Recenze

Hamster (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Thesis, foto 1 Lancia Thesis, foto 2 Lancia Thesis, foto 3 Lancia Thesis, foto 4 Lancia Thesis, foto 5 Lancia Thesis, foto 6 Lancia Thesis, foto 7 Lancia Thesis, foto 8
Lancia Thesis, foto 9 Lancia Thesis, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Lancia Thesis Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2959 výkon [kW]: 158 kroutící moment [Nm]: 263 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Po třech letech provozu Lancie Lybry přišel čas na upgrade a tak začalo rozhodování, co pořídit. Lybra byla skvělá, pohodlná, vybavená, rychlá, najít tedy za přijatelné peníze něco, co bude opět o krok dál, nebylo zas tak jednoduché. Hlavně co se týče výbavy bylo v Lybře prakticky všechno, co si jen člověk mohl přát a co mi jiná auta v této kategorii nemohla nabídnout. A tak jsem se musel rozhlížet o kategorii výš.
Věděl jsem, že chci pohodlné auto, hodně hraček na palubě a že z německé uniformní konfekce asi nebudu mít takovou radost. Díky možnosti kdykoli si půjčit otcův Fiat Marea Weekend jsem vypustil podmínku kombíku, nevozím s sebou velké věci a na těch pár cest do IKEA si půjčím Fiat. Díval jsem se tedy hlavně po méně tuctových modelech od Volva, Saabu, Alfy Romeo, Citröenu etc. V jednu chvíli jsem byl už skoro rozhodnut pro Fiat Croma, ale sehnat pěkný kus s benzínovým motorem se zdálo prakticky nemožné a diesel zatím nechci. A tak jsem zůstal u Lancie a pořídil si model Thesis.

Lancia Thesis je vůz vyšší střední třídy vyráběný v Itálii v letech 2002 až 2008. V nabídce značky nahrazovala model k (Kappa). K dispozici byla pouze jedna karosářská varianta, tříprostorový sedan.
Zájemce si mohl vybrat z nabídky žážehových i vznětových motorů. Naftový pětiválec jtd o objemu 2.4l procházel v průběhu výroby modernizacemi a tak se jeho výkon ze 110kW postupně vyšplhal až ke 136kW. Benzínové agregáty byly v nabídce tři, pětiválcový dvacetiventilový přeplňovaný dvoulitr (136kW), atmosférický pětiválec 2.4 20V (125kW) a sametový vidlicový šestiválec od Alfy Romeo, nabízený nejprve jako třílitr (158kW), později nahrazen jednotkou 3.2 (169kW).
Pětiválcové motory mohly být spřaženy s šestistupňovou manuální převodovkou nebo pětistupňovým automatem, pro motory V6 byl k dispozici pouze automat.
Základní výbava se postupem času rozšiřovala, už z počátku výroby však obsahovala 8 airbagů, ESP, dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor, tempomat, multifunkční volant, el. ovládání sedadel etc., později se do standardu dostala i audioaparatura BÖSE, navigace, telefon etc. Vyšší výbava Emblema pak přidávala třízónovou klimatizaci, lepší sedadla, el. roletku a spoustu dalších věcí. V nabídce byl i velký výběr laků karoserie a barevných a meteriálových kombinací interiéru. Sedadla mohla být potažena vlnou, alcantarou, kůží nebo speciální kůží Plotrona Frau, to vše v barvách od modré přes sedé a béřové až po černou. Vznikaly též zvláštní edice jako Sportiva se specifickým designem kol a rudou kůží uvnitř nebo dvoubarevné karoserie Bicolore.
Jako příplatkové položky se pak objevovaly věci jako bezklíčkový přístup, radarový tempomat, televize, střešní okno se solárním panelem či vyhřívané, odvětrávané a masážní sedačky vpředu i vzadu.

Já si vybral Lancii Thesis 3.0 V6 Emblema Comfotronic, tedy auto s třílitrem ve vyšší výbavě a s pětistupňovým automatem.

Motor má výkon 158kW, což stačí na velmi dobrou dynamiku. Nad 3.500ot./min pak přidává krásný zvuk, jinak je zcela tichý. Převodovka řadí sametově hladce a zároveň pohotově. Možnost manuálního řazení jsem použil jen jednou ze zvědavosti, jinak nechávám převodovku v automatickém režimu. Motor pohání přední kola, což osobně beru jako výhodu. Výkonu není zas tolik, aby s ním měla přední kola problém, a možnost jízdy dveřmi napřed u takto nesportovně založeného auta ochotně vyměním za snadné ovládání i v zimních podmínkách.

Podvozek je díky velekomplikovaným nápravám velmi jistý a zároveň se mu díky systému Skyhook daří zatajovat posádce skutečný stav českých silnic.

Interiér nabízí výbavu, která je velmi bohatá i na dnešní měřítka. Jsou tu kožené sedačky (vpředu s vyhříváním), třízónová automatická klimatizace, navigace, parkovací senzory, telefon, špičková aparatura BÖSE a mnoho dalšího. Nechybí ani vyloženě luxusní vychytávky jako bezprůvanová funkce ventilace (jako výdech se používá celý kovový pás na přístrojové desce), solární střešní okno (za horkých dní napájí ventilátor a udržuje v zaparkovaném voze snesitelnou teplotu), odsunutí sedačky řidiče pro snadné vystupování či elektrické nastavení polohy řidiče (sedadlo + volant + zrcátka) z paměti. Příjemné jsou i materiály, co vypadá jako kůže, je kůže, co vypadá jako dřevo, je dřevo, co vypadá jako kov, je kov (ano, celý středový panel je kovový).
Abych jen nechválil, jako každá Lancia má i Thesis pár nešvarů, ergonomie tu zkrátka často ustupuje designu. Proto je vpředu jen jeden držák na pití a to ještě ne zrovna moc po ruce, přihrádek je málo a jsou malé, schránku před spolujezdcem prakticky celou zabírají společnými silami desky s dokumenty k autu a CD-changer (navíc elektrické tlačítko této schránky krátce po vytažení klíčku ze zapalování přestává fungovat a pak už se tam vůbec nedá dostat). A hlavové opěrky jsou tu opět pouze jako bezpečnostní prvek, že si o ně při jízdě opřete hlavu - na to zapomeňte.

Exteriér pak zaujme netradičním designem, retro-prvky na přídi (malá světla na blatnících a jakoby samostatná kapota po vzoru poválečných aut) kombinuje s moderními LED koncovými světly. Design tohoto vozu rozhodně nepatří do kategorie "neurazí ani nenadchne", tady je to čistě otázka vkusu, někomu se líbí, někomu ne. Pro mě je to příjemný svěží vůz, linie mi připadají elegantní a zároveň tak akorát provokativní. Detaily jako krásná 17" kola, ukryté stěrače nebo chromované detaily pak dodávají určitý punc luxusního zboží. Design přídě s sebou pochopitelně nese i nevýhody, výměny žárovek jsou za trest, jako další nešvar je fér zmínit ostřikovače, které než naberou dostatečný tlak k omytí čelního skla, vyplácají kubíky vody na světla. Nejedná se o závadu, ale o vlastnost, na vině je dlouhá hadička vedoucí od nádržky do kapoty, pod kterou jsou trysky ukryty.

Zavazadlový prostor má průměrných 480l, je poměrně plochý, ale místa je v něm dostatek, má několik chytrých síťek a pod podlážkou ukrývá baterii a plnohodnotné náhradní kolo. Praktické je jeho dálkové otevírání, zavřít ho ale už musím ručně (i když aspoň bez bouchání, má el. dověry).

S autem jsem zatím najel necelých 5.000km a zatím jsem jím nadšený. Plavná jízda, naprostá pohoda a ticho v interiéru a dostatek výkonu i přilnavosti k ostřejší jízdě je přesně to, co jsem si přál.

Silné stránky

Výbava
Pohonná soustava (zvuk, výkon, práce převodovky)
Audioaparatura BÖSE
Podvozek s tlumiči Skyhook
Kvalitní materiály a zpracování

Slabé stránky

Dražší díly
Málo odkládacích prostor
Velký poloměr otáčení (daň za velký motor umístěný napříč)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

O servis se mi stará firma Italcar v Praze, zatím jsme řešili jen pár drobností, se kterými jsem to auto již koupil (vypadlý kloub na zátěžovém čidle naklápění xenonů, vadná cívka na jednom válci) a základní údržbu (brzdové destičky, výměna oleje v převodovce). Zkušenost se servisem velmi dobrá...

 

Novinky v recenzi

19.4.2012 11:32

Edit

Přidal jsem nějaké obecné informace o modelu Thesis


Další vozy značky Lancia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
5
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
5
náhradní díly
3
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Vysoký cholesterol zabije ročně 50 tisíc Čechů: Eliška (19) se s ním už narodila

Vysoký cholesterol zabije ročně 50 tisíc Čechů:…

Až 80 procent dospělých v Česku trápí vysoký cholesterol. Ten je způsoben např. obezitou, nedostatkem pohybu a…

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

 

iSport.cz

Kuriózní nájezd v Hradci: rozhodčí rozpažil, konec. Nebo ne? GÓL!

Kuriózní nájezd v Hradci: rozhodčí rozpažil, konec.…

Narazily na sebe dva válce, dva hodně silné soubory. Hradec od začátku sezony vyhrává, Liberec taky. Jeden musel…

Nezvyklý hlavičkář, pokopaný Hložek i vlažnost. Co ukázal duel Sparty?

Nezvyklý hlavičkář, pokopaný Hložek i vlažnost. Co…

Žádná odpočinková nedělní zábava, ale pořádná šichta. Fotbalisté Sparty se v utkání 5. kola FORTUNA:LIGY nadřeli…