Lancia Delta (1992)
16.7.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "one-z". Deltu jsem kupoval od jednoho chlapíka, kterému už přestávala stačit... Po více jak roce na něj…
Lancia Delta (one-z)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Mira328i 16.07.2009 08:20
Pěkná kára
Vždy když todle auto vidím, vzpomenu si na Lancia Delta Integrale v Martini barvach ;-) ..Škoda že nemáš 2.0turbo :-( -
Petr408 16.07.2009 14:09
Budíky
Koukám, že má dva teploměry: na chladící kapalinu a na olej.
Vypadá pěkně. Je pravda, že je bych si jí asi nikdy nepořídil, nemám nějak k italským, španělským a francouzským autům důvěru.-
Stejsn 16.07.2009 14:41
« Re: Budíky
Většinou jsou to předsudky. Mám 3. fiata. Jeden byl socka, ale měli jsme ho v rodině dlouhých 12 let, než shnil. Druhej byl vylítanej krám, ale protože ho někdo děsně zhuntoval. Teď mám třetího, asi po nějakým dědovi, a je to po 15 letech pěkný zachovalý auto. Vždycky je to o majitelích, a je fuk jestli to je Bentley nebo Logan.-
Kolík80 16.07.2009 16:58
« Re: Re: Budíky
Tak to teda nevim, meli jsme doma dva fiaty a ja mel kdysi Deltu HF Turbo, vsechno z meho pohledu hruzy, olej z toho crcel kde muhl, ucpes jednu diru zacne jinde. A to je jeste nic proti elekrice. Nejlepsi byla ta barevna hudba ktera mela siglalizovat jestli sviti zarovky, nevim o Fiatu/Lancii, kde by to fungovalo. Proste des bes, kdyz jsem s ni jel 90 tak jsem myslel, ze ridim nejrychlejsi auto ve strednich cechach. Takze abych to shrnul mela uchazejici motor a slusny podvozek, zbytek byl bes. Jinak majiteli drzim palce, at se to moc nesere...
Mimochodem pred deseti lety jsem HF prodal za 50tis., dneska to musi byt bezceny, pokud jeste nejaka jezdi, nemluvim samo o integrale...-
Stejsn 17.07.2009 23:02
« Re: Re: Re: Budíky
Jé hele, zrovna mně ten check panel na světla funguje :-) Neřikam že moje auto je nějakej zázrak, ale po 200 tisících je plně funkční a nehnije, na to že je to fiat. Funguje tam upe všechno, dokonce tam bylo všechno původní (teda nevim třeba jak přední ramena, ty jdou do kopru brzo, to přiznávam, ty mohly bejt měněný), ale teď jsem měnil zadní tlumiče a ještě půjde spojka. Myslim že na 15 let starou hajtru s dvěma stovkama tisíc to celkem jde. Jak říkám - je to o majitelích.
-
-
-
Roman Řezníček 22.04.2013 17:13
« Re: Re: Budíky
NEBYLY TO PŘEDSUDKY! Právě Delta 831 byla typickou ukázkou toho, jak lze geniální dílo zabít maličkostmi. Neexistovalo ve své době srovnatelné auto s lepším podvozkem! Ta zadní náprava byla naprosto dokonalá a ne náhodou se používala ve WRC ještě po roce 2000. Motory byly výborné... až na elektriku. Mechanicky bylo vše OK, slušně dimenzované, ale... elektrika byla schopná shořet, neustále někde něco teklo, ucházelo, ta auta hořela... tisic špatných detailů, k tomu ruský plech rezatý již ve výrobě...
Ve své době to bylo auto, které dokázalo hodně naštvat: náročný podvozek na údržbu (v dnešní době Passatů TDi směšné, ale v 80. letech lidé nebyli zvyklí měnit tolik silentbloků zavěšení), věčné poruchy elektriky, různých těsnění, koroze...
Z dnešního pohledu výborný youngtimer s podvozkem a jízdními vlastnostmi daleko nad současnou Octavii RS. 1.6 HF ji vypráská na požádání, GT i.e. v serpentinách slušně drží krok. Pohotovostní hmotnost + dokonalý podvozek (je-li v odpovídajícím stavu) jsou obrovským náskokem v čase.
Integrale je úplně jiné auto, na které jsou úplně jiná měřítka a na němž je prakticky všechno jinak - od kompletně jiné karoserie po jiné plasty a úplně jinou elektriku. Jen jediné mají společné: ruský plech :-(
Jestliže v 80. letech byla Delta spíš k vzteku, dnes jako youngtimer je naprosto úžasná. Ale musí být dovezená v tom stavu z Itálie či Francie, a tím pádem nemá tisíce a jeden problém uvedeného vozu (pardon, omlouvám se majiteli, ale nemohu nenapsat napsat šrotu). A pokud se přidá podvozek OSRAV, brzdy OMP a namapuje se správně ŘJ, tak je to opravdu radost z jízdy!
-
-