Toyota Aygo (2007)
7.10.2010Vyroben v Kolíně,malý,usporný vůz určený pro městský provoz. Verze jsou dvě.První Začala sjíždět s linky 2005,pak přišel facelift a od roku 2009 jede…
Toyota Aygo (HaToRi86)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Maximální rychlost 08.10.2010 18:09 Arthur Harris
- zrychlení 08.10.2010 19:28 Mirasr
- srandovní auto 10.10.2010 21:13 PeT-a (RSKa)
- antena 17.10.2010 00:58 jmurjr (H22A7)
- SprintSLALOM rally 15.1.2011 17.01.2011 14:31 HaToRi86
- Tažné zařízení 21.01.2012 10:04 fabiahtp
-
Arthur Harris 08.10.2010 18:09
Maximální rychlost
Opravdu 178km/h? Motor je překvapující, ale zázraky neumí. Hrana je skutečných 165 a na udržení v přímém směru při náchylnosti na boční vítr a velmi úzkých kolech je to až až. Při přeměření pomocí gps se navíc ukáže, že odchylka cca 8 - 10 km v téhle rychlosti není nic neobvyklého.-
-
Mirasr 08.10.2010 19:26
« Re: Re: Maximální rychlost
to jo 185 jsou dost široký na tohle auto s malou vahou až to jednou ulitne ani nebudeš vědět jak. Toyota yaris taky dokáže jet 180kmh jednolitr. Jo aygo je pěkný autíčko, dělal jsem tam chvilku ve výrobě, myslim že se snažili udělat kvalitní auto. Škoda jen těch levných plastíků zvlášť to ovládání klimy a větráků. Dodej víc fotek a poznatků spotřeba a tak :-)
-
-
HaToRi86 08.10.2010 19:28
« Re: Maximální rychlost
Tachometr ma odchylku to znám,Ale navigace mi ukazovala 178km/h tak ma asi taky odchylku...na teto fotce maximalky to není ten případ.V německu na dálnici se mi to povedlo...a ve Dvou lidech...Klimu nemam tak nebere vykon...a mam třídveřko je lehčí o vybavu...tak dík za dotaz
-
-
Mirasr 08.10.2010 19:28
zrychlení
zrychlení určitě nemá 11.5s ale 14,2s a to je znatejný rozdíl. To ani po načipování i kdyby to šlo tak by to tak nezrychlilo :-!-
-
Rubb 08.10.2010 19:45
« Re: zrychlení
Mirasr, tak jestli to má tvoje o polovinu těžší Thalia s 8 koni navíc za 13s, tak tenhle prcek to udělá pod 10s >:D
Jednou jsem měl tohle auto půjčené na dovolené (z tamní půjčovny) a osobně si myslím, že tovární údaj 14,2s z 0-100km/h je dost podhodnocený, navíc na širších kolech je rozjezd rychlejší než na továrních galuskách :yes:
Hlavně se s tím nikde nenabourej, ty deformační zóny nejsou kdovíjak velké ;-)-
-
Rubb 10.10.2010 22:53
« Re: zrychlení
Širší kola znamenají lepší záběr (trakci) při rozjezdu, jak píše i Vrkuboy... a až tak slabý ten motor není, aby ho dokázaly ty origo úzké pneu v pohodě přenést. Na maximálku to zrovna dobré není ale na odpich určitě. A můžeš být klidný, základku jsem bez problémů zvládl, narozdíl od někoho? >:D
-
-
-
-
vrkuboy 09.10.2010 11:21
« Re: Re: zrychlení
Širší pneu = lepší trakce při rozjezdu, ale Aygo není zrovna trhač asfaltu, navíc je prokázáno, že nejlepší přenos výkonu na asfalt je při mírném prokluzu kol tedy, širší pneu neznamená automaticky lepší zrychlení. Širší pneu = vyšší valivý odpor který má za následek zpomalení vozu. Lité disky (pokud nejsou z nějaké ultralehké slitiny) větší neodpružená hmotnost... opět zpomalení auta a prodloužení brzdné dráhy. O tom ja se to chová v zatáčkách těžko říct, ale celkově bych to auto nepodceňoval je lehké, podvozek ala motokára. Na dobrým povrchu to asi sedí dobře, ale na těch tankodromech co tu máme není krátkej rozvor zrovna dobrej. Ale to co sem napsal nemusí být pravda, záleží na hodně věcech, který od monitoru nemůže nikdo posoudit.
Jinak majitele zdravím a nadšení pro závody do vrchu schvaluji ;-) :yes: Taky jezdím a taky s podobným prckem ale staršího data. -
-
-
-
-
HaToRi86 11.10.2010 10:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychlení
Chtěl bych Dát Nížši pneu,sportovní nevím jakou značku ještě.A snížit to o 30mm pomocí KW pružin,pak chci lepši kotouče dopředu Brembo. Pak do motoru schním ostřejší vačku,chci dat naporove saní do masky,vyfuk at na zavodech zazní motor a neco malo taky dá.po namontování těch dilu upravit řidící jednotku.uvidime...jsem amater tak pojedu jen amatarske.doufam ze klapne sponzor at se to lepe da tahat.zatím a brzy si myslim ze se setkame na zavodech ;-)-
vrkuboy 11.10.2010 11:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychlení
Taky jezdíme "jen amatéry" ale profi už teď na tolik drahý, že spousta lidí co jezdilo profi, teď jezdí berg cup kterej je sice pro amatéry ale je to na profi úrovni. Ale od příští sezóny bez rámu auto prej na start nepustí, ale to ani tak neva těch pořadatelů co dělají hobby závody je dost. Pružiny, výfuk, filtr není taková suma aby tě to zrujnovalo. ;-) Tak držím palce ať ti to vyjde podle představ.
-
-
-
-
-
-
vrkuboy 11.10.2010 09:53
« Re: zrychlení
Na to nepotřebuju základku abych věděl že šířka pneu a údaj o max výkonu nestačí k porovnání co je rychlejší. Širší pneu a nižší váha stačí k tou abych byl rychlejší? Co takhle zpřevodování, aerodynaika, a v neposlední řadě i dobrá konstelace hvězd... hoši klídek roztrhejte si občanky a bude líp >:D Tovární údaj 14,2, udaj majitele 11,5... to nám tady někde lítají 3 vteřiny. Osobně to přičítám vysokému sebevědomí majitele. Tak něčím ty holky oblbnout musí ne. Souložit se v tom nedá, ledničku v tom neodvezeš, není to BMW... ale z 0 na 100 to udělá za 11,5 sekund... první co každou napadne, že to stejný snad neplatí o majitelovi >:D V tomto směru si zase každej přidá. Taky tomu nevěřím, ale krom toho musím pochválit volbu auta. V tomto věku má většina kluků tendenci kupovat olítaný BMW E30, Hondy CRX a podobný kousky a novej prcek Aygo je určitě rozumnější volba. Na mě taky každej koukal jak na vola když sem si dotáhl ve dvaceti Scénica...
-
-
Arthur Harris 09.10.2010 11:19
« Re: zrychlení
Zrychlení mají kolínčata skutečně lepší, než je psáno v technické dokumentaci. Při oficiálním měření se totiž uvažuje s řazením v nižších otáčkách než je nutné, navíc je to údaj, který má auto splňovat i zatížené.-
vrkuboy 11.10.2010 09:28
« Re: Re: zrychlení
Kromě Megoše mám ještě polskýho Fiata a to je teprve žihadlo >:D Dokonce v něm jezdím raději, je s tím autem hromada srandy a taky problémů >:D Máš novou Thalii? Já na ni byl koukat a nevypadá až tak zle ale uvnitř málo místa, male sedačky... nic moc. A v nejvyšší výbavě nemá tak hezký sedačky jako ve výbavě expression kde má bíle prošívání.
-
-
PeT-a (RSKa) 10.10.2010 21:13
srandovní auto
a pobavila mě diskuze, jak se lidi dokážou bavit o vteřinách ve zrychlení >:D
stejně to co není pod 5s, tak se o zrychlení ani nedá mluvit, spíš o rozjezdu ;-)
ať slouží... :yes:-
HaToRi86 10.10.2010 23:08
« Re: srandovní auto
No je srandovní ale jede a učel plní moc dobře...zrychlení ve městě ma hodně slušné jede nejlíp do 130km/h a když se člověk rozjede tak 50 je tam hned a dvojka JDE VYTOCIT DO 100KM/H kousek za kilkem by byl OMEZOVAČ.PAK zbytek rychlostí se už řadí hned po Sobě a 5st.je tak na dalnici nebo v rychlostech okolo 120km/h 3stupen jsem zkousel do omezovače A na budíku 150km/h to byl motor tak v 6200ot.min-
PeT-a (RSKa) 11.10.2010 09:03
« Re: Re: srandovní auto
Jo ta převodovka je zajímavá, že je tak laďená....Výkon je super na litr, ale chybí tomu krouťák. Přiznám se, že sem v kolínksých trojčatek nikdy nejel ani neseděl, ale zase sem slyšel že motor jede na trojku 150 nebo kolik si říkal, ale taky to, že pětka na dálničním stoupání neudrží ani 130 ;-\
-
Mirasr 11.10.2010 08:27
« Re: srandovní auto
jo je to tak, tohle nejsou žádný sport auta ale auta pro důchodce na normální ježdění. Zajímaví zpřevodování, thálie jede na 1-40kmh na 2-70kmh na 3-105kmh na 4-135km a zbytek 5tka. A měl jsem peugeot 106 1.0 s 37kw který jsem po roce vyměnil za tuhle thalii ta jezdila na 2jku i 90. Zrychlení měla tedy 17s na 100 ve 2 lidech prostě supersport :-) ale na normal ježdění stačilo, akorát to sežralo víc béňa než thalie ta žere celkem málo
-
-
-