Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 13.05.13 11:27
« Re: A zase ty HotHatche..
iudex: Souhlas, vždycky je to o sladění tvaru disků, jeho barvy a barvy karoserie. U GTI je ten rozdíl doslova očividný ve prospěch Austinů, ale nelze zobecňovat. Že stříbrná barva disků "funguje" ve spojení s tmavšími barvami i na obyč autech si troufnu tvrdit i na základě Mondea. Osobně si myslím, že jsem z těch 17" designově "vytřískal" co to šlo.[odkaz] Ale i na světlých barvách při vhodném tvaru disků je stříbrná leckdy vkusná/zajímavá.[odkaz] Prostě alchymie, dá se hodně vylepšit nebo hodně zkazit. -
iudex 13.05.13 10:06
« Re: A zase ty HotHatche..
Ad príplatkové disky pre ST/GTI: za Austiny sa u VW pripláca 629 eur, ale to je za disky o palec väčšie a dizajnovo oveľa zaujímavejšie. U ST sa pripláca za tie labelom preferované tmavšie (Rado Grey ST style) 350 eur (v cene sú aj červené brzdové strmene a podsvietené prahy dverí).
U GTI to tak ako ostatní vidím ako faktickú nutnosť, a to možno i na úkor príplatku za Performance či niečo iné. U ST je to len otázka preferencie farby, ja zdieľam Legacyho názor, že tmavé farby karosérie (čierna, modrá) vyzerajú lepšie so základnými striebornými: [odkaz] [odkaz]
Inak Ford na STčko dáva Goodyear Eagle F1 (dosť dobre hodnotené: [odkaz] alebo [odkaz] ) -
woody-alien 13.05.13 00:40
« Re: A zase ty HotHatche..
wl: To asi nevyřešíme, kdo chce GTI bít, MRS (a jeho čas na ringu) si vždycky najde.. >:-[] Míchání hrušek s jabkama a srovnávání nesrovnatelného je tady vůbec oblíbenou činností. Jako kdybych byl nástrojař a řešil jestli je lepší nástroj soustružnickej nůž nebo stopková fréza. ;-) Ty diskuse jsou někdy zábavné, zvláště pak když poznáš, že dotyčný neviděl kritizované auto snad ani na obrázku, ale spíš je mi těch lidí líto, že se svojí zaslepeností, ať už nekritickým fanděním nějaké značce nebo iracionální nenávistí k jiné značce, připravují o možnost většího výběru. Ačkoliv je otázka, jestli takoví lidé vůbec kdy nějakou možnost výběru měli. ;-) -
white label 13.05.13 00:16
« Re: A zase ty HotHatche..
w-a
Početné zástupy antikoncernistů tě v diskusích pod články rychle vyvedou z "omylu" a nebudou k tomu potřebovat vidět G7GTI ani z padesáti metrů. >:-[]
Dokud GGTI (s "pouhými" 230 koníky) nebude mít lepší čas na ringu, než "MRS CUP RRR", nebo aspoň "Focus RS 555RR", tak přece nemůže být nikdy lepší HH, to dá rozum... ;-) -
white label 13.05.13 00:06
« Re: A zase ty HotHatche..
Th
S tebou a Ronaultem (a tuším i Berustinou) jsme už dříve řešili v diskusi, že byly vyrobeny v Rumunsku a sám jsi to tehdy nevyvracel, tak se domluvte. Počkej až dorazí Ronault, jestli to potvrdí.
Ale jinak je to jedno, já u nás viděl i Bridgestony vyrobené v Turecku.
Třeba CSC2 jsem měl vyrobené v Německu, CSC3 u nás v Otrokovicích a teď CSC5 mám "Made in Slovakia".
A třeba se to změní a bude se teď G7 GTI Perform. dodávat výhradně s těmi BP S 001.
Pirelli Edition se také dodával jen na Pirellkách. Navíc verze Perform. je u GTI vůbec poprvé. -
white label 12.05.13 23:56
« Re: A zase ty HotHatche..
Th
Příplatek 18 tis. za 18" Detroity ti připadal přehnaný, ale pak si dal 20 tis za neorigo kola, a to si ještě opomněl napsat, žes ty kola musel do něčeho obout, a že i 4x pneu 18" stojí (při shodné kvalitě) o poznání víc, než 17".
;-)
Mimochodem, za těch 18 tis. si nekoupíš víc jak jeden origo Detroit bez pneu.
A, že se ti ty tvoje neorigo kola líbí víc, ti samozřejmě nikdo nebere, stejně jako nikdo nevezme mně, že je to (podle mě) přesně naopak, co je ale mnohem podstanější je fakt, že s neorigo designem kol, už to úplně není GTIčko, myslím design a specifickou image z něj vyplývající. Podívej se např. na jakých kolech všude presentuje GGTI výrobce, nebo viděl jsi někdy model, včetně hraček ("angličáků"), G5/6 GTI který by ten typický tvar kol neměl? Ten design kol ke GTI už prostě neodmyslitelně patří (podobně jako třeba u STéčka). GGTI je (ve své třídě) svým způsobem "fenomén", když dáš třeba medvídkoví mistra Beana jiné oči (knoflíky), taky už to taky nebude úplně on. >:D
Jak už tu psal i woody, těch optických vnějších "markant", které odlišují GTIčko od běžné produkce Golfu není mnoho a hlavně nebývají ani tak výrazné, jako u konkurence. V podstatě těmi dvěma hlavními jsou červená linka na masce a typický design kol (zejména od 5. generace).
Dej na běžného Golfa masku z červenou linkou z GTIčka a hlavně 18" kola Detroit a každý, kdo aspoň trochu rozumí autům, si na první! pohled řekne "GTIčko!". A pak dej na červené (kde linka už i z menší dálky zaniká) pětidveřové GTIčko neoriginální (myslím designem) kola a 90% lidí na první pohled napadne: "Golf na větších kolech", kterému pak často ani další "pohled" nevěnují. Divil by ses, kolik lidí už se mě jen tady ptalo, když si tu s těmi koly (jednou i s jinými koly vpředu a jinými vzadu) parkoval, jestli to bylo fakt GTIčko, nebo jestli to mělo jen nápisy? Ale ono by to bylo obdobné např. i s (neoranžovým) pětidveřovým dvojkovým STéčkem na neorigo kolech, taky by každý (včetně mě) na první! pohled váhal, "je to fakt STéčko", nebo jen rádoby STéčko z běžného Focusu.
A ještě víc umí "ublížit" neorigo design kol vozům prémiových značek, tam to pak často vypadá jak holinky ke smokingu apod. 8-s >:-[] -
woody-alien 12.05.13 23:24
« Re: A zase ty HotHatche..
wl: Jsem to chtěl vědět jen tak pro zajímavost, ne že bych se v tom (zatím) nějak zvlášť vyznal. ;-) Té chvály na G7 GTI je už tolik, že buď za A) VW musel vytáhnout opravdu řádnej balík peněz a podplatit všemožná média takříkajíc z gruntu >:D nebo za B) je opravdu GTI ve své kategorii natolik skvělé auto. Jsem nakloněn věřit variantě B. :yes: -
Thomasino 12.05.13 23:17
« Re: A zase ty HotHatche..
Já ho měl na Bridgestone Potenza RE050 (bohužel starší verze bez "A" na konci, kterou použili na Megánovi Trophy při stanovení rekordu na Ringu pro předokolky s časem 8:08, ale to bylo na 19" 235/35), rozměr samozřejmě 17" 225/45 a vyrobeny byly v Polsku (ne Rumunsku). Třeba Berustina měl na Cupře 18" 225/40 stejné Potenzy RE050 vyrobené ve Francii, Mojito měl na Sciroccu Pirelli P Zero Rosso 235/40 R18 a pak na eRku stejný rozměr, ale překvapivě "ekologištější" Pirelli P7 Cinturato :-O
Takže u VW je to pokaždé něco jiného ;-\ ;-\
edit:
Mimochodem, už jsem to psal dříve a taky v recenzi, tyto Potenzy neodporučuji, jsou hlučné a špatně tlumí nerovnosti. Proti tomu Pirelli P Zero (bez dodatku, žádné starší Nero nebo Rosso) jsou tišší, lépe tlumí a lépe sedí, ikdyž to byly 18" s nižším profilem! Takže výběr pneu může hodně ovlivnit chování auta. -
white label 12.05.13 22:54
« Re: A zase ty HotHatche..
w-a
No teď co byly dva testy G7 GTI Perform. (jedno červené GTI v AutoZeitungu a pak to karbonově šedé v AMuSu), tak tam měly v obou případech Bridgestone Potenza S 001 (225/40/18"). Ale u G5/6 GTI to byly různé značky. Já měl třeba na G5GTI Conti CSC2, ale soused měl jinou značku a G6 GTI bylo z výroby na Dunlopech, ale třeba zase Thomasino ho měl na Bridgestonech (dokonce vyrobených v Rumunsku), ale je fakt, i když on měl GTIčko na těch menších 17" Denverech.
Jinak první tištěný "minitest" ("první setkání") G7 GTI Perform. vyšel v češtině v aktuálním vydání AUTOHITU. Stručně řečeno, samá chvála, cituji z úvodu:
"Něco vám povím... Nové GTI je jednoduše skvělé!"
-
Thomasino 12.05.13 21:05
« Re: A zase ty HotHatche..
Sice jsi mi 17" kola na GTI rozmlouval, to je pravda, ale já je měl pak stejně na zimu a koupil jsem si pak o rok později na léto hezčí a lehčí 18" OZ ;-) Navíc s menším ET, takže auto sedělo ještě lépe a mezery v blatnících jsou menší. Moc to GTI s těmi koly sluší, včera jsem ho zase viděl. Áchhh... Mě se ty origo 18" sice líbily více než 17" kola, to je pravda, ale příplatek 18 tisíc mi připadal neadekvátní a někde jsem musel ušetřit. Ve finále jsem pak za 20 tisíc koupil lehčí a pro mě zajímavější OZ a ty 17" jsou jako bonus navíc >:-[]
U sedmičkového GTI se mi ty kola líbí o poznání více díky těm hranám, takže tady bych případně také volil 18" kola origo. Ale je na zvážení pro případné zájemce, jestli jim to třeba na 18-tkách nebude připadat tvrdé, pokud do teď jezdili na nějakým běžných autech. Pak by byla možnost nechat 17" origi VW na zimu a koupit pěkná 17" kola na léto a přitom nepřijít o komfort. -
Bud 12.05.13 06:27
« Re: A zase ty HotHatche..
wl.: No no, myslím profil. Já věděl, že to pochopíte ;-) Někdy se dostanu k PC už řádně dobitý, což v poslední době restrukturalizací a všeho možného, jak se to vlastně nazývá, bývá. ;-\ Pak si prostě chci jen odlehčeně něco napsat, bez velkého zapojování mozku, stejně si už pak někdy nejde vzpomenout na správný výraz..
w-a: Tos mi úplně vzal myšlenky s těma tereňákama, rudlema a koloběžkama. >:D Buď jsme se už o tom někdy bavili, ale právě vždy vzpomínám na kooloběžky, na kterých jsme jezdili, některé měly jen takový tenký bantam, to se v díře skoro zaseklo, ale gumové, nafukovací- to už bylo něco! A kolečka, nebo točky, jak to někde nazývají, to byla dřina a kravál, když měly jen ocelové kolo. Pak když měly nalepený aspoň pás gumy, tak to tak netřískalo po cestě, ale na trávě se to bořilo a nešlo utlačit. Jó ale ty širší bantamové, nebo nafukovací, to se to tlačilo! Na cestě ovšem to nafukovací bez konkurence. A tak se mi to nějak vžilo. Že pneu musí být pořádné a nemám problémy :-) No, ale doba se mění, podvozky taky, auta rostou.... -
woody-alien 12.05.13 06:00
« Re: A zase ty HotHatche..
Bud: Víš co, nějak se to zvrtlo i u běžných aut. Může za to ale taky snaha auta generačně stále zvětšovat. Navíc často s rádoby muskulaturní vizáží. Podívej se i na takového prcka jako je Swift, základ jsou 15" - to ještě před pár lety byly mega kola >:D - a je to jen tak tak, na 16" je prostě hezčí/sladěnější. Mondeo je typický příklad té svalnatosti/bachratosti, masivních ploch, kde i 17" jsou na hraně vizuální únosnosti. Podívej kde je s rozměry (o váze ani nemluvím) taková klasika nižší střední jako je Astra. 15" na i30 působí jako špatný vtip, pomsta designéra. >:-[] Takže jediná auta, kde "balóny" dotvářejí kladný dojem bývají teréňáky, a tím nemyslím dnešní SUVéčka ale opravdu starší teréňáky. Jo a ještě dobře vypadaj na koloběžkách a na rudlech. ;-) -
white label 11.05.13 23:34
« Re: A zase ty HotHatche..
Bud
Nemyslíš širší, ale vyšší (profil) pneu. To je trend, čím novější podvozky, tím lépe snášejí nízkoprofilové pneu, bohužel naše cesty si s tímto trendem často příliš nerozumí. ;-)
Na HH se mi víc líbí nižší profil, ale všeho s mírou, 18ky považuji u kompaktních hh za rozumný strop a drtivou většinu z nich aktuálně už ani na "menších" kolech stejně nekoupíš. -
white label 11.05.13 23:24
« Re: A zase ty HotHatche..
Legacy
Dával jsem tu odkaz na současné STéčko, nikoli na minulé, ale ohledně samotného designu/tvaru kol se zřejmě nic nezměnilo. A myslel jsem tu nudnou stříbrnou ve stylu známého spreje na disky kol, nikoli např. skutečně kovově stříbrnou. Podobně si pod "dvoubarevným" (schválně jsem to slovo dal u uvozovek už v úvodní reakci) diskem nepředstavuji jen kontrastní kombinaci s černou ala Detroit z G6GTI a Austin z G7 GTI. Ostatně původní Detroit z G5GTI taky nebyl tak kontrastní a lakováná místa byla šedá: [odkaz]
A kovaná, leštěná (kovově lesklá) stříbrná kola jsou samozřejmě krásná, ať jednobarevná, nebo v kombinaci s vhodným odstínem šedé, případně i černé (s tou se musí víc opatrně).
[odkaz]
[odkaz]
P.S. Já bych se těch kovově šedých kol u STéčka nebál ani k té modré, i když nevím jestli se dají (i s příplatkem) objednat ke každé výbavě, nebo se dávají jen k vyšším výbavám.
[odkaz]
Škoda, že už není ST i jako 3dv. hb.
Doufám, že za tento příspěvek nebudu kamenován
;-\