Peugeot 406 Break (2001)
18.5.2010Že moje první auto bude právě 406 v kombíku už jsem byl rozhodnutý více, jak 4 roky. Doma jsme ji od roku 2001 do roku 2008 měli a byli jsme s ní…
Peugeot 406 Break (Dundee_cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dundee_cz 18.03.13 17:41
« Re: parádní kombík
Je to stěhovák. >:D Nejlepší na kombíku s rovnou plochou po sklopení sedaček je cestování. Projel jsem na 10 dní jižní Čechy a paráda! Na noc zastavíš (nejenom) v kempu, zaplatíš 2 lidi a auto a ráno pokračuješ dál. Každý den někde jinde. Projet takhle svět musí být fantazie. :-) Plánů je celkem dost ale nejdřív chci projet Riviéru přes Alpy a dál do Španělska a vrchem zase zpátky. :-) -
Dundee_cz 04.03.13 22:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Teď mě spíš trápí záhadný zvuk. Zní jako to šílené pískání od řemenu ale nedělá to po nastartování, až třeba při dojíždění ke křižovatce nebo při pomalém odbočování a tak a brzdy to nejsou, dělá to i když stojím. Dělá to jen sem tam a po zahřátí už vůbec, jsem z toho teďka malinko zoufalej... :-(
-
HonzoiS 04.03.13 22:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
To určitě budeš, ale budeš muset vychytat otáčky k přeřazení :yes:
Já když jsme měl zaslepenej EGR, lehčí setrvák a de-cat, tak sem na pružnost na 3jku dojížděl Passata 1.9 TDI 96kW 4motion >:D
Poznáš to podle zvuku hele, já když ho měl v *, tak vydával nehorázný zvuky >:D Schválně zkus, až někam přijedeš, stáhni okénko a chcípni to, pokud uslyšíš vrzání či skřípání, je dost pravděpodobný, že je to dvouhmota ;-)
Jinak všiml jsem si, že máš v sání ještě jednu klapku, odpojit ;-) -
HonzoiS 01.03.13 17:43
« Re: Re: Re: Re: :)
Hlavně bacha na stav dvouhmotnostního setrvačníku, aby se ti vlivem zvýšení výkonu nerozlítl :yes:
Každopádně budeš spokojený :-) jak jsem psal, denní užívání dostačující, pokud budeš mít sportovní vložku, doporučuji řadit při cca 4100ot/min.
Bohužel graf z měření nemám, každopádně když sme to projížděli, tak nestíhala Audi A4 2.0TDI s-line se 125kW v základu >:-[]
Před tím než tam pojedeš ti ještě mohu doporučit vyčistit EGR - prodávají na to sprej. :yes:
Tak jsem ti tak koukal na tu spojkovou sadu a podražili o cca 500 ;-\ -
Dundee_cz 01.03.13 13:40
« Re: Re: Re: :)
Moc děkuju za zkušenosti. ;-) Na ten chip jen co budou peníze půjdu, vypadá to fakt dobře. :-) Víc asi zatím potřebovat nebudu ale vím, jak si člověk rychle zvykne na výkon a chce víc, nekonečnej příběh. >:D 8000 za sadu je pěkná cena, já jsem našel nejlevněji za 9000, třeba by něco bylo na aukru. Zatím to v plánu nemám ale do budoucna se mi to bude hodit. :-) Pokud se ti chce, video určitě nahraj, hoď na youtube a můžeš dát popisek, jakou sis tam dal koncovku. Pokud máš graf z měření, můžeš ho sem taky hodit. ;-) -
HonzoiS 01.03.13 08:48
« Re: Re: :)
Ahoj, tak se ti tu malinko rozepíšu :-)
Setrvačník:
Koupil jsem čtyřdílnou spojkovou sadu, kterou jsem si našel na netu za 8000kč. Byla tam nová lemela, přítlačák, lóžo a právě setrvačník, který po změření na váze má cca o 0,5kg méně.
Na motoru jsi to nepatrně poznal tím, že šel rychleji do otáček v nízkých a středních otáčkách. Ale nečekej z toho hned raketu ;-) rozdíl je minimální, co se hlučnosti týče, tak na tom se vůbec nic nezměnilo, vše zůstalo při starém, jen to prostě jede o něco málo lépe.
Chip:
Nejprve jsem to co má uvedeno v tabulkách, tedy 105kW a 322Nm, jelo to hezky...Octavie 2.0 TDI 103kW a 320Nm jela defakto stejně, některé kousky i hůř. Těch 105kW bohatě stačí na denní ježdění - díky krouťáku se zvedlo pohodlí v tom, že nemusíš tolik řadit. Avšak jak jsem s tím jezdil, tak jsem zaznamenal, že nad 4000ot/min auto ztrácí tah, tak mi to nedalo a bádal jsem na netu...psal jsem jak do francie, tak i do UK a dozvěděl jsem se, jak úžasný tento motor je :yes: pokud se o motor staráš, měl by ti vydržet 125kW s přehledem jen s chipem. No tak mi to nedalo a jel jsem do Berouna znovu a upravil mi software znovu.
Co se té úpravy na 105kW týče, auto si pokouřilo jen do 1700ot/min, než se pořádně roztočí "fén" ( turbo >:D ). A to samé platí i u softwaru co tam mám teď, je to udělané dobře :-) Já jsem s tou prací spokojen.
Těch 105kW za těch 5400kč určitě stojí za to, spotřeba byla stejná ;-)
Co se toho otevřeného filtru týče, jak jsi se mne ptal, tak ti mohu natočit zvuk jestli chceš, jak ze předu, abys slyšel změnu s tím filtrem a zezadu, kde mám laděnou koncovku :yes: -
Dundee_cz 25.02.13 08:21
« Re: :)
Díky, tvoje taky, koukám na ní pravidelně na novinky. ;-) Jinak mám pár otázek. V Berouně na chipu ti to zvedli podle tabulky co mají na netu a nebo ti i pozměnili křivku točivého momentu na lepší průběh a tak? A jaký je tvůj nový lehčí setrvačník? Jde motor lépe do otáček a kolik tě stál? Není pak 406 hlučnější? -
Automobiles 14.11.12 14:54
« Re: Re: Zadní znak
Díky za odkaz:) Už delší dobu o tom uvažuji,ale někde sem četl že právě ten původní zase nezakryje díry atd.a tak jsme to pořád odkládal:D.Ale dle komentů na foru,by to mělo být cajk.
Už jsem to právě zkoušel i přeleštit,ale za pár měsíců je to to samí.. -
Automobiles 14.11.12 01:15
« Zadní znak
Zdravím chtěl bych se zeptat ohledně zadního znaku Lva:)
Dle fotek vidím že jste jej vyměnil za původní a zajímalo by mě z čeho jste jej použil,jestli je to origo.na 406.Nebo z jiné modelové řady,mám naprosto stejné auto jen v benzínu.A zadní znak se mě loupe,tak ho chci vyměnit, také za lva.:)