Recenze

Dave 11 (muž 51 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Lancia Delta 1,6 JTD Platino

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Delta, foto 1 Lancia Delta, foto 2 Lancia Delta, foto 3 Lancia Delta, foto 4 Lancia Delta, foto 5 Lancia Delta, foto 6 Lancia Delta, foto 7 Lancia Delta, foto 8
Lancia Delta, foto 9 Lancia Delta, foto 10 Lancia Delta, foto 11 Lancia Delta, foto 12 Lancia Delta, foto 13 Lancia Delta, foto 14 Lancia Delta, foto 15 Lancia Delta, foto 16 Lancia Delta, foto 17 Lancia Delta, foto 18 Lancia Delta, foto 19 Lancia Delta, foto 20 Lancia Delta, foto 21 Lancia Delta, foto 22 Lancia Delta, foto 23 Lancia Delta, foto 24 Lancia Delta, foto 25 Lancia Delta, foto 26 Lancia Delta, foto 27 Lancia Delta, foto 28 Lancia Delta, foto 29 Lancia Delta, foto 30 Lancia Delta, foto 31 Lancia Delta, foto 32 Lancia Delta, foto 33 Lancia Delta, foto 34 Lancia Delta, foto 35 Lancia Delta, foto 36 Lancia Delta, foto 37 Lancia Delta, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Jen Delta Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:40 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 465 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 4.9

Popis vozu

Nová Lancia Delta mně uhranula hned jak se objevily první snímky. Poprvé jsem ji potkal v Itálii v létě 2008 a v tu chvíli jsem věděl, že ji musím mít.
Když se po čase v nabízených verzích objevila robotizovaná převodovka v kombinaci s naftovým motorem, bylo u mne jasno poté, co jsem si během předchozích 7-mi let zvykl na Selespeed v Alfě Romeo. Samotný automat mi nevyhovuje způsobem jak řadí. Chci si řadit sám, ale nechci šlapat na spojku. Navíc si mohu vybrat, zda budu řadit na volantu, nebo řadičkou, což tento systém splňuje. Je možné přepnout do režimu „auto“, který pak řadí jako klasický automat. Výhodou je že kdykoliv můžete manuálně zasáhnout a přeřadit a režim nadále zůstane automatický. Já režim auto nepoužívám (jen když mám v ruce svačinu :-) ) a řadím „manuálně“, opačně ale při dojezdu ke křižovatce či semaforu nechám auto seřadit samo a nic neřeším. To je pro mne pohodlí, které mi zcela vyhovuje.
Trochu mně jen mrzelo že se Seletronic (jak se tato robotizovaná převodovka jmenuje u Lancie), nabízí jen s nejslabším ze tří naftových motorů – viz. motorizace níže.
Další z věcí, která mně na Deltě zaujala byla možnost volby dvoubarevné karoserie. V posledních letech se dvoubarevně lakované karoserie už rozšířily, ale v r. 2008 to bylo ještě dost jedinečné a toto provedení u Delty se mi moc líbilo. V nejvyšší ze tří výbav Platino, je střecha vč. předních sloupků v šedočerné matné metalíze „Lava“ což samo osobě působí velmi nevšedně. Za příplatek má pak prosklenou střechu, z níž přední díl je otevíratelný ve třech polohách.
Zajímavostí je parkovací systém který Delta v roce vzniku nabízela jako jedno z nemnoha aut, který auto sám zaparkuje (po předchozím vyměření místa). Protože ale čidla vyměřují místo s přeci jen větší rezervou (vejdete se i do menšího prostoru), tuto výbavu jsem nakonec nevolil. Je to nepochybně komfortní, ale myslím že to uvítají spíš ženy, nebo pohodlnější jedinci.
Dalším zajímavým prvkem je řešení světel. Led diody nejsou jen pro denní svícení vepředu, ale i ve dvou řadách v zadních svítilnách a ve směrovkách. Xenony jsou pak s natáčením do zatáček. Stejně působivé je i noční led osvětlení interiéru, kdy je ze spodu obsvícena kulisa řadící páky, kličky dveří a ze stropu pak bodově tlumenou ledkou středový panel. (Snažil jsem se zachytit ve fotkách)
Nerad používám slovo „luxusní“, proto přemýšlím, jak jinak uvést čalounění a celkové řešení interiéru. Jiné přirovnání mně ovšem (bráno v této kategorii) nenapadá. Vedle kůže na bocích a Alcantary ve středech sedadel, je použit také materiál Benova (který má podobné vlastnosti jako kůže) a je jím potažena palubní deska a čalounění dveří. Působí už na pohled měkce a nelacině. Nejen řidičovo, ale i spolujezdcovo přední sedadlo je stavitelné výškově, řidičovo má navíc ještě nastavitelnou tuhost bederní opěrky. Zadní sedadla nabídnou cestujícím možnost nastavení posunu sedáku a sklonu opěradla v rozsahu 25°. Objem zavazadlového prostoru se podle toho pohybuje od 380 až po 465 litrů. Zajímavě je toto odsouvání a sklápění vyřešeno v části plata zavazadlového prostoru, které je pro tento případ vybaveno roletou, která vychází z plata a je uchycena do opěradel. Při jejich posuvu či náklonu se pak natahuje či sroluje zpět a věci uložené na platu tak nepropadávají do kufru. Snažil jsem se tuto variabilitu zachytit na snímcích ve fotogalerii. Každopádně je to další z věcí kterou velmi ocení rodina. V mém případě, kdy mám usazenu jednu dětskou sedačku (2 Isofixy jsou samozřejmostí) v třetinové části zadního sedáku, mohu větší – dvoutřetinovou část posunout dopředu a výrazně tak v případě potřeby zvětšit úložný prostor. Opačně, pokud sedí vzadu dospělá osoba, může si sklopit opěradlo do téměř „lůžkové“ polohy. Královské místo na nohy je jako v Superbu. Právě do kategorie střední třídy, je Delta řazena, byť mi to bylo zpočátku záhadou, později jsem se dočetl, že rozvor je u Delty 2,7m, stejně jako u Superbu, ovšem na délku je Superb o 30cm delší. Proti tomu Octavia má stejnou délku jako Delta, ovšem rozvor má (Octavia) o 20cm kratší (od Delty). Řazení do tříd je opravdu zábavné 
Mně osobně je celkem jedno, co je kde řazeno, spíše jen na vysvětlenou.
Každopádně i mně zpočátku Delta zmátla tělem. Zvenku na mne působila jako běžný zástupce nižší střední třídy. Při vstupu dovnitř a zjištění jejich proporcí, jsem byl opravdu překvapen že se jedná o tak prostorné auto, které mohu užívat bez problému jako rodinné. (Možná i proto je uvedeno v TP – druh vozidla „kombi“ :-)


VÝBAVA :
Ve třetí nejvyšší výbavě „Platino“ je toho už opravdu mnoho. Nevím zda má cenu vše vyjmenovávat. Ale pro ty co by to zajímalo, tedy : – digitální dvouzónová klimatizace, čelní, boční a hlavové airbagy, zadní parkovací senzory, 17“Alu, zmíněná dvoubarevná karoserie (černá střecha a sloupky), přední i zadní loketní opěrky, u řidiče i posuvná, dvoupatrová (spodní část chlazená pro uložení 3dcl lahve), samozřejmě všechny možné stabilizační systémy, protikluz apod. + Hill holder (asistent při rozjezdu do kopce), 4x el. okna – oceňuji dojezdy i vzadu, zadní zatmavená skla, interier + volant v kůži, el. sklopná a vyhřívaná zrcátka, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, technologie Blue&Me, která umožňuje propojení autorádia s, iPodem pro přehrávání MP3, se systémem hlasového ovládání a propojením s ovladači na volantu pro používání mobilního telefonu. (Systém Blue&Me zobrazuje informace na displeji a umí číst nahlas přijaté SMS zprávy), velmi solidně hrající autorádio s CD a MP3, USB vstup, zatmavená zadní skla.
Příplatkově jsem doplnil xenony s natáčením do zatáček, prosklenou střechu s el. otvíráním, vyhřívaná sedadla.
Jde objednat řada dalších věcí namátkově interiér v béžové nebo modré kůži vč. palubovky, zmínění parkovací asistent.

MOTORIZACE :
V mém případě 1,6 JTD o výkonu 88 kW a s točivým momentem 300 Nm. Motor je velmi dobře odhlučněn, takže je jízda jakoukoli rychlostí příjemná a stěžovat si nelze ani na nedostatek dynamiky. Stovka za 10,7s. Samozřejmě s dalšími nabízenými naftovými motory 2.0 JTD 165k nebo 1,9 JTD Biturbo 190k by bylo lepší svezení, ale ty jsou „jen“ s klasickou převodovkou.
Spotřeba ve městě se pohybuje kolem 6,5l, mimo město (často ježděná trasa Brno – Litomyšl)
4,7-4,9l, dálnice při poslední cestě Brno – Italie 5,4l, Italie-Brno 5,5l.

PODVOZEK :
Využívá prodlouženou platformu Fiatu Bravo. Zpočátku mě překvapila tuhost, která je proti dřívější Lanciím citelná. Dnes už mi to ale nepřijde. Jízdní vlastnosti bych řadil k běžnému průměru.

Jak jsem již psal v recenzi na Fiat 500, auto pro mne není jen stroj, kterým se přesouvám z bodu A do bodu B. Auto které si kupuji mne musí bavit a vzhledem k tomu, že se mi libí auta, která jsou originální, netuctová a nezaměnitelná, byla pro mne Delta jasnou volbou.
Po více než dvou letech provozu a aktuálně 44.000 km spokojenost.

Silné stránky

Design, design, design...
Variabilita zadních sedadel a úložného prostoru

Slabé stránky

Nenazval bych asi slabou stránkou, ale některé tlačítka jako klimatizace, vyhřívání zrcátek a oken a regulace ventilátoru se mi zdají poměrně nízko a musím je trochu "hledat" i po dvou letech.
Po prvním použití orig. střešního nosiče zůstaly na střeše otisky gumy v místě dosedu na karoserii i po dvou umytích auta. Budu muset asi něčím očistit ale divím se proč...
Co mi vadí nejvíc je poměrně hlučné střešní okno v první jen "přiotevřené" poloze.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po zhruba roce a půl se objevily problémy s připojováním manželčina telefonu, občas se nespojil i můj iPhone. Jednotka bluetooth vyměnena na záruku.
Po dvou letech se v předním i zadním pryskyřicí zalitém logu objevily bublinky. V záruce vyměněno.
Jako drobná závada se projevuje samovolné otevírání roletky zadního střešního okna. Vzhledem k tomu, že by se musel rozdělávat celý strop a tento problém je na překážku spíše jen v létě, neřešil jsem ani na záruku a roletku ručně dovřu. Zřejmě má silnější pružinu a při jízdě po našich tankodromech má tendenci pozvolna povolovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupeno v Motortec Brno.
Absolutní spokojenost, velká vstřícnost. Prodejce Lancie vlastní sám Deltu a i proto ví o autě vše.

 


Přidat názorDiskuse: Lancia Delta 1,6 JTD Platino

Další vozy značky Lancia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Prozatím bez problémů.

praktičnost
9
prostornost
10

Popsáno v textu

jízdní vlastnosti
8

Chtěl bych skloubit s jizdními vlastnostmi předchozí Alfy Romeo 156 se sníženým sportovním podvozkem :-)

jízdní komfort
8

Trochu tužší podvozek než bývalo u Lancií zvykem.

provozní náklady
10

Nevím, olej a filtry stojí jako na každé běžné auto. Nic jiného po mě Delta zatím nechtěla.

náhradní díly
10

Nic jsem nekupoval...

výkon motoru
8

Na 1,6 asi slušný. Pokud by ale byla možnost robotizované převodovky v silnější verzi, volil bych Biturbo 1,9 JTD

spotřeba
9

Viz text

hlučnost motoru
9

Viz text

kvalita sedadel
8

Řekl bych velmi slušná.

brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Skvělá variabilita sklápění opěradel a posunu sedadel. Více popsáno v textu.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…