Recenze

9 Majitel

Alfa Romeo 75 3.0 V6 America Potenziata

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 75, foto 1 Alfa Romeo 75, foto 2 Alfa Romeo 75, foto 3 Alfa Romeo 75, foto 4 Alfa Romeo 75, foto 5 Alfa Romeo 75, foto 6 Alfa Romeo 75, foto 7 Alfa Romeo 75, foto 8
Alfa Romeo 75, foto 9 Alfa Romeo 75, foto 10 Alfa Romeo 75, foto 11 Alfa Romeo 75, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Amerika Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:238000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2959 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Zdravím. Chtěl bych Vám představit můj nový přírůstek do vozového parku. Jedná se o né moc v české republice známou verzi Alfa Romeo 75 s druhým nejsilnějším motorem co se po QV verzi seriově vyráběl 3.0 V6.

Už jako dítě se u nás v rodině vyskytla pětasedma v dieselu, kterou pořídil někdy v 90. letech ještě tehdy za 80 tisíc strýc. Jednalo se o Alfu Romeo 75 2.0 TD se známým VM motorem s dělenýma hlavama. Když brácha udělal před cca 8 lety řidičský průkaz, tak ji otec za symbolickou cenu 5000 Kč od strýce koupil bráchovi a po dvou letech jsem i já měl 18 let a tak jsem ji vzal pod sebe já. Začal jsem s ní jezdit do školy a už je se mnou dieselová pětasedma 6 let.Toto auto už znám do posledního šroubku, takže mě již nic na ní nezaskočí. Už dva roky zpátky jsem toužil po nejvýkonější verzy, kdy se mi ten dieselový motor už na srazech nechtěl trápit, až jsem se nakonec rozhoupal a bez nějakého rozhodování jsem jel pro svou vysněnou 75.

Nevím zda-li mám zde podrobně vypisovat uspořádání podvozku a speciality na koncepci tohoto vozu. Všechny důležité informace najdete v kartách druhých majitelů 75tek, které jsou zde na moje.auto.cz . Takže to uvedu jen v krátkosti. Jedná se o uspořádání Transaxle, kdy motor se setrvačníkem je vepředu, dále pokračuje dvoudílným kardanem se třema hardyspojkama a středovým uložením do převodovky, která je před zadní nápravou spolu s diferákem. Kardan se napojuje do převodovky, kde se nachází menší setrvačník a pak za ním je spojka ( jednolamela, silnější verze měly i dvoulamely ).Diferáky se montovaly tři druhy. První jen se dvěma satelity, silnější verze měly diferák čtyřsatelitový a potom ještě samosvorný čtyřsatelitový se svorností 25% a u verze Turbo Evolution 40%. Zadní kotouče jsou umístěny ne u nábojů kol, ale u diferáku, kvůli odpružené hmotě. Další zvláštnost 75ky je přední odpružení řešeno torzními tyčemi místo pružin.

Moje V6ka která byla dotažena z Polska před asi 6 lety jedním zarytým Alfistou měla pár neduhů. Měla nefunkční ABS a majitel ji dal pořádně do pořádku kdy problematické ABS vyhodil a nainstaloval podvozek bez ABS čidel udělal tam spousty dalších oprav a úprav. To jen co tak vím a co jsem si nyní vzpomněl po rozhovoru s tímto člověkem co to auto dotáhl do ČR. Po něm auto měli ještě dva majitelé , kteří už s ní prakticky jen jezdili a sem tam něco opravily, nebo spíše dobastlili. Poslední majitel už odstranil i interier a chystal se z auta udělat závodní vůz. Auto bylo bourané na předek, na zadek a byla rovnaná i střecha, takže možná šlo i někdy na bok, ale je celkem dobře opravena.

Verze Amerika má oproti evropským verzím zasouvací přední i zadní nárazníky a nádrž uloženou za zadníma sedákama kvulí tehdejším normám v USA. Kvůli nádrži se ale zavazadlový prostor zmenšil skoro o polovinu.

Motor má již novější řídící jednotku Motronic, kdy se montovala do posledních vyráběných verzí.

Celkově je auto:
- odlehčené, bez interier
- na motoru je nejspíš upravená řídící jednotka
- laděné svody
- odstraněny katalizátory
- podvozek je komplet powerflex
- tlumiče jsou tam stavitelné Koni
- dané 3 bodové pásy a sportovní sedáky
- ostatní silentbloky jsou buďto vytvrzené tmelem a nebo prošroubované natvrdo

Silné stránky

- zvuk V6ky
- rozložení váhy díky transaxle
- neokoukaný vzhled oproti BMW
- auto které se musí řídit ( není zde žadna elektronika)
- výkon díky úpravám přes 200 koní

Slabé stránky

- díky silnému motoru V6 dostáva zabrat celé hnací soustrojí.
- trhají se hardyspojky
- na okruhu v Brně se přehřívají zadní brzdy kvůli jejich umístění
- mnoho dílu se už nedá sehnat a třeba i spojka se musí udělat již na zakázku
- u mého kusu asi díky předešlým majitelům se již nedocílí originálního stavu, protože i já půjdu ve šlépějích závoďáku
- ženským se to auto prostě nelíbí
- spotřeba 15+ , protože s tím autem nelze jezdit pomalu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auta si opravuji sám

Na autě je potřeba vyvařit pár míst. Díky nedbalosti předešlých majitelů a špatně upevněné zadní nápravy mám vytržené úchyty na zadním nosníku a budu to muset opravit a pořádně zavařit. Nic dalšího mě nyní nenapadá.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od pána z Hradce Králové. Jednalo se o provozovatele zdejšího okruhu czechringu, takže o auto co se týče mechanické práce bylo jakš takš postarané. Už měl ve vlastnictví pár 75tek.

 

Novinky v recenzi

7.5.2014 07:20

Práce pokračuje

Už po první projížďce se mi nezdála zadní nápravě. Byla tam nějaká vůle a auto při letmém rozjezdu táhl na jednu stranu. Po zvednutí auta na heveru bylo jasno, špatně uchycený nosník na dedionu a tím pádem polovytržené body na kastli. Když už jsem byl v tom, tak jsem sundal komplet zadní nápravu i s převodovkou, odebral i všechno palivové potrubí i s nádrží a nyní se zadní část vozu kompletně po víkendech vyvařuje. Bylo tam více zhnilých míst, než jsem si myslel, ale nic co by se nedalo opravit.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

na okruhu se počíta, že něco vždy povolí. Jinak si myslím že je to velice spolehlivé auto

praktičnost
3

tento vůz je na závody, takže praktičnost skoro nulová

prostornost
8

v seriovém stavu je prostor dostačující

jízdní vlastnosti
9

zatím asi jedno z nejlepších co jsem kdy řídil.

jízdní komfort
4

bez interíeru a rachotu motoru a výfuku se o komfortu moc říct nedá, ale ten pocit za to stojí.

provozní náklady
5
náhradní díly
6
výkon motoru
9





Blesk.cz

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým Krumlovem projde historický průvod

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým…

Po dvouměsíční odstávce se mnohá muzea, vědecká centra, hrady a zámky  a další turistické cíle otevírají…

Češi v euforii odhazují roušky: Hygienik vysvětlil, jak s nimi teď správně zacházet!

Češi v euforii odhazují roušky: Hygienik vysvětlil,…

Nosit, nebo nenosit? A když už, tak kde? Jak je to aktuálně s rouškami? Mnoho lidí v tom má zmatek, část jich už…

 

iSport.cz

Překvapivý návrat? O Sigmu má zájem bývalý šéf Lébr. Láká reprezentanta

Překvapivý návrat? O Sigmu má zájem bývalý šéf Lébr.…

Sigma Olomouc konečně v rukou ekonomicky silného majitele? Zatím tato informace zazněla pouze na pondělní…

Sport Magazín a talent Sadílek: půlmilion proti viru i dřina v PSV

Sport Magazín a talent Sadílek: půlmilion proti viru…

Jakmile udeřila koronavirová pandemie, poslal domů z Nizozemska do první linie půl milionu korun. Udělal to ve…

 

Reflex.cz

Až zemře Clint Eastwood, všichni opravdoví muži zemřou s ním, myslí si irský dramatik David Ireland

Až zemře Clint Eastwood, všichni opravdoví muži…

Americký herec a oscarový režisér Clint Eastwood se 31. května 2020 dožívá devadesátky. V novém čísle tištěného…

Novodobá Odyssea: Od chaosu zpět k harmonii. Aneb pandemie jako příležitost

Novodobá Odyssea: Od chaosu zpět k harmonii. Aneb…

Žijeme dobu koronavirovou, přelomovou, která ukázala, že i naše vyspělá společnost (zamilovaná do imperativu…