Recenze

9 Majitel

Audi TT Audi TT 8J 3.2 VR6 184 kW S-line S tronic Quattro 2007

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi TT, foto 1 Audi TT, foto 2 Audi TT, foto 3 Audi TT, foto 4 Audi TT, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Tetina Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3189 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.7 maximální rychlost [km/h]: 270 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11.3

Popis vozu

Peter Schreyer se u konceptu TT z roku 1995 notně vyřádil, u MK1 (TT 8N) nastavil designovou laťku hodně vysoko a u MK2 (TT 8J) ji mistr oblých tvarů Walter de'Silva už jen dotáhnul k dokonalosti.
TT VR6 je kapesní trhač silnic, ale vždy pevně spojen s (pokud možno kvalitní) vozovkou a to díky současnému přispění kombinace lepivých pneu Pirelli P Zero, náhonu Quattro při akceleraci z nuly, tak i el. asistentů, které jen neochotně nechávají auto v zatáčkách utrhnout.

Silné stránky

Velmi kvalitní dílenské zpracování, ikonický design a dobré jízdní vlastnosti.

Taková designová stálice, která se bez větších vnějších změn vyrábí už skoro 25 let. Člověk to auto může buď jen milovat nebo nenávidět. Verze s motorem 3.2i VR6 ještě přidává notnou dávku zábavy navíc.

Zpracování interiéru doznalo razantního pokroku oproti první generaci TT MK1. Skok z MK1 na MK2 je tak větší než z MK2 na MK3.

Hlavním tahákem je tak kombinace unikátního motoru 3.2 VR6, cenami ověnčeného nadčasového designu včetně stejně tak vyvedeného interiéru modelu Audi, který působil v době svého uvedení jako přízrak z daleké budoucnosti. Tomu říkám mezigenerační pokrok. Modely Audi TT jsou ztělesněním slova nadčasovost, přičemž designová nadčasovost tu technickou dalece předchází.
TT MK2 není jen designová ikona, je to držák, který stárnutí nerad dává najevo. Tam, kde se u MK1 už projevoval zub času, MK2 nedává nic znát.
Zatím se nic nerozpadá, nic nepraská a tlačítka nestřílí.
Je ale fakt a z vlastní zkušenosti vím, že u aut je doba patnácti let jakýmsi hraničním "poločasem rozpadu materiálů" - zejména zteření plastů a tato doba případá právě na rok 2022, tak ještě uvidíme.

Slabé stránky

Je s podivem, že TT MK2 bohužel nehraje tak barvitě a věryhodně jako MK1 a to i přes modernější prémiovou zvukovou techniku BOSE se všemi jejími dvanácti reproduktory, technologií potlačování hluku atd. I přes intenzivní ladění ekvalizéru rádia se mi nepodařilo dosáhnout kýženého výsledku, na jaký jsem byl zvyklý u 8N MK1.

Jakkoli to může být pro hudební fanoušky mrzuté, pravda je ta, že v případě 3.2 VR6 budete radši poslouchat sonorní zvuk mohutného vidlicového šestiválce.

Je až neuvěřitelné, že i po bezmála 20 letech je design TT 8J tak nadčasový, že jako jeho majitel přijdete k nepřejícným závistivcům tak snadno, jako "slepej k houslím". A že jich je :D.
Auto vám jednoduše budou závidět jak běžní občané, řidiči kolem vás, tak i např. zakomplexovaní ředitelé nejmenovaných firem, kde zrovna nedejbože pracujete.
S tím vším je třeba počítat a to i přes to, že má do "záviděníhodných" supersportů pořád daleko a o pokročilém věku modelu 8J (koncept byl už v roce 2005) ani nemluvě.

Na druhou stranu - i polichocení touto ne zrovna pozitivní formou je způsobem, jak vzdát hold mistrně odvedené práci z režie Ingolstadtské automobilky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Oproti TT MK1 se jedná o technický pokrok ve všech směrech. Kvalita dílenského zpracování jde ruku v ruce s nadčasově vyvedeným exteriérem a interiérem.
Zejména použité trvanlivé a kvalitnější materiály v čele s měkčenými plasty palubovky, konstrukce ze 70% z hliníku, oproti MK1 v podstatě žádné "nedodělky" z dob konceptu, o 50% vyšší torzní tuhost konstrukce a tak by se dalo dlouze pokračovat.
Z toho všeho plynou, alespoň v případě VR6, minimální nároky na servis, nic se nekazí, nerozpadá. Samozřejmostí je výměna spotřebních dílů a náplní. Zkrátka jen nasednout a jezdit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno v roce 2018 přes českého zprostředkovatele a tehdy jestě vycházející Youtuberskou hvězdičku Kubrt Auto v Neměcku u Frankfurtu od zametače ulic, což jsem se dozvěděl až na místě, jinak bych z toho zavčas vycouval.
Herr Jährling se totiž i za pouhé 2 měsíce vlastnictví stihnul na nebohém TT celkem vyřádit a doteď mě mrzí např. několik propálených dírek v tapecírunku a kůži od popela ze žvár.

Dodatečné úpravy

Zahrnují jen fólie na sklech, chip tuning a renovace kol.
Jsem zastáncem sériového stavu. Nicméně, jemně a citlivě provedené úpravy nejsou nikdy na škodu.

 


Další vozy Audi TT



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Jen běžné spotřební díly. Veškerá poruchovost probíhá úměrně stáří a zacházení s autem. Je to velmi spolehlivé auto. Už není nejmenších pochyb o tom, že vítězství v tradiční anketě „Car of the Year The Top Gear Awards“ pořadu Top Gear bylo zasloužené.

praktičnost
6

Přední sedačky se dají posunout dost dozadu, takže prostoru mám dost i s výškou 188cm. Nad hlavou je též rezerva. Navíc při současném sklopení zadních sedaček základních 290 litrů objemu zavazadlového prostoru vzroste až na 700 litrů, což je hodně.

prostornost
5

Zadní sedadla jsou pouze "nouzová", popř. vhodná jako odkládací plocha, ale jako sedadla prakticky zbytečná a nepoužitelná. Na druhou stranu, umím si představit, že se do auta posadí 4 osoby štíhlého vzrůstu o max. výšce 160cm.

jízdní vlastnosti
9

Auto sedí jako přibité díky charakteristice motokáry. Vše je tu podřízeno ryze sportovnímu charakteru, takže rozbité okresky TT vážně nevoní. Na jízdu po silnicích 3. třídy též úplně zapomeňte. Ale na druhou stranu, odezva řízení už nemůže být lepší.

jízdní komfort
5

Se sportovním podvozkem je to tuhá motokára, kde ucítíte každý šutr, takže do limuzíny typu Mercedes w204 má na míle daleko. Ale běda jízdy po rozbitých okreskách, tlumiče trpí a úpí a vy si musíte držet zuby aby vám nevypadly. To je tzv. jízda za trest.

provozní náklady
7

Z hlediska spotřeby je to nenažranec, ale dohání to vysokou kvalitou zpracování a celkovým pojetím kvality ve stylu Audi. Co jiného také od "prémiovky" čekat. Nekazí se, je to držák. Ale hlavně, jak se s autem zachází s tím také schází, to je klíčové.

náhradní díly
5

Koncernová klasika, žádná ekonomická sebevražda. Ale zase to není Škodylak. Osobně mě ale velmi překvapilo, že na takový Peugeot 307CC jsou díly cca o třetinu dražší, a to je přitom naprostá katastrofa co do poměru cena/kvalita, ale o tom někdy jindy.

výkon motoru
9

Je až pozoruhodný na dnes už celkem běžných 184kW. Ale které auto s tímto výkonem vám dá 270km/h? Navíc se s ním dá jet i "ekonomicky" za 8l/100km, když ho nebudete honit ve vyšších otáčkách a k tomu o motoru nebudete ani vědět, protože ho sotva uslyšíte

spotřeba
6

Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 11 litrů což je vzhledem k projevu a charakteru motoru adekvátní. Ale co si budeme, takové auto si nekupujete za účelem abyste náklady na provoz a potažmo palivo minimalizovali, nebo jezdili jako "nedělní řidiči".

hlučnost motoru
10

V nízkých otáčkách utlumený a hluboký baryton až bas v kombinaci minimální spotřebou paliva. Ve vyšších se stává ječící šelmou, která pozře kromě paliva i vaši peněženku.

kvalita sedadel
10

Sedadla oproti MK1 ušla opravdu ohromný kus cesty ve zdokonalení. Sezení je v nich jistější a stabilnější, ale přitom stále komfortní, dokonale s nimi splynete protože lépe drží tělo.

brzdy
9

Větší ocelové brzdy verze 3.2 VR6 fungují adekvátně a plně postačují. Jsou vyladěné a dimenzované přesně na míru výkonu 3.2 VR6.

zavazadlový prostor
6

Symetricky rozdělená opěradla se mohou sklopit dopředu, takže základních 290 litrů objemu zavazadlového prostoru vzroste až na 700 litrů s maximálním rozměrem 1700mm - to znamená, že při 160cm se v autě můžete i natáhnout a pořádně vyspat.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…