Recenze

7 Majitel

Nissan Almera

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Almera, foto 1 Nissan Almera, foto 2 Nissan Almera, foto 3 Nissan Almera, foto 4 Nissan Almera, foto 5 Nissan Almera, foto 6 Nissan Almera, foto 7 Nissan Almera, foto 8
Nissan Almera, foto 9 Nissan Almera, foto 10 Nissan Almera, foto 11 Nissan Almera, foto 12 Nissan Almera, foto 13 Nissan Almera, foto 14 Nissan Almera, foto 15 Nissan Almera, foto 16 Nissan Almera, foto 17 Nissan Almera, foto 18 Nissan Almera, foto 19 Nissan Almera, foto 20 Nissan Almera, foto 21 Nissan Almera, foto 22 Nissan Almera, foto 23 Nissan Almera, foto 24 Nissan Almera, foto 25 Nissan Almera, foto 26 Nissan Almera, foto 27 Nissan Almera, foto 28 Nissan Almera, foto 29 Nissan Almera, foto 30 Nissan Almera, foto 31 Nissan Almera, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 1997 Koupeno nové najeto [km]:153500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 64 kroutící moment [Nm]: 116 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Nejdřív k tomu, jak jsem se k autu dostal. Kdo chce číst přímo o autu, může následující přeskočit.

V roce 1997 se otec rozhodl pořídit nový auto jako náhradu za Favorit. To mi mohlo být tak 4-5 let a moc rozumu jsem z toho neměl, ale ještě dnes si pamatuju první projížďku v nové nablejskané Almeře.

No, to už je nějaký ten pátek za námi a mezitím byl rodinný vozový park obohacen o několik dalších vozů, jeden z nich Almera dokonce přežila. V roce 2004 do rodiny přišel zelený Hyundai Elantra, sice v plné palbě, ale velmi poruchový. Letos v lednu šel na odpis s 245k na tacháči a byl nahrazen kočárem z Ingolstadtu. Byl to právě tento Korejec a párek služebáků, kdo zapříčinil, že Almera v roce vstupu ČR do EU putovala užívat důchodu k dědovi, který s ní nahradil svého rozpadajícího se Favorita. V této etapě svého života spíš odpočívala v garáži a jezdila jen příležitostně, proto má k dnešnímu datu tak nízký nájezd.

A tím se dostáváme k poslední fázi Almeřina putování. Psal se začátek roku 2013 a Almera musela ukončit své dlouhé období relativního klidu a odpočinku, když se děda rozhodnul pro koupi nového Roomsteru. Získal jsem své první vlastní auto, u kterého jsem se nemusel doprošovat půjčení pokaždé, když jsem někam potřeboval.

------------------------------------------------------

Tak a teď stačilo historie a dále k samotnému vozu.

Jedná se o Nissan Almera první generace (N15) v karosářském provedení sedan.
Výbava není nijak dramatická, je tam rádio a to je asi tak všechno. Zvlášť teď v létě mi tam chybí klimatizace, na cestách se smažím a jezdit s otevřeným oknem v rychlostech nad 110 už moc nejde. Už tak je hluk v interiéru celkem nepříjemný, to je ale z části zaviněno netěsnící gumou u zadních levých dveří, kudy se mi do auta během dešťů taky dostala spousta vody. Za ty roky jsem si taky všimnul, že se pod tu gumu dostává spousta nečistot, které při otevření dveří padají přímo na vystupujícího, což není nic příjemného. O žádnou krásu se nejedná ani u středového tunelu, má velmi jednoduchý funkční design, který aspoň nestárne. Jednoduchosti také napomáhá, že auto v podstatě nic neumí, takže zde najdeme ovládání topení a větráku, vnitřní cirkulaci vzduchu, varovné blikačky a externí rádio, nic víc. Dále se dá k interiéru říct, že vzadu se sedí pohodlně vzhledem k pomalu se svažující střeše a velkému prostoru na nohy, skoro nikdy tady ale nikdo nesedí. Přední sedačky pak trpí mizerným bočním vedením, takže spolujezdec lítá jak pytel brambor, když jedu trochu ostřeji. Co ještě k interiéru... kufr... vozím v něm spacák, bednu s nářadím a spoustu vzduchu, mým potřebám bohatě stačí.

Co ovšem Almera nenabídne v interiéru, dokáže nahradit výborným podvozkem a skvělou spolehlivostí. Na to, že auto jezdí už skoro sedmnáct let je jen jedna větší závada opravdu výborné vysvědčení. Zvlášť, když porovnám s neustále se sypajícím Korejcem (spojka, elektrika, ložiska, katalyzátor, vynechávání válců, atd...)

Co se týče zmiňovaného podvozku, s přihlédnutím k faktu, že se nejedná o žádný sporťák, ale obyčejný řadový sedan pro rodiny, tak se Japoncům opravdu povedl. Celkem to drncá, ale to pro mě nepředstavuje problém. Auto v zatáčkách sedí jak na kolejích a čumák Almery přesně poslouchá řidičovy instrukce, Almera pak taky ochotně posílá informace o dění na vozovce zpátky ke mně, volant je třeba držet pevně v rukou. Vliv posilovače je za jízdy opravdu minimální a řízení velmi přesné. Náklon vozu je v zatáčkách také minimální, auto je celkově velmi nízké a disponuje nízkou světlou výškou oproti jiným sedanům stejné třídy, jedinou nevýhodou je, že se do Almery pak o něco hůře nastoupá. Svým jízdním vlastnostem Almera z části vděčí i nezávislému zavěšení zadní nápravy. Jak jsem říkal, zatáčky dokáže sekat opravdu ostře a dovolí mi opravdu hodně, než se začne ozývat nedotáčivost nářkem pneumatik. Pro srovnání, v zatáčce, kterou projíždím Almerou 90 km/h se na suché vozovce rozhodl Korejec začít točit jak centrifuga při nájezdu podstatně nižší rychlostí a já byl rád, že jsem vůbec zůstal na silnici.

Teď něco málo k motoru. Malý benzíňáček 1.4 se nechává rád vytáčet a nad 4000 otáček táhne pěkně, takže mu nechybí dostatečná dynamika pro zábavu na okreskách či rychlý výjezd na křižovatce ve městě. Výkon 64kW se ovšem začne projevovat na dálnici, kde už motůrku často dochází dech a při jízdě do kopce už je těžké udržet ručičku tachometru na 140 km/h. Ve třech lidech supěl na čtyřku sto deset. Právě ve zmiňovaném větším počtu lidí se vytrácí dynamika motoru, závislá na lehkosti vozu. Řešením je častější řazení, což už se u Almerky nedá moc docenit, jelikož je převodovka stará a dostat tam tu rychlost je někdy o ulomení páky. Asi by také potřebovala vyměnit olej. Spojka zabírá vysoko, ale přesně a její tvrdost je ideálně sportovní.

Co kazí radost z jízdy a přidává vrásky na obličeji je rez. To auto bohužel hnije a kvete opravdu hodně. Je to vidět na karosérii pouhým okem, ale to nejhorší se skrývá na podvozku. Nedávno mi praskla prohnilá brzdová trubka a obávám se, co další tam dole rupne, vše jsem teď po zimě ošetřoval, tak uvidíme, jestli to ještě vydrží. Hodně už tak načatý podvozek utrpěl během poslední zimy, i když jsem se ho snažil od soli čistit. Rez se dostala i pod kapotu a části plechového krytu motoru se dají odlamovat rukou.

Je zřejmé a nevyhnutelné, že Almera jednoho dne umře na kompletní prorezavění, doufám ovšem, že toto datum dokážu pravidelným ošetřováním posunout aspoň do doby, do které si stihnu vydělat na jejího nástupce. Zatím to vypadá na Mazdu a tam jsou z doslechu bohužel stejné problémy :(

Na závěr bych vše shrnul jednoduše. Almera je kvalitní a hlavně extrémně spolehlivý vůz, který potěší velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Protikladem je fádní nevybavený interiér a slabá antikorozní ochrana.

Silné stránky

+ Spolehlivost - auto slouží velmi dlouhá léta a nikdy s ním nebyly žádné problémy

+ Jízdní vlastnosti

+ Laciná údržba

Slabé stránky

- Koroze... některé části motoru a podvozku se rozpadají pod rukama

- Velmi nevkusná gumová manžeta řadící páky a plastový volant

- Chybí klimatizace

- Chtělo by to víc koníků

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První vážná závada přišla až v šestnáctém roce života - na dálnici vytekla brzdovka. Jako vždy za to mohla rez, praskla prohnilá trubka. Nová trubička vyrobena v místním servisu, ale co jsem tak koukal, tak ty zbylý tři trubky už taky moc dlouho nevydržej :/

Ještě jsem nedávno nechal vyměnit pískající čep u pravého kola...no, píská to pořád, tak nevím, co na tom měnili....

A to je asi tak všechno za těch skoro sedmnáct let, co auto máme. Když tedy nepočítám klasiku ve formě destiček a likvidaci následků havárie.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nevím, byly mi 4 :D

 

Novinky v recenzi

16.11.2013 19:04

Technická

Začátkem listopadu nastal čas na další technickou kontrolu a Almera po vydatných přípravách prošla s osmi menšími vadami. Většina se nepřekvapivě vztahovala ke korozi různých částí podvozku. Naštěstí byla koroze vyhodnocena jako povrchová a vypadá to, že zatím není nic prožrané skrz na skrz (tedy kromě jednoho z hlediska bezpečnosti nepodstatného místa, které se mi podařilo zamaskovat :D ). Před technickou jsem především ošetřil celý podvozek nátěrem proti korozi a spravil znovu vzniklou díru ve výfukovém potrubí, tak snad přežiju tvrdou zimu plnou soli...

26.8.2013 01:27

Nové přední brzdy + pár foto

Tak máme tu další větší opravu po prorezlé brzdové trubičce. Na cestě zpátky z výletu na Moravu se začaly z pravého předního kola ozývat hrozné zvuky. Tipoval jsem ložisko nebo zaseklou brzdu, autu se ani nechtělo moc jet.

V servisu zjistili, že byl kotouč napaden korozí a zničil destičku a zároveň se to tam celý nějak zadřelo. Nové přední kotouče a destičky Ferodo se i s prací vešly do 4000,-.

Také jsem přidal pár nových fotek.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Nissan Almera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Perfektní, vydržela všechno. Jen škoda té koroze.

praktičnost
10

Praktické pro mě až zbytečně

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
9

Většinou jen benzin a olej

výkon motoru
6
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
3
brzdy
5

Má ABS, brzdný účinek už ovšem velmi klesnul.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Neuvěřitelných 72 let! Královna Alžběta a princ Philip slaví výročí

Neuvěřitelných 72 let! Královna Alžběta a princ…

Byla (a podle všeho ještě stále je) to láska jako trám. Britská královna Alžběta II. (93) a princ Philip (98)…

Tipy na víkend: Začínají vánoční trhy! Koňský povoz přiveze strom a bojovníci zkříží meče

Tipy na víkend: Začínají vánoční trhy! Koňský povoz…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Další ruský problém s dopingem. Šéf atletiky má zastavenou činnost

Další ruský problém s dopingem. Šéf atletiky má…

Předseda svazu Dmitrij Šljachtin je mezi sedmi ruskými funkcionáři, kterým Komise pro bezúhonnost atletiky (AIU)…

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým čeká až 20 tisíc km

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým…

Po úspěšné kvalifikaci mohou spřádat plány na EURO 2020. Čeští fotbalisté postoupili na evropský šampionát…

 

Reflex.cz

Ponižování, bití a znásilnění. Jak se žije 30 let ve vězení za vraždu, kterou jste nespáchal?

Ponižování, bití a znásilnění. Jak se žije 30 let ve…

Minutový film režiséra Jana Hřebejka je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Filmový tunel jménem Poslední z Aporveru: Nejdražší český film všech dob jde do dražby a tvůrci k soudu

Filmový tunel jménem Poslední z Aporveru: Nejdražší…

Měl to být vůbec nejdražší český film, takový náš moderní Nekonečný příběh, odpověď na Letopisy Narnie a…