnici nedělám, stálej pohon si hravě poradil s veškerýma nástrahama letošní zimy :-) ) a pak ještě redukci, ale jak to má vyřešený SX4/Sedici fakt nevím a hlavně mě zajímá používání z pohledu uživatele.
    Tak jak s tím jezdíš? Díky a ať vám dělá jen radost! ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 25.02.2010  10:30

      « Re: Pohon

      Ahoj, no teď už s ním moc nejezdím, blíží se pět tisíc, takže otěže převzala máti. Nicméně když bylo dostatek sněhu, tak jsem ho pořádně otestoval. Co se týče pohonu, je to o hodně jednodužší než třeba u tvé Vitary. O pouze předním náhonu se rozepisovat nebudu, to je jasná věc. :-) přeskočím k režimu 4WD LOCK. Ta funguje do 60km/h (což je docela slušné) a výkon je rozdělován na obě nápravy v poměru 50:50
      Na zasněžené lesní a polní cesty popř. písek super věc. Jen po delší jízdě je trošku cítit spojka. Na tento režim jsem jezdil ze začátku o trochu víc, aby si "sedl" diferenciál, jelikož olej s v něm mění pouze jednou a to při prvních 15 tis. km.
      Režim AUTO: Při normálních jízdních podmínkách jedeš jen na předek. Pokud se prudce rozjedeš, na sněhu začneš prohrabovat nebo při jízdě do kopce (třeba na náledí) předek nestíhá, připojí se zadní náprava. Nutno dodat, že dokáže poslat zase jen 50%. Ale třeba při rozjezdu ti pošle jen cca 20%. Je to prostě variabilní. Auto trošku cukne a jedeš vesele dál. Během letošní kalamity se jezdilo hlavně na AUTO a bylo to v pohodě. Rozdíl mezi LOCK a AUTO spatřuji v tom, že na AUTO máš 4x4 třeba i v 80km/h ale už ne v poměru 50:50. ŘJ tam asi posílá nižší výkon. Jestli to funguje i při couvání, jistý si nejsem, ale zkoušel jsem to a auto šplhalo docela odhodlaně.
      Snad jsem se v tom moc nezamotal, pokud ti ještě není něco jasné, nebo by tě zajímaly další věci, neváhej se ozvat ;-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto d-a-m-

        d.a.m. 25.02.2010  13:19

        « Re: Re: Pohon

        Díky za info!!
        Já to mám u Vitary tak, že stálej pohon je v poměru 47:53 ve prospěch zadku, se samosvorným mezinápravovým diferenciálem. Ten můžu uzavírat i za jízdy, jen musím v ten moment snížit rychlost na 100km/hod, pak můžu zas jet, jak potřebuju.
        Pak je poměr 50:50.
        Na silnici to nemám potřebu vůbec používat, dělám to jen v terénu, nebo na mokré, blátivé a zasněžené cestě.
        Na silnici jezdím na normální 4x4 a ten mě teda rozhodně nezklamal! :yes:

        Letos jsem se každý ráno radoval z toho, kolik zas napadlo sněhu a jízdu po zasněžených silnicích si vyloženě užíval >:-[]
        Tam, kde ostatní se smrtí v očích bezmocně klouzali, Vitara jela jak po kolejích a seděla jak přibitá. Ten pocit bezpečnosti a jistoty je k nezaplacení a já už vím, že jiný auta, než čtyřkolky, nechci :-! Fakt paráda!

        No a redukce - ta je jen vyloženě do terénu, to je jasný.

        Tolik tedy k Vitaře.

        SX4/Sedici to mají tedy vyřešený jinak, víc "civilněji".
        Mě hlavně zajímalo, jestli na ten režim "auto" můžeš jezdit pořád, což píšeš, že můžeš.
        Z toho mám radost, neboť je to tedy taky "stálá" čtyřkolka. Výhoda toho 2WD bude asi hlavně v létě ve spotřebě, že?

        Nemůžu si pomoct, ale mě se tyhle dvojčata hrozně líběj :yes:
        Mají pro mě takový zvláštní kouzlo a užitná hodnota je očividně taky super, nebo ne?
        Klidně si dovedu představit, že by mi to jednou taky říkalo pane.

        Nevíš náhodou, jestli se tyhle auta k nám vozí i z Japonska, nebo jen z Maďarska? Jak je to např. v Německu?
        A co se týče kvality zpracování, jak na tom Maďaři jsou?
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 25.02.2010  14:05

          « Re: Re: Re: Pohon

          Tak začnu postupně:)
          2WD je opravdu hlavně na spotřebu když jedeš třeba po dálnici nebo se vozíš po městě. Praktická věcička.

          K té "stálé" čtyřkolce - porovnám to s Pandou 4x4 jestli nic nenamítáš (test je na auto.cz - doporučuju přečíst) U pandy 4x4 jde na zadní kola asi 2% výkonu. To je "stálá" čtyřkolka. U Sedici/SX4 bych to netvrdil. Když jedeš na AUTO a kliďánko se rozjedeš a pak to třeba rozvalíš na 120, tak se zadek prostě nepřipojí. Musí nastat prokluz nebo vybočení z dráhy. Ale máš pravdu, je to praktická věc.
          Auto se vybíralo pro máti, aby se v zimě vypořádala s nástrahami našich silnic a vyhrabala se z chalupy do práce a zpět. Původně byl v plánu Yeti, ale rozdíl 200 tis. Kč byl docela díra do peněženky, takže zvítězilo Sedici. Těžký terén tohle auto nemusí, nicméně v jednom z posledních čísel Světa motorů (už přesně nevím), porovnávali schopnosti všech tří 4x4 od Suzuki. Takže Jimny, Vitara a SX4. Jimny jasně vede následován výbornou Vitarou. A co je zajímavé, SX4 se vůbec neztratila a projela to samé co auta před ní. Limitem jsou akorát převisy a absence redukce a uzávěrky diferenciálu.

          Zpracování: Hele, nečekal jsem zázraky, ale velic příjemně mě překvapilo. Plasty sice trochu tvrdší, ale lícují dobře a materiály taku ujdou. Tyhle faceliftované verze mají i lepší čalounění a odhlučnění motoru a podvozku. Poměr cena/užitná hodnota super. Líbí se mi hlavně komplet sklopné zadní sedačky, které parádně zvětší kufr. Máti občas vozí rašelinu a takové ty hovadinky co na zahradě nutně potřebuješ >:D
          No a jestli se dováží z Japonska, to nevím. Továrnu má Suzuki v Maďarsku a tenhle výtvor odtud pochází.

          Jinak tvá Vitara se mi také moc líbí. Můj strejda se nedávno rozhodoval mezi Vitarou a Foresterem. Nakonec zvítězil Forester, ale po projetí se mu Vitara moc zamlouvala.
          • 00 Reagovat !

            foto d-a-m-

            d.a.m. 25.02.2010  14:43

            « Re: Re: Re: Re: Pohon

            Dneska jsem náhodou doma, takže můžu hned reagovat.
            To se mi líbí, je to lepší, než jednu věc probírat x dní ;-)
            Ještě jednou díky za vyčerpávající info :yes:
            Celkem se mi to líbí, jak to maj s tím 4WD vyřešený, je potřeba přihlédnout k tomu, že tohle auto je vymyšlený jako normální auto na silnice, to, že dovede mnohem víc, než obyčejný auta, mu je jen a jen ku cti!!
            Smekám klobouk!

            Jseš si jistej, že ten test byl ve Světě motorů? Já si ho celkem pravidelně kupuju a nic takovýho jsem neviděl, což mě teda upřímně mrzí, to bych si s chutí přečetl!
            Buďto to bylo v čísle, který zrovna nemám, nebo nemohl to bejt jinej časopis?
            To bych byl ochotnej si tohle číslo dodatečně objednat! Vzpoměl by sis, prosím tě?

            S tím Subaru strejda určitě udělal moc dobře, tuhle značku mám rád a respektuju! :yes:
            Má benzín nebo naftu? Forester v naftě se mi moc líbí!
            Jen mě trochu mrzí, že lidi maj jako jedinou značku s pernamentním pohonem 4x4 v povědomí právě jen to Subaru. Přitom Suzuki to právě u Vitary dělá taky, ale málo se to ví :-(
            • 00 Reagovat !

              foto Hitachi

              Hitachi 25.02.2010  16:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pohon

              No jo, PR Suzuki by mělo na devize v podobě 4x4 rozhodně zapracovat.
              Ten Forester je bezvadný, tak skvělý podvozek jsem v takovém autě ještě nezažil. Skoro ho nerozhodíš. V naftě ho bohužel nemá, je tam benzin dvoulitr. Trochu papá, ale strejda není žádný závodník, tak mu to vyhovuje.
              Co se týče toho časopisu, opravdu nevím jestli to byl Svět motorů, ale zkusím pohledat a klidně i oskenuju a zašlu na email, pokud by ti nevadilo.
              • 00 Reagovat !

                foto d-a-m-

                d.a.m. 25.02.2010  19:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohon

                Jo, to by bylo fajn, to bych byl rád - díky předem!
                V profilu mám sice hotmail.com, ale víc používám dam-petr@seznam.cz
                • 00 Reagovat !

                  foto Hitachi

                  Hitachi 25.02.2010  19:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohon

                  dobře, pohledám, dohledám a pošlu. Snad jsem ho nikam nezašantročil :-)
  • 00 Reagovat !

    foto ReznikCZE

    ReznikCZE 08.04.2010  23:11

    Autosalon

    Byl v sobotu a tohle auto tam bylo sněhově bílý. Je krásný ale trochu jsem souhlasil s "expertem" že interiér je na Fiat nudný. Mám radši klasické Fiaťácké interiéry. Zvláštní je že od "dob" posledního Stila jsem neslyšel vrzající interiér ve Fiatu (což je pokrok, jelikož ty ceny jsou neustále velmi nízké) ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 09.04.2010  18:13

      « Re: Autosalon

      máš naprostou pravdu, ta kvalita je zase o hodně vepředu. V Sedici je holt japonský interiér, šedá barvy, rucevysušující plasty a bohužel ta nuda. Nicméně u tohoto vozu měkkost plastů při výběru nehrála roli. Co se týče Cromy, tam je interiér naprosto super a nemůžu mu nic vytknout. Na našich cestách po téměř 60 tisísích ani vrznutí. Jedině co mě tam hodně trápí je ta za...ná převodovka od Opelu viz novinky. Díky za reakci :yes: ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto ReznikCZE

        ReznikCZE 11.04.2010  21:23

        « Re: Re: Autosalon

        u 159 krom zimy(ztuha a přes zuby)je docela ta převodovka parádní :yes: . .mě je teda jedno poměrně jestli jsou tvrdé plasty nebo měkkčené hlavně ať nevržou a neskřípou :-) . .s Cromou přeji brzké uzdravení :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Hitachi

          Hitachi 12.04.2010  13:14

          « Re: Re: Re: Autosalon

          Díky, ani nevíš jak moc si přeju ji mít už doma. Ať ti to jezdí! :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto ReznikCZE

            ReznikCZE 15.04.2010  17:21

            « Re: Re: Re: Re: Autosalon

            To ti věřím :-) Když jsem měl BMW nebo Škodu tak mi ani nevadilo jezdit náhradním ale Alfa když mi doma chybí . .chjo :yes: ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hitachi

              Hitachi 15.04.2010  19:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Autosalon

              no podnešku mám relativně dobrou zprávu. Z Prahy poslali jiného technika s lidským přístupem ;-) a ten výměnu převodovky schválil!!! Takže hurá hurá hlavně ať už je to všechno v cajku :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto ReznikCZE

                ReznikCZE 15.04.2010  20:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autosalon

                je pravda že ten servis v čechách je napováženou ;-\ . .neříkej hop doku . . . ;-) :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Hitachi

                  Hitachi 15.04.2010  21:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autosalon

                  já vím, taky ještě nejásám, jen je to čekání o něco snesitelnější :-)
  • 00 Reagovat !

    foto sportivo

    sportivo 01.07.2010  22:24

    ziarovky

    ahoj,

    mrskni si do svetlometov philipsky rady bluevision, myslim že sa robia aj v H4kach. plus si tam daj aj ich parkovačky, myslim že budeš spokojný, ja mam projektorové svetlá ale spokojný som, ty ich máš parabolicke tak tam by mala byt zmena ešte viditelnejšia.

    ať sa darí
    • 00 Reagovat !

      foto Hitachi

      Hitachi 02.07.2010  16:22

      « Re: ziarovky

      Díky za tip, nejsem si ale jistý, jestli ty Bluevision k něčemu jsou. Parkovačky mám Cool Blue od Osramu a modré jsou jen když nesvítí >:D ale do hlavních bych chtěl asi ty Phillips Night Guide, prý je to pecka, nejen cenová, ale opravdu to i svítí :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…