Recenze
Audi TT Audi TT 8J 3.2 VR6 184 kW S-line S tronic Quattro 2007
Technické info
Přezdívka auta Tetina Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3189 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.7 maximální rychlost [km/h]: 270 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11.3
Popis vozu
Peter Schreyer se u konceptu TT z roku 1995 notně vyřádil, u MK1 (TT 8N) nastavil designovou laťku hodně vysoko a u MK2 (TT 8J) ji mistr oblých tvarů Walter de'Silva už jen dotáhnul k dokonalosti.
TT VR6 je kapesní trhač silnic, ale vždy pevně spojen s (pokud možno kvalitní) vozovkou a to díky současnému přispění kombinace lepivých pneu Pirelli P Zero, náhonu Quattro při akceleraci z nuly, tak i el. asistentů, které jen neochotně nechávají auto v zatáčkách utrhnout.
Silné stránky
Velmi kvalitní dílenské zpracování, ikonický design a dobré jízdní vlastnosti.
Taková designová stálice, která se bez větších vnějších změn vyrábí už skoro 25 let. Člověk to auto může buď jen milovat nebo nenávidět. Verze s motorem 3.2i VR6 ještě přidává notnou dávku zábavy navíc.
Zpracování interiéru doznalo razantního pokroku oproti první generaci TT MK1. Skok z MK1 na MK2 je tak větší než z MK2 na MK3.
Hlavním tahákem je tak kombinace unikátního motoru 3.2 VR6, cenami ověnčeného nadčasového designu včetně stejně tak vyvedeného interiéru modelu Audi, který působil v době svého uvedení jako přízrak z daleké budoucnosti. Tomu říkám mezigenerační pokrok. Modely Audi TT jsou ztělesněním slova nadčasovost, přičemž designová nadčasovost tu technickou dalece předchází.
TT MK2 není jen designová ikona, je to držák, který stárnutí nerad dává najevo. Tam, kde se u MK1 už projevoval zub času, MK2 nedává nic znát.
Zatím se nic nerozpadá, nic nepraská a tlačítka nestřílí.
Je ale fakt a z vlastní zkušenosti vím, že u aut je doba patnácti let jakýmsi hraničním "poločasem rozpadu materiálů" - zejména zteření plastů a tato doba případá právě na rok 2022, tak ještě uvidíme.
Slabé stránky
Je s podivem, že TT MK2 bohužel nehraje tak barvitě a věryhodně jako MK1 a to i přes modernější prémiovou zvukovou techniku BOSE se všemi jejími dvanácti reproduktory, technologií potlačování hluku atd. I přes intenzivní ladění ekvalizéru rádia se mi nepodařilo dosáhnout kýženého výsledku, na jaký jsem byl zvyklý u 8N MK1.
Jakkoli to může být pro hudební fanoušky mrzuté, pravda je ta, že v případě 3.2 VR6 budete radši poslouchat sonorní zvuk mohutného vidlicového šestiválce.
Je až neuvěřitelné, že i po bezmála 20 letech je design TT 8J tak nadčasový, že jako jeho majitel přijdete k nepřejícným závistivcům tak snadno, jako "slepej k houslím". A že jich je :D.
Auto vám jednoduše budou závidět jak běžní občané, řidiči kolem vás, tak i např. zakomplexovaní ředitelé nejmenovaných firem, kde zrovna nedejbože pracujete.
S tím vším je třeba počítat a to i přes to, že má do "záviděníhodných" supersportů pořád daleko a o pokročilém věku modelu 8J (koncept byl už v roce 2005) ani nemluvě.
Na druhou stranu - i polichocení touto ne zrovna pozitivní formou je způsobem, jak vzdát hold mistrně odvedené práci z režie Ingolstadtské automobilky.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Oproti TT MK1 se jedná o technický pokrok ve všech směrech. Kvalita dílenského zpracování jde ruku v ruce s nadčasově vyvedeným exteriérem a interiérem.
Zejména použité trvanlivé a kvalitnější materiály v čele s měkčenými plasty palubovky, konstrukce ze 70% z hliníku, oproti MK1 v podstatě žádné "nedodělky" z dob konceptu, o 50% vyšší torzní tuhost konstrukce a tak by se dalo dlouze pokračovat.
Z toho všeho plynou, alespoň v případě VR6, minimální nároky na servis, nic se nekazí, nerozpadá. Samozřejmostí je výměna spotřebních dílů a náplní. Zkrátka jen nasednout a jezdit.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto koupeno v roce 2018 přes českého zprostředkovatele a tehdy jestě vycházející Youtuberskou hvězdičku Kubrt Auto v Neměcku u Frankfurtu od zametače ulic, což jsem se dozvěděl až na místě, jinak bych z toho zavčas vycouval.
Herr Jährling se totiž i za pouhé 2 měsíce vlastnictví stihnul na nebohém TT celkem vyřádit a doteď mě mrzí např. několik propálených dírek v tapecírunku a kůži od popela ze žvár.
Dodatečné úpravy
Zahrnují jen fólie na sklech, chip tuning a renovace kol.
Jsem zastáncem sériového stavu. Nicméně, jemně a citlivě provedené úpravy nejsou nikdy na škodu.
Přidat názorDiskuse: Audi TT Audi TT 8J 3.2 VR6 184 kW S-line S tronic Quattro 2007
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Audi TT
-
Audi TT (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.8.2010 269 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Audi TT (2006) Majitel: lucky_bastard
Přidáno: 18.4.2013 49 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Audi TT (2010) Majitel: corollats
Přidáno: 14.5.2017 09 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Audi TT (2008) Majitel: Adams
Přidáno: 6.4.2011 1710 Majitel 8.56 Uživatelé
-
Audi TT (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2009 149 Majitel 9.85 Uživatelé