Recenze

Focusman (muž 46 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus 1,6 combi

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 178× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 44 Ford Focus, foto 45 Ford Focus, foto 47 Ford Focus, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Miláček Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:121000 tuning/stylingoznačené * palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.6

Popis vozu

Mé motoristické začátky sahají až do roku, kdy mi bylo 17 a získal jsem 1. řidičské oprávnění - na motorku (všech kubatur). Začal jsem, jak to v tomto věku bývá, řádit po silnicích. Nicméně neustále jsem vyhlížel osmnáctiny, abych mohl "legálně" sednout za volant opravdového auta. Začínal jsem se Škodou 100, kterou bych označil za tréningové auto (i tak dopadlo - skončilo s nabouraným předkem ne mou vinou). Následovala koupě o "třídu" lepšího auta Škoda 120, na které jsem se vyřádil - nebylo peněz a tak jsem tuningoval alespoň interiér koberečky na podlaze, na palubovce a zdobil jsem dalšími "blbostmi" světýlka apod. Dalším vozem byla opět Škoda 120, pak následoval Ford Escort Cabrio v bílé barvě, se kterým jsem ohromoval především mladé holky. Musím uznat, že jízda v cabriu s větrem ve vlasech je zážitek.

Nicméně roky utíkaly, já si našel vážnou známost, kterou jsem si i vzal, čekali jsme první dítě a rozhodování ovlivněno motoristickými zkušenostmi s malými vozy, nás dovedlo k myšlence, koupit si rodinné auto, které je sympatické, praktické, s velkým kufrem na kočárek a rodinné nákupy a samozřejmě s ekonomickým provozem, ať to zvládně rodinný rozpočet. Zvažovali jsme mezi Fordem Focusem, Toyotou Avensis a Oplem Astrou - vždy varianta kombi. Jedním z hodnotících kritérií samozřejmě byla i cena v poměru k užitným vlastnostem a vybavení vozu. Dalším limitem byla skutečnost, že jsem nechtěl kupovat auto na leasing či splátky a na účtu bylo na auto naspořeno 230 tis. Kč, což v době koupě byla cena malého osobního auta se základní výbavou. Proto jsem začal zkoumat nabídku ojetin, nakonec po prostudování všech dostupných testů ojetin a dobrých zkušeností s Fordem zvítězil Ford Focus.

ROZMĚRY: délka 4438 mm
šířka 1702 mm
výška 1430 mm

Ford Focus combi 1,6 74kW (100k) při 6000ot/min. Alternativní pohon - LPG, 4x airbag, sloupek řízení nastavitelný ve 4 směrech, mlhovky, manuální klimatizace, vnitřní cirkulace vzduchu s pylovým filtrem, přední sportovní sedadla, manuální nastavení sedadla řidiče v 4 směrech, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, výškově nastavitelné opěrky hlav na všech sedadlech, rádio/kazetový přehrávač 5000N RDS s dálkovým ovládáním na sloupku řízení, dálkové otevírání dveří zavazadlového prostoru zevnitř vozu, ABS, kotoučové brzdy, elektricky ovládána všechna okna s bezpečnostními senzory proti přiskřípnutí, 205/50/16 palcová kola z lehkých slitin s 5x 2 paprsky, integrované podélné střešní nosiče, snížený podvozek, automatické rozsvícení světel, varovný signál rozsvícených světel, dálkově ovládané dvojité centrální zamykání, sada spoilerů. Myslím si, že jsem zvolil dobře, jsem spokojen s autem i s pořizovací cenou s ohledem na výbavu.

Nástupce Escortu se objevil na trhu v roce 1998.Produkce modelové řady Fordu Focus začala v roce 1998 nejprve ve Fordových závodech ve Valencii a Saarlouis. V roce 2002 se výroba rozšířila i do nově otevřeného závodu v Petrohradu, kde se jako v jediném závodě na světě vyrábí veškeré modelové verze Fordu Focus: od 3-, 4, a 5-ti dveřové varianty, až po model kombi.
Tímto modelem Ford předběhl konkurenci nejmíň o půl generace, a to jak prostorností a jízdními vlastnostmi, tak i vizáží. Rovněž nový styl "New Edge" přivedl do designu zpět hrany a zřejmě definované linky. Focus se nabízel jako tří a pětidveřový hatchback, sedan a praktické kombi, což byla naše jasná volba.
Rovněž s výběrem benzínového motoru zvítězila u nás 1,6 (74kw). Proti základnímu motoru 1,4 nabídne lepší výkon, je celkem tichý, pružný a nezaskočí ani spotřebou jak je tomu u 1,8.
Zážehová šestnáctistovka se vyznačuje tichým během a dobrým zátahem už od nízkých otáček. 74kw výkonu zajišťuje dobrou dinamiku, když vozidlo dokáže rozhýbat z klidu na 100 km rychlost za 10,7 sekundy.

Nastavení podvozku zajišťuje dostatečné pohodlí a také dobré jízdní vlastnosti. Na těch se podílí skvělá víceprvková zádní náprava zaručující vozu stabilitu i při prudkém vyhýbacím manévru. Vůz drží nad očekávání dlouho jízdní stopu i při velmi rychlém přejezdu zatáčkou, je dobře čitelný a ani nezkušeného řidiče nezaskočí nepředvidatelným chováním. Při rychlosti 130 km/hod., kterou se u nás nejčastěji brázdí dálnice, panuje ve Focusu akustická pohoda.

Uvnitř vozu našly uplatnění kvalitní materiály. Palubní deska ladí s vnějším designem přičemž některým jedincům může chvíli vadit, než si na ni zvykne. Měkčené plasty palubní desky mají dobrou povrchovou úpravu a především nevydávají žádné zvuky ani při jízdě po dlažbě či rozbité vozovce. Posádka jistě ocení sedadla poskytující dobrou oporu tělu a zaručující pohodlí. Automobil nabídne dostatek místa jak cestujícím sedícím vpředu, tak osobám vzadu. K dispozici je i zavazadelník o objemu 520 l v základním uspořádání. Při sklopení zadních sedadel se zvýší zavazadlový prostor až na 1580 litrů.Rozhodně oceňuji, že přístupu do zavazadlového prostoru nebrání žádná nákladová hrana jak je tomu jinak u jiných konkurenčních značek.

U vozu jsou příznivé ceny náhradních dílů a také dlouhé servisní intervaly například pro výměnu oleje až po ujetí 20 000 km.
Používaný olej Castrol GTX Magnatec 5W40.


Společnost Ford využívá jedinečný systém Control Blade pro nezávislé zadní zavěšení, čímž se snaží o zajištění přesného ovládání a dosažení co nejvyššího komfortu.
Co je Control Blade? Lehká, ale silná jednodílná součást z lisované oceli, životně důležitý prvek, zajišťující stabilitu vozu a aktivní bezpečnost, a to i v těch nejnáročnějších jízdních podmínkách. Tento systém umožňuje každému kolu reagovat nezávisle, pohybovat se nahoru a dozadu, a tlumit tak nárazy způsobené nerovností silnice. Rozdíl je obzvláště patrný při zatáčení, akceleraci a brzdění.

L P G
"""""
Do tohoto vozu byl namontován systém vstřikování plynu značky MAGIC 2, který zajišťuje minimální ztrátu výkonu motoru.Maličký problém u tohoto systému nastává vtom, že musí být vždy nějaký benzín v nádrži. Je to dáno tím, že motor vždy nastartuje na benzín a teprve až je motor zahřátý minimálně na 30 st., tak systém okamžitě přepne na plyn. V létě se to zhruba přepíná po ujetí 1km, ale v zimě to mohou být í km 4. Při zahřátém motoru se po opětovném nastartování přepne systém na plyn během několika sekund. Kdykoli se může během jízdy na malém microspínači přepnout na benzín i zpět na plyn bez ohledu na to kolik má motor v danou chvíli otáček. Taktéž je vedle spínače z diod stupnice, která ukazuje stav plynu.
Plynová nádrž je umístěna místo rezervního kola a má obsah 40 l. Může být naplněna na 80 %, což odpovídá zhruba 32 l plynu. Celková vzdálenost na obě nádrže je tak prodloužena o 400 km.


Zajímavosti-převzatá pasáž

V bariérových testech Euro NCAP Focus získal v roce 1999 čtyři * z 5 možných, což je dobrý výsledek.

Focus poskytnul všestrannou ochranu při testech. Ale i přes čtyřhvězdičkové hodnocení by se ale daly některé věci vylepšit. Konkrétně řidičova levá noha a chodidlo by potřebovala lepší ochranu.

Focus byl testován bez bočních airbagů, protože ty nejsou v základní výbavě, ale i přesto byla ochrana řidiče slušná.

Testy dětských sedaček dopadly dobře a pouze u tříletého dítěte nebyla dostatečně zachycena hlava při bočním nárazu. V porovnání s ostatními vozy byla ochrana chodců nedostatečná.

Čelní náraz

Kabina cestujících byla při nárazu stabilní. Kolena a nohy řidiče byly ochráněny bezpečnostní pěnou uvnitř sloupku řízení, kde byly ale také tvrdé předměty.
Přední airbag pracoval dobře. Nebezpečí poranění hrudníku spolujezdce bylo vyšší než u řidiče, a tak byly použity v hodnocení jeho výsledky. Dveře řidiče byly těžce poškozeny, ale šly stále dobře otvírat.

Boční náraz

Tělo řidiče bylo při nárazu dobře chráněno až na oblast břicha, která byla vystavena riziku poranění od opěrky ruky na dveřích. Nicméně výkon byl přiměřený na vůz bez bočních airbagů.

Ochrana pro děti

Airbag spolujezdce je ve standardní výbavě a tak je zde reálné nebezpečí smrti dítěte, pokud by sedělo v protisměrně orientované dětské sedačce umístěné na tomto sedadle. Pouze jedna popiska umístěná na kraji palubní desky varovala proti tomuto nebezpečí, což je podle Euro NCAP nedostačující.
Navíc nebyla stávající popiska vidět, když se sedačka umisťovala z levé strany vozidla.

Při čelním nárazu sedačka ochránila menší i větší dítě. U tříletého však nebyla zachycena hlava při bočním nárazu.

Ochrana chodců
Předek auta byl velice tvrdý, obzvláště kolem nárazníku a kapota tam kde by mohla narazit dětská hlava taktéž nebyla příliš bezpečná.

Ve stejném roce se stal zároveň vítězem v anketě auto roku.

Modernizací prošel v roce 2001.


Henry Ford:
Narodil se 30. července 1863 jako první ze šesti dětí Williama a Mary Fordových ve Springwells Township, okres Wayne ve státě Michigan.
Zemřel ve svém domě ve Fairlane v Dearbornu 7. dubna 1947 ve 22.40. Bylo mu 83 let.

Silné stránky

Spolehlivost.
Dobré jízdní vlastnosti.
Na kombíka díky sníženému podvozku v zatáčkách dobře drží stopu.
Dojezdnost prodloužená o 400 km
Srpen 2006 přestavba na LPG = 1km vyjde na 1,15kč!
Příjemná sportovní sedadla s dobrým bočním vedením. Řidič nemá tendenci v zatáčkách z nich sklouzávat.
Prostorné rodinné auto nižší střední třídy.

Slabé stránky

Příliš nízké při větších přívalech sněhu.
Určitě bych uvítal vyhřívání čelního skla.
Větší spotřeba na pohon LPG. Navýšení asi o 15 % oproti benzínu. Zároveň namontováním plynové nádrže na místo rezervního kola nastává problém kam s rezervou? Takže se povaluje v zavazadlovém prostoru.
Při zapnuté klimatizaci slabší výkon na rozjezd.
Tvar palubní desky se ne každému zamlouvá.

Dle recenzí ojetin u tohoto vozu bývá často uvedeno, že slabinou jsou klíče k vozu, které se rychle opotřebovávají a rovněž je poukazováno jako na slabé místo otevírání kapoty klíčem k autu. Já to ovšem jako "BIG" slabinu nevidím.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při koupi pro jistotu výměna rozvodového řemene, svíček a náplní. Zhruba 5000,- Kč.
Zatím malé závady, jako jsou prasklá pružinka v dveřích zámku (nešly zabouchnout), PZ dveře lehká rez z vnitřní spodní části. Při mínusových teplotách se vozidlo občas samo zamkne i při nastartovaném motoru.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Focuse vlastním od 4/05. Za vozem jsem se vydal po zhlédnutí fotografie na netu do brněnského autobazaru, ve kterém jsem byl se službami spokojen. Na Ostravsku se tento vůz prodával zhruba o 30 tis. Kč více, než na Brněnsku.
Rovněž při přestavbě na LPG v Hlučíně jsem byl spokojen. Bylo hotové za 2 dny.

Lehký tuning

V zemi původu schválena úprava tlumičů pérování a namontovaná souprava spoilerů. Vše řádně zapsáno v TP.
Vozidlo obuto sadou originál ALU kol FORD 16".

 

Novinky v recenzi

16.11.2009 14:43

palivové čerpadlo

takže kluci, až někomu odejde palivové čerpadlo a Ford vám ho nabídne i s prací za 9000kč, tak hledejte jinde. Mne právě vyšlo čerpadlo za 1900kč a práce 1000kč.Tak jsem si oddychl. Podotýkám že čerpadlo bylo nové a zabalené.

27.3.2009 22:24

Dneska byl chtíč silnější než pochmurné počasí a už jsou na voze letňáky, tak mne snad už sních nezaskočí

23.3.2009 08:47

koupené pneu Bridgestone Turanza ER300 205/50 R 16 87 H letní,takže už jen vydržet na příchod jara a přezout

19.3.2009 20:47

dnešním dnem jsem pokořil hranici najetých 150tis. km.Rovněž dnes udělaná STK,tak auto může další 2roky strašit na cestách.

13.3.2009 18:56

tak jsem včera vyřešil takový malý problém. Měl jsem na voze nehomologované folie na sklech, tak jsem se rozhodl pro jejich odstranění a nechal nalepit nové s atestem. Nalepil je tam předešlý majitel a já dál nechtěl riskovat pokutu.

4.1.2009 00:00

Předevčírem večer jsem jel z Karviné po zasněžených cestách a zničeho nic prudká rána do podvozku. Asi nějaký led z jiného vozu který se povaloval na vozovce. A protože jezdím na LPG tak jsem s nic tetušící věcí zaparkoval. Podotýkám že při té ráně se vypnul jistič palivového čerpadla a již na druhý den ráno bylo o věc postaráno. Kontrola všeho možného- svíček, zapalování, zda někde nepraskla palivová hadička včetně rozmrazování vozu ve vyhřívané garáži zda někde nezamrzla voda v palivovém sistému.Takže rada pro všechny- pokud auto nejede začněte od jističe palivového čerpadla, protože se nevypíná jen při haváriích.

9.7.2008 00:00

jde vidět, že mám skvělé mechaniky, kteří dokázali odhadnout závadu na 95% už když jsem vylíčíl svůj zážitek s vozem. Opravdu se jednalo o zapalovací modul se dvěma zapalovacími cívkami, přičemž jedna vypověděla službu. To mělo za následek chodu jen na dva válce. Oprava nebyla v podstatě nákladná. Modul za 1500kč(neznačkový) a práce 200kč.

6.7.2008 00:00

tak a ráno mi dojelo auto. Jede na dva válce. Prý to je údajně cívkou zapalování. Ráno budu chytřejší. Povozili jsme se odtahovkou. Info určitě hodím na sklo.

23.4.2008 00:00

Nová fotka - To je maso, kredit viz. http://www.baby-cafe.cz/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&pos=83869

9.4.2008 00:00

Přiložené foto převozu nadměrného nákladu (rohové sedací soupravy). Asi mu není nic cizí, převeze všechny a všechno

28.3.2008 00:00

Konečně se zřejmě umoudřilo počasí, tak jsem neváhal a auto přezul. Nadarmo se asi neříká, že kola dělají auto.

27.2.2008 00:00

koupené 2ks pneu Bridgestone Turanza ER300 205/50 R 16 87 H letní za 2270kš/kus. Tyto pneu mne ohromily nejen vzhledem, ale rovněž obsazují první tři příčky v testech. Už se těším na obutí a jak se teda vlastně chovají.

6.2.2008 00:00

Dnes vyměněn standartní vzduchový filtr za sportovní filtr K&N, který je tvořen skládanou bavlnou a ocelovou mřížkou. Bavlna zaručuje lepší propustnost nasávaného vzduchu (až o 40 %) a pomocí oleje, který je vyvinut výrobcem, filtruje jemný prach.Filtr údajně umožní vozu lepší akceleraci a pružnost motoru pomocí zvýšení dosavadního výkonu a kroutícího momentu (o 3 až 7 %), nižší spotřebu paliva (až 8 %) a lepší tzv. vytáčení do vyšších otáček.Tak se nechám překvapit...

6.10.2007 00:00

dnes jsem koupil na netu výhodně nové pneu YOKOHAMA A520 205/50 R16, mám 2ks přičemž pořizovací cena 1ks činí 5355,- Kč a já dal za 1ks směšných 463,- Kč. Kdo má nějakou zkušenost s touto pneumatikou, rád uvítám názor na ni.

17.8.2007 00:00

Vytvořena nová fotogalerie.

13.6.2007 00:00

dnes jsem byl na plnění klimatizace.Provedli celkovou kontrolu a vyměnili náplň.Té původní tam bylo 50%. Celkově mně to vyšlo za akční cenu 690 kč.Trvalo to 45 min a mohu říci, že jsem nad míru spokojen.Konečně zase klima chladí ihned.

27.5.2007 00:00

Dnes jsem se díky Vám všem a vesměs kladnému hodnocení dostal na TOP 10. Děkuji všem, kteří jste už hodnotili i těm, kteří své hodnocení teprve přidáte. Je vidět, že jsou zde majitelé aut, kteří umí zhodnotit nejen krásu auta a jeho výkon, ale i funkčnost a praktičnost. Vždyť tento ojetý vůz si může dovolit většina z nás, není potřeba ohromovat vozem za x-miliónů korun

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1,6 combi

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

vlastníme ho od 3/05 a zatí nás nenechalo ve štychu.

praktičnost
9

vzhledem ke sníženému podvozku nevjede všude ale odveze téměř cokoli

prostornost
9

vpředu i vzadu mají cestující dostatek místa

jízdní vlastnosti
10

dokáže se poprat s každou situací

jízdní komfort
9

i na delších cestách se ve voze cítím jako doma

provozní náklady
9

jen palivo,základní tekutiny a myčka

náhradní díly
8

cokoli se dá sehnat za dobrý peníz

výkon motoru
8

konkrétní benzínový motor 1,6 není nějak ohromující,ale na takové "normální"ježdění dostačující

spotřeba
7

vzhledem ktomu že jezdím na LPG,tak jezdím kolem čerpacích stanic vysmátý.Čím drahší benzín,tím větší usměv na tváři

hlučnost motoru
8

na dobré úrovni

kvalita sedadel
9

vzhledem ke sportovním sededlům mají příjemné boční vedení

brzdy
10

4 kotoučové brzdy již napovídají o tom ,že auto nejen zpomaluje ale i brzdí

zavazadlový prostor
10

zatím nebylo nic,co bych nedokázal odvést






Blesk.cz

Moderátor Hauptvogel podruhé tátou! Klokan přiletí v dubnu, vtipkuje

Moderátor Hauptvogel podruhé tátou! Klokan přiletí v…

Není to tak dávno, co se stal moderátor Tomáš Hauptvogel (45) poprvé otcem. Teď ale ohlásil další přírůstek do…

Vlak na hlavním nádraží amputoval nešťastníkovi nohy: Některé spoje nevyjely

Vlak na hlavním nádraží amputoval nešťastníkovi…

Nešťastná událost se podepsala pod hektické chvíle v centru Prahy. U hlavního nádraží srazil krátce po čtvrté…

 

iSport.cz

Další ruský problém s dopingem. Šéf atletiky má zastavenou činnost

Další ruský problém s dopingem. Šéf atletiky má…

Předseda svazu Dmitrij Šljachtin je mezi sedmi ruskými funkcionáři, kterým Komise pro bezúhonnost atletiky (AIU)…

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým čeká až 20 tisíc km

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým…

Po úspěšné kvalifikaci mohou spřádat plány na EURO 2020. Čeští fotbalisté postoupili na evropský šampionát…

 

Reflex.cz

Ponižování, bití a znásilnění. Jak se žije 30 let ve vězení za vraždu, kterou jste nespáchal?

Ponižování, bití a znásilnění. Jak se žije 30 let ve…

Minutový film režiséra Jana Hřebejka je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Filmový tunel jménem Poslední z Aporveru: Nejdražší český film všech dob jde do dražby a tvůrci k soudu

Filmový tunel jménem Poslední z Aporveru: Nejdražší…

Měl to být vůbec nejdražší český film, takový náš moderní Nekonečný příběh, odpověď na Letopisy Narnie a…