Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
šmoula nešika 21.08.13 11:48
« Re: HH novinky
Jak vyplývá z mojí tabulky:
Renault Mégane 265 Trophy vs. Volkswagen Golf GTI Performance
výkon: 195 @ 5500 vs. 169 @ 4700-6200 - kW @ ot./min.
točivý moment: 360 @ 3000-5000 vs. 350 @ 1500-4600 - Nm @ ot./min.
0-100: 6,0 vs. 6,4
vrtání x zdvih: 82,7 × 93 mm vs. 82,5 x 92,8 mm
pneu: 235/40 R18 vs. 225/45 R17
pohotovostní hmotnost: 1350 vs. 1382 kg
objem nádrže: 60 vs. 50 l
rozvor: 2636 vs. 2631 mm
vstřikování: vícebodové vs. přímé
průměr brzd: 340/290 mm vs. 340/310 mm
přední náprava: náprava s dělenou těhlicí vs. McPherson
zadní náprava: torzní příčka vs. víceprvkové zavěšení
Golf je lepší v nižších otáčkách, to okruhové naladění méganu je patrné. Jak je to doopravdy s hmotností, to nevím, na netu se pohybují různé údaje, ale tohle je alespoň z jednoho zdroje. Brzdy má renault menší, ale prý hodně výkonné, torzka nemusí na hladkém okruhu znamenat nějakou nevýhodu a nepřímé vstřikování snad za osm minut motor taky nepřehřeje... a ve všem ostatním golf ztrácí. Určitě nebude mít ani zdaleka tak ultimativní silentbloky. Možná ještě aerodynamiku bude mít lepší. -
Thomasino 21.08.13 11:33
« Re: HH novinky
Tak musím říct, že čas Kokty II RS na Ringu je poměrně slušný, zvláště s porovnáním s Focusem III ST (dost zklamání ten jeho čas). Podobný čas měl tuším i Focus RS (někde kolem 8:35 jestli se nepletu). Zklamáním je pro mě ale čas GTI VII Performance, pokud je to opravdu oficiální nejlepší možná čas a ne jen nějakého novináře, co tam má odjeto jen pár desítek kol. Rozdíl na Megána RS 265 Trophy, které drží rekord Ringu pro předokolky s časem 8:08, je ještě poměrně velký :-O
Jinak ale na takovém okruhu jakým je Ring může prý hlavně Koktě pomáhat ta delší záď, kde se s ní dá trochu "pracovat" a pohazovat a pomáhat si tím rovnat auto do zatáčky ;-) -
šmoula nešika 21.08.13 11:33
« Re: Pravá petrolheadovina
Kdo je Já První, vím. Zdál se mi takový divný, než napsal, že byl překladatelem AUTOCARu. Zrovna vyšel článek v SM o Lancii Themě, v bazaru a od Vaculíka. Ať si říkají někteří hospodští odborníci, co chtějí, některé jeho články začnou být po pátém přečtení opravdu zajímavé. Věděl jsem, že už jednou psal o „nějaké alfě“, a ona to byla 164ka, o které se Já První zmiňoval, že s ní komfortně jezdí i po D1... Tak jsem mu nadhodil, že by mohl udělat článek o svých zkušenostech a připojil k tomu odkaz na jedno tajné místo v síti, kam jsem zahesloval upload těch dvou článků. Do toho ten jeho zážitek s boxerem... Nakonec z něj vypadlo, že se s Vaculíkem zná a že měl Lancii Themu 2.0 Turbo, Alfu Romeo 164 QV, Alfu 90... Ale je to taky takový zvláštní člověk, vždycky když mu vložím komentář, hned: Tak ted nemam nejakou dobu cas... jsem na letisti a pisu nebo Nechce se mi si s tim delat praci, tady vsichni maji radi stejne jen koncern... No, když tak čtu jeho zážitky s pašíkem... -
šmoula nešika 21.08.13 11:15
« Re: Pravá petrolheadovina
Thomasino: No, ty jsi teda petrolhead jako řemen. Tohle je nejlepší možná koncepce - motor nad přední řídící nápravou a spojka, převodovka a rozvodovka nad zadní hnací. Jen to mezi se po chvilce uklepalo... A lepší verze pětasedmdesátky, tím pádem i RZ, měly dokonce samosvor. Klobouk dolů nad tím na videu s tou základní šestnáctistovkou - základní diferák měl stejnou konstrukční vadu jako Ford Capri.
Ale s tím favoritem mě to taky napadlo. Oni mají leccos společného. Třeba motor, u obou automobilek se prvně objevil někdy v 60. letech a pokračoval až přes milénium, kdy už vzrůstající výkon a některé více či méně zdařilé úpravy nezvládala mechanika (V6) a nebo byl tak zdařilý, že musel být z „taktických“ důvodů přiškrcen (OHV). Oba pak byly nahrazeny koncernovými motory, které už něměly takové charizma... -
iudex 21.08.13 09:17
« HH novinky
Novinka zo sveta hothatchov (resp. hotliftov): Octavia RS spravila na Ringu čas 8:30 min., to je na rodinný lift až neuveriteľný čas, rovnaký, ako Rocco R, len o sekundu horší, ako Megane RS 2009 a bavorskej M135i kupé naložila skoro 10s!
A odmerali aj GTI 7 Performance: to má čas 8:29.
Časy na nejakom okruhu síce mňa až tak netrápia a pri kúpe neovplyvňujú (okruhy jazdiť nemienim), ale čakal by som, že na rýchlom dlhom okruhu ako je NBR NS rozhoduje hlavne výkon, pritom silnejšie STčko malo čas horší, ako (o 30k slabšia) Octa. -
šmoula nešika 20.08.13 22:50
« Pravá petrolheadovina
Legendární, superpružný a spolehlivý, alfácký šestiválec, ještě legendárnější koncepce s převodovkou a spojkou vzadu, díly podvozku ze závodní pětasedmdesátky, 1260 kg, udržitelnost bočního přetížení - cca neuvěřitelných 1,1-1,4 G... Tak to vypadá, že tu Alfu RZ No. 11/180, co o ní psali na iDNESu, ještě neprodali. Za 800.000 Kč je to auto srovnatelné s Golfem GTI, na rozdíl od něj se však jedná o zajímavou investici.
:yes: :yes: :yes:
[odkaz]
Jen pro informaci; takhle jezdí výchozí model 75... [odkaz] Jednou si alespoň jedno z nich koupím. :-) -
šmoula nešika 20.08.13 20:08
« Re: A zase ty HotHatche
Tak se sciroccem to vypadá následovně: Patrně přijde v roce 2015, má být kompletně restylované, ale... Volkswagen si stěžuje, že si jej lidé pletou s třídveřovými hatchbacky. Z toho vyplývá, že by se z něj mělo stát dvoudveřové tříprostorové kupé jako Toyobaru nebo P RCZ, jenže VW také rádo odkazuje na své starší modely, čemuž má být nejinak, a Scirocco bylo vždy třídveřákem. Jen to poslední nebylo tak svalnaté. Takže nás, pokud má být zachován původní koncept, a zároveň se má odlišit, čeká buď ještě nižší a svalnatější fastback, nebo cosi jako crossover... 8-s ... -
šmoula nešika 20.08.13 19:16
« Re: A zase ty HotHatche
Odváže - to asi znamená, že bude větším bratrem XR1 [odkaz] , nebo spíš nic, čemu by měl člověk věnovat pozornost. Možná se na to mrknu, ale pokud vím, tak žádné spy fotos se zatím neobjevily, takže to budou asi jen takové spekulace jako u fabie. Takže ti teď mohu říct, že když se nestane nic zvláštního, bude stát na platformě MQB a používat podvozek a některé motory z lepších variant golfu... -
šmoula nešika 20.08.13 18:45
« Re: A zase ty HotHatche
WL: Přesně. Když je tak řeč o laufech, minulý týden v pátek jsem prvně viděl v provozu O III RS, bílá, kombík (druhý den pak ještě jednu na dálnici u Bolky, ale to se beztak nepočítá). Pořádně jsem si ji neprohlíd, jen co jsem se za ní otočil, byla fuč :-! K designu bych řekl jedno - většina auta pěkná, předek se mi trochu zdál, jako kdyby si Kabaň chtěl nadrtit bazalku, a místo prkínka použil skicu nárazníku. Možná trochu moc překombinované, ale chápu, když to příznivcům Kie Cee´d přijde poněkud nudné. Ale hlavně jsem si opět potvrdil starou známou věc u škodovky - a že naživo to vždycky vypadá mnohem líp než na fotkách. Na něch mi světla kombíku připadala moc malá a záď moc strmá, ale v bílé akorát, ale hlavně hrozně moc dělal ten difuzor. Najednou se celý zadek snížil, což u onoho strmého zadního skla znamená přeškatulkování z Krabice do Fajn hatch. A samozřejmě výfuk. A samozřejmě kola. A samozřejmě brzdy. Za ty by se nemusel stydět ani Nissan GT-R. Kolik českých kutilů asi napadne do nich udělat pořádné díry a drážky? Můj názor tedy je: Zjednodušte při faceliftu tu příď a dejte do výplní pořádné čalounění, ne jen do kapsy, a budu moc být na škodovku opravdu hrdý. Ale vy to stejně neuděláte, jelikož jste všechnu přidělenou látku vypotřebovali na schránku před spolujezdcem a na schránku na mobil a jelikož pro majitele cee´dů stejně budete dělat nudné auto... Ale že by se mi úplně nelíbila to ne, na iPadu ji mám jako tapetu, bílou, kombík... -
Thomasino 20.08.13 18:43
« Re: A zase ty HotHatche
Modrá je dobrá, konečně zase nějaká výrazná barva, bohužel pro GTI žádné výrazné nejsou (pokud nehodlá člověk zaplatit za special barvu 45 tisíc). Hlavně ta modrá za ty roky k verzi R už patří. Ale ty 4 laufy mi taky už přijdou moc :-O Stačilo nechat dva laufy uprostřed, to byl jedinečný poznávací znak pro eRko. U eRka se mohli více odvázat, aspoň větší difuzor a agresivnější přední nárazník, tohle je jako R-line paket :-(
Máš nějaké info o Scirocco? Někde jsem na jaře četl nějaký rozhovor, že ve Frankfurtu možná ukáží koncept a v Ženevě seriovou verzi, ale zatím ticho po pěšině. Taky se DeSilva vyjádřil, že u "šíra" se designově trochu více odváží, ale to v jazyce VW stejně nic moc zmanená ;-\ -
šmoula nešika 20.08.13 18:27
« Re: A zase ty HotHatche
Který že je to ten nový? [odkaz] [odkaz] >:-[] Ale dost srandy. Zrychlení s DSG pod 5 vteřin zní opravdu pěkně. Pokud zhubne nějakých padesát kilo, budeme-li vycházet z toho, že měl minulý model 1446 pohotovostní hmotnosti, jako že je v tom stejně hrozný bordel, zlepší se výkonová hmotnost z 5,5 na 4,65 kg/koně, což se kupříkladu blíží hodnotě Porsche 911 Targa 4 2008. Cupře R jsem se v blogu věnoval celkem dvakrát, v případě GR jsem tipoval spíš 305 koní - opět o pět :-) (krásný toť jazyk) víc, no ale jak tak vidím, že je na tom výkonově stejně jako S3, tak bych se u LCR nedivil už vůbec ničemu. [odkaz] [odkaz] -
white label 20.08.13 18:21
« Re: A zase ty HotHatche
Th
Ta modrá není špatná, ale že bych s ní byl "na větvi" to zas ne. Ty stříbrné kryty zrcátek jsou trochu out, ale nejvíc je škoda ztráty už tRadičních dvou laufů upRostřed, čtyři (a víc) výfuky (2+2 po stranách) se mi nelíbí prakticky na žádném autě, natož k R4, to je tzv. styl - čím víc pruhů, tím víc adidas... 8-s
Ad Thom: čo sa Ti na čase GTI nepozdáva? MRS Cup je osobitý robený na okruhy (plus marí sa mi, že pri tom čase boli nejaké otázky s gumami, tuším to boli semislicky), ale inak sa GTI umiestnilo dobre (ďaleko pres ST či MPS).