Recenze

Fisi (muž 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Subaru Impreza WRX

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Impreza, foto 1 Subaru Impreza, foto 2 Subaru Impreza, foto 6 Subaru Impreza, foto 9 Subaru Impreza, foto 11 Subaru Impreza, foto 13 Subaru Impreza, foto 14 Subaru Impreza, foto 15
Subaru Impreza, foto 16 Subaru Impreza, foto 17 Subaru Impreza, foto 18 Subaru Impreza, foto 19 Subaru Impreza, foto 20 Subaru Impreza, foto 21 Subaru Impreza, foto 22 Subaru Impreza, foto 23 Subaru Impreza, foto 26 Subaru Impreza, foto 27 Subaru Impreza, foto 28 Subaru Impreza, foto 29 Subaru Impreza, foto 30 Subaru Impreza, foto 31 Subaru Impreza, foto 32 Subaru Impreza, foto 33 Subaru Impreza, foto 34 Subaru Impreza, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta Subáčko Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 292 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.2 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 401 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10.2

Popis vozu

K tomuhle autu jsem se dostal tak trochu náhodou.
Musím se přiznat,že je to můj první vůz,tedy né že bych 14 let co mám řidičák nedržel volant v ruce,ale nikdy jsem auto nevlastnil.Teď si spousta z Vás určitě řekne:"Á,panáček chce rychleji z tohoto světa a tak si koupil hned na začátek rychlý vůz.",ale pravda je trochu jinde.
Jsem,stejně jako moji bratři,blázen do aut,do sportovních aut.Něco málo už jsem v životě najezdil a když už si nemůžu zařídit v reálu,zajedu si alespoň pořádný simulátor (a tím nemyslím NFS a jemu podobné),pěkně na tři pedále,např.GT legends,Rfactor apod.,a trénuju koordinaci rukou a nohou.V autě na to pak nemusím myslet.Funguje to,zkuste si to.
Každopádně tak či tak platí,nepřehnat nájezd,radši lepší výjezd,blbnout s rozumem,nejlépe na uzavřené trati a zbytečně neriskovat,nehonit se,tady máte život jenom jeden.
Teď už k autu.
Brácha si o rok dříve koupil Mazdu mx-5 nbfl z roku 2002,což je velmi povedená hračka a s časem 2:13 v Mostě i poměrně rychlá.Za volantem mě očarovala a i když zrovna ten je u ní trochu níž,žádné auto pro holky to rozhodně není.Začal jsem hledat něco podobného.
Užší výběr:MX-5,MR-2 Spyder,Celica TS,okrajově BMW330Ci (to je ale spíš rychlé GT než sporťák) atd.....o Subaru ani ťuk,i když jsem ho kdysi hodně chtěl.Jenže,kamarád ho zrovna měl,vozil mě,půjčil mi ho a já se ho po-té ze srandy zeptal,jestli by nešel automobilovým životem dál.Nechtěl,neměl důvod,ale za měsíc nečekaně otočil o 180 a bylo rozhodnuto.On šel do Sti,já do WRX.
Neudělal jsem chybu,auto je jak nové,brzdy,rozvody,klima,chladič,no prostě má pravidelný autorizovaný servis.Po mech. stránce není co vytknout a jestli něco nepodělám sám,mělo by to i chvilku vydržet.
Proč vůbec Impreza?...Je o level výš než předešlé vozy.Ano,nesedí tak,nebrzí a ani ve slalomu by je nedala (tedy až na BMW),ale ten návykový zátah motoru doprovázený specifickým soundtrackem,ten vás dostane.Jednička a dvojika jsou impozantí,trojka ještě potěší a pak už vám fyzika dá najevo,že je tam "jen" 218k.To už se ale pohybujete dostatečně rychle na to,aby jste po zbytek života sbírali papírky na náměstí a řidičák viděli jen na dobových fotografiích.
Podvozek je kompromis mezi vśím od závodní tratě,až po šotolinovou okrsku,ani na jednom konci ale nečekejte žádné zázraky.Přesně proto se ale hodí na ty naše uskákané a rozbité české silnice.Na rovném asfaltu je např.bráchova Mx-5ka na koni,na zbytku cest (což je tak 80%) se sice v extrému může Subáčko trochu víc rozhoupat,nevýhoda vyšších zdvihů,ale to už jsou ostatní dávno rozvěšeni po stromech,nebo si někde u krajnice mění spodky.Trakce je úžasná,můžete mít pod kolama štěrk,prach,vodu a nebo vše dohromady,auto odpálí z místa,jak ze suchýho asfaltu,to samé platí o výjezdech ze zatáček.Sedačky,jestli tam nemáte ještě ty starší s opěrkama,tak ty s STíčka parádně drží tělo.Jasně,závodní skořápky to nejsou,ale dá se v nich aspoň odjet 500km v kuse, aniž by byl nutný zásah chirurga na odstranění odumřelé tkáně.
Převodovka by chtěla šestku,né kvůli otáčkám na dálnici,ale kvůli turbodírám,zužitkoval by se lépe výkon a u auta které má v papírech 230 km/h,už by to dnes čekal asi každý.Žel,punc šestivaltu zůstal v době vzniku pouze Sti-čku.Na brzdy je potřeba pořádně šlapat,jak na to nedupnete,začnou se přehřívat a budete mít plné ruce práce auto dostat tam,kam jste původně chtěli.Tady by to mohlo být o řád lepší,vyloženě špatné ale nejsou.
Co ještě zmíním jsou pedály.Jsou pěkně v jedné lajně,plyn není utopený a tak i když jedete na okruhu,nebo jen dobrždujete k přechodu ve městě,vždy si můžete při podřazení pohrát s plynem,což udělá radost nejen vám,ale i okolí.Mají tužší chod,hlavně spojka.
Jeden takový postřeh.Subaru není žádnej kočkolap,spíš naopak,nezřídka se auto stává terčem pohledů mužů a to všech věkových skupin a vyznání (myslím tím kulturního).Prostě sláva v podobě vítezství světového šampionátu v rallye je i po letech znát a jelikož je základna fandů tohoto sportu u nás veliká,musí se s tímto člověk smířit.Kecal by ale ten,kdo by tvrdil,že mu to nedělá alespoň malou radost.
Myslíte,že jsem zamilovaný?Asi trochu jsem,čím dýl ho mám,tím víc.Subaru impreza WRX je tak trochu auto pro všechno.Je "sportovní",zvládne i rozbité cesty a má slušný kufr,k tomu je to navíc čtyřkolka.Spotřeba,pro kterou ji spousta lidí zatracuje,dle mýho trochu zbytečně,je vyšší.Jezdí se za 11 na 100,ale umí i za 8-9,pak ale popřete to,proč tu vlastně je a budete jezdit jak s HTPéčkem,vyřazovat z kopců,vypínat klimatizaci a zavírat okýnka.
Jinak auto snese poměrně hodně,stále je to ale jen stroj a tak záleží hlavně na majiteli,jak se k němu bude chovat.Pak se odvděčí dlouhou životností,skvělými zážitky za volantem a nikde ho,mě,Vás (snad) nenechá.
4x4 znamená ještě jednu výhodu,v zime nebudete chtít už předokolku ani vidět.
Za každou atrakci se však platí,servis není nejlevnější,spotřeba není na ekomaraton a z obavy,že to nějaká krásná blondýnka vytuní pomocí manželovo Touaregu,to radši budete parkovat na druhé straně nedohledné betonové plochy před Globusem.I přes to se ale budete těšit na každou sekundu,kdy budete svírat sice trochu větší,ale skvěle do ruky padnoucí volant momo a budete otáčet klíčkem zapalování s očekáváním toho návykového burácivého barytonu,který se pomalu lyne z výfuku do kraje.
To je vše,tady je ještě jeden odkaz:
http://www.auto.cz/subaru-impreza-2-0-wrx-1

Je to přesně ta moje verze,má totiž pár odlišností oproti standardu,tak si počtěte a snad i inspirujte.

Silné stránky

-motor
-sedačky a poloha za volantem (při výšce175cm)
-podvozek
-pohon 4x4
-mýtus značky

Slabé stránky

-horší dílenské zpracováni interiéru
-brzdy
-spotřeba

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen drobnosti-oprava svépomocí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromé osoby,kamarád-dali jsme si pak pivo :)

 

Novinky v recenzi

2.11.2013 18:55

Autodrom Most-den otevřených dveří 26.10.2013

Tak zakončení závodní sezóny v Mostě v podobě volných jízd se nadmíru povedlo,vyšlo nádherné počasí,i když z prvu bylo trochu vlhčeji,vyzkoušení vozu i sebe samotného proběhlo bez výraznějších škod.Předtím proběhla kontrola podvozku,revize brzd a projistotu výměna oleje a filtru,aby to dobře mazalo.Nejvíc to odnesly gumy a spocené triko.
Tady jsou odkazy na videjka,jelo se fakt pěkně:
http://www.youtube.com/watch?v=ZkI6MsAKu8E
http://www.youtube.com/watch?v=7h9sSbM1C8I
http://www.youtube.com/watch?v=nfRriBjRc-M

25.3.2013 04:40

Autodrom Most 23.3.2013

Tak jsem se konečně svezl na Mosteckém okruhu a byla to paráda. Auto se chová velmi předvídatelně, má nedotáčivější charakter, tato vlastnost se dá ale eliminovat plynem a přenášením těžiště. Sériových brzd jsem se bál a nechtěl jsem je zakalit, nebo zvlnit, ve finále jsem ale výraznější vadnutí nepozoroval. I tak jsem ale radši nebrzdil na 100% a nechal si nějakou rezervu.
Tady je videjko z jedné z jízd, kdy jsem se s kamarádem dohodl na porovnání jeho Mazdy MX-5 s kompresorem s mým Subaru, protože jsme měli oba stejné gumy, sériové brzdy a téměř stejný výkon, přišlo mi to fér. Navíc jsme oba tady jeli poprvé, takže stejná i zkušenost. Ještě jednou mu tímto děkuji.
Video : http://www.youtube.com/watch?v=jRycaoF17bg

7.3.2013 23:54

Oprava

Tak od Sosnové nějaký ten čas utekl a auto ještě není v cajku. Naštěstí se ukázalo, že to odnesl jen plastový nárazník, který půjde na opravu a bohužel ale i kapota, které se svodidla sice jen dotkly, ale i to stačilo na malý ohyb. Bohužel hliníku se klempíři ve Varech bojí, nakonec jsem ale přeci jen jednoho našel.Problém bylo sehnat jiný nárazník, ale nakonec se zadařilo, jen prodejce na mě trochu vydělal, protože to co poslal za splácaninu, bylo na hony vzdálené tomu, co sliboval a byl drahý Takže oprava již opravovaného a rovnou nový lak.
Kapota taky půjde do laku, i tak to oba díly už potřebovaly. Až bude hotovo, nahodím nějaké fotky. Mějte se krásně a vyleštěte káry na jaro, ať je na co koukat.

19.2.2013 01:31

Sosnová

Tak při pátečních kondičních jízdách pod vedením novopečeného vítěze soutěže světové rallye ve Švédsku Martina Semeráda, se mi podařilo auto mírně pocuchat o svodidla. Rána to velká nebyla,ale pár věcí budu muset pořešit. Každopádně to stálo za to a vřele všem, kdo mají chuť se něco naučit, nebo si třeba jen tak zablbnout, tento kurz doporučuji.
Jinak WRX velmi mile překvapilo, teď ho mám ještě radši :)
Nehodu mi kamarád natočil, odkaz je zde:
http://www.youtube.com/watch?v=FCxYQ3gJKqM
Nehoda je v čase cca 08:00 tohoto videa.

13.11.2012 04:14

Videa nejen z letiště.

http://www.youtube.com/watch?v=Ji1MNCSuuGE
http://www.youtube.com/watch?v=Ji1MNCSuuGE
http://www.youtube.com/watch?v=jfYFeGII-eA
http://www.youtube.com/watch?v=LRs67eXIak4
http://www.youtube.com/watch?v=SCzUqLbyF2Y

20.9.2012 15:42

Letiště

Tak v týdnu jsem protáhl Subaru na letišti a až na schopnosti brzdové soustavy,která po čtvrtém zastavení z rychlosti přes 150 km/h se přehřála a zapříčinila menší opuštění ranveje,naprostá spokojenost.Budou fotky a snad i videa,jen co si na to najdu čas.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Subaru Impreza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez závad.

praktičnost
8

Chybí sklopné sedačky

prostornost
8

Záleží kdo co chce.

jízdní vlastnosti
8

Jsou i lepší auta,proto nedám 10.

jízdní komfort
6

Při běžné jízdě trochu tvrdší.

provozní náklady
7

Tady se projeví spotřeba.

náhradní díly
7

Jsou i dražší vozy.

výkon motoru
9

Na dvoulitr slušný.

spotřeba
5

A zas ta spotřeba.

hlučnost motoru
9

Je hlučný jen když to chci.

kvalita sedadel
9

V předu boží,vzadu jak Francouz.

brzdy
7

Při zátěži trochu vadnou a musí se na ně poměrně silně šlapat.

zavazadlový prostor
8

Octavia to není,ale Octavia není Impreza :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…